Raskaaksi 2024

Tiputtelua eilisestä lähtien ja laitoin kupinkin jo paikoilleen, mutta muutamaa pisaraa enempää ei tullut ja nyt sekin taitaa olla tyrehtymään päin. Ehkä sit lähipäivinä (pitää vaan desinfioida kuppi että kehtaa kuljetella töissä mukana). Jos ei ala vuoto ennen loppuviikkoa/ensi viikonloppua niin sitten menee kyllä testattavaksi. Kp 28.

Keskiviikkona olis dpo10 ja ajattelin ehkä silloin jo testata ekan kerran🤭

Tähän kiertoon en pahemmin toivoa laittaisi, kun hedelmällisimmät päivät jäivät tosiaan välistä tallettelujen suhteen eikä ole oikein mitään kummallisia oireitakaan 💁‍♀️

Toki silti vähän jännittää ja toivoo josko kuitenkin 🙈🤞

Täällä yk 3 alkakoon. Olipas kerrassaan omituinen kierto, vielä keskiviikkona kp 28/27 testasin pregcheckillä toisen haamun, torstaiaamuna aukesi hanat eli taisi olla jo toinen kemiallinen.

Ootteko käyneet oviksen tai loppukierron aikoihin ultrassa? Kävin kp 20, ja oletin oviksen tuolloin jo tapahtuneen, mutta ainakaan keltarauhasta ei ultrassa näkynyt. Limakalvo oli kolmilehtinen (eikös tää viittaa ovulaatioon?!) ja vaan reilut 5mm paksu. Jäin vaan miettiin, että eikös tuo ole kiinnittymiseen vähän liian ohut, vai voiko tosiaan olla, että kp 14 limoista ja kivuista huolimatta ovis tapahtui vasta myöhemmin.. helkkari kun menee ihmisen pää ihan solmuun kun näitä miettii. 😁

Mietin tätä samaa vastikään, että miten epärealistisen kuvan esim leffojen perusteella voi saada😅 Toisaalta myös mietin sitä, että miten epäreilulta välillä tuntuu, että toisilla käy tuuri ihan huomaamatta ja toiset yrittämällä yrittää pitkiä aikoja. Tottakai aina myös onnellinen toisten puolesta, mutta ehkä ristiriitaiset tunteetkin on välillä ok. Täällä keskusteluissa on saanut tosi hyvin perspektiiviä siihen, että ei läheskään kaikilla raskautuminen tapahdu kerrasta, kuten aina tulee kuviteltua, kun ainakaan omassa lähipiirissä kukaan ei ole tuonut ilmi muuta. Tsempit kaikille, kyllä se meidän vuoro tulee vielä💙
Meidän viimeisin tarrasi ekasta kiinni. Kierto jossa peittoakin heilutettiin vain kerran. Ei yritetty mutta oli vapaa tarttumaan jos niikseen on. Kolmosessa tarttu kolmannessa kierrossa, kaks vanhinta muksua antoi odottaa reilusti pidempään ja luulin, että haaveeksi jää, oli myös useita keskenmenoja sitten (endometrioosi) mutta omalla kohdalla johtui todennäköisesti miehestä eikä minusta se ettei tarttunut kiinni, koska mies on vaihtunut välissä ja iltatähtien kanssa meni toisin, vaikka raskauksien välissä olikin lähes kymmenen vuotta. Helppoa ei ole sivusta seurata muiden raskautumisia, vaikka kuinka olisikin iloinen toisten puolesta, kun ei itsellä tartu mukaan. Mutta minäkin uskon siihen, että jokaisen vuoro täällä tulee :Blue Heart: Olen henkisesti yrittänyt varautua pidempään odotteluun, koska terveydentila on raskauksien välissä ollut huonompi ja muutenkin paljon stressiä. Olen kyllä samaa mieltä että liian helposti elokuvissa raskautuvat, kuinka sattuukin aina ovulaatio olemaan ja kaikki kuut ja tähdetkin paikoillaan.. Jotenkin kökkö juoni elokuvaksi jos yhdenyön jutusta esimerkiksi täytyy komedia keksiä.

Nelosesta halusin yrittää tyttöä, mutta koska tyyppi ei odotellut, en ehtinyt mitään kikkakolmosiakaan kokeilemaan. Ehkä nyt sitten.

Täällä dpo 8 ja malttamattomana oon jo testaillut, vaikka lupasin itselleni vasta aloittaa tällä viikolla 😂 mulla on ollut nyt muutamana päivänä ällötysoloa ja närästystä, vaikka tiedän ettei pitäisi olla mahdollista näillä viikoilla. Myös keltarauhasen kipuilu jatkuu. Viikonlopun testit luonnollisesti negatiivisia, mutta tämän aamun testissä joku viivanpaikan tapainen 🙈

Liitteet

• 20240205_045654.jpg
    20240205_045654.jpg
    1,013.8 KB · Katsottu: 197
@Vavec Teitkö illalla toista liuskaa? Oliko tummempi?

Joo tein ja oli tasavahvat illalla.
Samoin digin liuskan viivat oli tasavahvat vaikka niit ei vissiin saa tulkita, eilen aamulla ei vielä olleet tasavahvat.

Nyt odottelen soittoa takaisin klinikalta. Puhelimeen vastannut kätilö oli ihan sitä mieltä että tottakai inssin voi tänään tehdä, kunnes avas mun tiedot ja lääkäri oli sinne kirjoittanut ettei tehtäis tänään jos eilen tullut plussa… Ja eihän se kätilö tietenkään voi jyrätä lekurin tekstejä joten nyt odottelen että mitä se meidän lääkäri nyt sit jossain vaiheessa tuumii. Taidan pistää kyllä lääkärin vaihtoon, ei tunnu et kemiat kohtaa yhtään sen kanssa.

Muoks. Soittivat ja sain ajan tälle päivälle kohtapuoliin, jännää!

Muokattu viimeksi:
Onko kellään ollut kiinnittymisvuoto sellainen ihan runsas kirkas verinen? Eilen tuli yhden tampoonillisen verran vuotoa ja loppui.(tikuttamattomasta) Ovulaatiosta 5 päivää... Raskaus oireita on ja pysyy edelleen ja eilen illalla iski päälle flunssa ja kurkkukipu. Yleensä jos menkat alkaa niin vatsakipu hellittää kun vuoto alkaa, nyt ei. Tuikkii ja nipistelee sekä kohdussa tuntuu painetta. Milloin voin testata 🥹

Joo tein ja oli tasavahvat illalla.
Samoin digin liuskan viivat oli tasavahvat vaikka niit ei vissiin saa tulkita, eilen aamulla ei vielä olleet tasavahvat.

Nyt odottelen soittoa takaisin klinikalta. Puhelimeen vastannut kätilö oli ihan sitä mieltä että tottakai inssin voi tänään tehdä, kunnes avas mun tiedot ja lääkäri oli sinne kirjoittanut ettei tehtäis tänään jos eilen tullut plussa… Ja eihän se kätilö tietenkään voi jyrätä lekurin tekstejä joten nyt odottelen että mitä se meidän lääkäri nyt sit jossain vaiheessa tuumii. Taidan pistää kyllä lääkärin vaihtoon, ei tunnu et kemiat kohtaa yhtään sen kanssa.

Muoks. Soittivat ja sain ajan tälle päivälle kohtapuoliin, jännää!

Höh!! Sanot että vasta illalla plus tuli niin luulis onnistuvan. Tekeekö se kaikkien kanssa noin vai onko sulla historiaa että folli irtoaa pian plussan jälkeen?

Höh!! Sanot että vasta illalla plus tuli niin luulis onnistuvan. Tekeekö se kaikkien kanssa noin vai onko sulla historiaa että folli irtoaa pian plussan jälkeen?

Nyt näin että muokkasit, jee!

Täällä kp 19.
Kp 1-8 menkat. Pitkät mulle, yleensä 8 päivässä loppu kokonaan.

Kp 9-16 oli punertavaa tiputtelua pyyhkiessä.
Menkat tiputteli loppuja juttujaan monta päivää loppumisensa jälkeen tässä kierrossa. Harvemmin on näin, mutta tyhjennyksellä varmaan oma osuutensa tässä vielä.

Toissapäivänä kp17 alkoi limat ja edelleen vähän veriviiruja seassa, lujempaa vatsan jomotusta.

Eilen kp 18 limoja, ei verta enää.

Tänään kp 19 limoja ja pientä vatsanippailua, paikat hellänä sisältä pe*settä myöten, niinku ovisviikolla yleensä. Ei verta.

En osaa ennustaa ovista tälle kierrolle. Jos kierto 36 niin 5 päivän sisään. Mulla kestää oviskesta menkkoihin sen 12-14 päivää, kuten kait kuuluukin.

Kierto mulla normaalisti 30-36.
En tikuta ovista, seurailen kehoa 😊✌️

Eilen pupuiltu.
Näemme miehen kanssa seuraavan kerran keskiviikko iltana. Sitä seuraavan kerran sitten lauantai iltana. Pupuilemme jos tekee mieli ja yleensä tekee 😍
Tätä tahtia näemme jatkossakin kesään asti, joten odotukset raskautua on aika maltilliset.
Omaan kiertoon ja kehon oireisiin tutustuminen on kuitenkin mielenkiintoista 😇

Lapsettomuustutkimusten ensikäynti takana. Alkututkimuksissa minusta ei löytynyt mitään vikaa, mutta miehestä löyty vähän heikompia arvoja. Verikoetutkimuksilla ja tuloksista riippuen aivolisäkkeeseen vaikuttavalla lääkityksellä eteen päin ja sitten näytteen tutkiminen uudestaan.

Vähän keventää mieltä. Malttamattomana seuraavaa ovulaatiota odottaen. Jospa alkas niitäkin testaileen, vaikka tuntemuksista oon melko varma. Hoitaja sano, että luiskatestit on ihan rahantuhlausta. Millaisia kokemuksia täällä on erilaisista testeistä?

Lapsettomuustutkimusten ensikäynti takana. Alkututkimuksissa minusta ei löytynyt mitään vikaa, mutta miehestä löyty vähän heikompia arvoja. Verikoetutkimuksilla ja tuloksista riippuen aivolisäkkeeseen vaikuttavalla lääkityksellä eteen päin ja sitten näytteen tutkiminen uudestaan.

Vähän keventää mieltä. Malttamattomana seuraavaa ovulaatiota odottaen. Jospa alkas niitäkin testaileen, vaikka tuntemuksista oon melko varma. Hoitaja sano, että luiskatestit on ihan rahantuhlausta. Millaisia kokemuksia täällä on erilaisista testeistä?

Mä oon tykänny pregcheckin liuskoista, on suht edullisia. Onestepin puikot kans ihan ok. Noita sofin liuskoja en suosittele :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja sit mulla on pinkit clearbluen digit käytössä kans jolla sit lähempänä oletettua ovista testailen myös :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mä oon tykänny pregcheckin liuskoista, on suht edullisia. Onestepin puikot kans ihan ok. Noita sofin liuskoja en suosittele :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja sit mulla on pinkit clearbluen digit käytössä kans jolla sit lähempänä oletettua ovista testailen myös :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mulla tais aiemmat olla Onestepin.

Mistä oot/ootte ostaneet testinne? Ihanko perus marketista/apteekista vai tilaatteko jostain? Mää oon raskauskeijusta tilannu noi liuskat, kun vaikuttivat edullisilta. Mistä sitä saa halvinten on toki se kysymys tässä 😅

Miks et suosittele Sofia? Ovulaation testaukseen siis. Mulla tuli selkeät vahvat viivat viime kierrossa (ilta+aamu oli tosi vahvat viivat ja sit seuraavana yönä kipukohtaus), eli oireina varmaan ekaa kertaa limat, kivut, kutinat kaikki. Nyt eilisaamupäivän ovistestissä oli lähes kontrolliviivan vahvuinen viiva vaikka edellisessä jonka tein pari päivää aiemmin ei näkynyt mitään. Tänää sit ollu sellasta sitkeetä kirkasta vv eli varmaan ovis lähestymässä, tein sit tossa päivällä ovistestin ja hyvä ku viivaa edes näkee. Mitään kipuja tai tuntemuksia ei oo ollu (paitsi taas flunssaa pukkaa). Oisko se voinu olla sit esim yöllä? Tai voiko toi tän päivän liuska nyt huijata ja ovis ois vielä kuitenkin edessäpäin.

Mä oon käyttänyt sofia pitkään, sit vaihdoin pc ovistestiin ja nyt taas sofiin. Pc ehkä liian herkkä mulle.. Tai ainakin viime kierto oli pitkään tummaa. Sofi taas tosi haalee.. mutta molemmat toimii jos kierto toimii, siis molemmilla onnistuu ovulaation bongaus jos on selkee ovulaatio 😁

Miks et suosittele Sofia? Ovulaation testaukseen siis. Mulla tuli selkeät vahvat viivat viime kierrossa (ilta+aamu oli tosi vahvat viivat ja sit seuraavana yönä kipukohtaus), eli oireina varmaan ekaa kertaa limat, kivut, kutinat kaikki. Nyt eilisaamupäivän ovistestissä oli lähes kontrolliviivan vahvuinen viiva vaikka edellisessä jonka tein pari päivää aiemmin ei näkynyt mitään. Tänää sit ollu sellasta sitkeetä kirkasta vv eli varmaan ovis lähestymässä, tein sit tossa päivällä ovistestin ja hyvä ku viivaa edes näkee. Mitään kipuja tai tuntemuksia ei oo ollu (paitsi taas flunssaa pukkaa). Oisko se voinu olla sit esim yöllä? Tai voiko toi tän päivän liuska nyt huijata ja ovis ois vielä kuitenkin edessäpäin.

No joo ehkä toi en suosittele oli vähän väärä ilmaus, ite en tykkää kun on niin haaleet viivat, pc taas mulla ja mulle selkeempi ja niitä kävinkin eilen hakemassa taas ja tein iltatestin sillä ja heivasin sofit kaapinperälle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla tais aiemmat olla Onestepin.

Mistä oot/ootte ostaneet testinne? Ihanko perus marketista/apteekista vai tilaatteko jostain? Mää oon raskauskeijusta tilannu noi liuskat, kun vaikuttivat edullisilta. Mistä sitä saa halvinten on toki se kysymys tässä 😅

Mä ostin ihan s-marketista tai prismasta pc testit, 10kpl tais maksaa 6,99 jos en väärin muista 😊

Jopa on hoitajalla tympeä asenne ja vielä tuossa työssä. Huhhuh. Millähän tavalla ne on rahantuhlausta koska a) ne toimii ja b) on halpoja x)

Pregcheckin liuskat toimineet omalla kohdalla aina hyvin. Ainoa miinus joskus se, että viiva ei ole koko leveydeltä tumma vaikka ovisplussa, vaan saattaa olla kapeasti tasavahva ja toinen pitkä sivu haaleampi. Harvoin näin, mutta mahdollista.

Kun tutkin omaa kiertoa, varmistelin clearbluen digitestillä yhdessä kierrossa vielä ovisplussan (hymytesti) sen jälkeen kun liuska oli viirun vajaa tasavahva, tasavahva ja tummempi.

Takaisin