Raskaaksi 2024

Täällä vielä ovislimoja odotellessa, mut on kyllä muuten ollut mehukkaampaa meininkiä. Oon syönyt joko 1kpl greipin tai lasin verigreippimehua päivässä (meidän kaupassa oli vaan sellaista missä appelsiini+verigreippi mix), mut tuntuu jo tämä pieni määrä vaikuttavan 😀 aika hullua et sullakin jo ennen ovista näin hyvin toimii greipin taika ! Mut kai se on uskottava 🤭

No siis mulla on aikaisemmin ollut sellaisen 32 päivää, mut nyt viimeiset puol vuotta 35-37 päivää. Viime kierto oli kaikkien aikojen ennätys, 38 pv 🤪
On pitkä kierto! Muutenki tää on vaan odottelua koko ajan, odottelee että menkat loppuu, odottelee että ovis tulee, odottelee että tuleeko tärppi.. 😄 Jos ei tullu ni taas alusta.. Jos tärppäis ni sit vasta odoteltaiski 😁😁 Mä en muuten löytäny edes verigreippimehua saati greippimehua niin siksi tosiaan sit ihan tavan greippejä ostin.
Niin mikä taika greipissä on? 😄
Olikohan se niin, että nostais estrogeenitasoja ja sit kohdun limakalvosta tulis paksumpi vai mitenhän se oli 😅 Oletettavasti ihan huuhaajuttuja, mutta ei tässä oo mitään hävittävääkään 😅 Mut greippiä ei kai saa syödä joidenki lääkkeiden kanssa 🤔

Olikohan se niin, että nostais estrogeenitasoja ja sit kohdun limakalvosta tulis paksumpi vai mitenhän se oli 😅 Oletettavasti ihan huuhaajuttuja, mutta ei tässä oo mitään hävittävääkään 😅 Mut greippiä ei kai saa syödä joidenki lääkkeiden kanssa 🤔

No eipä siinä menetä ja greippihän on hyvää! Mulla taitaa tosiaan unilääkkeessä olla, ettei sen kanssa sovi, mutta en tiiä onko se vaan, ettei samaan aikaan.

Mitä muita huuhaaruokia on? 😄

Keltarauhashormonivalmisteissa lukee myös ettei saa juoda greippimehua kun sitä käyttää.

Mäkin aloitin greippimehun juonnin, noin 2dl päivässä. Katsotaan onko mitään hyötyä. Onko kukaan kokeillut macajauhetta? Siitäkin olen paljon lukenut 🤔

Täällä muutkin pohtineet ovista, liityn siis joukkoon.

En oikeasti nyt tiedä milloin ovis tulossa, vai onko ollut jo. Flo ennustaa huomiselle kp16, testaillut olen kp12 illasta asti. Villi veikkaus kuitenkin, että ovis ois ollut kp10-11, voiko olla noin aikaisin? Tallettelut onneksi kp11, kun luultiin aloittavamme aikaisin. 🧐

Oon tehnyt ovistestejä nyt kolme pvä, aamupissa, päivä ja ilta.
Mulla kans viiva haaleni päivää (eli eilistä) ennen kuin tummui ja tänään plussa. 🙏 Eli jatkaisin testailua.

No eipä siinä menetä ja greippihän on hyvää! Mulla taitaa tosiaan unilääkkeessä olla, ettei sen kanssa sovi, mutta en tiiä onko se vaan, ettei samaan aikaan.

Mitä muita huuhaaruokia on? 😄
Ainakin tuo Hattimatin mainitsema macajauhe on kans ja sit vehnänalkioöljy, itellä ei oo näistä kokemusta. Menee sit greipin jälkeen testiin yks kerrallaan 😂 Sit se punaviini ovulaation jälkeen auttamaan kiinnittymisessä (?). Onko vielä muita? 😅

1000027749.jpg

Tein nyt laimeasta iltapissasta, ylhäällä Raskauskeijun ovulaatiotesti ja alhaalla epäherkkä raskaustesti. Nyt näkyy tässä epäherkässäkin väriä! Ehkä en vielä ihan luovu toivosta. Varsinkin kun luin, että noiden herkkyys on mennyt vielä huonompaan päin, kuin 2020/2021 esikoista yrittäessä.

Nyt myös iski ahdistus lääkkeistä. Onkohan jollain Elvansea (ADHD) käytössä, saakohan tätä jatkaa raskaudessa? Löysin uuden ison katsausartikkelin, jossa tanskalaisväestössä ei todettu mitään haittoja... vähän kyllä kuumottaa ja saatan lopettaa siitä huolimatta 😅

View attachment 130683
Tein nyt laimeasta iltapissasta, ylhäällä Raskauskeijun ovulaatiotesti ja alhaalla epäherkkä raskaustesti. Nyt näkyy tässä epäherkässäkin väriä! Ehkä en vielä ihan luovu toivosta. Varsinkin kun luin, että noiden herkkyys on mennyt vielä huonompaan päin, kuin 2020/2021 esikoista yrittäessä.

Nyt myös iski ahdistus lääkkeistä. Onkohan jollain Elvansea (ADHD) käytössä, saakohan tätä jatkaa raskaudessa? Löysin uuden ison katsausartikkelin, jossa tanskalaisväestössä ei todettu mitään haittoja... vähän kyllä kuumottaa ja saatan lopettaa siitä huolimatta 😅

Tuohan on selvä plussa!🤩

Nyt on ihan pakko kysyä, kun tuosta punaviinilääkkeestä tuli puhe, että ootteko alkaneet ihan raivoraittiiksi jo yritysaikana? Lueskelin siitä nyt hyvin ääripäisiä ajatteluita. Olin ajatellut, että kaikki alkaa eikä tämmöstä saisi edes unissaan miettiä 😱 Moni joka pitää ajatusta ihan hirvityksenä kysyy aina: no mikä pakko se on sitä viinaa saada? No omalla kohdalla, se syy on teinivuosien jälkeen ollut ainoastaan se, että se on hyvää. On se toki usein ollut liiankin hyvää, mutta en sitä silti siksi ole juonut että haluan olla humalassa vaan se nautinto 🍺🤤 Tämän ääripää on ne jotka juovat ja syövät täysin normaalisti siihen asti, että plussaa ja ehkä vähän sen päällekkin, koska alkion ja äidin verenkierto ei ole heti sama. Vissiin sillon jos raskaaksi tulemisessa on haasteita paras olisi olla kokonaan ilman. Jotkut myönteiset mielipiteet mitä lueskelin pohjautu ihan lääkäreidenkin sanomisiin. Meillä on yhet juhlat tulossa joissa oma juomattomuus tulee pistää silmään ja jotenki sen aavistaa, että kyllä siitä spekulaatiot lähtee sukulaisilla pyöriin mielessä enkä näitä suunnitelmia tahdo tämän seuran tietoon. Tosin uutena vuotena otin osaa fbn juomattomuushasteeseen mistä voitin 26 viikkoa (olisi ollut 26 päivää, koska fb kavereita ei niin kovin paljoa ole joten jotta se olisi haaste vaihdoin päivät viikoiksi ajatellen siinä samalla sen olevan hyvä tekosyy) Tosin tuntuu että nyt jo näkee muutoksen kasvoissa. Kalja pöhöttää niin paljon ja se on myös kallista, joten ehkä jatkan 0.0 oluilla ja mietin mahdollisesti sen 26vkn jälkeen punaviiniä lääkkeeksi, koska ei se taida luonto antaa periksi, se mitä on on päättänyt niin se pitää!

Siitähän tuli pitkä pohdinta 🫢

Ihanaa kun täällä on niin monenlaista pähköilyä ja mietintää.. En nyt osannut liittää alkuperäistä tekstiä, mutta ovulaatiosta ja sen ajankohdasta joku kyseli... Itsellä siis ovulaatio tulee aikaisin, kp 10-14 välillä tullut pitkän aikaa. Ongelmia ollut tikuttaa tarkka ajankohta mutta siitäkin oli aiemmin juttua täällä että ilmeisesti onestepin liuskat eivät omalla kohtaa näytä niin vahvana kuin pc testit mitä muutaman kerran kokeillut. Mutta oikeastaan foorumia lukiessa olen sitä miettinyt että onkohan siitä ongelmaa että tulee aikaisin ovis.. Vuosi sitten gynellä ollessa oli ovulaatio päällä ja ei kyllä ollut puhetta muuten asiasta, käski vain painaa päälle😂
Ja kommentoidaan nyt alkoholi asiaakin.. Itse myös tykkään ottaa viikonloppuisin muutaman lonkeron tai viiniä, ei humaltua mut sillee mukavasti😅 No edellinen kierto hyvin vahvoine raskaus oireineen teki sen etten juonut yhtään. No sen verran että yritin yhtenä iltana ottaa saunalonkeron ja hyvä ettei oksennus tullut, maku oli aivan järkyttävä. Itse olen vähän sitä mieltä että mikä nyt parhaalta tuntuu.. Kyllä tuo muutama viikko ilmankin on sen tuonut että freesimpi olo, ja ihme kyllä ihan niin paljoa ei tule myöskään herkuteltua vkl kun juomana on limppari tai vesi (kuten viime vkl ja maistui niin hyvälle 😋😯)
Mutta päivitys vielä tähän kiertoon,. Vuoto alkoi päivän myöhässä ja vuosin myös päivän pidempään.. tikuttanut en tässä kierrossa, tuntemusten pohjalta mentiin.. flo ennusti ovista kp 11 (omasta mielestä 11-12) linjojen perusteella. Vähän paremmin saatiin myös miehen kanssa rakkautta hoidettua.. 🥰 nyt kp 18, dpo 6? Edelleen en oo ihan varma kummasta tää lasketaan ja kun 100% varma en oo ovispäivästä.. Tissit on kipeet, mut niin oli viime kierrossakin joten koitan sivuuttaa sen "oireen" Ei oo kyllä helppoa kun fyysinen työ ja nostat kuormaa syliin🥴 mutta eilen tuli nyt töissä myös alamahaan kipua/tuntemusta ja sitä olisin osannut kuvailla että joku tökkivä tylppä kipu.. No siitä meinasin volttia heittää et onko tää nyt sitä mitä oon lukenut kun omat kivut ym on monesti tosi teräviä mitä on ollut.. 2pv nyt myös pissahätä herättänyt.. Että tällaista tänne..😁

Nyt on ihan pakko kysyä, kun tuosta punaviinilääkkeestä tuli puhe, että ootteko alkaneet ihan raivoraittiiksi jo yritysaikana?
No eeei, kaipa sitä suositellaan että jos yrittää niin ei joisi, tai vähintään pitäisi minimissään, mutta en mä raivoraittiiksi ole lähtenyt. Jos nyt sitä yhden tai kaksi siellä täällä ottaa juhlissa tai ruuan kanssa niin en ole kokenut ongelmaksi.

Mä en kanssa humalaan juo eli 0,5-1 annosta korkeintaan (mulla on huono viinapää ja kahdesta alan olla humalassa). Ja DPO5 eteenpäin en varmuudeksi juo sitäkään 😅

Onnea unitupuna 😍 plussalta näyttää 😍 ja jos vaan mahdollista että pärjää ja voi riittävän hyvin ilman, niin purkaisin lääkkeen pois. Olen lukenut että monilla raskaishormonit luonnostaan rauhoittaakin ja lievittää adhd-oireita.

Mä olen nyt yrityksen kestäessä kyllä juonut silloin tällöin lasillisen tai kaksi viiniä vkl. En usko että tämmöinen pikkumäärä vielä vaikuttaa mitään siinä kohtaa jos ei plussaakaan testissä näy. Ei vaan voi kuukausi tolkulla elää kuin raskaana oleva 😩 siinä kierrossa kun plussasin, mulle tuli olo ettei se viinilasillinen maistunut ja otin vain pari hörppyä. Nyt tän km jälkeen en itseasiassa ole juonut lainkaan eikä tee yhtään mieli. Kun on rankkaa niin mulla alko vaan lisää ahdistusta. Saisi jäädäkin kokonaan pois.

Itse olen jättänyt alkoholin kokonaan pois, osasyynä siihen on kuitenkin myös maksasairaus. Mutta se onkin ollut hyvä tekosyy, ettei ole piireissä lähtenyt huhuja liikkeelle, että miksi en juo 😅 En tiedä miten muilla, oletteko kertoneet ihmisille yrityksestä?, mutta itse haluan pitää salassa ja sitten yllättää uutisella, varsinkin kun on ensimmäisestä kyse. Ja vielä meidän sisarusten keskenkin ensimmäinen, eli tekisin myös meidän vanhemmista isovanhemmat, mikä olisikin ihanaa 🥰

Mä en myöskään oo juurikaan juonut alkoholia. Itsellä se johtuu siitä, että oon huomannut alkoholin vaikuttavan yöuniin niin vahvasti, vaikka ottais vaan yhden niin unenlaatu on paljon heikempää 😵‍💫 En nää ongelmaa siinä, että jos ei oo plussannut ja joisi, kuten itekin aion viikonloppuna tehdä, kun lähetään UMK:hon 🤩🤭

Oon seuraillut täältä taustalta teidän muiden viestejä, itsellä jotenkin tullut hetkellinen turhautuminen koko projektiin, vaikkei sitä vielä edes kauaa oo takana.

Tunnistin mielestäni viikonloppuna selkeät ovisoireet ja sain myös plussan Pregcheckin ovistestiin. Mutta sit maanantaina gynekäynnillä ei ultrassa näkynyt, että ovulaatiota ois tässä kierrossa tapahtunut lainkaan. Gynen veikkaus oli vaan, että kroppa on edelleen sekaisin keskenmenon jäljiltä ja sanoi, että on myös normaalia että joka kierrossa ei ovuloi. Mutta mulla on nyt ihan epätoivoinen fiilis, että mistä sitten tiedän ovuloinko vai en? Kun kerran positestistä ja oireista huolimatta voi olla, ettei ovulaatiota tapahdu. Ilmeisesti LH kuitenkin nousee ja aiheuttaa oireita ja testiin posin, mutta ei riittävästi jotta munasolu oikeasti irtoaisi. Tuntuu turhauttavalta jatkaa yritystä, kun nyt ei tiedä yritetäänkö ns. turhaan vaan koko ajan 😔

Jos jotain hyvää jäi käynnistä mieleen, niin ainakin kohtu, kohdun limakalvo ja munasarjat näytti ihan normaaleilta, eikä näkynyt mitään viitteitä esim PCOS:ista.

Täällä tänään kovat kivut munasarjassa. Lisääntynyt lima.
Verta ei enää ole ollut eilisen aamun jälkeen. Josko mulla vaan follin kasvukipuja runsaammin nyt.
Seurailen ja jos pahenee, niin tietty sitten lääkäriin. 🙏

Mulla ei oo löydetty mitään viitteitä PCOHON. Nuorena on ollut munasarjan tulehdus. Että jos tää jotain olisi, niin tulehdus munasarjassa tai tosiaan ja toivottavasti vaan rajummat kasvukivut.

Nyt on ihan pakko kysyä, kun tuosta punaviinilääkkeestä tuli puhe, että ootteko alkaneet ihan raivoraittiiksi jo yritysaikana? Lueskelin siitä nyt hyvin ääripäisiä ajatteluita. Olin ajatellut, että kaikki alkaa eikä tämmöstä saisi edes unissaan miettiä 😱 Moni joka pitää ajatusta ihan hirvityksenä kysyy aina: no mikä pakko se on sitä viinaa saada? No omalla kohdalla, se syy on teinivuosien jälkeen ollut ainoastaan se, että se on hyvää. On se toki usein ollut liiankin hyvää, mutta en sitä silti siksi ole juonut että haluan olla humalassa vaan se nautinto 🍺🤤 Tämän ääripää on ne jotka juovat ja syövät täysin normaalisti siihen asti, että plussaa ja ehkä vähän sen päällekkin, koska alkion ja äidin verenkierto ei ole heti sama. Vissiin sillon jos raskaaksi tulemisessa on haasteita paras olisi olla kokonaan ilman. Jotkut myönteiset mielipiteet mitä lueskelin pohjautu ihan lääkäreidenkin sanomisiin. Meillä on yhet juhlat tulossa joissa oma juomattomuus tulee pistää silmään ja jotenki sen aavistaa, että kyllä siitä spekulaatiot lähtee sukulaisilla pyöriin mielessä enkä näitä suunnitelmia tahdo tämän seuran tietoon. Tosin uutena vuotena otin osaa fbn juomattomuushasteeseen mistä voitin 26 viikkoa (olisi ollut 26 päivää, koska fb kavereita ei niin kovin paljoa ole joten jotta se olisi haaste vaihdoin päivät viikoiksi ajatellen siinä samalla sen olevan hyvä tekosyy) Tosin tuntuu että nyt jo näkee muutoksen kasvoissa. Kalja pöhöttää niin paljon ja se on myös kallista, joten ehkä jatkan 0.0 oluilla ja mietin mahdollisesti sen 26vkn jälkeen punaviiniä lääkkeeksi, koska ei se taida luonto antaa periksi, se mitä on on päättänyt niin se pitää!

Siitähän tuli pitkä pohdinta 🫢
Meillä ei oo yritystä nyt käynnissä, mutta silloin kun oli tästä -23 heinäkuisesta, niin elin kyllä ihan normaalisti. Toki ovulaation jälkeen en tietoisesti heittänyt ihan ”perseitä olalle”, mutta kyllä taisin yhden viinilasillisen juoda dpo 5, kun plussasin sit dpo 9 🙈 Ja ihan on terve pirtsakka muksu tullut siitä huolimatta! Toki sit heti plussaan lopetin kaikki mitä ei raskauden aikana suositella tai on kiellettyä.

Nyt on ihan pakko kysyä, kun tuosta punaviinilääkkeestä tuli puhe, että ootteko alkaneet ihan raivoraittiiksi jo yritysaikana?

En raivoraittiiksi, mutta olen kyllä vähentänyt alkoholin määrää. Oletetun ovulaation aikoihin ja siitä eteenpäin en ole juonut yleensä ollenkaan tai joskus yksittäisen annoksen. Jos olisi holilliset juhlat, saattaisin ottaa pari-kolmekin annosta kerralla. Tällä on ollut ihan positiivisia vaikutuksia uneen, mihin vaikuttaa toki kofeiinin vähentäminenkin. Olen löytänyt kofeiinittoman kahvin tässä yritysaikana. 🤗

En tiedä miten muilla, oletteko kertoneet ihmisille yrityksestä?

En ole kertonut kenellekään. Tavallaan tekisi mieli kertoa parille hyvälle ystävälle, joilta koen voivani saada ynmärrystä ja tukea. Ei ole kuitenkaan tullut sellaista hyvää kahdenkeskistä tilannetta, missä olisi voinut ottaa puheeksi. Toisaalta jos tämä ei onnistu, niin en jaksaisi vastailla kenenkään uteluihin. Vanhemmille ei kerrota, ettei tule kenellekään liikaa odotuksia tai paineita, varsinkin, kun toisille lapsenlapsi olisi ensimmäinen.

Takaisin