Raskaaksi 2024

Täälläpä on ollut taas mukavaa pohdintaa! Alkoholinkäyttö itsellä on nykyään oikeastaan max pari kertaa vuodessa, jos on pikkujouluja yms lapsivapaita tapahtumia niin oon saattanu jokusen juoda. Arkena ja normielämässä en käytä sit ollenkaan, enkä tupakkatuotteita.

Syömisiäkään en oo muuttanut oikeestaan ollenkaan, pitäis monipuolistaa ruokalistoja ja tuoda enempi kalaa arkiruokaan - se on vaan mukavan hintaista, ja kalapuikkoja tms en oikein vieläkään osaa laskea kalaksi. 😅 Pääpointtina se, että jos ja kun se plussa tulee, niin sitten siivotaan ruokalistaa.

Yrittämisestä ei olla kerrottu kenellekkään. Ei jaksa uteluja keneltäkään, ja pidetäänpä suku varpaillaan. 😆 Tiedetään kyllä, että kaikki odottaa vauvauutisia, ja ollaan me sen verran sanottu että jos on meistä kiinni niin ei yhteen lapseen jää.

Tänään ois dpo 11, toiveikas olo mutta samalla tuntuu että ei se nyt tässä kierrossa napannut. Jäi ovishuiput vähän hyödyntämättä, kun oli elämässä kaikkea pientä kivaa vastoinkäymistä. Onneksi esikoinen pitää päivät kiireisenä, niin ei ehdi samalla lailla jäädä murehtimaan negatiivisia tuloksia.

Kiitos Pancake tämän elämäntapa-aiheen nostamisesta keskusteluun! Se on asia jota olen paljon miettinyt, kun tietää että yritysaika voi venyä pitkäksi eikä onnistumisesta ole takeita. Jotkut ruoka-aineet tai juomat (erilaiset yrttiteet ja sushi, ja tosiaan se satunnainen viinilasillinen :Face Savouring Delicious Food:) joista yleensä kovasti nautin ovat kuitenkin sellaisia, joilta alkiota olisi syytä suojella. (Tämä oli itse asiassa se aihe jonka tiimoilta löysin tälle foorumille :D )

Ensimmäisissä juhlissa kierukan poistamisen jälkeen en muistanut edes ajatella koko asiaa, ja vietin illan iloisessa hiprakassa tajuten vasta viikon päästä että hyvänen aika mitä tuli tehtyä! :facepalm: Onneksi alkoholittomia juomavaihtoehtoja löytyy jo ihan hyvin ja 'sober curiosity'-ilmiö alkaa olla sen verran suosittua että sitä voi käyttää tekosyynä jos ei halua paljastaa enempää. Silloin kun ounastelen illanvieton menevän pitkäksi, olen käyttänyt erilaisia laskureita selvittääkseni monenko tunnin välein pystyn ainakin teoriassa ottamaan annoksen niin, että maksa ehtii polttamaan sen kokonaan ennen seuraavaa (muistaakseni päädyin yhteen mietoon/3-4h välein).

Olin jo vähän vastentahtoisesti kallistumassa täysraittiuden yritykseen yritysaikana, mutta ehkä itselle hyvältä vaihtoehdolta (mulle on tyypillistä lipsahtaa välillä pienen fanaattisuuden puolelle) tuntuisi pyrkiä jatkossa holittomaan/ yrttiteettömään/ niukkakofeiiniseen linjaan aina kierron loppupuolella, ja elää normaalisti menkkojen aikaan tai välittömästi niiden jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Testasin ovulaatiota oletetusta päivästä (tuntemusten perusteella) tähän aamuun. Ovulaatio oli viime yönä kun kivut lakkasi, mutta olisin jättänyt eilisen tallettelun väliin ihan varmasti ilman testejä. Mietin edellisiä kiertoja ja ainakin edellisessä olen missannut kyllä ovulaation, vaikka luulin osuneeni. Todellisuudessa siellä on varmaan ollut vain yksi yhdyntä kahta päivää ennen ovulaatiota.

Neljättä tekemässä, mutta tämä on oikeasti ihan todella mielenkiintoista ja ihanaa. En sano että tämäkään on viimeinen, jos tälle "iltatähdelle" halutaan sisarus, mutta voi olla myös viimeinen, kun neljä on meidän taloon jo monta lasta. 😁

Liitteet

• Screenshot_20240208-075455.jpg
    Screenshot_20240208-075455.jpg
    277.1 KB · Katsottu: 72
1000012173.jpg

Mielenkiinnosta tein sekä pregcheck että onestep ovistestit. Ylempi on pc ja noin tummaa (vaikka ei siis vielä erityisen tumma olekaan) en ole saanut onestepillä ikinä. Premom ennustaa ovista huomiselle, saas nähdä.

Kiitos Pancake tämän elämäntapa-aiheen nostamisesta keskusteluun! Se on asia jota olen paljon miettinyt, kun tietää että yritysaika voi venyä pitkäksi eikä onnistumisesta ole takeita. Jotkut ruoka-aineet tai juomat (erilaiset yrttiteet ja sushi, ja tosiaan se satunnainen viinilasillinen :Face Savouring Delicious Food:) joista yleensä kovasti nautin ovat kuitenkin sellaisia, joilta alkiota olisi syytä suojella.
Siis onko yrttitee kiellettyjen listalla raskaana ollessa?!? 😱 Tätä en ole tiennyt, apuva 😬 Mites muut teet sitten? 🤔

View attachment 130708
Mielenkiinnosta tein sekä pregcheck että onestep ovistestit. Ylempi on pc ja noin tummaa (vaikka ei siis vielä erityisen tumma olekaan) en ole saanut onestepillä ikinä. Premom ennustaa ovista huomiselle, saas nähdä.
Mennään piinialuiden suhteen sitten samoissa 🙈 mutta juu, mun testit one stepillä oli kans tosi paljon haaleampia kuin pc.
Mä kans teidän kanssa samassa, ennustaa huomiselle ovulaatiota ja testien perusteella näyttää siltä ettei arvio oo paljoo pielessä 🤔
Screenshot_2024-02-08-08-52-34-67_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg

Täällä kanssa yksi kärsimätön ja turhautunut. Välillä tulee sellainen fiilis, että mitä järkeä edes yrittää kun ei tule tärppäämään. Niin vahvana se olo, että tarvitsen lääkkeitä tueksi jotta se olisi edes mahdollista. Pitää odottaa vielä yli kaksi kuukautta kun on lääkärille aika, ja siitä sitten saa taas vasta lähetteet eteenpäin lapsettomuuspolille. 😮‍💨

Ruokailutottumuksia en ole muuttanut, sitten vasta kun/jos tulee plussa. Alkoa juon muutenkin enää tosi harvoin, koska ei vaan tee mieli. Mutta jos sellainen harvinainen tapaus tulisi että lähtisin ihan juhlimaan tai tekisi mieli ottaa vaikka yksikin viinilasillinen, niin huoletta sen tekisin (tietenkin jos en ole siinä vaiheessa plussannut).

Tännekin voisin kirjoitella taas pitkästä aikaa.
Hyviä pohdintoja täällä. Alkoholin oon jättäny pois nyt, viimeks join varmaan joulukuussa, koska juuri oli ollut kemiallinen… Nyt sit taas ilman. Ei tee tiukkaa, mutta en silti ala absolutistiksi lopulta. Viini on hyvää hyvässä seurassa. Ja hyvät oluet. 😀
Nyt odottelen tietoa, pääsenkö huomenna tuoresiirtoon vai en eli tuleeko siirrettävää. 🤞 Punktiosta selvisin eilen. 🤞 Nopeasti mennyt tämä kierto, nyt kp15. Piikitellen siis (IVF). Nyt vaan toivotaan parasta…

Tämmönen typerä kysymys kenties väliin, mutta miten nopeesti teillä on alkanu ovulaation jälkee heti viivat taas vaalenemaan?

Yritän edelleen tulkita että mitä ihmettä tässä kierrossa on tapahtunut, kun en tosiaan ennen ole oviksia tikutellut niin ei ole mihin verrata :D

Tämmönen typerä kysymys kenties väliin, mutta miten nopeesti teillä on alkanu ovulaation jälkee heti viivat taas vaalenemaan?

Yritän edelleen tulkita että mitä ihmettä tässä kierrossa on tapahtunut, kun en tosiaan ennen ole oviksia tikutellut niin ei ole mihin verrata :D
Mulla tummeni vaan, testasin ke-iltana PC:llä plussan ja pe-aamuna oli vaan vahvistunut. Ja ovulaatio kyllä tapahtui, kun nyt on noi raskaustestit plussaa. Esikoisesta en testannu enää ekan ovisplussan saatuani, eli en tiedä olisiko silloinkin testit näyttänyt useamman päivän plussaa. Mahdollisesti mulle PC on myös liian herkkä, et näyttää ekaa plussaa liian varhain.

View attachment 130708
Mullakin Sofi näyttänyt varmaan viikon verran tollasta mitä sun one step. Parina päivänä ollut tota pcn näköistä viivaa, mutta niidenkin välissä tota haaleampaa. Vv alkanut kyllä olee aika runsasta toissapäivästä asti ja tänää viimeisin ovistesti oli tota alempaa... Kp 17 ja menee hermot tähän epäsäännöllisyyteen. Toisaalta jos nyt tulee ovis siinä kp21 nii alkaa varmaan säännöllistymään siihen. Piinailuja jo ennen o+ 🤣

Mullakin Sofi näyttänyt varmaan viikon verran tollasta mitä sun one step. Parina päivänä ollut tota pcn näköistä viivaa, mutta niidenkin välissä tota haaleampaa. Vv alkanut kyllä olee aika runsasta toissapäivästä asti ja tänää viimeisin ovistesti oli tota alempaa... Kp 17 ja menee hermot tähän epäsäännöllisyyteen. Toisaalta jos nyt tulee ovis siinä kp21 nii alkaa varmaan säännöllistymään siihen. Piinailuja jo ennen o+ 🤣
Joo, tiiän tuon tunteen, kun piinailut alkaa jo ennen o+ :tears: Nyt toisaalta alkaa näyttämään hyvältä siinä mielessä, että syksyllä oli ne pari ihan jumbokiertoa ja näyttää normalisoituvan.

Jotkut myönteiset mielipiteet mitä lueskelin pohjautu

Mulla yleensä plussan jälkeen tummenee vielä seuraavana ja sitäkin seuraavana päivänä. Eli noin 1-2 päivää ekasta ”ovisplussasta” vielä tummenee ja sitten alkaa haalistua. Oon nyt seurannut tätä muutamassa kierrossa ja aina sama tapahtuu 🤔 Yleensä sitten kun ne alkaa haalistua, loppuvat ovisoireetkin. Niin oon olettanut ovulaation tapahtuvan siinä niiden päivien aikana, mutta kun näyttää muutaman päivän plussaa, ei voi ihan tarkkaa päivää tietää mun kohdalla ainakaan. 🤨

Miulla vaalenee heti huipun jälkeen. Kivut tulevat samaan aikaan plussan kanssa ja yleensä seuraavana päivänä on jo tosi haaleat viivat ovistestissä.

Hienoa keskustelua tosiaan elämäntavoista.

Täälläkään ei mitään raivoraitis meininkiä ole, harvoin kyllä siltikkään tullut otettua jo reilusti ennen esikoistakin.
Etenki nyt kun alotin 8/23 sen salitreenaus homman ja tuli se sairauskierre ja nyt palannut takaisin salihommiin niin yrittänyt kaikin puolin jättää tämmösiä pois 🫣

Ja sit hiukan omaa napailua. Dpo 8, ei edelleenkään mitenkään erityisen erityistä ole tapahtunut. Kiukuttaa herkemmin, liekkö sokerin vieroitusoireita vai työstressi tai muu semmoinen. Tai monen sattuman summa.

Mullakin elämäntavoista aika samanlaista ku muilla, alkoa harvoin ja kun esikoista yritettiin 7 kk nii sinä aikana olisinko yhden siiderin juonut, nyt tässä 3 kk aikana sama homma, jos oon sitä yhtäkään, en oo ihan varma🤣 ruokavalio aina ollut sellainen aika perus, säännöllinen, monipuolinen ja vähän liian paljon herkkuja🤭 nikotiini tuotteita en oo ikinä käyttänyt.
Raudanpuute on ollut pitkään, mutta nyt aloitin rautalisän niin ehkä se siitä nousee ja sen jälkeen tärppäisi🥰

Mulla oli tänään illalla jo ihan vaalea/olematon viiva, eilen oli ovulaatio illalla.

Mä täällä aktiivisesti seurailen edelleen tätä keskustelua vaikka en aina pahemmin kommentoikaan mitään 😄

Vähän vaihteeksi omaa napaa: täällä vasta kp7 menossa. Viime kierrossa ovisplussa tuli vasta kp17 joten onkohan nytkin yhtä pitkä odottelu edessä... Aluksi olin vannonut ittelleni etten tikuta ovista tässä kierrossa mut niin se ovistestipaketti vaan hyppäsi tänään ostoskoriin 🙈

Takaisin