Raskaaksi 2024

Täällä dpo 11. Tein r-testin ja siihen tuli ehkä jotain aavistuksen viivaa, jota ei eilen aamulla tehtyyn testiin tullut. Itseasiassa sen näkee aika helposti sen viivan. 😩
Testaan ehkä huomenna tai ylihuomenna uudelleen.

Pelottavaa tässä on se, että mun mies lähti kävelemään viikko sitten ja eilen sitten lopullisesti haki kaikki vähäiset kamansa täältä. Mulla on 2 alle kouluikästä omaa lasta aikaisemmista suhteista. Oon tajunnu miten paljon mun mies mua haukku ja epäili mua(mustasukkainen) suhteemme aikana pettäjäksi. Eikä koskaan ole pyytänyt mitään anteeksi. Haukkui mua yhä lisää, jos sanoin loukkaantuneeni mistään. 😩 Epäili viimeiseen hetkeen asti mua pettäjäksi ja sitten sanoi eroavansa ja esti minut puhelimessaan. Erottiin niin absurdiin tilanteeseen missä minua epäiltiin jostain mitä en koskaan ole osoittanutkaan tehdä. Hulluutta.

En saanut omaa aikaa ilman tätä pettämis epäilystä niskaani, enkä solmia ystävyyssuhteitakaan rauhassa, ilman hän epäili että etsin rakastajaa ja sotki sitä hommaa.
Hän on omalle isommalle lapselleen tunnekylmä ja moittii. Palvelee kyllä lapsen käytännössä jos lapsi jotain haluaa kaupasta, esim herkkuja kaksin käsin. Mutta muuten kylmä, etäinen ja säännötön kasvatusmetodi. Ei ole arkirytmiä, ei sääntöjä, ei itsenäistymiseen tukemista, ei mitään syvällistä kontaktia lapseen, eikä hellyyttä, ei haleja, ei hymyilyjä, ei rakkaussanoja KOSKAAN.

Mies halusi meille lapsen, koska lapsesta tulisi a-luokan kansalainen, kaunis ja älykäs. Voi ei 😩😩 miksi näen tämän kaiken vasta nyt? Nyt kun testikin...näyttää..
Miten ihmeessä voisin tän lapsen pitää? Selviäisin kyllä kolmenkin lapsen kanssa. Olen monessa liemessä keitetty. Mutta miten ihmeessä kestän lapsen isää elämässäni? Miten mun lapsi sen kestää, että hänellä olisi tuollainen isä? Miten ihmeessä suojelisin lastani?

Byäääääh. 😩😭
Mikäli kaikki menee hyvin ja päätät pitää lapsen niin
eihän sinun tarvitse hänestä biologiselle isälleen kertoa. Sinun kehosi ja sinun elämäsi... Itsellisiä äitejä onnellisten lasten kanssa tunnen itsekin.

Puhutaan paljon lapsen oikeuksista molempiin vanhempiin, jonka hyvin ymmärrän. Puhutaan myös lapsen tarvitsemasta kasvurauhasta, joka voi tapahtua parhaiten tasapainoisessa kodissa ei tunne kylmien aikuisten avulla. Lapsuuden turvaamiseen liittyvät ratkaisut ovat aina hankalia, etenkin nyt sinunkin kohdallasi. Neuvolan kautta pitäisi järjestyä neuvolapsylogi, jonka kanssa voisit yrittää asiaa pohtia.

Exäni ei ole kantasuomalainen. Vanhin lapsistani kyllä yhdistäisi lapsen ulkonäön exääni. Samoin muutkin ympärilläni.

Varmasti aluksi voisin vuosia mennä, ettei lapsi näe isäänsä enkä myöntäisi tietäväni kuka isä on. Toivoisi voivani suojella itseäni exältäni mahdollisimman pitkään ja lastani myös. Julmaa sanoa toisesta vanhemmasta noin, mutta exäni on pelottavan mustasukkainen ja haastava henkilö 😩

Mutta voisiko sen paljastaa joskus myöhemmin ilman että saisin sanktiota, että kuka on lapsen isä? Uskon exäni joskus näkevän minut pienen kanssa ja miten selitän tilanteen, miksi en olisi kertonut?

Mitähän lapselle koituu siitä, että saisi tietää isänsä vasta vähän myöhemmin? Jotenkin sata kysymystä päässä tässä..

Exäni ei ole kantasuomalainen. Vanhin lapsistani kyllä yhdistäisi lapsen ulkonäön exääni. Samoin muutkin ympärilläni.

Varmasti aluksi voisin vuosia mennä, ettei lapsi näe isäänsä enkä myöntäisi tietäväni kuka isä on. Toivoisi voivani suojella itseäni exältäni mahdollisimman pitkään ja lastani myös. Julmaa sanoa toisesta vanhemmasta noin, mutta exäni on pelottavan mustasukkainen ja haastava henkilö 😩

Mutta voisiko sen paljastaa joskus myöhemmin ilman että saisin sanktiota, että kuka on lapsen isä? Uskon exäni joskus näkevän minut pienen kanssa ja miten selitän tilanteen, miksi en olisi kertonut?

Mitähän lapselle koituu siitä, että saisi tietää isänsä vasta vähän myöhemmin? Jotenkin sata kysymystä päässä tässä..
Lastenvalvoja kirjoittaa papereihin isyyden selvittämisen olevan kesken, eli asiaan voit palata milloin tahansa myöhemmin kun "muistaisit" kenen kanssa olet muhinoinut.
Mikäli kyseessä olisi hoitoalkuinen raskaus anonyymi luovuttajalya tulisi papereihin siitä merkintä: isyyttä ei voida selvittää.
Mustasukkainen ja omistushaluinen mies ei välttämättä koskaan, ei edes DNA testienkään jälkeen usko olevansa lapsen isä, onhan niiden testien varmuus vain 99.9%🥴 ja "ainahan äiti on voinut suhteillaan lahjoa testaajan" tms.
Mitä vanhemmat lapset, lähipiiri ajattelevat tai kertovat ... Siihen voisit neuvoja löytää neuvolapsylogin lisäksi esim sateenkaari perheiden eri ryhmistä.

Kiitos kun viitsit avata asioita eri näkövinkkelistä, Aaltokukka.

Enpä ole elämässäni pimittänyt tällaista tietoa, joten tuntuu kummalliselta tämä tilanne, lähes unenomaiselta edes ajatuksen tasolla nyt.

Mun exmies halusi kyllä lasta, että sen puoleen uskon hänen suostuvan DNA testeihin. Lapsihan olisi pitänyt saada alulle jo ensimmäisen viikon aikana tapaamisesta.

Mutta pelkään lähinnä sitä, mitä paskamyrskyä sen jälkeen ilmenisi jos hän saisi tietää vasta aikojen päästä lapsestaan.
Haukkuisiko minua lapsellemme ikuisesti, miten hullu äiti lapsella on kun yritti varastaa häneltä oman lapsensa? Eli rikkoisi sillä lastaan...huoh.

Kiitos kun viitsit avata asioita eri näkövinkkelistä, Aaltokukka.

Enpä ole elämässäni pimittänyt tällaista tietoa, joten tuntuu kummalliselta tämä tilanne, lähes unenomaiselta edes ajatuksen tasolla nyt.

Mun exmies halusi kyllä lasta, että sen puoleen uskon hänen suostuvan DNA testeihin. Lapsihan olisi pitänyt saada alulle jo ensimmäisen viikon aikana tapaamisesta.

Mutta pelkään lähinnä sitä, mitä paskamyrskyä sen jälkeen ilmenisi jos hän saisi tietää vasta aikojen päästä lapsestaan.
Haukkuisiko minua lapsellemme ikuisesti, miten hullu äiti lapsella on kun yritti varastaa häneltä oman lapsensa? Eli rikkoisi sillä lastaan...huoh.
Lastenvalvojan kautta ne dnatestit aikanaan järjestyy. Tehdään nykyään puikkotestinä ei onneksi tarvitse verikoetta, joka voisi olla vauvalta hieman hankalaa ottaa.
Raskaus kaikkine omine hormonimyrskyineen yhdistelmänä hankala toimimaton kommunikaatio toisen, mustasukkaisen vanhemman kanssa on äärimmäisen kuormittava tilanne sinulle. Ota ulkopuolista keskustelua apua, jos vain saat sitä jostain järjestymään...
Muistutan sinua nyt eräästä vanhasta suomalaisesta kansan viisaudesta:
Jaettuna isotkin murheet puolittuu
ja pienetkin ilot tuplaantuu!

Lastenvalvojan kautta ne dnatestit aikanaan järjestyy. Tehdään nykyään puikkotestinä ei onneksi tarvitse verikoetta, joka voisi olla vauvalta hieman hankalaa ottaa.
Raskaus kaikkine omine hormonimyrskyineen yhdistelmänä hankala toimimaton kommunikaatio toisen, mustasukkaisen vanhemman kanssa on äärimmäisen kuormittava tilanne sinulle. Ota ulkopuolista keskustelua apua, jos vain saat sitä jostain järjestymään...
Muistutan sinua nyt eräästä vanhasta suomalaisesta kansan viisaudesta:
Jaettuna isotkin murheet puolittuu
ja pienetkin ilot tuplaantuu!
Kiitos, Aaltokukka. Sun kirjotikset on ollut just sitä mitä oon tarvinnut. Faktaa ja kannustusta ! ❤️

Merkillisesti tuntuu siltä, että kun olen päässyt suhteesta eroon, niin tässä yksin ollessa lasten kansn ja juurikin siksi henkikin kulkee jo helpommin ja tuntuu, että antakoot elämä mulle ja lapsille mitä vastoinkäymisiä tahansa, niin me tiiminä pärjätään, selvitään ja iloitaankin keskenämme ❤️

Sinänsä siis luottavaisin mielin. Mutta tottahan tukea kaipaan juuri tuohon mitä jatkossa tuleman pitää exän kanssa. Ja kyllä aijon mennä pureksimaan mennyttäkin ollutta pasksmyrskyä jonnekin terapiaan, kunhan junat sinne suuntaan ajelee. ✌️

Ehkäpä tämä tästä lisääkin, kun vielä joku hetki pääsen ihan tähän raskauteenkin kiinni, kunhan ensijärkytyksestä selviän ja pääsen yhä enemmän maadoittumaan kaiken jälkeen. Jonkunlainen shokki tässä on vielä päällänsä Ylikierros olo ihan selvästi. Palaan vähän myöhemmin lisää seikkailemaan tänne sivustolle sitten kun laantuu olitila. 🤗

Ihanaa alkanutta kevättä kaikille!❤💛💚
Mä ajattelin laittaa narsissit lasitetulle parvekkeelle viikonloppuna ilahduttamaan meitä. Tete lajiketta, niin säilynee siellä hyvin pakkaseltakin 👀🤸‍♀️ Voikaa hyvin ja toivon pian raskautta kaikille, kenellä se on toiveissa ❤️!

Haamu oli vain aavistuksen selkeämpi tänäaamuna pc liuskassa, joten kyllä jännittää onko taas kemiallinen. Tänään dpo 11.
Varmasti tiedätkin mutta muistutus näin lempeästi että joka toinen päivä on se tahti millä voi nähdä (ei välttämättä alussa kuitenkaan näy) muutosta paremmin 😌 ja liuskat on kuitenki vain herkkyyksiltään sellaisia että ne pienet muutokset ei välttämättä näy siinä niin herkästi ja kaikki voi silti olla ihan hyvin. Ja yksilöllisiäkin vielä nämä jutut kaiken muun lisäksi 🙈 eli yrittäisin olla vielä rauhallisin mielin vahvistumisesta, pääasia että viiva näkyy! Tsemppiä ja vauvaliimaa kovasti ❤️

Varmasti tiedätkin mutta muistutus näin lempeästi että joka toinen päivä on se tahti millä voi nähdä (ei välttämättä alussa kuitenkaan näy) muutosta paremmin 😌 ja liuskat on kuitenki vain herkkyyksiltään sellaisia että ne pienet muutokset ei välttämättä näy siinä niin herkästi ja kaikki voi silti olla ihan hyvin. Ja yksilöllisiäkin vielä nämä jutut kaiken muun lisäksi 🙈 eli yrittäisin olla vielä rauhallisin mielin vahvistumisesta, pääasia että viiva näkyy! Tsemppiä ja vauvaliimaa kovasti ❤️

Olispa tollasta kärsivällisyyttä, että testais joka toinen päivä vaan 🥴😅
Ei se auta ku nyt vaa luottaa, että jos nyt ei taaskaan ole meidän aika, niin vielä se koittaa ❤️ Kiitos tsempeistä! 💖

No nyt ei tarvii enää käyttää niin paljoa mielikuvitusta 🫣
IMG_20240220_070817.jpg

Olispa tollasta kärsivällisyyttä, että testais joka toinen päivä vaan 🥴😅
Ei se auta ku nyt vaa luottaa, että jos nyt ei taaskaan ole meidän aika, niin vielä se koittaa ❤️ Kiitos tsempeistä! 💖
Haha joo tiedän, ja samaa teen itekin 😁 vaikeaahan se on, mutta ainakin voi sillä itseään lohduttaa että selkeää muutosta ei näy välttämättä joka päivä 😌

Joku taisi kysyäkin tätä jo joskus, mutta kuinka pian kiinnittymisen jälkeen uskaltaisi jo uittaa tikkua 🤔 silleen että siinä hyvällä tuurilla näkyisikin jo jotain 😅

Onko muilla kokemusta että kun tekee raskaustestin aamun ekasta pissasta niin testiviiva on paljon haaleampi kuin aamun toisesta? 🤯 tästäki voi jonku paniikin kehittää. Alla kuva testi siitä toisesta pissasta. Siitä ekasta en ottanut edes kuvaa ku alko heti masentaan ku tuskin huomasi eroa eiliseen. 🙄
IMG_9340.jpeg

Onko muilla kokemusta että kun tekee raskaustestin aamun ekasta pissasta niin testiviiva on paljon haaleampi kuin aamun toisesta? 🤯 tästäki voi jonku paniikin kehittää. Alla kuva testi siitä toisesta pissasta. Siitä ekasta en ottanut edes kuvaa ku alko heti masentaan ku tuskin huomasi eroa eiliseen. 🙄View attachment 131092

Mulla oli näin nyt tässä keskenmenneessä ja edellisessäkin. Aamulla oli kaikkein haalein ja jäätävä ero sit päivän muihin pissoihin.

Takaisin