Raskaaksi 2024

Aiheuttaako ovulaatio teille yleensä mitään ärtymystä, itkuisuutta tms? Vielä ei ole ihan huippua saavutettu, mutta luulen että ehkä huomenna. Ja nyt niin ärtynyt olo ja vähän itkuisuuttakin ollut. En muista että ihan kauhean usein olisi ollut tällaista oloa ovulaation aikaan. Kertooko sitten hormonitoiminnasta jotain vaiko ei.

Aiheuttaako ovulaatio teille yleensä mitään ärtymystä, itkuisuutta tms? Vielä ei ole ihan huippua saavutettu, mutta luulen että ehkä huomenna. Ja nyt niin ärtynyt olo ja vähän itkuisuuttakin ollut. En muista että ihan kauhean usein olisi ollut tällaista oloa ovulaation aikaan. Kertooko sitten hormonitoiminnasta jotain vaiko ei.
Kyllä, joillekin ovulaatio tekee selvät PMS-oireet. Tsemppiä! Tilannehan on aika haastava jos on vauvahaaveita ja samaan aikaan kiukuttaa kaikki, mies mukaan lukien.

Täällä yks ärtyny itkupilli aina oviksen aikaan.. Myös väsyttää ja on pinna kireällä.😅 Ei ollu tämmöstä aiemmin. Raskauden jälkeen alkoi, samoin ku ovulaatiokivut.

Nyt dpo 4-5, malttamaton olo taas. Ei jaksa itseään kiusata, niin jos odottais vielä toisen mokoman ennen ku uittelis tikkuja. ☺️

Täällä myös DPO 4 (5) ja aika matelee. Aamulla tuli ihme sukkapuikkomainen pisto kohdunseudulla/alamahalla. Tuli sen verran yllättäen ja tuntui sen verran, että kiljaisin ääneen aamupalapöydässä . 😂 koko ajan sitä ylianalysoi kaikkia tuntemuksia ja oireita. 😬

Olen antanut itselleni luvan testailla esimmäisen kerran ensi tiistaina, milloin olisi DPO 9 (10). 🙈

Täällä nyt kp28, ovista en oo tikuttanu hetkeen mutta luultavasti ~dpo14. Yhtään testiä ei kaapissa ole, vähän on ajatuksissa jo ns. luovuttanut sen suhteen että ilman apua tärppäis, mutta kierto on 27-28 päivää yleensä, eikä tänään ole pyyhkiessäkään tullut punertavaa 🙈 yöllä tuli tosiaan fiilis että nytkö alko, kun tuntu että hulahti märkää, mutta se oli ihan puhdasta valkovuotoa, mitä äkkiä nyt luin niin voi olla alkuraskauden merkki. Jotenkin on se fiilis että jos nyt meen ostamaan testin ja teen sen niin sit ne menkat alkaa😂😂

Mulla on nyt positiivisesta ovistestistä 12 päivää, eli onko se sitten dpo 12, 11? En tiedä miten se lasketaan 😅 Jokatapauksessa, nyt on parin päivän ajan ollut rinnat turvoksissa ja aristavat. Eilen illalla ja nyt tänään on palellut, piti ihan fleecetakki heittää päälle. Ihan normi oireita siis, eli vielä ei voi sanoa mitään suuntaan taikka toiseen 🤷🏻‍♀️

Mulla on nyt positiivisesta ovistestistä 12 päivää, eli onko se sitten dpo 12, 11? En tiedä miten se lasketaan 😅 Jokatapauksessa, nyt on parin päivän ajan ollut rinnat turvoksissa ja aristavat. Eilen illalla ja nyt tänään on palellut, piti ihan fleecetakki heittää päälle. Ihan normi oireita siis, eli vielä ei voi sanoa mitään suuntaan taikka toiseen 🤷🏻‍♀️
Muistaakseni positiivinen ovistesti on doo 0! Eli olisit nyt dpo 11?

Määki tossa tunti sitten olin maita myymässä ku tuli sellanen "märkä tunne" et jaaha nyt tiputtelu alko mut ei värin häivähdystäkään.

Mää en mielialamuutoksiin oo kiinnittänyt huomiota oviksessa mutta ne on alkanu muista oireista tunteen selkeessti tai no melko varma olen et oviksesta ne johtuu. Yhessä välissä viime vuona mulla oli testauksia, en varmaa sillon tuntenut niitä niin hyvin mut en koskaan saanu positiivista.

Teettekö te ihan tavallisia testejä? En tiiä ymmärränkö termit oikein ja etten sano tyhmästi mutta vasta luin hirveesti kuinka aikaisin testi kannattaa tehdä ku voi saada virheellisen negan. Mulla ku oli tossa noin viikon päästä ovulaatiota (eli dpo 7?) anestesiassa tehtävä tähystys. Hirveesti lääkäristä varmisteli et onhan se turvallista ja sanoivat että on mut anestesialääkärille sitä piti tovi selvittää kun ei jotenki ymmärtänyt kun sanoin et testi oli nega mut mahdollisuus silti on. Käskettiin siis tehdä testi mut aattelin et se tossa vaiheessa on liian aikasta vaikka oiskin onnistunut.

Mulla tulee usein juuri ennen ovulaatiota kärttykohtauksia. Saatan alkaa itkemään ja kehitän jonkun tyhmän parisuhdedraaman ilman aihetta 🙈
Synnytyksen jälkeen muuttui jotenkin hormonitoiminta ja kaikki ovis- ja menkkaoireilut ovat olleet moninkertaisia 😔

Täällä kp 7, premom sovellus sanoo, että tänään pitäis alkaa testaamaan ovista. Mietin, että eikö se oo vähän aikaisin, premom ennustaa ovista ens viikon perjantaille. Kuinka aikaisin muut oviksen tikuttelijat aloittaa tikuttamaan?

Täällä kp 7, premom sovellus sanoo, että tänään pitäis alkaa testaamaan ovista. Mietin, että eikö se oo vähän aikaisin, premom ennustaa ovista ens viikon perjantaille. Kuinka aikaisin muut oviksen tikuttelijat aloittaa tikuttamaan?
Tänään kp 8 ja huomisesta alan tikuttaa (vaikka vannoin etten 🤣). On jo jotain viitteitä lähestyvästä ovulaatiosta (haluttaa, kostea olo). Viimeksi oli kp 20, mutta kroppa yritti tehdä jo kp 12 (ovisplussa kp 11, mutta ovulaatio silti myöhästyi, edellisessä kierrossa oli vkm).

Mä taas muistelisin lukeneeni että positiivinen ovistesti on dpo-1, siitä seuraava on dpo0 jnejne. Toki vannomaan en tästä mene :Grinning Face:
Hei totta, voi hyvin olla näin. Hyvin mahdollista että ite muistin väärin, siitä on hetki kun ite tikutteli ovista.

Määki tossa tunti sitten olin maita myymässä ku tuli sellanen "märkä tunne" et jaaha nyt tiputtelu alko mut ei värin häivähdystäkään.

Mää en mielialamuutoksiin oo kiinnittänyt huomiota oviksessa mutta ne on alkanu muista oireista tunteen selkeessti tai no melko varma olen et oviksesta ne johtuu. Yhessä välissä viime vuona mulla oli testauksia, en varmaa sillon tuntenut niitä niin hyvin mut en koskaan saanu positiivista.

Teettekö te ihan tavallisia testejä? En tiiä ymmärränkö termit oikein ja etten sano tyhmästi mutta vasta luin hirveesti kuinka aikaisin testi kannattaa tehdä ku voi saada virheellisen negan. Mulla ku oli tossa noin viikon päästä ovulaatiota (eli dpo 7?) anestesiassa tehtävä tähystys. Hirveesti lääkäristä varmisteli et onhan se turvallista ja sanoivat että on mut anestesialääkärille sitä piti tovi selvittää kun ei jotenki ymmärtänyt kun sanoin et testi oli nega mut mahdollisuus silti on. Käskettiin siis tehdä testi mut aattelin et se tossa vaiheessa on liian aikasta vaikka oiskin onnistunut.
Dpo 7 ei kovin monella näy vielä mitään, aika moni aloittaa dpo8-10 kohdilla testaamisen (näissä keskusteluissa olevista siis).

Mulle tulee aina kauhee oviskiukku! Nykyään osaan varautua siihen, että tulee ja yritän hengitellä. Ettei tarvitse riidoissa talletella. Sama kiukku mulla tulee myös aina viikko ennen kuukautisia.

Täällä kp8. Tähän väliin tulee vaan kaikenlaista mielensisäistä pohdintaa.

Nyt jotenkin ihanan tasainen olo, eka minipilleritön kierto oli melkoista vuoristorataa. Oviksen aikaan mahotonta kiukkua ja huutonaurua perättäisissä hengenvedoissa. Ja menkkojen aikaan sitten itketti ja raivostutti. Ja oon kyllä ihan varma että kroppa ainakin yritti ovulaatiota, mikä jäi hyödyntämättä kun olin jotenkin niin kipee siitä. Ikinä ennen ei ole ollut oviskipuja tai tuntemuksia. Liekö edellinen raskaus, imetys jne muuttanut tuntemuksia.

Ajatuspuolella tapahtuu myös isoja asioita. Uusi vauva on toki tervetullut, mutta jotenkin juuri tällä hetkellä jotenkin kaukainen ja melkein mahdoton ajatus. Mahdoton lähinnä siksi että voitaisiinkon niin onnekkaita olla että toinen vauva meille suotaisiin. Ja kaukainen siksi että tuntuu kuin se yrittäminenkin on vielä jossain kaukana.

Mietin samalla, aletaanko metsästämään ovulaatiota ihan testien avulla vai luotetaanko nyt näihin tuntemuksiin. Esikoista yrittäessä oviksen tikuttaminen toi ekoissa kierroissa stressiä, sitten vähän totuttiin ja opittiin. Ja mitä kaikkea ravintolisiä sitä alkaisi syömään. Viimeksi oli yrittäissekin jo mama-monivitamiinit, d-vitamiini ja rauta. Plussakierrossa ja ehkä vähän ennen sitä oli myös gelee royale ja arvelen että se saattoi tehdä temput että saatiin pysyvä plussa aikaan. Mies on ehkä oman monivitamiininsa kanssa säntillisempi kuin minä, kun käyttää poretablettia ja ottaa sen vesipullossa mukaansa töihin. Melkein kolmessa vuodessa on kyllä päässyt vähän unohtumaan. Toisaalta onneksi, kun katsoo tuota pellavapäistä esikkoa .:Person With Folded Hands:

Tässäpä näitä mietintöjä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin