Raskaaksi 2024

Tulin just ultrasta, hitto että teki kipeetä kun se lääkäri koitti saada vasemman munasarjan näkyviin :Grimacing Face: Folli oli 17mm, ennusti ovisplussaa sunnuntaille tai maanantaille.. peukut pystyyn että plussa tulis maanantaina niin päästään inssiin. Tai huomenna, ovat auki myös lauantaisin. Meinas eka että ois antanut reseptin irrotuspiikkiin ja oisin huomenna mennyt inssiin mutta koki sitten paremmaks et odotellaan ja jos ovisplussa on sunnuntaina ni sit vaan seuraavaan kiertoon odottelua. Toki se sano et jos se plussa tulee su iltana ni voi tehdä maanantaina inssin. Jännäks menee :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Ai kauhee, joudutte jännittään 😅 pidetään nyt peukkuja ettei oikeasti osu siihen sunnuntaiaamuun. Jännä kun olis kai tuo jo ollu tosiaa riittävä irrotuspiikkiin vai onko se sit parempi et itekseen toimii… 🤔

Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua se, että on alkanut seksin jälkeen vuotaa verta? Tätä on nyt jonkin aikaa jatkunut (jostain loppuvuodesta lähtien). Ajattelin sen aiemmin johtuvan esim jos olis kuivat limakalvot. Sen lisäksi on ollut alkuvuoden jatkuvaa tiputtelua. Päivittäin tulee tyyliin tl verta ja joku päivä vähän runsaammin.. Pitäiskö huolestua?
Mulla on nyt kahdessa kierrossa tullut kp 9 aikoihin limaista verensekaista (kirkasta) vuotoa. Liitän lähestyvään ovulaation.

Kp 11 ja tein nyt varuiks ovistestin, oli niin haalea viiva ettei meinannut edes erottaa 😂 taitaa taas tulla pitkä kierto 🙈 jos nyt muutaman päivän osais olla testaamatta🤭

Tosta useemman viikon kestäneestä teelusikallisesta verenvuodosta oisin ite kyllä yhteydessä terveydenhuoltoon ettei oo mitään tulehdusta yms. Toki kannattaa eka tehä r-testit ja jos on jotain ehkäisyvalmisteiden muutoksia nii voi hormonien sekoiluki aiheuttaa🙂

Mulla on nyt kahdessa kierrossa tullut kp 9 aikoihin limaista verensekaista (kirkasta) vuotoa. Liitän lähestyvään ovulaation.
Mulla on samaa ollut nyt kolmessa viime kierrossa! Olen kanssa aatellut, että liittyy ovulaatioon, kun on tullut yhtenä päivänä ja aina muutama päivä ennen ovulaatiota!

Mulla on samaa ollut nyt kolmessa viime kierrossa! Olen kanssa aatellut, että liittyy ovulaatioon, kun on tullut yhtenä päivänä ja aina muutama päivä ennen ovulaatiota!

Mulla ei siis ajoitu ovulaatioon vaan on koko ajan. Joka päivä pitää olla suoja kun tulee joko muutamia kirkasveritippoja tai sit vähän enemmän kerralla. Tai sit vaan pyyhkiessä.

Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua se, että on alkanut seksin jälkeen vuotaa verta? Tätä on nyt jonkin aikaa jatkunut (jostain loppuvuodesta lähtien). Ajattelin sen aiemmin johtuvan esim jos olis kuivat limakalvot. Sen lisäksi on ollut alkuvuoden jatkuvaa tiputtelua. Päivittäin tulee tyyliin tl verta ja joku päivä vähän runsaammin.. Pitäiskö huolestua?

Mulla aiheuttaa minipillerit vastaavaa, mutta keskustelun aiheen huomioiden ei taida olla siitä kyse 🙈😂 en halua pelotella, mutta tiputteluvuoto ja vuoto erityisesti seksin jälkeen on myös kohdunkaulan syövän oire. Eli ainakin papa-kokeessa kannattaa käydä sulkemassa mahdolliset muutokset pois.

Viime kierrossa sain ovisplussan kp 15. Nyt kp 16 eikä vieläkään ihan plussa. Illalla voisi tehdä uuden testin. Mietin että viittisikö tuhlata digiä kun hommasin nyt semmoiset ekaa kertaa. 🤔
Ei kaukana ole. Joskus tikun viiva on vain yhdeltä sivulta vahvempi ja voi silti olla plussa. Mittaa ihmeessä toisen kerran ja tarvittaessa digillä vielä. Yleensä on hyvä mitata aamulla ja illalla tikuilla. Pelkällä aamumittauksella ovisplussa saattaa mennä ohi :smiling-eyes: jos aiemmin on ollu suurinpiirtein kp 15, voit hyvin alotella kp12 tienoilla tikuttamisen. Jos ovis heittelee, esim kp 12-15 välillä, aloita pari pvä aiemmin. Kun tulee vähintään tasavahva, varmista digillä.

Heippa minäkin täällä pitkästä aikaa kirjottelen, kun ei vaan oo ollut kirjotettavaa. Kp41 menossa... 🫠 Edellinen kierto kesti 43 päivää.

Mullakin otettiin nyt labroja, jotka käsittääkseni oli viitearvoissa - lääkärin lausuntoa kuitenkin vielä niistä odotan. Minä oon nyt ottanut tiistaista asti teroluttia jotta kuukautiset tulisi ja pääsisi uuden kierron kimppuun, vaan ei vielä ainakaan näy merkkejäkään menkoista. Melko samoilla ajatuksilla siis mennään. 👋🏼

Huomenna teen varmaan vielä varalta kertaalleen raskaustestin, vaikkakin negaa on viikottain testitulokset näyttäneet. Tarkoituksena on sitten seuraavat kierrot syödä teroluttia dpo3 alkaen kymmenen päivän ajan, jotta sais tämän kierron lyhenemään. Harmittaahan se tuplapitkä kiertokin, kun tällöin niitä mahdollisuuksia hedelmöitykselle tulee harvemmin.
Voi ei, ikävä kuulla, että siellä samankaltaista tilannetta! 😔 Tää on kyllä niin turhauttavaa.
Tapahtuuko sulla ovulaatiot vai tuleeko ovis vaan tosi myöhään kierrossa?
Ja mitä kaikkia labroja sulla kontrolloitiin? Mietin, että missä vaiheessa se amh-arvo otetaan. Pitää kysellä gyneltä, kun soittelee tuloksista. Mä en oo vieläkää saanut sitä prolaktiinin vastausta 🫣

Mulla ei siis ajoitu ovulaatioon vaan on koko ajan. Joka päivä pitää olla suoja kun tulee joko muutamia kirkasveritippoja tai sit vähän enemmän kerralla. Tai sit vaan pyyhkiessä.
Kannattaa ihmeessä käydä tutkituttamassa! Voi liittyä moneen asiaan.
Mulla on valitettavan paljon kokemusta kaikenmaailman tiputteluista 🥴
Mulla on paljon ollut menkkoja edeltävää tiputtelua, nyt on ollut kierroissa useampana päivää. Sit on joskus ollut oviksen aikoihin esiintyvää kirkasta veristä vuotoa. Sit elo-syyskuussa oli pitkin kiertoa ja syyksi paljastui emätintulehdus, joka oli muuten täysin oireeton. Otettiin myös papa, joka oli ok. Nyt mulla on taas tiputellut jo kp10 alkaen ja vielä ei oo syytä selvillä - ei ollut tulehdusta tällä kertaa.
Mutta summasummarum, kannattaa käydä tsekkaamassa, että ottavat ainakin papan ja katsovat, et ei oo tulehdusta yms.
Ja muoks: piti vielä lisätä, et toki myös sukupuolitautitestit mielellään kontrolloivat epätavallisen tiputtelun kans, vaikka ois ihan vakaa parisuhde ja luottas toiseen. Multakin otettiin klamydia ja tippuri poissulkuna, jotka olivat onneksi ihan negatiivisia. Mut onpahan poissuljettu.

Onko joku täällä saanu keltarauhastuen julkiselta puolelta, vaikka painoindeksi yli 35?
Sain keltarauhastuen (Cyclogest) julkiselta lapsettomuuspolilta kun sinne ensikäynnille viime syksynä päästiin. Muita hoitoja ei aloiteta, ennen kuin bmi on alle 35. Koen kuitenkin tulleeni asiallisesti ja ystävällisesti kohdatuksi, vaikka painoa onkin ja siitä on jouduttu puhumaan. Koen saaneeni hyvän motivaation painon pudotukseen, koska yksityinen ei ole rahan vuoksi meillä vaihtoehto. 😊 Joten painonpudotus lienee ainoa vaihtoehto, jos haluamme lapsen saada kun ei vaan luomuna tärppää tuntemattomasta syystä..

Muoks. yllätyin ylipäänsä, että meistä tehtiin lähete ja se hyväksyttiin lapsettomuuspolilla, olin pelännyt mielettömästi hakeutua edes tk-lääkärille koska luulin että meidät lytätään täysin eikä mitään suostuta edes tutkimaan ym. (Verikokeiden lisäksi on myös hysteroskopia tehty). Joten senkin vuoksi positiivinen ja motivoitunut olo, kun ei suorilta torpattu, mitä olin pelännyt.

Voi ei, ikävä kuulla, että siellä samankaltaista tilannetta! 😔 Tää on kyllä niin turhauttavaa.
Tapahtuuko sulla ovulaatiot vai tuleeko ovis vaan tosi myöhään kierrossa?
Ja mitä kaikkia labroja sulla kontrolloitiin? Mietin, että missä vaiheessa se amh-arvo otetaan. Pitää kysellä gyneltä, kun soittelee tuloksista. Mä en oo vieläkää saanut sitä prolaktiinin vastausta 🫣
Omasta mielestä oon saanut ovulaatiot kiinni kp 13-15 aikoihin, gyne tuumasi että elimistö ei ehkä vielä sitten kuitenkaan oo palautunu pillereistä vaikka oon jo kesäkuussa ne lopettanut. 🤔 Joskus tuntuu että loppukiertoon yrittäisi jo uutta ovulaatiota valkovuodon/limojen perusteella, mutta vahvimmat viivat on aina tuolla alkukierrossa LH-testeissä. Vielä on siis tämmöstä oman kehon tutkailua ja opettelemista. Luottavainen olo kuitenkin jos saisi kiertoa lyhenemään nyt tuon terolutin avulla, voisiko sitten kiinnittyminen olla todennäköisempää... Tänään neljä teroluttia takana ja kp 42 (aloitin tiistaina gynen jälkeen). 😅
Multa otettu FSH, prolaktiini ja kilpparilabrat. Amh otettu myös mutta ei vielä vastattu. FSH oli kumman korkea 8.0 loppukiertoon, sitä vähän jännään ja odotan kommenttia. Keltarauhas(kystaa?) ja johtofollikkelia oli näkyvillä uä:ssä, kohdun kudos oli loppukiertoon sopivan tiivistä. Ei pcos:ssään viittaavaa.

Ei se elimistö ainakaan vielä toimi kuten oppikirjoissa, melkeen 15 vuotta hormonipillereitä syöneenä... 😮‍💨
Miten sulla? Ovuloitko, myöhäänkö?

Mielialat ei oo yhtään omat. Nukkumaan alkaessakin aloin taas vaan yhtäkkiä vollottaa eikä sille meinannut tulla loppua ja kokoajan mietin "en ees tiiä miksi itken??" Ennen menkkoja en oo koskaan tämmönen, sillon vaan vituttaa kaikki. Haaskaiskohan vikan testin tänää vai huomenna. Mikäli maanantaihin menee menkoitta niin eiköhän ne Oysissa sen tarkista.

Edit: Negatiivinen

Muokattu viimeksi:
Kp27. Pientä kipuilua mutta pikkuisen eri kohdassa (ylempänä?) kuin tavan menkkakipuilu. Hyvä olo nukkumisesta ja liikkumisesta, boulderoinnista vieläkin endorfiinit päällä.

Hassua tämä toivominen - vähän niin kuin yrittäisin huijata itseni uskomaan että ei sillä hirveästi ole väliä vaikka menkat alkaisi (pienentääkseni pettymystä). Samasta syystä yritän välttää testaamista siihen asti että vuoto on selvästi myöhässä, ihan vaan tunnekarusellia välttääkseni. Ja silti saatan välillä unohtua silittelemään masuani siltä varalta että jos siellä joku solurypäs kumminkin olisi, joka sen jotenkin vaistoaa.

Kp27. Pientä kipuilua mutta pikkuisen eri kohdassa (ylempänä?) kuin tavan menkkakipuilu. Hyvä olo nukkumisesta ja liikkumisesta, boulderoinnista vieläkin endorfiinit päällä.

Hassua tämä toivominen - vähän niin kuin yrittäisin huijata itseni uskomaan että ei sillä hirveästi ole väliä vaikka menkat alkaisi (pienentääkseni pettymystä). Samasta syystä yritän välttää testaamista siihen asti että vuoto on selvästi myöhässä, ihan vaan tunnekarusellia välttääkseni. Ja silti saatan välillä unohtua silittelemään masuani siltä varalta että jos siellä joku solurypäs kumminkin olisi, joka sen jotenkin vaistoaa.

Täysin samaa tilanne täällä.

Mulle aloitti täti eilen kyläilyn, joten peittoheiluttelun pakko taas tässäkin kuussa vuorossa. Kyllä se, toivottavasti , tuottaa tulosta mieluusti ennemmin kuin myöhemmin. :folded:

Mietin tätä samaa vastikään, että miten epärealistisen kuvan esim leffojen perusteella voi saada😅 Toisaalta myös mietin sitä, että miten epäreilulta välillä tuntuu, että toisilla käy tuuri ihan huomaamatta ja toiset yrittämällä yrittää pitkiä aikoja. Tottakai aina myös onnellinen toisten puolesta, mutta ehkä ristiriitaiset tunteetkin on välillä ok. Täällä keskusteluissa on saanut tosi hyvin perspektiiviä siihen, että ei läheskään kaikilla raskautuminen tapahdu kerrasta, kuten aina tulee kuviteltua, kun ainakaan omassa lähipiirissä kukaan ei ole tuonut ilmi muuta. Tsempit kaikille, kyllä se meidän vuoro tulee vielä💙
Me raskauduttiin esikoisesta ensimmäisellä yrittämällä, mutta hän menehtyi myöhemmin.
Ymmärrän, että "katseesta raskautuvat" aiheuttavat tuntemuksia, mutta aina se ei mene loppuun asti auvoisesti, tai tulee muuta probleemaa. Mutta kuten myös itsekin sanoit, tsemppiä meille kaikille, vuorot tulee kyllä, tavalla tai toisella. 🫶

Takaisin