Raskaaksi 2024

Me raskauduttiin esikoisesta ensimmäisellä yrittämällä, mutta hän menehtyi myöhemmin.
Ymmärrän, että "katseesta raskautuvat" aiheuttavat tuntemuksia, mutta aina se ei mene loppuun asti auvoisesti, tai tulee muuta probleemaa. Mutta kuten myös itsekin sanoit, tsemppiä meille kaikille, vuorot tulee kyllä, tavalla tai toisella. 🫶
Ymmärrän tämän niin hyvin. Mekin raskauduttiin esikoisesta heti ekasta kierrosta, mutta sitten olin tavallaan "turhaan raskaana" 9kk, kun vauva syntyi puolikuolleena :Broken Heart: Ei ollut mitään iloa nopeasta raskautumista ja sitten seuraavaa plussaa jouduttiin sitten tahkomaan naama irvessä 8 kierron ajan :disappointed-face: mielummin olisin yrittänyt onnistunutta raskautta sen pari vuotta, kuin kulkenut tämän tien. Onneksi sitten lopulta saimme elävän lapsen :folded:

Ymmärrän tämän niin hyvin. Mekin raskauduttiin esikoisesta heti ekasta kierrosta, mutta sitten olin tavallaan "turhaan raskaana" 9kk, kun vauva syntyi puolikuolleena :Broken Heart: Ei ollut mitään iloa nopeasta raskautumista ja sitten seuraavaa plussaa jouduttiin sitten tahkomaan naama irvessä 8 kierron ajan :disappointed-face: mielummin olisin yrittänyt onnistunutta raskautta sen pari vuotta, kuin kulkenut tämän tien. Onneksi sitten lopulta saimme elävän lapsen :folded:
Olen tosi pahoillani teidän menetyksestä, iso halaus. 🫂 Kuvaat tässä munkin ajatuksia, mieluummin olisin yrittänyt raskautta, josta lopputuloksena täysiaikainen ja terve vauva pidemmänkin hetken, kuin haudannut oman keskoseni.

Ymmärrän, ettei nämä ole ainoita vaihtoehtoja; joku voi raskautua heti ja saada ihanan elävän vauvan; joku voi yrittää pitkään ja silti menettää omansa. Eihän nämä ole mustavalkoisia asioita kellään.

Olen tosi pahoillani teidän menetyksestä, iso halaus. 🫂 Kuvaat tässä munkin ajatuksia, mieluummin olisin yrittänyt raskautta, josta lopputuloksena täysiaikainen ja terve vauva pidemmänkin hetken, kuin haudannut oman keskoseni.

Ymmärrän, ettei nämä ole ainoita vaihtoehtoja; joku voi raskautua heti ja saada ihanan elävän vauvan; joku voi yrittää pitkään ja silti menettää omansa. Eihän nämä ole mustavalkoisia asioita kellään.
Voimia teille nykytilanteeseen ja uuteen yritykseen :folded: Uusi raskaus on kyllä raskas tie menetyksen jälkeen :Rainbow:

Joo.. Kohti seuraavaa kiertoa 😑 Niinkuin joku muukin aiemmin sanoi, tämä pettymys omaan kehoon, ja vituttaa miksi sen piti tolleen kusettaa et erikoisia oireita ja hiukan pitempi kierto. Sitten se nauraa "hahah menit halpaan.. TAAS! 😆"

Voiko kiinteä ruskea töhnä kertoa jostain ongelmasta? Kivutkin on vähän voimistuneet. Kaks ekaa päivää tarvii aika paljon särkylääkettä ja kolmantena päivänä vuotokin jo selvästi niukkenee. Kiertoa olen alunperin ehkäisyn jätettyä laskenut kalenteriin väärin, kun olen tiputtelun laskenut jo kp1.

Omasta mielestä oon saanut ovulaatiot kiinni kp 13-15 aikoihin, gyne tuumasi että elimistö ei ehkä vielä sitten kuitenkaan oo palautunu pillereistä vaikka oon jo kesäkuussa ne lopettanut. 🤔 Joskus tuntuu että loppukiertoon yrittäisi jo uutta ovulaatiota valkovuodon/limojen perusteella, mutta vahvimmat viivat on aina tuolla alkukierrossa LH-testeissä. Vielä on siis tämmöstä oman kehon tutkailua ja opettelemista. Luottavainen olo kuitenkin jos saisi kiertoa lyhenemään nyt tuon terolutin avulla, voisiko sitten kiinnittyminen olla todennäköisempää... Tänään neljä teroluttia takana ja kp 42 (aloitin tiistaina gynen jälkeen). 😅
Multa otettu FSH, prolaktiini ja kilpparilabrat. Amh otettu myös mutta ei vielä vastattu. FSH oli kumman korkea 8.0 loppukiertoon, sitä vähän jännään ja odotan kommenttia. Keltarauhas(kystaa?) ja johtofollikkelia oli näkyvillä uä:ssä, kohdun kudos oli loppukiertoon sopivan tiivistä. Ei pcos:ssään viittaavaa.

Ei se elimistö ainakaan vielä toimi kuten oppikirjoissa, melkeen 15 vuotta hormonipillereitä syöneenä... 😮‍💨
Miten sulla? Ovuloitko, myöhäänkö?
Voi vitsit, toivottavasti siellä kroppa nopsaa alkaisi palautumaan! Onneksi sulla labrat ollut tähän mennessä ok ja toivottavasti tuo amh on kans. Kävitkö ihan lapsettomuuteen erikoistuneella gynellä? Mä en vielä, mutta seuraavaks sit tarvittaessa suunta sinne, tää kyseinen gyne lupasi suositella tarvittaessa kollegoitaan sit jatkoon kun soittelee tuloksia.

Mulla vähän sama tausta, hormonaalisen ehkäisyn lopetin elokuussa, toki en ehtinyt sitä kun vajaan vuoden syödä (oli enemmänkin pms oireita ja migreeniä kurissa pitämään). Mut sen jälkeen kierto ollut sekaisin ja joka kierrossa vähän erilainen, kierrot vaihdellut 25-47 päivää. Kahdessa kierrossa ainakin jäänyt ovis tulematta, vaikka toisessa sain kyllä nätin lh-nousunkin. Ja parit viime kiertoa on ollut niin outoja, että mietin, et todnäk niissäkin ovis jäänyt väliin vaikka lh-huiput oon saanut. Turhauttavaa, koskaan aiemmin ei oo tällästä ongelmaa ollut 😔 Mulla kans nyt terolut päällä kiertoja tasaamaan. Mutta jos en ovuloi niin ei se niitä oviksia aikaan saa, niin mietityttää miten saan tän kroppani ovuloimaan taas 😅

No enpä ois ihan heti tota liuskaa laskenut positiiviseksi.. Argh ja sata kirosanaa perään. Täytyy aikaisin aamulla soittaa klinikalle huomenna että oliko tää kierto nyt tässä vai tekiskö ne kuitenkin. Täytyy testata kyllä viel huomen aamulla.

IMG_3348.jpeg

No enpä ois ihan heti tota liuskaa laskenut positiiviseksi.. Argh ja sata kirosanaa perään. Täytyy aikaisin aamulla soittaa klinikalle huomenna että oliko tää kierto nyt tässä vai tekiskö ne kuitenkin. Täytyy testata kyllä viel huomen aamulla.

View attachment 130612
No voi hitto mikä tuuri 😬 Ja tosiaa liuska ei oo kyllä vielä positiivinen, olisko vielä kuitenki toivoa huomiselle.. näkee kai ne ultralla tarvittaessa ainakin että onko se ovis jo menny? Jos sattuis että olis vähä pitempi väli irtoamiseen…

View attachment 130612

Mun mielestä julkisella tehdään melkein aina inssi plussasta seuraavaan päivään 🤔🤔 kyllä mulle ainakin kelpaisi vasta huomenna inssi, tuskin munasolu irtoaa vielä 24-36h ainakaan 😵 toivotaan että tekevät huomenna! Hyvin voisi ehtiä. Sanot että plussa tuli vasta illalla, liuskaan varmaan tuliski. Jos haluat huomenna inssiin 😊

No voi hitto mikä tuuri 😬 Ja tosiaa liuska ei oo kyllä vielä positiivinen, olisko vielä kuitenki toivoa huomiselle.. näkee kai ne ultralla tarvittaessa ainakin että onko se ovis jo menny? Jos sattuis että olis vähä pitempi väli irtoamiseen…
Mun mielestä julkisella tehdään melkein aina inssi plussasta seuraavaan päivään 🤔🤔 kyllä mulle ainakin kelpaisi vasta huomenna inssi, tuskin munasolu irtoaa vielä 24-36h ainakaan 😵 toivotaan että tekevät huomenna! Hyvin voisi ehtiä. Sanot että plussa tuli vasta illalla, liuskaan varmaan tuliski. Jos haluat huomenna inssiin 😊

Täytyy toivoa et suostuu huomenna vielä tekemään, kyllä mä siis valmis oon juoksemaan pää kolmantena jalkana sinne (ja taapero kainalossa koska sillä on vapaa päikystä🤦‍♀️). Se meidän lääkäri oli vaan jotenki tosi ehdoton että jos aamulla tulee plussa niin ei tehdä, mutta jos illalla tulee niin vois tehdä. Enkä kehdannu sit jäädä jankkaamaan sen kanssa ku se on vähän outo :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja ultran tekis kyllä vielä ennen inssiä niin siinähän sen sit näkis. Toivotaan että ottavat mut sinne ja munasolu ois vielä tiukasti paikallaan! Täytyy ehkä vähän huijata että illalla tuli plussa..

Täytyy toivoa et suostuu huomenna vielä tekemään, kyllä mä siis valmis oon juoksemaan pää kolmantena jalkana sinne (ja taapero kainalossa koska sillä on vapaa päikystä🤦‍♀️). Se meidän lääkäri oli vaan jotenki tosi ehdoton että jos aamulla tulee plussa niin ei tehdä, mutta jos illalla tulee niin vois tehdä. Enkä kehdannu sit jäädä jankkaamaan sen kanssa ku se on vähän outo :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja ultran tekis kyllä vielä ennen inssiä niin siinähän sen sit näkis. Toivotaan että ottavat mut sinne ja munasolu ois vielä tiukasti paikallaan! Täytyy ehkä vähän huijata että illalla tuli plussa..

Kokeile päivällä/illalla miltä liuska näyttää 😊

Täällä olen taas taustalla seuraillut kun on ollut vähän erilainen kierto ilman tikutuksia. En siis ovulaatiota testannut, mutta oloista päättelin, ja nyt siihen nähden menkat on vähän myöhässä. R-testin tein ja se oli nega. Outoa myös oli se, että tällä viikolla oli taas ovulaatioliman kaltaista vv:tä, ja mietin jo että olenkohan edes ovuloinut tässä kierrossa.

Täytyy varmaan ensi kierrossa ottaa taas ovistestit käyttöön kun ei se tämä epätietoisuuskaan itselle sovi 🙈 Ja asennoituminen on kyllä jo mennyt niin, että vielä pari kiertoa tässä yritetään ilman tulosta ja sitten tutkimuksiin. Tuskin ilman apuja onnistutaan.

Noniin, miksi pitää olla niin malttamaton. Kyllähän se vuoto alkoi, eli tänään kp 1, 5. yk starttaa. Mutta oli kyllä ovulaatiotuntemuksiin nähden taas pitkä luteaali. Onkohan siitä haittaa jos luteaalivaihe on liian pitkä, aina vaan puhutaan siitä että ei saisi olla liian lyhyt?

Noniin, miksi pitää olla niin malttamaton. Kyllähän se vuoto alkoi, eli tänään kp 1, 5. yk starttaa. Mutta oli kyllä ovulaatiotuntemuksiin nähden taas pitkä luteaali. Onkohan siitä haittaa jos luteaalivaihe on liian pitkä, aina vaan puhutaan siitä että ei saisi olla liian lyhyt?

En ole kuullut huonoa mutta enpä tiedä. Itse kärsin lapsettomuudesta ja mulla joku 15pvä luteaali

Voi mitä täällä on koettu. 💔 Ei löydy sanoja.

Täällä dpo 7, muutaman päivän oon kärsiny aivan järkyttävästä närästyksestä. 🤢 Mullahan ei närästystä oo muulloin ollut kun esikoisen raskausaikana, eli tässä nyt kelaa kyllä monia ajatuksia. Pitäis vaan malttaa odotella, ei mulla oo ennenkään näkyny tikuissa vielä mitään näillä päivillä. Oireet kyllä nyt täsmäis muutenkin, mutta edelleen en uskalla toivoa ennen kuin tikussa on plussa.

Pitäis varmaan ainakin viikko malttaa, mutta ihan varmasti ensvkolla testaillaan. 😅

Muokattu viimeksi:
Noniin, tänään alkoi pieni tiputtelu, taitaa olla tämä kierto tässä ja uutta kohti 🤷🏻‍♀️ Ehkä osasin vähän jo uumoilla, kun eilen oli rinnat ehkä hitusen vähemmän arat kuin toissapäivänä. Ja tänään toinen ehkä vähän vähemmän turvoksissa. Mutta, positiivisen kautta. Nyt on taas yksi kierto lisää aikaa koittaa saada painoa pudotettua, josko se auttaisi raskautumiseen.

Mulla meni se viime kierto ihan hulluksi niiden muka oireiden kanssa ja muutenkin, joten nyt oon ottanu vähä iisimmin ja realistisemmin 😂 toki nyt oon ollu kohta kolme päivää kauheessa flunssassa joten virtakin on aikalailla kaikki. Päätin jo että jos tää kierto ei nappaa niin ens kierron alusta saakka vähenee sokeri, on lähteny herkuttelu ihan lapasesta ja se ei taida kans olla näissä hommissa ihan optimaalista. Helpottaa sekin kun tietää taas yhden konkreettisen asian millä voi itse ainakin yrittää vaikuttaa. Ja mulla oli myös raskausajan diabetes viimeisimmässä raskaudessa joten ei ehkä pahaa tekis jo saada syömistä ruotuun 🙈

Takaisin