Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ai kauhee, joudutte jännittään pidetään nyt peukkuja ettei oikeasti osu siihen sunnuntaiaamuun. Jännä kun olis kai tuo jo ollu tosiaa riittävä irrotuspiikkiin vai onko se sit parempi et itekseen toimii…Tulin just ultrasta, hitto että teki kipeetä kun se lääkäri koitti saada vasemman munasarjan näkyviin Folli oli 17mm, ennusti ovisplussaa sunnuntaille tai maanantaille.. peukut pystyyn että plussa tulis maanantaina niin päästään inssiin. Tai huomenna, ovat auki myös lauantaisin. Meinas eka että ois antanut reseptin irrotuspiikkiin ja oisin huomenna mennyt inssiin mutta koki sitten paremmaks et odotellaan ja jos ovisplussa on sunnuntaina ni sit vaan seuraavaan kiertoon odottelua. Toki se sano et jos se plussa tulee su iltana ni voi tehdä maanantaina inssin. Jännäks menee
Mulla on nyt kahdessa kierrossa tullut kp 9 aikoihin limaista verensekaista (kirkasta) vuotoa. Liitän lähestyvään ovulaation.Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua se, että on alkanut seksin jälkeen vuotaa verta? Tätä on nyt jonkin aikaa jatkunut (jostain loppuvuodesta lähtien). Ajattelin sen aiemmin johtuvan esim jos olis kuivat limakalvot. Sen lisäksi on ollut alkuvuoden jatkuvaa tiputtelua. Päivittäin tulee tyyliin tl verta ja joku päivä vähän runsaammin.. Pitäiskö huolestua?
Mulla on samaa ollut nyt kolmessa viime kierrossa! Olen kanssa aatellut, että liittyy ovulaatioon, kun on tullut yhtenä päivänä ja aina muutama päivä ennen ovulaatiota!Mulla on nyt kahdessa kierrossa tullut kp 9 aikoihin limaista verensekaista (kirkasta) vuotoa. Liitän lähestyvään ovulaation.
Mulla on nyt kahdessa kierrossa tullut kp 9 aikoihin limaista verensekaista (kirkasta) vuotoa. Liitän lähestyvään ovulaation.
Mulla on samaa ollut nyt kolmessa viime kierrossa! Olen kanssa aatellut, että liittyy ovulaatioon, kun on tullut yhtenä päivänä ja aina muutama päivä ennen ovulaatiota!
Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua se, että on alkanut seksin jälkeen vuotaa verta? Tätä on nyt jonkin aikaa jatkunut (jostain loppuvuodesta lähtien). Ajattelin sen aiemmin johtuvan esim jos olis kuivat limakalvot. Sen lisäksi on ollut alkuvuoden jatkuvaa tiputtelua. Päivittäin tulee tyyliin tl verta ja joku päivä vähän runsaammin.. Pitäiskö huolestua?
Ei kaukana ole. Joskus tikun viiva on vain yhdeltä sivulta vahvempi ja voi silti olla plussa. Mittaa ihmeessä toisen kerran ja tarvittaessa digillä vielä. Yleensä on hyvä mitata aamulla ja illalla tikuilla. Pelkällä aamumittauksella ovisplussa saattaa mennä ohi jos aiemmin on ollu suurinpiirtein kp 15, voit hyvin alotella kp12 tienoilla tikuttamisen. Jos ovis heittelee, esim kp 12-15 välillä, aloita pari pvä aiemmin. Kun tulee vähintään tasavahva, varmista digillä.Viime kierrossa sain ovisplussan kp 15. Nyt kp 16 eikä vieläkään ihan plussa. Illalla voisi tehdä uuden testin. Mietin että viittisikö tuhlata digiä kun hommasin nyt semmoiset ekaa kertaa.
Voi ei, ikävä kuulla, että siellä samankaltaista tilannetta! Tää on kyllä niin turhauttavaa.Heippa minäkin täällä pitkästä aikaa kirjottelen, kun ei vaan oo ollut kirjotettavaa. Kp41 menossa... Edellinen kierto kesti 43 päivää.
Mullakin otettiin nyt labroja, jotka käsittääkseni oli viitearvoissa - lääkärin lausuntoa kuitenkin vielä niistä odotan. Minä oon nyt ottanut tiistaista asti teroluttia jotta kuukautiset tulisi ja pääsisi uuden kierron kimppuun, vaan ei vielä ainakaan näy merkkejäkään menkoista. Melko samoilla ajatuksilla siis mennään.
Huomenna teen varmaan vielä varalta kertaalleen raskaustestin, vaikkakin negaa on viikottain testitulokset näyttäneet. Tarkoituksena on sitten seuraavat kierrot syödä teroluttia dpo3 alkaen kymmenen päivän ajan, jotta sais tämän kierron lyhenemään. Harmittaahan se tuplapitkä kiertokin, kun tällöin niitä mahdollisuuksia hedelmöitykselle tulee harvemmin.
Kannattaa ihmeessä käydä tutkituttamassa! Voi liittyä moneen asiaan.Mulla ei siis ajoitu ovulaatioon vaan on koko ajan. Joka päivä pitää olla suoja kun tulee joko muutamia kirkasveritippoja tai sit vähän enemmän kerralla. Tai sit vaan pyyhkiessä.
Sain keltarauhastuen (Cyclogest) julkiselta lapsettomuuspolilta kun sinne ensikäynnille viime syksynä päästiin. Muita hoitoja ei aloiteta, ennen kuin bmi on alle 35. Koen kuitenkin tulleeni asiallisesti ja ystävällisesti kohdatuksi, vaikka painoa onkin ja siitä on jouduttu puhumaan. Koen saaneeni hyvän motivaation painon pudotukseen, koska yksityinen ei ole rahan vuoksi meillä vaihtoehto. Joten painonpudotus lienee ainoa vaihtoehto, jos haluamme lapsen saada kun ei vaan luomuna tärppää tuntemattomasta syystä..Onko joku täällä saanu keltarauhastuen julkiselta puolelta, vaikka painoindeksi yli 35?
Omasta mielestä oon saanut ovulaatiot kiinni kp 13-15 aikoihin, gyne tuumasi että elimistö ei ehkä vielä sitten kuitenkaan oo palautunu pillereistä vaikka oon jo kesäkuussa ne lopettanut. Joskus tuntuu että loppukiertoon yrittäisi jo uutta ovulaatiota valkovuodon/limojen perusteella, mutta vahvimmat viivat on aina tuolla alkukierrossa LH-testeissä. Vielä on siis tämmöstä oman kehon tutkailua ja opettelemista. Luottavainen olo kuitenkin jos saisi kiertoa lyhenemään nyt tuon terolutin avulla, voisiko sitten kiinnittyminen olla todennäköisempää... Tänään neljä teroluttia takana ja kp 42 (aloitin tiistaina gynen jälkeen).Voi ei, ikävä kuulla, että siellä samankaltaista tilannetta! Tää on kyllä niin turhauttavaa.
Tapahtuuko sulla ovulaatiot vai tuleeko ovis vaan tosi myöhään kierrossa?
Ja mitä kaikkia labroja sulla kontrolloitiin? Mietin, että missä vaiheessa se amh-arvo otetaan. Pitää kysellä gyneltä, kun soittelee tuloksista. Mä en oo vieläkää saanut sitä prolaktiinin vastausta
Niinhän tässä kävi, että tuo eilisen aamun nega muuttui sitten illalla digissä plussaksi.Viime kierrossa sain ovisplussan kp 15. Nyt kp 16 eikä vieläkään ihan plussa. Illalla voisi tehdä uuden testin. Mietin että viittisikö tuhlata digiä kun hommasin nyt semmoiset ekaa kertaa.
OnneaNiinhän tässä kävi, että tuo eilisen aamun nega muuttui sitten illalla digissä plussaksi.
Täälläkin oireet, plussa ei ihan vielä ollut. Huomenna viimeistään varmasti!Niinhän tässä kävi, että tuo eilisen aamun nega muuttui sitten illalla digissä plussaksi.
Kp27. Pientä kipuilua mutta pikkuisen eri kohdassa (ylempänä?) kuin tavan menkkakipuilu. Hyvä olo nukkumisesta ja liikkumisesta, boulderoinnista vieläkin endorfiinit päällä.
Hassua tämä toivominen - vähän niin kuin yrittäisin huijata itseni uskomaan että ei sillä hirveästi ole väliä vaikka menkat alkaisi (pienentääkseni pettymystä). Samasta syystä yritän välttää testaamista siihen asti että vuoto on selvästi myöhässä, ihan vaan tunnekarusellia välttääkseni. Ja silti saatan välillä unohtua silittelemään masuani siltä varalta että jos siellä joku solurypäs kumminkin olisi, joka sen jotenkin vaistoaa.
Me raskauduttiin esikoisesta ensimmäisellä yrittämällä, mutta hän menehtyi myöhemmin.Mietin tätä samaa vastikään, että miten epärealistisen kuvan esim leffojen perusteella voi saada Toisaalta myös mietin sitä, että miten epäreilulta välillä tuntuu, että toisilla käy tuuri ihan huomaamatta ja toiset yrittämällä yrittää pitkiä aikoja. Tottakai aina myös onnellinen toisten puolesta, mutta ehkä ristiriitaiset tunteetkin on välillä ok. Täällä keskusteluissa on saanut tosi hyvin perspektiiviä siihen, että ei läheskään kaikilla raskautuminen tapahdu kerrasta, kuten aina tulee kuviteltua, kun ainakaan omassa lähipiirissä kukaan ei ole tuonut ilmi muuta. Tsempit kaikille, kyllä se meidän vuoro tulee vielä