Raskaaksi 2024

Täällä ihan haalea viiva ovistestissä. Viikko sitten to lakkasi km-vuoto. Taitaa tosiaankin tulla pidempi kierto kuin yleensä ja jos laskee km-vuodon päättymisestä, arvioisin että ovis olisi ensi viikon puolivälillä 🤔 "normaalisti" olisi ollut tänä vkl.

Tsemppiä paljon painonpudottajille! Minunkin muutama kilo olisi hyvä pudottaa. Se on maailman vaikeinta 😩 Aloin nyt tehdä joogaa kotona ja kevään tullen ajattelin alkaa juosta pieniä spurtteja. Herkuista en millään pysty kokonaan luopumaan että ne pyrin nyt suuntaamaan perjantaille ja lauantaille ja pienentämään määriä. Mietin myös ottaisko oikeesti muutamaksi viikoksi jonkin nutrilett kuurin 😂 että sais sen 5kg mahd pian pois
Tsemppiä kovasti sinne keskenmenon jälkimaininkeihin! ❤️❤️

Mullakin ois muutama kilo toiveissa pudotella. Mul on pitkään ollut paino ihan muutamaa kiloa vaille normi bmi:ssä ja tiedän, et bmi ei kerro koko totuutta mut ku sitä on koko elämä toitotettu normi painon mittarina niin jotenkin tuntuu, että pitäis sinne päästä 😑 vaik mul on hyvä olla normi painossa kyllä ja liikun ja syön pääosin perus terveellisesti. Oon nyt sit hedelmällisyyden ja hormonien tasapainottamisen nimessä syönyt terveellisesti ja hormoneja tukien ja vatsa kyllä ainakin voi paremmin! Sallin kyllä välillä jonkun herkun itselleni, jos oikeasti tekee mieli syödä. Oon toipuva suklaa addikti 🤣
Mutta toi nutrilett kuuri voi kyllä sekoittaa kropan toimintaa, kun laitetaan yhtäkkiä säästöliekille! ❣️

@Tinttara mä oon kans vannonut, että en noihin rfsu herkkiin sorru, mut joka kerta löydän itteni testailemassa niillä 🙈! Voi toivottavasti siellä alkaisi haalura muuttumaan selkeäksi viivaksi, eikä olisi viivanpaikka ❤️

Sit vähän omanapa:
Kp9 ja cb alkoi vilkuttamaan hymynaamaa 🤩 selkeesti alkaa muuttumaan valkovuoto ovislimojen suuntaan. Aiemmin tuo vilkkuva naama on tullut kp10, joten saa nähdä tuleeko tässä kierrossa ovis ajoissa.

Liitteet

• 20240127_091746.jpg
    20240127_091746.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 74
Testeistä. Mulla luottotestit on juurikin rfsu (normaali, ei herkkä) joka näytti jo dpo9 jotain, toisena halpana testinä oon käyttänyt pregcheckiä, mutta muistelen että se ei näytä vielä dpo9 mitään, vasta dpo10 tais näkyä. Apteekin ultra on loistava, sillä on joka kerta saatu myös tossa dpo9-10 jo näkyviin. Lisäksi vahvistan aina clearbluen viikkonäytöllisellä, sekin toimii moitteettomasti jo dpo10. Laitan kuvia alle, jos jollain kiinnostaa. Yksi kuva on vaun artikkelista, käyttivät minun testien kuvaa, en jaksa cropata :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: rfsu herkän olen joskus vertailumielessä testannut, ja se oli kyllä susi. Normaali näyttää paremmin. Viivanpaikkoja en ole koskaan saanut.

Hei ja jos olet himotestaaja ja haluat käyttää clearbluen viikkonäytöllisiä, niin nordicfeeliltä saa kahden kpl paketin melkein yhden hinnalla.

Liitteet

• received_354473059887173.jpeg
    received_354473059887173.jpeg
    159.2 KB · Katsottu: 142
  • received_473110364601984.jpeg
    received_473110364601984.jpeg
    355.6 KB · Katsottu: 142
  • received_3167471673498983.jpeg
    received_3167471673498983.jpeg
    139.6 KB · Katsottu: 143
Kp10 ja alavatsa kipeä oikealta puolelta. Vähän tuikkii vasemmallekin.
Menkkojen jälkeen tullut joka päivä rusehtavaa verta pyyhkiessä kerran pari.
Onkohan tuo kipuilu musasolun kasvamisesta johtuvaa? Munasarjan kohdalta särkee. Ovista ei vielä enteile kyllä, limojen perusteella ainakaan. Mitähän tämä nyt on? Hämmentävää.

Testeistä. Mulla luottotestit on juurikin rfsu (normaali, ei herkkä) joka näytti jo dpo9 jotain, toisena halpana testinä oon käyttänyt pregcheckiä, mutta muistelen että se ei näytä vielä dpo9 mitään, vasta dpo10 tais näkyä. Apteekin ultra on loistava, sillä on joka kerta saatu myös tossa dpo9-10 jo näkyviin. Lisäksi vahvistan aina clearbluen viikkonäytöllisellä, sekin toimii moitteettomasti jo dpo10. Laitan kuvia alle, jos jollain kiinnostaa. Yksi kuva on vaun artikkelista, käyttivät minun testien kuvaa, en jaksa cropata :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: rfsu herkän olen joskus vertailumielessä testannut, ja se oli kyllä susi. Normaali näyttää paremmin. Viivanpaikkoja en ole koskaan saanut.

Hei ja jos olet himotestaaja ja haluat käyttää clearbluen viikkonäytöllisiä, niin nordicfeeliltä saa kahden kpl paketin melkein yhden hinnalla.
Laitan tästä itelle muistiin😂 Tosiaan se on jännä kuten joku muukin tuolla edellä totesi, että kun käy kaupasta jonkun pienen ostoksen hakemassa niin samantien on seisomassa testihyllyn edessä😂 onko kellään kokemuksia one stepin liuskoista? Näitä sai raskauskeijulta, kun tilasi ovistestejä🤔

Noita rfsun normi testejä mäkin oon käyttänyt ja hyvin esikoisesta näytti tuloksen melko aikaisin. Tänään pitäisi raahautua kauppaan hakeen testejä 😇😅

Mulla ehkä sen takia menny luotto tuohon RFSU:hun, kun niin monesti saanut tässä kohta vuoden aikana ensin sillä selkeän haamun, joka kuitenkin heikentynyt sinä aamuna kun kp1 tuloksena. Voiko siis olla, että vika ois ennemmin siinä, ettei vaan oo riittävästi tarrasukkia matkassa et noi kestäs, eikä vikaa niinkään oo testeissä? On tullu testattua CB, PC ym, eikä niissä muissakaan oo selkeää negaa tullut jos RFSU näyttänyt jotain.🤔 apteekin testi ois vielä kaapissa, mut pidän sitä ns parempana testinä jemmassa "The hetkeä" varten😂

Mulla ehkä sen takia menny luotto tuohon RFSU:hun, kun niin monesti saanut tässä kohta vuoden aikana ensin sillä selkeän haamun, joka kuitenkin heikentynyt sinä aamuna kun kp1 tuloksena. Voiko siis olla, että vika ois ennemmin siinä, ettei vaan oo riittävästi tarrasukkia matkassa et noi kestäs, eikä vikaa niinkään oo testeissä? On tullu testattua CB, PC ym, eikä niissä muissakaan oo selkeää negaa tullut jos RFSU näyttänyt jotain.🤔 apteekin testi ois vielä kaapissa, mut pidän sitä ns parempana testinä jemmassa "The hetkeä" varten😂
Mä olen saanut rfsulla yhdessä kierrossa muistaakseni kahtena päivänä haamun jolloin tulkitsin sen kiinnittymisyritykseksi juurikin :Eyes:samanlaista haamujen haamua ei ole muuten tullut, eli selkeä nega oli selkeä nega. Sen sijaan rfsu herkkä sekä pc puikko on johtanut harhaan.

Laitan tästä itelle muistiin😂 Tosiaan se on jännä kuten joku muukin tuolla edellä totesi, että kun käy kaupasta jonkun pienen ostoksen hakemassa niin samantien on seisomassa testihyllyn edessä😂 onko kellään kokemuksia one stepin liuskoista? Näitä sai raskauskeijulta, kun tilasi ovistestejä🤔
Mulla on niitä raskauskeijun one stepejä ja ainoassa normaalissa raskaudessani sain haamun dpo9 ja plussan dpo10 eli toimi tosi hyvin! Myös negoja oon testannu niillä siis varmaan sata, ku oon himotestaaja, niin ne on täysin selkeitä negoja. Eli mun kokemus on erinomainen 😁

Mulla on niitä raskauskeijun one stepejä ja ainoassa normaalissa raskaudessani sain haamun dpo9 ja plussan dpo10 eli toimi tosi hyvin! Myös negoja oon testannu niillä siis varmaan sata, ku oon himotestaaja, niin ne on täysin selkeitä negoja. Eli mun kokemus on erinomainen 😁
Kiva kun jaoit tän 😊 Tosin tää kyllä pahensi omaa testauskuumottelua, kun noi one stepit on ainoita joita tällä hetkellä kaapista löytyy😂 Yritän pysyä lujana etten ihan vielä testailis.

Luotettava kokemus ainakin negatiivisten osalta. On näyttänyt ne ilman epämääräisiä viivanpaikkoja, mitä taas esim. Rfsu herkkä on näyttänyt.

Raskauskeijun one stepeistä: oma testi ed. sivulta on sellainen. Kaksi kertaa oon saanut sellaisen hyvin ohuen(!) harmaan viivan, joka oli nega. Edellissivun testistä en vielä tiedä. 😅

Kiva kun jaoit tän 😊 Tosin tää kyllä pahensi omaa testauskuumottelua, kun noi one stepit on ainoita joita tällä hetkellä kaapista löytyy😂 Yritän pysyä lujana etten ihan vielä testailis.
Testaushimot on asia joille saa antaa periksi.. eiku :Eyes: mä alottelen yleensä dpo8-9, kun dpo10 näkyy hyvinkin jo plussa jos on, toki meissä kaikissa on eroja hormonituotannon suhteen. Oletus tietenkin myös, että oon saanu oviksen kiinni oikeaan aikaan.

Tuolla plussa vai ei keskustelussa on paljon kuvia ja sitten tais olla joku muuki keskustelu testeistä jossa oli kokemuksia. Sieltä saattas bongata myös juttua one stepeistä.

Täällä kp 14/28 ja ovisplussa pärähti testiin. Ekaa kertaa tikuttelen ovista ja kiva huomata, että oireet menevät yksyhteen testien kanssa. Olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä vähän alle 15 -vuotta, joten oman kehon oireet ovat tulleet tutuksi.

Heippa taas!

Täällä piinapäivät meneillään, kp 24/27 ja dpo 10, oviksesta ei kylläkään täyttä varmuutta kun en tikuta, mutta kp 14 aamulla JÄRKYTTÄVÄ kipukohtaus vasemmassa munasarjassa, niin kova kipu että tuli ihan tuskanhiki ja huono olo, samana iltana irtosi pitkä lima joten päättelin oviksen tuolloin.

Tuossa dpo 7-9 jonkin verran mahan nippailua molemmin puolin, sellaista kuin joku nipistelisi vatsaa sisältä, alaselkäkipua myös muutamana päivänä ja ehkä oudoimpana: suonenvetomainen kipukohtaus reidessä ja muutama tunti myöhemmin pakarasta nivuseen. Tuo jäi mieleen kun mulla ei normaalisti vedä suonta. 😁

Aika oireetonta on nyt jos vertaan viime kierron vkm/kemialliseen, jolloin esim. palelin tosi kovasti, sellaista sisäistä palelua ja väristyksiä vaikka makasi peiton alla vaatteet päällä. Nyt vastaavaa ei ole ollut.

Eilen ja tänään ollut menkkamaista kipua alavatsalla, joten toiveet ei erityisen korkealla ole, mutta pohdin uskaltaisko huomenna silti testailla. 🙈

Hei täällä kp 7 ja hedelmälliset päivät ennustaa flow jo nyt ja ovista kp 11.. mutta noista ovulaatiotesteistä on täälläkin paljon keskustelua ja montaa mieltä. Mutta tosiaan, itsellä on ollut käytössä raskauskeijun olikos one Step.. mutta itse en niiden kanssa oo koskaan saanut oikein vahvoja viivoja aikaiseksi. Mutta nyt aiemmin oli apteekin testejä (en muista merkkiä) niin niiden kanssa taas tuli selkeästi vahvat viivat testiin.. Tässä siis ääneen pohdin että mitä testejä teillä käytössä, ja onko yleinen vika noissa halvoissa testeissä tulosten luku vai itsessä..? Olipas sekava teksti, mutta on se pääkin tässä välillä sekaisin kun raskaus on toiveena vahva ja aika tuntuu tässä asiassa juoksevan aivan liian kovaa..😱

Moikka vaan kaikille..
Hurjasti onnea ketkä plussanneet❣️ Pitkään oon lukenut keskustelua, mutta näinpä nyt rupesin kirjoittamaan itsekin.. Pieni taustastoori; edellisestä suhteesta mulla on 8 vuotias lapsi.
Nykyisen miehen kanssa 5v yhdessä, hänellä ei lapsia. Ehkäisy on ollut melkein 2v poissa, mutta niin oli seksikin kun masennuin pahasti. Kesällä rupesin olemaan siinä kunnossa että käytiin kunnon keskustelu tästä lapsi asiasta. Jos niitä toivotaan tulevan niin pitäisi kunnolla ruveta yrittämään ja niin sovittiin. No heikoilla kantimilla ollut tämä peiton heilutus, tehdään vuorotöitä ja mies ei sitten jaksa innostua kun pääsen tosi myöhään töistä. Nyt tilanne sen suhteen parempi kun sain päivätyötä.
Ovista olen tiputtanut ja flow on myös käytössä, sinne merkkailen paljonkin kaikkea ylös. Mulla on vaan välillä tosi kovat oviskivut ja muutama kierto mennyt välistä kun tekee vaan niin pahaa ja kipeetä että toinen tulisi lähelle.. jotenkin sekin ironista että silloin juuri kun pitöis niin kroppa laittaa vastaan 😮‍💨
No nyt jännitän täällä ja en tosiaan tiedä kelle kertoa kun on yhtä aikaa tunne että nyt olen raskaana ja etten sitten kuitenkaan ole..
Uutena vuotena (su) heilutettiin peittoa ja flow näytti keskiviikolle ovista. Merkkejä oli kuitenkin jo tuolloin sunnuntaina, oma kierron kesto nyt vaihdellut 27-30 pv ja ovulaatio on myös ollut aikaisemmin kun mitä tuo sovellus on ehdottanut. Nyt kuitenkaan ei ole missään kohtaa ollut tätä kovaa oviskipua, viikon on rinnat olleet tosi arat, nälkä, siis herkkuja ei tee ollenkaan mieli vaan ruokaa voisin syödä vähän väliä. nukahdan illalla heti ja pakko päästä nukkumaan aikaisemmin. Nenä on tukossa (tosin ilmat on mitä on, mutta kun ei ollenkaan helpota) ja nyt pari päivää alavatsa tuntunut turpealta ja mahassa muljahtelee oudosti, ja pissalla saa tosiaan ravata..
On niitä raskausoireita ollut ennenkin ja myös kun ollut varma ettei voi olla raskaana mutta nyt on niin erilaiset oireet että toivo hiipii kavalasti, olisko nyt kuitenkin.. No kävin nyt äsken tekemässä testin ja negaa näytti 😪 kierto kuitenkin jo 21/27-30 ja dpo 10 (flow)tai 13.. Eli kai jotain jo näkyisi, täälläkin monella jo jotain viivaa nähtävissä ollut..
Jos ei tärpännyt tuossa kierrossa, niin toivottavasti jo seuraavassa. Toivottavasti olet aloittanut jo foolihapon syönnin ja päässyt jossain tarkistuttamaan ettei sun ferritiinivarastot ole liian alhaalla. Etenkin tuo jälkimmäinen pienentää myös luomuraskautumisen todennäköisyyttä. Lapsettomuus hoidoissa tarkistetaan myös kilpirauhashormooni, pienikin vajaatoiminta häiritsee myös raskautumista. Plussatuulia....

Täällä yksi uusi yrittäjä. Viime vuoden marraskuulla poistettiin h-kierukka kun viimeinkin (!) molemmilla riittävästi varmuutta siitä että tämä on se mitä halutaan, ja toivo tuntui painavan vaa'assa enemmän kuin pelko. Ikää vaan jo vajaa 36 joten katsotaan mitä tästä seuraa tai seuraako mitään.

Poiston jälkeen ekat menkat ankoivat odottaa itseään niin pitkään että kerkesin jo ihmetellä sattuiko napakymppi, varsinkin kun mulle tuli jokin vatsatauti /pidempi pahoinvointijakso joulun ja uv:n välillä. Mutta testi näytti negaa ja 7 vkon jälkeen vuoto alkoikin, eli varmaan vaan pitkään jatkuneen hormonaalisen jälkeen otti aikansa ennen kuin kierto lähti käyntiin. Nyt kp 20 eli jännitys alkaa tiivistyä vaikka hirmu hyvät olosuhteet ei arvelemaani ovulaatioaikaan ollutkaan. (Joudun asumaan työni takia jaksoittain toisella paikkakunnalla kuin puoliso, ja vaikka saman katon alla vietetyt jaksot olisi jatkossa tarkoitus sovittaa lapsihaaveita tukeviksi, tällä kertaa se ei vielä oikein onnistunut.)

Muutaman päivän vaivannut taas etova olo, ja olen googlaillut kovasti voisiko se vaan liittyä ovulaatioon, pms-oireisiin tai stressiin >/

Hei täällä kp 7 ja hedelmälliset päivät ennustaa flow jo nyt ja ovista kp 11.. mutta noista ovulaatiotesteistä on täälläkin paljon keskustelua ja montaa mieltä. Mutta tosiaan, itsellä on ollut käytössä raskauskeijun olikos one Step.. mutta itse en niiden kanssa oo koskaan saanut oikein vahvoja viivoja aikaiseksi. Mutta nyt aiemmin oli apteekin testejä (en muista merkkiä) niin niiden kanssa taas tuli selkeästi vahvat viivat testiin.. Tässä siis ääneen pohdin että mitä testejä teillä käytössä, ja onko yleinen vika noissa halvoissa testeissä tulosten luku vai itsessä..? Olipas sekava teksti, mutta on se pääkin tässä välillä sekaisin kun raskaus on toiveena vahva ja aika tuntuu tässä asiassa juoksevan aivan liian kovaa..😱
Mulla on kokemusta nyt pregcheckistä ja sofista ja pregcheck antaa mun mielestä paljon herkemmin viivaa. Elis sitä suosittelisin kokeilemaan.

Tervetuloa mukaan uudet yrittäjät! :red-heart:

Kyllä nyt selkeästi jotain testissä tapahtuu. Selkeämmin erottuu tänään näin ”luonnossa”, kuvaan haastavampi saada. Nyt kyllä jännittää! Tähän loppui herkät testit, nyt on kaapissa vaan Pregcheckin testejä tavallisella herkkyydellä. Kp 21, dpo 10-11. Kierto keskimäärin 25 päivää, vaihtelua 21-28.

Mitäs sanotte, kanssayrittäjät?

Liitteet

• IMG_0754_jpg.jpeg
    IMG_0754_jpg.jpeg
    1,004.3 KB · Katsottu: 206
  • IMG_0757_jpg.jpeg
    IMG_0757_jpg.jpeg
    901.1 KB · Katsottu: 206
  • IMG_0763_jpg.jpeg
    IMG_0763_jpg.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 203
Muokattu viimeksi: