Raskaaksi 2024

Mulla oli näin nyt tässä keskenmenneessä ja edellisessäkin. Aamulla oli kaikkein haalein ja jäätävä ero sit päivän muihin pissoihin.
okei, enteileeköhän tämä sitten jotain huonoa? 🙄 oon kyllä hysteerinen nyt 🙈

okei, enteileeköhän tämä sitten jotain huonoa? 🙄 oon kyllä hysteerinen nyt 🙈
On näitä onnistuneissakin raskauksissa. Se, miten pissaa erittyy hormonia ei oikeasti kerro mistään! Verikokeeseen kannattaa mennä ja seurata parin päivän päästä miten nousee, jos se yhtään rauhoittaisi sua.

On näitä onnistuneissakin raskauksissa. Se, miten pissaa erittyy hormonia ei oikeasti kerro mistään! Verikokeeseen kannattaa mennä ja seurata parin päivän päästä miten nousee, jos se yhtään rauhoittaisi sua.
joo totta, pitää varmaan varata aika verikokeeseen ensi viikolle jos sinne asti pääsen tässä raskaudessa. kaksi kemiallista takana niin oon niin hysteerinen vaikkei se mitään auta. 😥

Onko muilla kokemusta että kun tekee raskaustestin aamun ekasta pissasta niin testiviiva on paljon haaleampi kuin aamun toisesta? 🤯 tästäki voi jonku paniikin kehittää. Alla kuva testi siitä toisesta pissasta. Siitä ekasta en ottanut edes kuvaa ku alko heti masentaan ku tuskin huomasi eroa eiliseen. 🙄View attachment 131092
Mulla kokemusta tästä kuopuksen kohdalla, että aamun eka näytti seuraavana päivänä haalistuneen ja luulin että kesken menee. Sit kahden aamukahvin jälkeen laimeesta pissasta pärähti kunnon plussa samana päivänä. 😍

Dpo 12 ja kp 26 eli menkkojen pitäisi parin päivän päästä alkaa. Meinasin eilen kauppareissulla ostaa raskaustestin, mutta päädyinkin ostamaan ihan vain kuukautissuojia. Niin vahva on tunne, ettei vieläkään tärpännyt. 😭 Mulla on aiemmin ollut aika kivuttomat menkat, mutta viimeksi oli yhtenä päivänä niin järkyt kivut, että pystyi vain maata sängyssä ja ähistä. Vähän kauhistuttaa, jos sama on edessä nyt. 😬

Onko muilla kokemusta että kun tekee raskaustestin aamun ekasta pissasta niin testiviiva on paljon haaleampi kuin aamun toisesta? 🤯 tästäki voi jonku paniikin kehittää. Alla kuva testi siitä toisesta pissasta. Siitä ekasta en ottanut edes kuvaa ku alko heti masentaan ku tuskin huomasi eroa eiliseen. 🙄View attachment 131092
Täällä tulee vahvemmat toisesta tai peräti iltapissistä Kuin aamun ekasta :) huikean hienot viivat! Pitäisiköhän itsekkin testata rv5+2(tai 4+6) että millaiset viivat tulisi.

Päivittelen tännekkin välillä koska en 100% osaa luottaa että raskaus menisi hyvin ja pelot on suuria...

Täällä tulee vahvemmat toisesta tai peräti iltapissistä Kuin aamun ekasta :) huikean hienot viivat! Pitäisiköhän itsekkin testata rv5+2(tai 4+6) että millaiset viivat tulisi.

Päivittelen tännekkin välillä koska en 100% osaa luottaa että raskaus menisi hyvin ja pelot on suuria...
sama täällä, että kahden kemiallisen jälkeen luotto raskauden jatkumiseen aika alhainen 😓 vaikka eihän testaaminen kerro raskauden jatkumisesta mutta huomaapa ainakin jos viivat alkaa haalistua että taas kemiallinen tuli 🙄

Olispa tollasta kärsivällisyyttä, että testais joka toinen päivä vaan 🥴😅
Ei se auta ku nyt vaa luottaa, että jos nyt ei taaskaan ole meidän aika, niin vielä se koittaa ❤️ Kiitos tsempeistä! 💖
Jos testaa joka päivä, niin silloinhan parillisten ja parittomien päivien testejä tai niistä otettuja kuvia voi vertailla keskenään.
Yt nimimerkki Onneksi testejä saa ostaa reseptivapaasti 🤣

Tulipa tässä vaan tällanen mieleen. Täällä oli muistaakseni muitakin, jotka kamppailee painon kanssa? Teille haluan sanoa, että ei kannata luopua toivosta painon putoamisen suhteen :red-heart: Miä oon ollu reilusti ylipainoinen vuosia. Viime keväänä sain sitten samalla rysäyksellä diagnoosin sekä diabetekseen että PCOS:n. Aloin tekemään pieniä muutoksia huhti-toukokuussa 2023.

Koko ajan olen tehnyt vain pieniä muutoksia. Alussa vaihdoin leikkeleen ja juuston kevyempiin sekä levitteen ja pääosan kermoista kasvipohjaisiin. Lisäsin kuitua välipalalle. Samaan aikaan miulla alkoi spironolactone lääkitys, joka alkoi poistamaan nestettä. Näillä lähti noin 6kg tosi nopeasti, mutta sitten paino jumahti pitkäksi aikaa, moneksi kuukaudeksi. (Joulukuun alussa jätin tuon spironolactonen pois, kun alkoi vaikuttaa niin paljon kiertoon.)

Tammikuun alussa tein lisää pieniä muutoksia. Olen pyrkinyt syömään enemmän kasviksia (ihan aina se ei onnistu, mutta yritystä kuitenkin on, että joka aterialla olisi jotain kasvista). Lisäksi vaihdoin miun iltaherkun eli suklaan hedelmiin. Pidän toki karkkipäivänkin, en ole herkuista kokonaan luopunut, mutta määrää vähentänyt. Sit aloin käymään vesijumpassa kerran viikossa. Tällä hetkellä tilanne on se, että olen saanut huhtikuusta 2023 pudotettua 12,1kg. Tässä kuussa oli taas joku jumi, paino ei pudonnut useampaan viikkoon yhtään mutta viimeisen viikon aikana taas paino otti hyppäyksen alaspäin. Jos miulla on toivoa, niin on teillä muillakin, jotka saman asian kanssa kamppailette :red-heart:

sama täällä, että kahden kemiallisen jälkeen luotto raskauden jatkumiseen aika alhainen 😓 vaikka eihän testaaminen kerro raskauden jatkumisesta mutta huomaapa ainakin jos viivat alkaa haalistua että taas kemiallinen tuli 🙄
Nojoo, kyllä se kkm mikä todettiin rv12+ (sikiö menehtynyt rv8+) niin on jättänyt aikamoiset pelot, esikoisen odotuksestakaan ei oikein osannu sit sen jäljiltä nauttia...

Mutta siulla kyllä tosi hienot viivat, ja meillä taitaa olla LA aika lähekkäin !

Nojoo, kyllä se kkm mikä todettiin rv12+ (sikiö menehtynyt rv8+) niin on jättänyt aikamoiset pelot, esikoisen odotuksestakaan ei oikein osannu sit sen jäljiltä nauttia...

Mutta siulla kyllä tosi hienot viivat, ja meillä taitaa olla LA aika lähekkäin !
pahoittelut tuosta teidän menetyksestä 💔 ihan varmasti jättää jälkensä.

Mulla vissiin LA 26.10.24 🥰 hankala ajatella niin pitkälle ku selviäis edes ens viikkoon 🙈 kemialliset mennyt kesken sut tässä 5-6 viikolla. 😓

pahoittelut tuosta teidän menetyksestä 💔 ihan varmasti jättää jälkensä.

Mulla vissiin LA 26.10.24 🥰 hankala ajatella niin pitkälle ku selviäis edes ens viikkoon 🙈 kemialliset mennyt kesken sut tässä 5-6 viikolla. 😓
Onneks ollaan sen jälkeen saatu kuitenki tämä meidän esikoinen vaikka se hoitoja vaatikin. (Oli siis tosiaan se kkm luomuraskaus, niinkuin nyt tämäkin🥲)

Meillä on neuvolan laskun mukaan 20.10, mutta oviksesta laskettuna oisi 23.10.
Luokaamme siis toivoa toisillemme 🙏

Tsemppiä ❤️ itsekin saman kokeneena tiedän sen pelon ja huolen raskauden jatkumisesta. Mutta päivä ja viikkokerrallaan. Itsellä ainakin varhaisultra helpotti huolia kovin ja myöhemmin myös kotidoppleri.

Eihän viivojen vahvuus juurikaan mitään kerro, mutta onko nämä ne leffaviivat 🥲 testiajalla, ehkä 2-3 min 😅 ja tosiaan 5+2 tai 4+6.

Liitteet

• IMG_20240220_180028.jpg
    IMG_20240220_180028.jpg
    230.8 KB · Katsottu: 77
Omaa napaa vielä toisen viestin verran.
Niin tuli kp26:sta kp1 ja menkat alkoi pari päivää etuajassa. Harmitus on kyllä kova. Tuntuu, että somessa ja tuttavapiirissä on jatkuvasti vauvauutisia, joten kyllähän tämä surettaa. Surettaa omasta ja puolison puolesta, mutta myös mahdollisten tulevien isovanhempien. Haluaisin vaan aina heillekin kertoa, että meillä olisi kyllä toiveissa lapsi. ❤️ Ja tiedostan täysin, että alle vuoden yritys on aivan normaalia, mutta hitsit, että ottaa silti koville. En ollut aiemmin ymmärtänytkään, miltä tämä kuukausittainen pettymys oikein tuntuu.

Tsemppiä ❤️ itsekin saman kokeneena tiedän sen pelon ja huolen raskauden jatkumisesta. Mutta päivä ja viikkokerrallaan. Itsellä ainakin varhaisultra helpotti huolia kovin ja myöhemmin myös kotidoppleri.
Mie en oo onneksi ainakaan vielä joutunut kokemaan keskenmenoja, mutta täytyy sanoa, et tuo kotidoppler oli ihan paras huolien hälventäjä itsellä, kun olin raskausajan jatkuvasti huolissani, että onko vatsassa kaikki hyvin.

Mie en oo onneksi ainakaan vielä joutunut kokemaan keskenmenoja, mutta täytyy sanoa, et tuo kotidoppler oli ihan paras huolien hälventäjä itsellä, kun olin raskausajan jatkuvasti huolissani, että onko vatsassa kaikki hyvin.
Jep, neuvolaseuranta on jotenkin tosi harvaa, varsinkin siinä vaiheessa kun ei vielä tunne vauvan liikkeitä. Jos tästä joskus uudestaan raskautuu niin varmaan oon enemmän epäilevä raskauden jatkumiselle, kun on ainakin yksi todettu kemiallinen kans täällä🙈

Menkat alkoi kellon tarkasti dpo 13 aamulla kp 27 eli olemme palanneet normaaliin kiertoon keskenmenon jälkeen (luteaali oli viimeksi myös saman, mutta ovulaatio oli myöhässä melkein viikon).

Uuteen yritykseen. Yk 4 alkoi siis tänään. 🙏 Olo helpotti heti kun menkat alkoi. Kun tietää ettei tärpännyt ja sitten odottaa uutta kiertoa, niin turhauttaa. Nyt on katseet taas kohti tulevaa.

Takaisin