Raskaaksi 2024

Pohdiskelin tässä, että kuinkahan pian kiinnittymisen jälkeen voi ruveta ilmenemään oireita? Tai voiko oireita tulla jo kun hedelmöitys on tapahtunut? Millasia oireita teillä on ollut heti alussa ennen plussaa?

Täällä menossa dpo 7.
Esikoisesta ei ollut kuin hirvittävä ruokahalu. 😅
Olen ollut aina aika pieniruokainen ja ihmettelin ravintolassa, etten ollut menun jälkeen vähääkään ähkynä vaikka isoruokainen mieheni oli. 😂
Raskaus oli yllätys, joten en ainakaan kiinnittänyt huomiota muihin oireisiin. Rupesin vain mietiskelemään jossain vaiheessa, että millonkohan mulla on viimeksi ollut menkat 🤭

Pohdiskelin tässä, että kuinkahan pian kiinnittymisen jälkeen voi ruveta ilmenemään oireita? Tai voiko oireita tulla jo kun hedelmöitys on tapahtunut? Millasia oireita teillä on ollut heti alussa ennen plussaa?

Täällä menossa dpo 7.
Ainiin ja kiinnittymisvuotoa tuli ilmeisesti vähän, mutta en ihmetellyt sitäkään, kun mulla tuli vuotoja milloin kahden ja milloin kolmen viikon välein.

Täällä menossa dpo 7.
Oireettomuus oli ensimmäinen oire. Ei ollut niitä perus pms oireita mitä yleensä tulee muutama päivä ennen menkkoja.
Raskausoireet ilmestyi vasta viikolla 5+
Kirpeät rinnat ja turvonnut vatsa ja pahoinvointi.

Täällä menossa dpo 7.
Täällä ei ollut kuin epämääräisen väsynyt ja flunssainen olo, jota en olisi yhdistänyt raskauteen, ellei olisi ollut yritys päällä. Koko raskaus oli muutenkin todella oireeton.

Täällä menossa dpo 7.
Ei mitään oireita ja plussattu on jo. Dpo 10. Enemmän oireita tekee pms mitä raskaus taas näköjään.
Esikoisen odotus oireet alko vasta rv9 ja sitä ennen keskenmenneessä rv6.

Heiheihei !
Apua!!! Testiajalla, rfsu herkkä. Edit kuva myös testiajan ulkopuolelta ja pregcheck
Oi, onnea hienoista viivoista! 🤩
Kp1 ja ei muuta ku uuteen yritykseen 🙃

Täällä kp1 tänään. Ei muuta kuin uutta kohti 🫡😤

Täällä sama kp 1, lähdetäänhän uutta mahdollisuutta marraskuisia kohti. Tämä kierto venyi ruhtinaalliset 48 päivää pitkäksi, joten uutta mahdollisuutta on totisesti täällä odoteltu. 🫠😅 Terolut nyt ekaa kertaa tukena.

Täällä menossa dpo 7.
Mulla ei ollut esikoisessa muita oireita kuin pms oireiden puute 😄 sattui just muuttohässäkkä siihen päälle, joten tein ekan r-testinkin vasta oletettuna kuukautisten alkamispäivänä ja selvä plussa pamahti siihen heti. Aika pian sen jälkeen kipeytyi rinnat ja alkoi pahoinvointi

1000027961.jpg

DPO16, viiva lähtenyt haalistumaan ja lämmötkin lähti tänään laskuun. Kemialliseksi siis jäi. Nyt vaan toivoisin, et menkat alkaa ASAP niin päästäisiin jo seuraavaan kiertoon!

Oi, onnea hienoista viivoista! 🤩

Täällä sama kp 1, lähdetäänhän uutta mahdollisuutta marraskuisia kohti. Tämä kierto venyi ruhtinaalliset 48 päivää pitkäksi, joten uutta mahdollisuutta on totisesti täällä odoteltu. 🫠😅 Terolut nyt ekaa kertaa tukena.
Joo nyt tehdään invaasio sitte marraskuisiin täältä 👊🏻

Hiio hoi!😁

Hyppään mukaan kuumeilemaan. Oon seuraillut ketjua ja elän hengessä mukana. Vähän on pohdituttavat fiilikset, kun minulla pientä terveysongelmaa taustalla mut josko loppuvuoteen onnistuisi plussata niin ois kyllä hauska juttu ja parasta, jos saisin painoa vähän alas.

Mulla ferritiini matalahko 25, aloitan just raudan kun kärsin moninaisista oireista. Painoa pitäis saada tosiaan alas, mut paino ei tipu, joten odotan, et puutteet korjaantuu ja aloitan liikunnat sitten, kun on paremmat voimat. Mulla hb hyvä 152, minkä takia otettiin joku koe, mikä mittaa sitä kerääntyykö rautaa liikaa mulle, niin selvisi onneksi, ettei siitä ole vaaraa. Hb voi olla korkeampi myös hapenpuutteen takia, joka johtuu raudanpuutteesta tai sit siitä et tänä talvena mun astma ollut pahempi. Toki varmaan perinnöllinen ominaisuuskin tuo hb on, mutta lääkärin mukaan matala rautataso ei valehtele ja on syytä sitä kuitenkin hoitaa, kun runsaat kuukautiset ja toiveissa uusi raskaus. Et se yksin ei kerro mitään. 😊
Aloitan nyt aluksi 2kk intensiivikuurin rautaa ja sit katsotaan miltä näyttää. Minun kohdalla ei oo tarkoitus saada nostettua enempää kun 50-35, joka oli ennen raskauttakin, ja jossa oli hyvä olo, koska mulla toinen sairaus, joka reagoi tohon rautalääkitykseen. Nämä on aika yksilöllisiä, toisellehan riittää se 45 hyväksi arvoksi, toiselle vasta 100.

Ensimmäisen aikana oli anemia ja vaikea raskaus muutenkin. Reilut 2v taistelin raudan kanssa et sain ne varastot edes 20, toki imetin pitkään et siinä varmaan suurin syy. 😅 Onko täällä muita, joilla tämmöset varastot tai matala d-vitamiini? Onko oireita? Mulla testataan vielä kilpparit ja d kontrolleissa, kun on väsymystä ja nivelkipuja.

Mutta mutta. Kaipa tästä pitäs testejä lähteä ostamaan kohta. Kierto yleensä 32pv, nyt kp. 30. Nyt kyl niin paha menkkamigreeni päällä, et varmaan kohta alkaa uusi kierto 😅

Meillä taustalla ongelmia lapsen saamisen suhteen, 1 kohdunulkoinen rv 7 vuosia sitten ennen ensimmäistä ja 1 spontaani keskenmeno rv 10, nyt viime marraskuussa 23. Laiskistunut olen testailuun ja kauhun sekaisin tuntein pohdin plussaamista, monestakin syystä 😂🫣

Muokattu viimeksi:
Nyt vähän ehkä TMI ja ällövaroitus, mutta 😂

Täällä nyt kp9, kuukautisten pituus mulla yleensä sen 7-8 päivää. Eilen eli kp8 ei sit vuotanutkaan enää yhtään, samoin ei viime yönä tai tänä aamuna. Äsken sit kuitenkin peiton heiluttelun jälkeen tulikin taas kirkasta veristä vuotoa 🙄 ikinä ennen ei oo näin käynyt ja yleensä viimesinä päivinä tulee enää vaan vähän ruskeaa tuhrua, joten senkin takia tuo kirkas verinen vuoto tässä vaiheessa hyvin outoa. Lisäksi hetken ajan oli pistävää kipua oikealla alavatsassa. Mitähän ihmettä tää nyt taas on 😑 flo ennustaa ovistakin vasta reilun vkon päästä...

Edit: lisäksi ollut myös kamala päänsärky koko päivän, mitä mulla ei yleensä oo. Kellään mitään vastaavia kokemuksia? 😅

Muokattu viimeksi:

Täällä menossa dpo 7.
Ennen kiinnittymistä ei voi tulla raskaushormonin aiheuttamia oireita eli hedelmöitys ei aiheuta oireita. Oireethan voi olla ihan normi kiertoon liittyviä 😊

Mulla ei oikeastaan ole tullut mitään oireita ennen plussaa jos äärimmäistä luulotautia ei lasketa 😂🙈 nytki jo testannu ja dpo7 🙈 ja muka haamujen haamun näin vaikka tiedän ettei oikeastaan ole mahdollista ja tuskin on edes tärpänny 🤷‍♀️

Hiio hoi!😁

Hyppään mukaan kuumeilemaan. Oon seuraillut ketjua ja elän hengessä mukana. Vähän on pohdituttavat fiilikset, kun minulla pientä terveysongelmaa taustalla mut josko loppuvuoteen onnistuisi plussata niin ois kyllä hauska juttu ja parasta, jos saisin painoa vähän alas.

Mulla ferritiini matalahko 25, aloitan just raudan kun kärsin moninaisista oireista. Painoa pitäis saada tosiaan alas, mut paino ei tipu, joten odotan, et puutteet korjaantuu ja aloitan liikunnat sitten, kun on paremmat voimat. Mulla hb hyvä 152, minkä takia otettiin joku koe, mikä mittaa sitä kerääntyykö rautaa liikaa mulle, niin selvisi onneksi, ettei siitä ole vaaraa. Hb voi olla korkeampi myös hapenpuutteen takia, joka johtuu raudanpuutteesta tai sit siitä et tänä talvena mun astma ollut pahempi. Toki varmaan perinnöllinen ominaisuuskin tuo hb on, mutta lääkärin mukaan matala rautataso ei valehtele ja on syytä sitä kuitenkin hoitaa, kun runsaat kuukautiset ja toiveissa uusi raskaus. Et se yksin ei kerro mitään. 😊
Aloitan nyt aluksi 2kk intensiivikuurin rautaa ja sit katsotaan miltä näyttää. Minun kohdalla ei oo tarkoitus saada nostettua enempää kun 50-35, joka oli ennen raskauttakin, ja jossa oli hyvä olo, koska mulla toinen sairaus, joka reagoi tohon rautalääkitykseen. Nämä on aika yksilöllisiä, toisellehan riittää se 45 hyväksi arvoksi, toiselle vasta 100.

Ensimmäisen aikana oli anemia ja vaikea raskaus muutenkin. Reilut 2v taistelin raudan kanssa et sain ne varastot edes 20, toki imetin pitkään et siinä varmaan suurin syy. 😅 Onko täällä muita, joilla tämmöset varastot tai matala d-vitamiini? Onko oireita? Mulla testataan vielä kilpparit ja d kontrolleissa, kun on väsymystä ja nivelkipuja.

Mutta mutta. Kaipa tästä pitäs testejä lähteä ostamaan kohta. Kierto yleensä 32pv, nyt kp. 30. Nyt kyl niin paha menkkamigreeni päällä, et varmaan kohta alkaa uusi kierto 😅

Meillä taustalla ongelmia lapsen saamisen suhteen, 1 kohdunulkoinen rv 7 vuosia sitten ennen ensimmäistä ja 1 spontaani keskenmeno rv 10, nyt viime marraskuussa 23. Laiskistunut olen testailuun ja kauhun sekaisin tuntein pohdin plussaamista, monestakin syystä 😂🫣
Hb ei tosiaan kerro mitään niistä rautavarastoista. Siinä kohtaa, kun itsellä kääntyi hb laskuun (oli edelleen yli 140), olivat rautavarastot jo lähes tyhjät! 😬

Hiio hoi!😁

Itsellä heinäkuussa oli hb133 ja rautavarasto 17. Söin 4kk intensiivisen rautakuurin ja hb 128 ja rautavarasto edelleen vain 17. Lääkäri käski vielä jatkaa kk. Tammikuussa mitattu 31,7 ja hb 137, eli aika hitaasti nousee ferrit ja lääkäri sanoikin, että voi mennä 6kk-1vuos ennenkuin näkyy mitään. Itsellä runsaat kk mistä raudanpuute johtuu. Lääkäri olisi halunnut aloittaa hormoonallisen valmisteen, muttakun raskaus yritys niin sanoin en ota. Joten ei tässä muuta kun vaan raudan syöntiä. 🤷🏻‍♀️
Olen huomannut, että lisäraudan syönti on kyllä vielä entisestään lisännyt kk määrää😳

Oloja ovat olleet väsymys, aivosumu, unohtelu, ärtyneisyys ja mustelmien helppo muodostuminen. Pikkuhiljaa on alkanut olo olemaan parempi☺️

Rauta-arvoissa itselläkin ollut aina haasteita milloin mistäkin syystä. Ferritiini pyörinyt 3-23 välillä vuosia, HB 110-140 välillä. Nyt vaihteeksi rautakuuri päällä ja toivotaan että auttaisi tärppäämisessä.

Tänään kp 19 ja vähän kutinaa kohdun seudulla? Ovistikku aiempia vaaleampi, mutta plussaa en oo saanut kiinni. Viime kierrossa ovis oli 21. pvä ja 20. pvä oli selkeä positiivinen testissä. Tiedä sit oisko jo mennyt ohi vai vasta tulossa.

Tänään testasin ovista myöhemmin, joskus 11 maissa. Oli vaaleampi kuin eilen, joten premom merkkas eilisen peakiksi. Mut sit ku oon testannu tällä viikolla myös iltapäivällä, se on ollu aina merkittävästi haaleampi kuin noin 9 aikaan testattu ni en nyt oo ihan 100 varma, oliko eilinen sit se huippu. No, joka tapauksessa eilen saatiin talleteltua ja tänään himottanu sen verran, että se kyl vois kieliä oviksesta 😆 Jos vaikka sais talleteltua tänäänkin, ni olis sit ainaki hyödynnetty mahdollinen huippu.

Takaisin