Raskaaksi 2024

Katsotaan siis piinaillaanko taas samaan aikaan 😅🥳😮‍💨 tänään kp 7 eikä hajuakaan milloin ovis. Täytyy varmaan 6.2. alkaa testailla💪
Nyt kp 6, flow ennustaa ovista jo kp 13. Edellisessä normaalissa kierrossa se olikin kp 14. Eli nyt vain odotellaan. En taida nyt tikutella ovista tässä kierrossa, koska tunnen sen niin voimakkaasti. Viimeksi tikutin "melkein plussan" KP 12 ja tunsin oviksen vasta KP 20 ja menkat alkoi siitä tasan kahden viikon päästä... Vkm sotki kiertoa ja pidensi sitä. Toivon että nyt on normaali.

Täällä kp26/27-28. Monesti tulee tuhrua edellisenä päivänä/iltana, mutta vielä ei ainakaan ole tullut. Alaselässä tosin kipuja jotka enteilee menkkoja. Nauran kyllä jos nyt jotenkin ois tärpännytkin, kun just tuli lähete lapsettomuustutkimuksiin 😂

Leukaan on myös räjähtänyt hirveä kasa finnejä, ja unet ollu todella outoja/levottomia.

Uutena liityn mukaan!

Piina täälläkin päällä eikä mieleen mahu mitään muuta. En oo ihan perillä näistä kaikista termistä vielä, mutta menkkojen pitäisi alkaa parin päivän sisällä ja nyt jo vähän surettaa ku tuntuu sellasta tuttua enteilevää kipua 😔 jostain syystä ollut nyt sellanen varma olo et nyt onnistu, oviksesta olin tosi varma (17.-18.1.) vaikka en sitä testillä varmistanut, ja meilläkin sama hassu tilanne, että tutkimusaika on ens viikon maanantaina. Jospa se olis sellanen toimiva uhkaus 😆 mihin keho reagoi "minä mitään hoitoja tarvi! Annas ku mää näytän! ☝️" Tämä on eka yrityskierto sitten noin puoleen vuoteen. Viime kesänä aattelin etten haluu lomallani itkeä epäonnistumista ja sit se tauko veny ku oli töissä raskasta sun muuta. Sitä ennen yritys on ollu hyvin on/off kausia. Ehkäsyn jätin pois jo alkuvuodesta 2021 mikä huolestuttaa aika tavalla et näin pitkään menny vaikka taukojakin ollut. Ikinä en oo mitään haamuukaan saanu tai ollut edes juuri myöhässäkään 😑 Tässä tulee usein kummasteltua miten kukaan onnistuu tässä vahingossa 🤷🏻‍♀️

Tulipa pitkä avaus 😬 Ekaa tässä toivotaan ja ikä kans huolettaa (mies on nuorempi) mut kummasti oon optimisti etten stressaa tutkimuksia, jotenki en vaa usko et meissä on jotain vikaa et huonoa tuuria vaan.

Uutena liityn mukaan!

Piina täälläkin päällä eikä mieleen mahu mitään muuta. En oo ihan perillä näistä kaikista termistä vielä, mutta menkkojen pitäisi alkaa parin päivän sisällä ja nyt jo vähän surettaa ku tuntuu sellasta tuttua enteilevää kipua 😔 jostain syystä ollut nyt sellanen varma olo et nyt onnistu, oviksesta olin tosi varma (17.-18.1.) vaikka en sitä testillä varmistanut, ja meilläkin sama hassu tilanne, että tutkimusaika on ens viikon maanantaina. Jospa se olis sellanen toimiva uhkaus 😆 mihin keho reagoi "minä mitään hoitoja tarvi! Annas ku mää näytän! ☝️" Tämä on eka yrityskierto sitten noin puoleen vuoteen. Viime kesänä aattelin etten haluu lomallani itkeä epäonnistumista ja sit se tauko veny ku oli töissä raskasta sun muuta. Sitä ennen yritys on ollu hyvin on/off kausia. Ehkäsyn jätin pois jo alkuvuodesta 2021 mikä huolestuttaa aika tavalla et näin pitkään menny vaikka taukojakin ollut. Ikinä en oo mitään haamuukaan saanu tai ollut edes juuri myöhässäkään 😑 Tässä tulee usein kummasteltua miten kukaan onnistuu tässä vahingossa 🤷🏻‍♀️

Tulipa pitkä avaus 😬 Ekaa tässä toivotaan ja ikä kans huolettaa (mies on nuorempi) mut kummasti oon optimisti etten stressaa tutkimuksia, jotenki en vaa usko et meissä on jotain vikaa et huonoa tuuria vaan.
Tervetuloa joukkoon sekavaan! No ei, kaikki mahtuu mukaan. Meillä kans ehkäisy jätetty 04/21 pois... Ja joo, on ollu myös pätkiä kun ei ole muutamaan kuukauteen aikataulut natsannut tai mitään, mutta kyllähän tää pitkä aika on.. missä päin asutte? Mielenkiintoista jakaa kokemuksia ja mahdollisia eroja jos ollaan eri alueilla.

Kp 4 täällä ja menkat kohta ohi onneks 👍🏻 Flo ennustaa ovulaatiota kp 13 ja kipujen mukaan se olis jotain sellasta aina ollutkin 🤔 En aio vieläkään tikuttaa ovista, sillä on mulla niin selkeet ovisoireet aina ☺️ Jos kesään mennessä en oo raskaana, nii sitten käyn yksityisellä hakee sen keltarauhastuen ainakin 👍🏻

Me asutaan Oulussa.

Onko täällä muita yli kolmikymppisiä?

Vielä ei näy vuotoa. Yleensä tähän aikaa on jo tiputellut ruskeeta. Kierto on ollut melko tarkka 24-25 päivää. Se lyheni yhessä välissä yhtäkkiä 27-28 päivästä. Voiko tolla olla vaikutusta johonki? Miehellä on synttärit lauantaina 🎂ois hauska yllättää onnittelemalla isää 😊 en oo aikataulusta puhunut mitään ku en haluu sanoo sitä ääneen ku tuntuu et se nostaa toiveekkuutta astetta ylemmäs. Miehelle raskaus on vielä hyvin epämääräinen ajatus, kun sitä ei vielä ole niin siitä ei osaa tuntea mitään, ja ehkä parempi niin ettei toinen ole yhtä epätoivoinen.

Mitähän muita merkkejä sitä on täs kuvitellut. Aluksi oli vain se tunne. Joku on nyt toisin. Mutta on niin ollut joskus aiemminkin. Unet on ollut tosi outoja mutta niitä nyt on muulloinkin. Naama kukkii mut sitä se tekee menkkojenkin takia. Ärsytyskynnys on tosi matalla. Tiuskin töissä.

Hnghhhhh tää on raskasta odotella.. 😖

Tosi ihana myös työskennellä lasten kanssa. Nähä kokoajan sitä mitä ei ehkä itse saa..

Dpo10 ja sekä cb että rfsu näyttää niin negaa kun ikinä pystyy. Onhan toki vielä menkkoihin aikaa mutta 😢😢
Eipä näköjään ollutkaan aikaa, kp1 tänään nimittäin. Kierto on ollut pillereiden jälkeen 36pvää, nyt hypättiin yhtäkkiä 32 pvään? Voisko se olla, että keho hakee vielä sitä omaa kiertoa vai mitähän tässä tapahtuu😅

En oo ennen ollu tällä sivustolla (pitkään aikaan oikeestaan millään keskustelupalstalla) ja toi varmennustehtävä on rasittava niin onko sillä väliä onko kirjautunut vai ei?

En oo ennen ollu tällä sivustolla (pitkään aikaan oikeestaan millään keskustelupalstalla) ja toi varmennustehtävä on rasittava niin onko sillä väliä onko kirjautunut vai ei?
Kirjautuneena saa laitettua kuvia mm. ovistikuista ja r-testeistä. Muuta en keksi.

Täällä kans yks yli 30v. Samaistun kyl tuohon et raskasta ootella, varsinkin nämä päivän kun on niin sanotusti vastauksen DL menny tai menossa.🥴

Taitaa omalla kohdalla olla taas kemiallinen, ei apteekin omakaan näyttänyt hailuraa kummempaa tänä aamuna.😞 vuotoa odotellessa..
IMG_20240131_062014~2.jpg

Me asutaan Oulussa.

Vielä ei näy vuotoa. Yleensä tähän aikaa on jo tiputellut ruskeeta. Kierto on ollut melko tarkka 24-25 päivää. Se lyheni yhessä välissä yhtäkkiä 27-28 päivästä. Voiko tolla olla vaikutusta johonki? Miehellä on synttärit lauantaina 🎂ois hauska yllättää onnittelemalla isää 😊 en oo aikataulusta puhunut mitään ku en haluu sanoo sitä ääneen ku tuntuu et se nostaa toiveekkuutta astetta ylemmäs. Miehelle raskaus on vielä hyvin epämääräinen ajatus, kun sitä ei vielä ole niin siitä ei osaa tuntea mitään, ja ehkä parempi niin ettei toinen ole yhtä epätoivoinen.

Mitähän muita merkkejä sitä on täs kuvitellut. Aluksi oli vain se tunne. Joku on nyt toisin. Mutta on niin ollut joskus aiemminkin. Unet on ollut tosi outoja mutta niitä nyt on muulloinkin. Naama kukkii mut sitä se tekee menkkojenkin takia. Ärsytyskynnys on tosi matalla. Tiuskin töissä.

Tosi ihana myös työskennellä lasten kanssa. Nähä kokoajan sitä mitä ei ehkä itse saa..
Täällä ollaan todella paljon lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä 🙈 Ja kun kirjotit aiemmin että ihmettelee miten jotkut tosiaan onnistuu vahingossa niin oon ihan samaa miettinyt. Varsinkin jenkkileffat ja sarjat, ei tartte ku kerta olla puoleen vuoteen ja JUST sattuu osumaan oikeaan aikaan... :facepalm: Se kuva ei tosiaan ole ollenkaan realistinen, toki paljon on varmasti niitäkin kenellä se onnistuu heti ja helposti mutta todella paljon myös niitä, kenellä tämä matka on huomattavasti pidempi ja tuskaisempi. Tsemppiä odotteluun :Heartred

Me asutaan Oulussa.

Itse myös työskenteleen varhaiskasvatusessa 🙈
Varsinkin kun siellä näkee niitä lasten pienempiä sisaruksia, ihan vastasyntyneitä....😭

Nyt tuli HUSilta kirje, pitää käydä taas verikokeissa, vaikka just viikko sitten kävi tätä TK ensikäyntiä varten 🙈 no, ehkä ne on nyt laajemmat verikokeet tai jotain.

Täällä ollaan todella paljon lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä 🙈 Ja kun kirjotit aiemmin että ihmettelee miten jotkut tosiaan onnistuu vahingossa niin oon ihan samaa miettinyt. Varsinkin jenkkileffat ja sarjat, ei tartte ku kerta olla puoleen vuoteen ja JUST sattuu osumaan oikeaan aikaan... :facepalm: Se kuva ei tosiaan ole ollenkaan realistinen, toki paljon on varmasti niitäkin kenellä se onnistuu heti ja helposti mutta todella paljon myös niitä, kenellä tämä matka on huomattavasti pidempi ja tuskaisempi. Tsemppiä odotteluun :Heartred
Mietin tätä samaa vastikään, että miten epärealistisen kuvan esim leffojen perusteella voi saada😅 Toisaalta myös mietin sitä, että miten epäreilulta välillä tuntuu, että toisilla käy tuuri ihan huomaamatta ja toiset yrittämällä yrittää pitkiä aikoja. Tottakai aina myös onnellinen toisten puolesta, mutta ehkä ristiriitaiset tunteetkin on välillä ok. Täällä keskusteluissa on saanut tosi hyvin perspektiiviä siihen, että ei läheskään kaikilla raskautuminen tapahdu kerrasta, kuten aina tulee kuviteltua, kun ainakaan omassa lähipiirissä kukaan ei ole tuonut ilmi muuta. Tsempit kaikille, kyllä se meidän vuoro tulee vielä💙

Kirjautuneena ei tarvitse erikseen varmentaa. 😊 Kirjautuneena saa myös laitettua kuvia (kuten joku jo mainitsi) ja voi asettaa itselleen profiilikuvan ja allekirjoituksen. Nämä varmaan foorumilla ne isoimmat erot. Niin ja odottajaryhmät ja salaiset ryhmät on myös vain kirjautuneille. (Odottajaryhmiin ei voi kirjoittaa vieraana.) Rekisteröitymällä saa myös halutessaan sähköpostiin uutiskirjeen ja raskaana odottajan viikkokirjeen, jossa kerrotaan vauvan kehityksestä viikko viikolta. 😊

@Pancake89 täällä ollaan lähempänä neljää- kuin kolmeakymmentä. 🙈 Itsekkin miettinyt että miten jotkut voi raskautua vahingossa, niin vaikealta ja mahdottomalta kun tämä tuntuu! 🙊 Niin pienestä kiinni ja tarkkaa ajoittamista.

Ensi viikolla rupean soittelemaan terveyskeskukseen ja hakeutumaan lapsettomuustutkimuksiin. 🙏

Pohdin tässä, että voiko kiinnittyminen tapahtua myöhään dpo 12? Tänään aamulla alkoi outo tiputteluvuoto. Aivan haalean ruskeaa hyvin pientä tiputtelua. Aamun jälkeen ei ole jäänyt edes paperiin mitään. Yleensä jos ennen kuukautisia alkaa tiputtelemaan niin se on väriltää tummemman ruskeaa... vai enteileeköhän tämä ny kuitenkin kuukautisten alkamista... 🥲 kaikkeen sitä tässä yrittää vielä ottaa kiinni, kun raskautta niin kovasti toivoo
Mulla on ollut ennen molempia plussia tosi haaleaa tiputtelua ja nimenomaan tosi myöhäisillä dpo päivillä. Toivotaan parasta😊

Itse myös työskenteleen varhaiskasvatusessa 🙈
Varsinkin kun siellä näkee niitä lasten pienempiä sisaruksia, ihan vastasyntyneitä....😭

Nyt tuli HUSilta kirje, pitää käydä taas verikokeissa, vaikka just viikko sitten kävi tätä TK ensikäyntiä varten 🙈 no, ehkä ne on nyt laajemmat verikokeet tai jotain.

Mulla oli sama lapsettomana kun töissä pk, oli raastavaa..

Se kirje voi olla että tuli vaan vähän myöhässä? Jos kävit jo samoissa niin älä uusiksi mee 🤔

Hei kaikille!

Kirjoittelen tänne uutena. Ikää yli 30 ja toinen lapsi toiveissa. Yritys alkoi tässä kierrossa, mutta on häviävän pieni mahdollisuus raskauteen, sillä tallettelut eivät osuneet parhaille päiville.

Täällä muutamat ovat miettineet miten voi tulla vahingossa raskaaksi, niin omalla kohdalla se esikoinen tuli minipillereiden säännöllisestä syönnistä huolimatta. Ei ollut ensin iloinen yllätys silloisessa elämäntilanteessa, mutta päätin pitää lapsen ja kaikki on nykyään parhain päin 🥰
Silloin kuitenkin iski sama katkeruus toisinpäin, että miksi minä raskaudun haluamattani ja toiset eivät saa lapsia, vaikka niitä haluaisivat.
Toki lopulta parempi näin päin, sen myönnän 💁‍♀️

Nyt jännittää onnistuuko toisen saaminen. Olen testaillut oviksen ja selvittänyt etukäteen kaiken mahdollisen lapsen tekemisestä, sillä tämä ilo jäi väliin viime kerralla 😅

Takaisin