Hiio hoi!
Hyppään mukaan kuumeilemaan. Oon seuraillut ketjua ja elän hengessä mukana. Vähän on pohdituttavat fiilikset, kun minulla pientä terveysongelmaa taustalla mut josko loppuvuoteen onnistuisi plussata niin ois kyllä hauska juttu ja parasta, jos saisin painoa vähän alas.
Mulla ferritiini matalahko 25, aloitan just raudan kun kärsin moninaisista oireista. Painoa pitäis saada tosiaan alas, mut paino ei tipu, joten odotan, et puutteet korjaantuu ja aloitan liikunnat sitten, kun on paremmat voimat. Mulla hb hyvä 152, minkä takia otettiin joku koe, mikä mittaa sitä kerääntyykö rautaa liikaa mulle, niin selvisi onneksi, ettei siitä ole vaaraa. Hb voi olla korkeampi myös hapenpuutteen takia, joka johtuu raudanpuutteesta tai sit siitä et tänä talvena mun astma ollut pahempi. Toki varmaan perinnöllinen ominaisuuskin tuo hb on, mutta lääkärin mukaan matala rautataso ei valehtele ja on syytä sitä kuitenkin hoitaa, kun runsaat kuukautiset ja toiveissa uusi raskaus. Et se yksin ei kerro mitään.
Aloitan nyt aluksi 2kk intensiivikuurin rautaa ja sit katsotaan miltä näyttää. Minun kohdalla ei oo tarkoitus saada nostettua enempää kun 50-35, joka oli ennen raskauttakin, ja jossa oli hyvä olo, koska mulla toinen sairaus, joka reagoi tohon rautalääkitykseen. Nämä on aika yksilöllisiä, toisellehan riittää se 45 hyväksi arvoksi, toiselle vasta 100.
Ensimmäisen aikana oli anemia ja vaikea raskaus muutenkin. Reilut 2v taistelin raudan kanssa et sain ne varastot edes 20, toki imetin pitkään et siinä varmaan suurin syy.
Onko täällä muita, joilla tämmöset varastot tai matala d-vitamiini? Onko oireita? Mulla testataan vielä kilpparit ja d kontrolleissa, kun on väsymystä ja nivelkipuja.
Mutta mutta. Kaipa tästä pitäs testejä lähteä ostamaan kohta. Kierto yleensä 32pv, nyt kp. 30. Nyt kyl niin paha menkkamigreeni päällä, et varmaan kohta alkaa uusi kierto
Meillä taustalla ongelmia lapsen saamisen suhteen, 1 kohdunulkoinen rv 7 vuosia sitten ennen ensimmäistä ja 1 spontaani keskenmeno rv 10, nyt viime marraskuussa 23. Laiskistunut olen testailuun ja kauhun sekaisin tuntein pohdin plussaamista, monestakin syystä