Raskaaksi 2024

Musta ne tikut on samoja kuin siihen hedelmällisyysmonitoriin kuuluvat tikut ja niitähän saa ostettua erikseen. Mä itseasiassa tilasinkin niitä mut sit mulla ne näytöt ei kestäneet just kun sen kymmenen tikkua niin totesin että parempi vaan tyytyä tilaamaan sitä peruspakettia. Mä oon valehtelematta pari sataa tikkua tähän kahteen vuoteen uittanuy (raskaustestin mukaan luettuna) niin nyt nää digit saa olla mun pahe 😅
Mä oon kans päättäny, et täs kun aikaa on mukavasti kulunut tässä projektissa niin ainakin käytän sit vaan digejä 🤣

Mä oon kans päättäny, et täs kun aikaa on mukavasti kulunut tässä projektissa niin ainakin käytän sit vaan digejä 🤣
Ja mulla menee parhaimmillaan se kaks digiä kierrossa , nollatesti ja vilkkuva hymynaama että paljon stressivapaampaa kuin tikkujen uittelu 😅

Joo, mä oon kans tykästyny noiden helppouteen. Mullekkin riittää kun vilkuttaa, ni sit ruvetaan tallettelemaan. Välillä oon huviks seuraillut pidempään, mut yleensä se on 3-4 pvä kun vilkuttaa ja sit tulee pysyvä 🤣

Täällä taustalla pitkään keskustelua seuranneena koen, että haluan purkaa tänne mun ahdistusta 🥲 mulla on siis yleensä kierto 27-28 päivää, mutta nyt jäi vaan 24 päivään.. ja vuoto kesti näillä näkymin alle kaks vuorokautta, ei oo nyt vajaaseen vuorokauteen tullu muuta kun rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä. Jotenkin ahdistaa niin paljon, että vaihdevuodet lähenee vaikka ikää vasta 33 😢

Täällä taustalla pitkään keskustelua seuranneena koen, että haluan purkaa tänne mun ahdistusta 🥲 mulla on siis yleensä kierto 27-28 päivää, mutta nyt jäi vaan 24 päivään.. ja vuoto kesti näillä näkymin alle kaks vuorokautta, ei oo nyt vajaaseen vuorokauteen tullu muuta kun rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä. Jotenkin ahdistaa niin paljon, että vaihdevuodet lähenee vaikka ikää vasta 33 😢
Jos sulla on ovulaatio ollut normaalia aiemmin? Onko sulla kauan ollut kierto tuollainen 27-28?

Jos sulla on ovulaatio ollut normaalia aiemmin? Onko sulla kauan ollut kierto tuollainen 27-28?
Joo, sanotaan että pidemmän aikaa on ollut kierto tuota luokkaa. Sain keskenmenon 12/22, niin sen jälkeen ainakin. Ja joo, ovulaatio oli ehkä hieman normaalia aiemmin tai yllätyin, kun tuli siihen viittaavat olot. Testin viivoja en oo saanu koskaan tasavahvaks, mutta löhes. Ja toki heti kun ton edellisen viestin kirjoitin, niin tuli pyyhkiessä taas verta, mutta eipä suurta määrää 🫠

Kp 14 ja vielä viikon verran (8pv) NCn mukaan ennustettuun ovikseen. On tää kyllä tuskaa kun menkkojen alusta sen 3vko saa neppailla ennen ovista 😅 ajattelin et jos huomenna alkaisin tikuttelemaan ekaa kertaa.

Tähän kiertoon on otettu myös poppaskonstit mukaan, gelee royal, siveydenpuu & greipit. Seuraavaksi käyn kyllä testaamassa ne ferritiinit, vaikkei mitään ”oireita” olekaan.

Dpo6, kello tunnistanut ihon lämpötilan +1.2 astetta tavanomaista lämpimämmäksi aamuyöllä, jännää. Mitään erityistä oireilua tai tuntemuksia ei ole ollu.
En kyllä ole kerenny tutkailemaankaan kehoa sen kummemmin työkiireiden ja uusien salitreenien myötä.
Toki nyt ollut hiukan kurkunkarheutta pari päivää, toivottavasti ei oo mitään tautia tulossa.

Iski valtavat ovukaatio-oireet! Ei oo tämmösiä ollu ikinä. Päänsärky, valtava turvotus mahassa ja rinnoissa, sekä paine vasemmalla kohdussa. Nyt ainakin osui tallettelut oikein. Toivotaan parasta. 🥰

Mä en näin suurena ole ovulaatiota tuntenut ennen lapsia ja en muista kyllä aiemmistakaan. Ekan jälkeen ei yritetty, toinen vaan tuli, kolmatta yritettiin 4 kiertoa ainakin (imetin samalla), mutta tunnistin aina oviksen, mutta nyt kierukan poiston jälkeen nää on ollu X10 entiseen. Ja oli niitä kierukankin aikaan, mutta syytin kierukkaa tuntemuksista. 🙈

Miehelle kyllä sanoin et mun elämä on helpompaa ilman hormoneja. En halua enää niitä. 😁 Oon paljon rauhallisempi ja tasaisempi nyt. Mirena oli siis, poistettu 11/23.

Täällä muutkin pohtineet ovista, liityn siis joukkoon.

En oikeasti nyt tiedä milloin ovis tulossa, vai onko ollut jo. Flo ennustaa huomiselle kp16, testaillut olen kp12 illasta asti. Villi veikkaus kuitenkin, että ovis ois ollut kp10-11, voiko olla noin aikaisin? Tallettelut onneksi kp11, kun luultiin aloittavamme aikaisin. 🧐

Oon tehnyt ovistestejä nyt kolme pvä, aamupissa, päivä ja ilta.

Liitteet

• Screenshot_20240206_164825_Premom.jpg
    Screenshot_20240206_164825_Premom.jpg
    221.8 KB · Katsottu: 94
Täällä muutkin pohtineet ovista, liityn siis joukkoon.

En oikeasti nyt tiedä milloin ovis tulossa, vai onko ollut jo. Flo ennustaa huomiselle kp16, testaillut olen kp12 illasta asti. Villi veikkaus kuitenkin, että ovis ois ollut kp10-11, voiko olla noin aikaisin? Tallettelut onneksi kp11, kun luultiin aloittavamme aikaisin. 🧐

Oon tehnyt ovistestejä nyt kolme pvä, aamupissa, päivä ja ilta.
Mä jatkaisin testailua vielä ainakin pari päivää, jos kuitenkin olisi vasta tuloillaan 🤔 mut hyvin voinu olla aikaisemminkin, testirivi on niin tasaista et vaikee päätellä!

Ja noista testeistä, itselle sopineet pc:n tikut parhaiten. Ei tarvi testata kuin kerran päivässä, yleensä teen iltapäivisin/illalla. Varalla rfsu. Onestepin tikuilla en ikinä saanut ovista kiinni. Muita en sit ole testannutkaan 😄 Raskauksien jälkeen oviskivut on kyllä olleet ihan next level, 1-2pv oikein kunnon alamahasäryt. Ei voi olla huomaamatta. Joskus googlasin onko normaalia ja ilmeisesti synnyttäneille on. Ei meinaan ollut tällaista kärsimystä ennen lapsia.. 😅

Alla oma rivi tästä kierrosta..

Liitteet

• Screenshot_20240206_170225_Premom.jpg
    Screenshot_20240206_170225_Premom.jpg
    147.6 KB · Katsottu: 85
Kp 14 ja vielä viikon verran (8pv) NCn mukaan ennustettuun ovikseen. On tää kyllä tuskaa kun menkkojen alusta sen 3vko saa neppailla ennen ovista 😅 ajattelin et jos huomenna alkaisin tikuttelemaan ekaa kertaa.

Tähän kiertoon on otettu myös poppaskonstit mukaan, gelee royal, siveydenpuu & greipit. Seuraavaksi käyn kyllä testaamassa ne ferritiinit, vaikkei mitään ”oireita” olekaan.
Mä oon kans syöny tässä kierrossa greippiä! 😄 Ennustettu ovis lauantaille, eilen tuli jo ovislimoja(?!) 😅 Muissa kierroissa tullu vasta siinä oviksen aikaan. Greipitkö oikeesti sen tekee vai onko keho sekasin 😄

Kuinka pitkä kierto sulla siis onkaan? Kuulostaa ainakin äkkiseltään melko pitkältä?

Mem, ymmärrän hyvin kyllästymisen ja väsymisen kun menee useampi kuukausi.. tuntunut nyt meillä hyvältä tää taukokierto sen suhteen, ettei mitään painetta ja voi vaan nauttia seksistä silloin jos/kun siltä tuntuu.. pidetään ehkä ensi kiertokin vielä taukoa ja kerään voimia. Tsempit 💗💗

• Sympatiaa
Reaktiot: Mem
Täällä ihan omituinen kierto. Ovista odottelen siis. Mutta tänään tuli taas pienesti verta ja limoja vähän. Mitä ihmettä tää menkkojen jälkeen verinen tiputtelu nyt on 🤔 Nevör höörd ennen koskaan itellä. 🤷‍♀️ Kaavinnasta 1.12 kesti melkeen 50 päivää ennenkuin alkoi 8 päivän menkat. Ja sen jälkeen tiputellut nyt 12 päivää pyyhkiessä n. muutaman kerran päivässä punaista ja ruskeaa. Hormoonit sekaisin ehkäpä. 😟

Lilja35 kirjoittikin myös samasta. Kyllä tosiaan tullut suorituspaineita seksiin liittyen ja varmasti harmittaa jos otolliseen aikaan ei onnistu 😞 nää kierrot tosiaan pitkiä..

Beanen, paljon onnea 💗❤️💗💙 Niin ihana että siellä kaikki hyvin!

Gumman, varmasti keholla menee oma aikansa toipua.. mulla saattoi olla ovuloimaton kierto tämä ja pidemmäksi vaikuttaa menevän. Km jälkeen.

Täällä ihan omituinen kierto. Ovista odottelen siis. Mutta tänään tuli taas pienesti verta ja limoja vähän. Mitä ihmettä tää menkkojen jälkeen verinen tiputtelu nyt on 🤔 Nevör höörd ennen koskaan itellä. 🤷‍♀️ Kaavinnasta 1.12 kesti melkeen 50 päivää ennenkuin alkoi 8 päivän menkat. Ja sen jälkeen tiputellut nyt 12 päivää pyyhkiessä n. muutaman kerran päivässä punaista ja ruskeaa. Hormoonit sekaisin ehkäpä. 😟
Voi olla sekaisin hormonit toki mutta voiko olla mahollista että jotain olisi jäänyt kohtuun tai jotain tulehdusta, tarkistaisin sen myös ehkä. Mulla oli keskeytyksen jälkeen ihme vuotoja ja sillon oli jäänyt just raskausmateriaalia kohtuun, mutta en tiiä onko se kaavinnasta edes oikeasti mahollista että jotain jäis 🤔 mutta siis voi olla hormonaalista vaan mutta voi olla myös jotain muuta, joten menisin matalalla kynnyksellä tarkistuttaan 😌

Mä oon kans syöny tässä kierrossa greippiä! 😄 Ennustettu ovis lauantaille, eilen tuli jo ovislimoja(?!) 😅 Muissa kierroissa tullu vasta siinä oviksen aikaan. Greipitkö oikeesti sen tekee vai onko keho sekasin 😄

Kuinka pitkä kierto sulla siis onkaan? Kuulostaa ainakin äkkiseltään melko pitkältä?

Täällä vielä ovislimoja odotellessa, mut on kyllä muuten ollut mehukkaampaa meininkiä. Oon syönyt joko 1kpl greipin tai lasin verigreippimehua päivässä (meidän kaupassa oli vaan sellaista missä appelsiini+verigreippi mix), mut tuntuu jo tämä pieni määrä vaikuttavan 😀 aika hullua et sullakin jo ennen ovista näin hyvin toimii greipin taika ! Mut kai se on uskottava 🤭

No siis mulla on aikaisemmin ollut sellaisen 32 päivää, mut nyt viimeiset puol vuotta 35-37 päivää. Viime kierto oli kaikkien aikojen ennätys, 38 pv 🤪

Voi olla sekaisin hormonit toki mutta voiko olla mahollista että jotain olisi jäänyt kohtuun tai jotain tulehdusta, tarkistaisin sen myös ehkä. Mulla oli keskeytyksen jälkeen ihme vuotoja ja sillon oli jäänyt just raskausmateriaalia kohtuun, mutta en tiiä onko se kaavinnasta edes oikeasti mahollista että jotain jäis 🤔 mutta siis voi olla hormonaalista vaan mutta voi olla myös jotain muuta, joten menisin matalalla kynnyksellä tarkistuttaan 😌
Mulla oli 40 päivää vuodotonta aikaa jälkivuodon loppumisen ja kuukautisten välissä. Voisiko 40 päivää jotain viihtyä kohdussa oireilematta? Ja sitten kuukautisten perään alkaisi oireilemaan 🤷‍♀️

Kaavinnasta siis nyt 10 viikkoa. Jälkivuotoa kesti n viikon. 40 oireetonta päivää. Sitten menkat ja sillä tiellä ollaan et nyt tiputtelee, todella vähän, ei mene pöksyihin, vain pyyhkiessä. Mutta kumminkin.

Muokattu viimeksi:
Takaisin