Raskaaksi 2024

Hei kaikille!

Kirjoittelen tänne uutena. Ikää yli 30 ja toinen lapsi toiveissa. Yritys alkoi tässä kierrossa, mutta on häviävän pieni mahdollisuus raskauteen, sillä tallettelut eivät osuneet parhaille päiville.

Täällä muutamat ovat miettineet miten voi tulla vahingossa raskaaksi, niin omalla kohdalla se esikoinen tuli minipillereiden säännöllisestä syönnistä huolimatta. Ei ollut ensin iloinen yllätys silloisessa elämäntilanteessa, mutta päätin pitää lapsen ja kaikki on nykyään parhain päin 🥰
Silloin kuitenkin iski sama katkeruus toisinpäin, että miksi minä raskaudun haluamattani ja toiset eivät saa lapsia, vaikka niitä haluaisivat.
Toki lopulta parempi näin päin, sen myönnän 💁‍♀️

Nyt jännittää onnistuuko toisen saaminen. Olen testaillut oviksen ja selvittänyt etukäteen kaiken mahdollisen lapsen tekemisestä, sillä tämä ilo jäi väliin viime kerralla 😅
No tätähän se on, että toiset eivät saa lapsia vaikka kuinka haluaisivat ja toiset haluamattaan - se on kyllä tosiaankin epäreilua jos mikä. 🧐 onneksi usein ne yllätysraskaudetkin lienevät pidemmän päälle positiivisia kuten teillä 🙂

Täällä on ikää jo hieman yli 40 ja toisen lapsen saaminen on enemmän sellainen ihana mahdollisuus ja hyväksyttävää jos niin ei tapahdu.
Tein tänään OneStepin testin ja se näytti tosi haaleaa plussaa! Tänään noin dpo12. Luotto tähän ei kyllä oo kovin korkealla mutta pitäisi malttaa odottaa pari päivää ja ihmetellä sit taas uudestaan.

Me asutaan Oulussa.

Onko täällä muita yli kolmikymppisiä?

Vielä ei näy vuotoa. Yleensä tähän aikaa on jo tiputellut ruskeeta. Kierto on ollut melko tarkka 24-25 päivää. Se lyheni yhessä välissä yhtäkkiä 27-28 päivästä. Voiko tolla olla vaikutusta johonki? Miehellä on synttärit lauantaina 🎂ois hauska yllättää onnittelemalla isää 😊 en oo aikataulusta puhunut mitään ku en haluu sanoo sitä ääneen ku tuntuu et se nostaa toiveekkuutta astetta ylemmäs. Miehelle raskaus on vielä hyvin epämääräinen ajatus, kun sitä ei vielä ole niin siitä ei osaa tuntea mitään, ja ehkä parempi niin ettei toinen ole yhtä epätoivoinen.

Mitähän muita merkkejä sitä on täs kuvitellut. Aluksi oli vain se tunne. Joku on nyt toisin. Mutta on niin ollut joskus aiemminkin. Unet on ollut tosi outoja mutta niitä nyt on muulloinkin. Naama kukkii mut sitä se tekee menkkojenkin takia. Ärsytyskynnys on tosi matalla. Tiuskin töissä.

Hnghhhhh tää on raskasta odotella.. 😖

Tosi ihana myös työskennellä lasten kanssa. Nähä kokoajan sitä mitä ei ehkä itse saa..
Minä täytän helmikuussa 31. 😊

Täällä kans yks yli 30v. Samaistun kyl tuohon et raskasta ootella, varsinkin nämä päivän kun on niin sanotusti vastauksen DL menny tai menossa.🥴

Taitaa omalla kohdalla olla taas kemiallinen, ei apteekin omakaan näyttänyt hailuraa kummempaa tänä aamuna.😞 vuotoa odotellessa..View attachment 130524
Toivotaan että lähtisi tästä vielä vahvistumaan, jos vaikka vaan hitaasti nousee hcg🤞🤞

Mulla oli sama lapsettomana kun töissä pk, oli raastavaa..

Se kirje voi olla että tuli vaan vähän myöhässä? Jos kävit jo samoissa niin älä uusiksi mee 🤔
Pitää kattoa kannasta onko se ihan uusi lähete labroihin, mutta mietin että onkohan laajemmat verikokeet kyseessä. Eikä se sinänsä mikään ongelma oo käydä mulle. Kävin viikko sitten siis verikokeet/Papa/klamydia, maanantaina (29.1.) oli TKssa alotuskäynti, josta lähti lähete HUSille. Toi kirje mikä nyt tuli on siis sieltä HUSin lisääntymislääketieteen yksiköstä, eli ei voi olla kyseessä myöhässä tullut kirje, kun päivätty 30.1.

PS. On tää kyllä varsinaista tää vainoharhaisuus joka vessakäynnillä, kun tänään on kp27/27-28, että näkyykö pyyhkiessä mitään punertavaa 😂 vielä ei ainakaan pienintäkään pisaraa.

Muokattu viimeksi:
Pitää kattoa kannasta onko se ihan uusi lähete labroihin, mutta mietin että onkohan laajemmat verikokeet kyseessä. Eikä se sinänsä mikään ongelma oo käydä mulle. Kävin viikko sitten siis verikokeet/Papa/klamydia, maanantaina (29.1.) oli TKssa alotuskäynti, josta lähti lähete HUSille. Toi kirje mikä nyt tuli on siis sieltä HUSin lisääntymislääketieteen yksiköstä, eli ei voi olla kyseessä myöhässä tullut kirje, kun päivätty 30.1.

PS. On tää kyllä varsinaista vainoharhaisuus joka vessakäynnillä, kun tänään on kp27/27-28, että näkyykö pyyhkiessä mitään punertavaa 😂 vielä ei ainakaan pienintäkään pisaraa.

Aa okei no nyt on sit varmaan Joo tsh jne 😊

Tänään alkoi aamulla vasemmalla puolella kipua tuntumaan, premom ja flo molemmat ennusti ovista tälle päivälle. Sitpä odotellaan, dpo0/kp17.

Toivotaan että lähtisi tästä vielä vahvistumaan, jos vaikka vaan hitaasti nousee hcg🤞🤞
Kiitos tsempistä! Sitä ehkä on oppinut ajattelemaan kohta vuoden yrityksen aikana ettei liikaa innostu näistä hailuroista, ei putoo sit niin korkeelta.😅 kahdesta aiemmasta (hieman yli 10v sitten) tuli todella vahvat plussat sinä päivänä kun piti menkkojen alkaa, tosin molemmissa raskauksissa oli kaksoset, joista vain toiset pysy kyydissä. Ekassa meni kaksonen kesken rv6 jo ja toisessa sykettä ei löytynyt RV8. Siihen aikaan ei tullu testailtua ennen aikojaan, mutta ei kyllä tämmösiä ongelmiakaan ollut.

PS. On tää kyllä varsinaista tää vainoharhaisuus joka vessakäynnillä, kun tänään on kp27/27-28, että näkyykö pyyhkiessä mitään punertavaa 😂 vielä ei ainakaan pienintäkään pisaraa.
Täällä toinen vainoharhainen, kulkenut kaks päivää jo varuilta rätti housussa.😂🙋🏻

Tänää ei oo ollut ollenkaa menkkamaista jomotusta mut on vasta kp25 joten ei se välttämättä meinaa mitään. Lauantaina varmaan teen testin ja sikälimikäli se on nega ja menkat ei ala niin ma tehtävä uusi kun ollaan sinne tutkimuksiin menossa. Jos se sit onkin plussa ja siellä yksikössä ruuhkasta niin ehtivätköhän edes soittaa sieltä takas ennen ku meidän pitää olla siellä 😅

Mulla on nyt kaiken maailman uskomuksiakin tullut tähän toiveekkuuteen. Tarotkortit ennusti et menee vain 2 viikkoa että oon raskaana ja se ennustus ajottus täydellisesti tähän kiertoon. Sit mulla on hirveesti ihmisfiguuri koriste-esineitä ja yksi on raskaana oleva niin oon sille laittanut kaverin tekemän rannekorun jossa on riimuja toivomassa raskausonnea. En tiiä minkä rituaalin tuohon vielä lisäksi keksin tuon patsaan kanssa josko tämä kierto ei oo sen parempi kuin aiemmat 🤪 En nyt ihan totaali hihhulina usko näihin mut eipä nämä höpötykset haitaksikaan ole 🔮✌️ Nyt on yks uus vielä etten ennakoi kupin kanssa ku hörhömieli ajattelee et sit on väärä asenne ku jo odottaa menkkojen alkua.

Plaah, kp11 menossa ja nyt iski hirvee paniikki jos ovis onkin viikonloppuna niin eipä mahiksia tälle kierrolle ole. Onneks on perjantaina ultra niin näkee mikä meininki on. Ja toki kaks edellistäkin kiertoa ovis+ on tullut kp17 joten ois kyllä niin huonoa tuuria jos se nyt tuliski aikaisemmin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En tiiä miten sit jos perjantaina näkyiskin ovis olevan tulossa, voiskohan silloin tehdä inssin ja lykätä jonkun irrotuspiikin kouraan 🤔

Piinailijoille tsemppiä ja plussatuulia :folded:

Näkeekö kukaan tässä mitään? Ekaa kertaa omaan silmään ihan kun erottuis jotain😮 Tihruttelu alkoi pe ja loppui eilen. Menkkoja siis odottelin alkavaksi. Epäilen kyllä että ne alkaa vielä loppuviikon aikana😁View attachment 130537

Täällä ikää 32vuotta 🙋🏼‍♀️

Jooh täällä on kyllä nyt vähän huono ja kummallinen tilanne kiertojen suhteen... Ehkäisyn lopettamisen jälkeen kolmas kierto siis venyi ja oli ovuloimaton. Kahdessa kierrossa sen jälkeen on oireet ollut lopulta nii epämääräiset, et mietin ovuloinkohan oikeasti. Ollu terolutit käytössä tuon pitkän kierron jälkeen, niin uus kierto on sit tietenkin startannut niiden avulla. Lh-huiput oon noissa havainnut, mutta yhdessä kierrossa siitä huolimatta todistettavasti tosiaan en ovuloinut.

Eilen oli kp12 ja mulla tuli ihme rusehtavaa vuotoa, niin menin gynelle ja tilanne ultrassa oli vähän kumma. Mulla oli siis selkeät ovisoireet kp8-10. Ultrassa limakalvo oli sekretorisessa vaiheessa (oviksen jälkeinen vaihe), mutta keltarauhasta ei näkynyt missään eli oletettavasti en ole taaskaan ovuloinut 😔 gyne kyseli onko stressiä/muutoksia, mikä vois tätä ovuloimattomuutta aiheuttaa, mutta tällä hetkellä elämä rullaa mukavan tasaisesti. Otetaan nyt labraa vähän selvittelynä ja katotaan kertooko ne jotain. Jostain syystä gyne halusi myös hcg:n poissulkea ja käski kokeisiin vasta ens vkolla. En nyt ihan ymmärtänyt miksi, jos en ole ovuloinut edes.
Mutta jatkossa, jos tää ovuloimattomuus jatkuu, niin täytyy sitten miettiä lähdetäänkö ensin yksityiselle jo ennen vuoden yrityksen täyttymistä selvittelee, jos sais letrot.

Oliko täällä jollain tästä ovuloimattomuudesta kokemusta? Saa mielellään jakaa kokemuksia, jos jaksaa ❣️

Jee! Ei edes kierto taida venyä kemiallisen takia. Kp 29 tänään ja tuhrua tulee. Arvelinkin, että kohta varmasti alkaa menkat kun limakalvot veti toissapäivänä aivan saaaaakelin kuivaksi. Todella kipeetä :Upside Down Face: Eikun uuteen yritykseen vaan. Positiivisin mielin :Relieved Face:

Täällä luen aktiivisesti muiden juttuja vaikken kova olekaan viestittämään :red-heart:

Aamulla mietin että ihanaa kun ei ole mitään jomotuksia tai nippailuja, kun joka kuukausi ne enteilee vaan kuukautisia ja kestää useamman päivän, no eikös ne jomotukset taas päivällä alkaneet😅 Perhana🙈 Tänään kp 25/28, eli pari päivää vielä jännitellään, usko kyllä vähissä kun tuntemukset enteilee kuukautisia🥲

Hmmmm, hämmentävää... Eikös yleensä just ennen menkkoja paikat oo ihan kuivana? Tuli just tässä sängyssä ollessa semmonen tunne että jotain valuu, ja piti käydä vessassa tarkistamassa että alkoko ne menkat nyt, kun just vaihtu kp28, ja yleensä kierto on 27-28 päivää. No ei ollu pienintäkään punaisuutta paperissa, vaan ihan puhtaasti vaaleaa valkovuotoa reilummin..
Nyt en yhtään muista onko itellä aikasemmin ollut tämmöstä? Jäi vaan päähän kun tässä ketjussa just joku sano että "menkat tulossa kun paikat ihan kuivina" tms.. (olikin mymlan pari viestiä ylempänä, piti oikein tarkistaa)

Tänään pitäs menkat alkaa, mut ei oo yhtää sellanen olo. Enempi sellanen huono etova olo ja pientä pistelyä ihan eri paikassa. Yleensä oireet alkaa enteilee niin selvästi ettei kalenterista tarvi varmistella. Nyt on kp26. Viime kierto oli yllättävän pitkä 27 ja nyt kun selasin edeltäviä niin pituus vuorottelee 24 ja seuraava 27 mut sillon ku on pitempi niin se kyllä tiputtelee pitkään. Viime yön unetkin oli jopa mun mittapuulla tosi hulluja.

Yleensä töissä viikot vaan vilahtaa ohi mut tää viikko on niiiiiiiiin älyttömän pitkä. Lauantaihin maltan ku on vaa kaksi testiä kotona.

Määki aktiivisesti luen, mutta moni on niin ammattilaisten tekstejä etten niihin osaa sanoa mitään 😅 et vähän itsekkäästi vaan vuodatan omia ajatuksia mut tää on alkuun tämmöstä vuodatusterapiaa 😆 ootte hyviä terapeutteja!

Kp 24, tietämättä kierron tarkkaa pituutta odottelen vahvasti vuotoa alkavaksi viikonloppuna tai ensi viikon alussa. Ei juurikaan mitään tuntemuksia kierron puolivälin jälkeen mutta viime yönä/tänä aamuna turvotusta tai pientä nippailua vastassa, olo lähinnä kärsimätön että pääsisipä jo uudelle yritykselle. Tahtoo kotiin kumppanin luo, vielä 9 päivää työmatkaa jäljellä :disappointed-face:

Tänään pitäs menkat alkaa, mut ei oo yhtää sellanen olo. Enempi sellanen huono etova olo ja pientä pistelyä ihan eri paikassa. Yleensä oireet alkaa enteilee niin selvästi ettei kalenterista tarvi varmistella. Nyt on kp26. Viime kierto oli yllättävän pitkä 27 ja nyt kun selasin edeltäviä niin pituus vuorottelee 24 ja seuraava 27 mut sillon ku on pitempi niin se kyllä tiputtelee pitkään. Viime yön unetkin oli jopa mun mittapuulla tosi hulluja.

Yleensä töissä viikot vaan vilahtaa ohi mut tää viikko on niiiiiiiiin älyttömän pitkä. Lauantaihin maltan ku on vaa kaksi testiä kotona.

Määki aktiivisesti luen, mutta moni on niin ammattilaisten tekstejä etten niihin osaa sanoa mitään 😅 et vähän itsekkäästi vaan vuodatan omia ajatuksia mut tää on alkuun tämmöstä vuodatusterapiaa 😆 ootte hyviä terapeutteja!
Täällä on ainakin noita lyhenteitä ym. 😅 https://www.vau.fi/Perhe/Huvitukset/Vauvapalstaslangia/
Onhan sitä alkuun vähän kujalla, kun osa on pyörinyt täällä vuosia 🤭 mutta siitä se lähtee, tänne on myös täysin ok vuodattaa vaan niitä omia ajatuksia ☺️

Takaisin