Raskaaksi 2024

Meillä yk6 menossa. En testannut ovulaatiota, mutta peittoa heiluteltu kalenterin perusteella enemmän. Vähän on molemmin puolista kyllästymistä havaittavissa tähän hommaan. Yleensä kierron puolivälissä on ollut energinen ja iloinenkin olo, nyt pientä alakuloa havaittavissa. Ehkä voisi tehdä päälle ihan hyvää pitää vaikka yksi kuukausi taukoa...

Jopa on hoitajalla tympeä asenne ja vielä tuossa työssä. Huhhuh. Millähän tavalla ne on rahantuhlausta koska a) ne toimii ja b) on halpoja x)

Pregcheckin liuskat toimineet omalla kohdalla aina hyvin. Ainoa miinus joskus se, että viiva ei ole koko leveydeltä tumma vaikka ovisplussa, vaan saattaa olla kapeasti tasavahva ja toinen pitkä sivu haaleampi. Harvoin näin, mutta mahdollista.

Kun tutkin omaa kiertoa, varmistelin clearbluen digitestillä yhdessä kierrossa vielä ovisplussan (hymytesti) sen jälkeen kun liuska oli viirun vajaa tasavahva, tasavahva ja tummempi.

Ehkä hoitaja ajatteli tuloksen selkeyden kannalta, kun liuskoissa on vähän enemmän tulkinnan varaa kai. En tiiä oonko vaan 1-2 kierrossa koittanut ovikset tikuttaa, niissä onnistumatta.

Hoidoissa suositellaan digiä, varmaan koska on selkeämpi ja varmempi. En silti sanoisi että liuskat roskiskamaa 😊

Hyppään taustalta mukaan baby -24 projektiin. Kaksi lasta entuudestaan, kolmatta nyt yritetty suurinpiirtein viime vuoden keväästä asti, vaan eipä ota napatakseen. Aiemmin onnistunut muutamassa kk:ssa. Näinkö se hedelmällisyys jo laskee, kun ikää mittarissa pian "jo" 35v 😅

Nyt menossa kp 26, dpo 8. Kierto ollut noin 27-31 päivää. Nyt ovis oli vasta kp 18 eli lieköhän pidempi kierto luvassa. Varmaan aikaisintaan keskiviikkona eli dpo 10 olisi järkevintä testailla, ellei sitä ennen kastu vahingossa joku halpistikku 🤫

Mulla näyttää joissain kierroissa nuo ovisliuskat koko kierron negaa, vaikka ovulaatio olisi selkeästi. Oviksesta tulee vahvempi viiva kuin muulloin, muttei lähelläkään kontrolliviivan vahvuutta. Ymmärrän, jos niitä ei suositella klinikoilla, jos useammillakin toimii yhtä hyvin kuin itselläni. 😅

Pilkki24, oh huojentavaa kuulla ettei muillakaan välttämättä hyvin ovistestit näytä vaikka ovuloisikin..

Täällä kp27 varhaisen keskenmenon jäljiltä. Enkä onnistunut tikuttamaan ovista, tai siis se testiviiva ei ollut missään kohtaan tarpeeksi vahva. Ja ajatellut tuleeko tosi pitkä kierto, mutta nyt on ihan oireet jo että kuukautiset alkamassa. En huomannut erityisiä ovisoireita. Mun veikkaus kuitenkin on, että 2vrk sisään kk alkaa. Ollaan tää kierto keskeytetty. Hitsi on kyllä ollut rankkaa mielelle. Nyt näissä pms hormoneissa taas olen ollut tosi itkuinen ja väsynyt. Olisi ihan tehnyt mieli saikuttaa taas töistä, mutta olen sitkeillyt.. onneksi pidän talvilomaviikon lasten kanssa.

Plussaonnea kaikille 💗💗💗

Täällä edelleen oviksen metsästys jatkuu... Ärsyttävää. Liimat on ja paineen tunnetta kohdussa. Mutta ei lh piikkiä, eikä varsinaisia oviskipuja (flow ennustaa ovista huomiselle).

Onko muilla tuntemuksia ennen ovista?

Sehän noissa liuskatesteissä on, että tulkinnanvaraa enempi ja tosiaan osalle toimii toiset testit ja osalle toiset. Mulla ollu aiemmin Onestepin testejä ja en saanu koskaan tasavahvaa viivaa, digillä plussia. Nyt oli ekaa kertaa testissä eri liuskat ja selkeästi plussa. Eli en sanois kans että roskiskamaa, vaan ehkä just helpoin aloittaa niillä ja tarvittaessa vahvistaa digillä. 😌

Ovisjuttuja näkyy olevan täällä monenmoista. Itse koin helpoimmaksi ja parhaaksi (ja arvokkaaksi..) cb violetin dual hormone testin. Liuskoilla toki myös pärjäisin nyt, kun tiedän millä oirein ja viivanvahvuuksilla nyt oikeasti on se ovulaatio. Alkuun tikuttelen liuskoilla, sitten "otan kiinni" tuolla cbllä. @Daiya kirjoittikin hyvin mitä myös itse ajan takaa. 👌

Oviskivuista; mulla ainakin on ijan menkkamaisia kramppeja toisella puolen alamahaa. Tiedän myös päänsisällä, koska hermo on pinnassa ja väsyttää. 😅 Just ennen ovista, en osaa kyllä sanoa onko silloin jotain spesifiä kipua/tunnetta, pitää kiinnittää huomiota jatkossa, jos nyt tässä kierrossa ei tärpännyt.

Aiemmin jo mainitsin tuosta närästyksestä joka on viimeksi vaivannut raskausaikana. Tähän lisäksi on nyt tullut hajuherkkyys - tein meille iltapalaksi tonnikalaleipiä, joita en itse voinutkaan ällötyksen vuoksi syödä. Ihan oma idea ja himo oli, mutta se siitä, piti syödä muuta. 😁 Testiä piti uittaa, mutta negahan se oli. Esikoisesta tuli plussa vasta sitten, kun menkat oli jo myöhässä, eli ei pitäisi hätäillä.

Toivotaan plussia. ❤️

Sama mulla @pienirakas että helpoin on ollu toi CB violetti testi, vaan on niin arvokas etten varmaan raaski ainakaan heti ostaa uutta kun loppuu tikut. Ihan täydellisen typerä systeemi ettei niitä tikkuja saa erikseen. Viimeksi sain täältä foorumin kautta joltain ylijääneitä tikkuja nii ei tarvinnu ostaa sillon kokonaan uutta pakettia 🤭

Mullakin tuo pc tikut käytössä, niillä en oo koskaan vahvaa/oikeaoppista plussaa saanut, mutta selkeästi tummunut. Ja tuntemuksiin yhdistettynä myös rakastunut samaan ajankohtaan.

Viime kierrossa oli one stepit ja ne vasta epäselkeät olikin. Ovisplussa ei ollu lähellekään kontrollin vahvuinen.. 😅

Sama mulla @pienirakas että helpoin on ollu toi CB violetti testi, vaan on niin arvokas etten varmaan raaski ainakaan heti ostaa uutta kun loppuu tikut. Ihan täydellisen typerä systeemi ettei niitä tikkuja saa erikseen. Viimeksi sain täältä foorumin kautta joltain ylijääneitä tikkuja nii ei tarvinnu ostaa sillon kokonaan uutta pakettia 🤭
Musta ne tikut on samoja kuin siihen hedelmällisyysmonitoriin kuuluvat tikut ja niitähän saa ostettua erikseen. Mä itseasiassa tilasinkin niitä mut sit mulla ne näytöt ei kestäneet just kun sen kymmenen tikkua niin totesin että parempi vaan tyytyä tilaamaan sitä peruspakettia. Mä oon valehtelematta pari sataa tikkua tähän kahteen vuoteen uittanuy (raskaustestin mukaan luettuna) niin nyt nää digit saa olla mun pahe 😅

Musta ne tikut on samoja kuin siihen hedelmällisyysmonitoriin kuuluvat tikut ja niitähän saa ostettua erikseen. Mä itseasiassa tilasinkin niitä mut sit mulla ne näytöt ei kestäneet just kun sen kymmenen tikkua niin totesin että parempi vaan tyytyä tilaamaan sitä peruspakettia. Mä oon valehtelematta pari sataa tikkua tähän kahteen vuoteen uittanuy (raskaustestin mukaan luettuna) niin nyt nää digit saa olla mun pahe 😅
No kappas, niin ainakin ulkoisesti näyttäisi olevan! 🤔 kiitos vinkistä, tämä pidetään mielessä! Mitä tarkotat että näytöt ei kestäny, ei toiminu vaan enää vai loppu patteri? 😳

No kappas, niin ainakin ulkoisesti näyttäisi olevan! 🤔 kiitos vinkistä, tämä pidetään mielessä! Mitä tarkotat että näytöt ei kestäny, ei toiminu vaan enää vai loppu patteri? 😳
Ja lykon sivuilla joku asiaa oli kysynyt ja siellä oli vastattu että sopivat 😊 oisko sitten patteri loppunut tai en oikein tiedä, yleensä niihin jää jumittamaan hymynaama eikä enää reagoinut uusiin tikkuihin.

Mä oon käyttänyt pelkästään noita pregcheckin ovistestejä. Yleensä kerran päivässä tehnyt aamupissasta (muutamana kertana vielä illasta) ja oon niihin lopulta saanut yhtä tummaa tai tummempaa viivaa kuin testiviiva. Yhden kierron kun tein vasta myöhemmin päivällä niin en saanut ollenkaan hailuraa viivaa kummempaa.

Nyt otin ekaa kertaa clearbluen digitestin käyttöön ja antoi plussan vaikka pregcheckin testi oli vielä haaleampi. Aion kyllä jatkossakin varmistaa digillä. 🤗 Oonkohan koko ajan tulkinnut sitten väärin noita liuskatestejä. 🤔

Mun pitäs ihan uudelleen opiskella noiden ovistestien käyttö ja ajatuksen kanssa vertailla niitä. Muistan et sillon hyvin monta kiertoa sitten, kun kokeilin niin koin hankalaksi, kun ohjeessa oli, että paras aika oli joskus aamupäivällä eikä aamulla, mikä oli töissä tosi hankala toteuttaa.

@Pancake89 ainakin tuossa pregcheckin pakkauksessa lukee että voi tehdä mihin vuorokauden aikaan tahansa. Itse koenkin helpoimmaksi tehdä just aamupissasta.

Edit. Myös clearbluen digitestissä luki että voi tehdä mihin kellonaikaan tahansa.

Muokattu viimeksi:
Tän aamuinen lähes plussa ja varmaan 30min rakossa olleesta pissata, koska unohdin aamun ihan ekan. Tuntemukset vastaa siis nyt tulosta. 🙏

Talletteluja on hyvin viikon aikana ja varmasti vielä tänäänkin. Sitten toivotaan parasta. 🥰♥️

Liitteet

• IMG_20240206_103331.jpg
    IMG_20240206_103331.jpg
    1.7 MB · Katsottu: 115
Takaisin