Raskaaksi 2024

Hei kaikki! Päätin minäkin nyt kirjoittaa tänne. Ketjua olen seuraillut koko ajan, ja viime vuotista keskusteluakin kesästä saakka.
Olemme siis yritelleet ensimmäistä lasta loppukesästä asti. En ole koskaan aiemmin mitenkään erityisemmin seuraillut kiertoani, enkä esimerkiksi tiennyt lainkaan, milloin ovuloin. Olin pitkään epäillyt itselläni pcos-häiriötä ja joskus vuosia sitten gynekin on sanonut, että jos ei raskautta ala kuulua, niin olen oikeutettu tutkimuksiin. Ei kuitenkaan suoraan sanonut mitään diagnoosiin viittaavaa, mutta lukuisia siihen liittyviä "vaivoja" minulla on. Ovulaatiota aloin mielenkiinnosta tikuttelemaan heti yrityksen alussa ja ehkä sen perusteella tuo ovulaatio kuitenkin aika hyvin tapahtuu. Olen sen myös oppinut limoista tunnistamaan, muita ovulaatio-oireita minulla ei ole. Ehkä siis tuo pcos ei sitten pidäkään paikkaansa, kiertokin kestää aina aikalailla sen 28 päivää. Alkuun testailin Raskauskeijun liuskoilla, joilla en saanut kertaakaan minkäänlaista tulosta. Sitten vaihdoin PC liuskoihin ja niillä sain ainakin luullakseni aika hyvin ovulaation kiinni. Viime kierrossa panostin ja ostin CB tuplahormonitestejä (se violetti) ja niillä tuli heti toisena testiaamuna pysyvä hymynaama. Kovin toiveikais olin, mutta niinhän siinä kävi, että tänään alkoi menkat ja uuteen kiertoon taas... :side_tear: Menkkojen alku on ollut ihan poikkeuksellisen kivulias. Jouduin päivällä keskeyttämään kaikki hommat ja vaan makaamaan, kun kivut oli niin kovat. Lisäksi ihmeellistä vilunväristystä. Mietin, että olisiko siellä voinut yrittää tapahtua jotain, vaikkei menkat yhtään myöhässä alkanutkaan?:folded:
Tällainen pitkä kirjoitelma tuli nyt alkuun. :tears:

Dpo9 ja ensimmäinen testi tuhlattu, ja negalta näyttää omaan silmään 😅 onhan tässä onneksi vielä aikaa

Liitteet

• IMG20240126175945.jpg
    IMG20240126175945.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 121
Heippa! Täällä alkaa olla 1,5 vuotta yritystä takana, eikä vielä mitään erityistä syytä löytynyt. Tässä kierrossa otettiin progesteroni (31) ja AMH (6,1), joten kai ovulaatio on tapahtunut ja testeihinkin kyllä plussa tulee, mutta ei ole vielä tuottanut tulosta. Onkohan tuo AMH ihan normaali 🤔 Ensi kuussa sitten aukiolotutkimus ja puolisollekin lähete tehty tutkimuksiin. Jospa kohta jotain selviäisi, mistä oikein kiikastaa 😁

Mikä kp nyt? Saa vielä tummentua värieron puolesta, mutta jos eilen oli haaleampi kuin tänään, voi hyvinkin parin päivän sisällä olla tasavahva kun tuntojakin on🙏Testailen itse aina aamulla ja illalla, en ensinnäkään malta odottaa seuraavaan päivään mutten myöskään halua missata ekaa ovisplussaa :tears: omalla kohdalla muistelen oviksen olleen yleensä selkeiden oireiden jälkeen päivä kaks eteenpäin. Vaikka kierto on pysynyt samana, ovis on voinut heitellä joitakin päiviä riippuen myös kaikesta muusta elämästä.

Nyt on kp13, ovis ennustettu kp 14 eli pitää nyt illalla testata uusiksi, samoin huomenna aamulla ja illalla. 😁 On se vaan mukavaa opetella tuntemaan omaa kehoa.

Täällä nyt oletettavasti dpo7 ja kovasti on tuntemuksia vatsassa ja rinnat hieman arat. Tänään myös tuli hailukkaa pyyhkiessä. Voi tietää menkkojen alkuakin toki. Nyt kp 26. Pari edellistä kiertoa on kuitenkin ollut 39pvää. Eilen malttamattomana tein testin (kun tuo ovis ei nyt ihan varma oo), mut ylläri ylläri nega oli😂

En osaa varsinaisesti tähän sanoa, että oliko ovis jo sun tapauksessa vai vasta edessä. Mutta mä oon siis huomannut että mulla ovistestit tekee tota samaa jos jatkan testailua. Eka tulee se ovisplussa, mutta jos jatkankin testailua vielä pari seuraavaa päivää, viivaa vain tummenee! Sitten yleensä 2-3 päivän kuluttua ekasta ”plussasta” lähtee haalistuun taas. 🤔 Oon ajatellut oviksen tapahtuvan siinä niiden päivien aikana, mutta tosiaan tarkkaa aikaa vähän vaikea tietää tällaisessa tilanteessa 🙈 Mulla on vielä itsellä ainakin oviskipuja yleensä kaikkina noina päivinä, niin ei voi niistäkään päätellä 😅
Tää vois kyl hyvin viitata siihen et testit on vaan liian herkkiä! No, sullakin on jo yks lapsi et ovulaatioita on todistetusti tapahtunut 😅
Ovishormonin lasku on yksilöllistä. Ovistestailuja kannattaa tehdä kahdesti päivässä, aamulla ja illalla, jos haluaa seurata enemmän. Yleisesti ovulaatio tapahtuu vuorokauden, puolentoista sisällä plussasta (oletus tähän että havaitaan kun on vähintään samanvahvuinen), mutta hormonia saattaa olla kehossa ja erittyä vielä virtsaan vaikka ovulaatio itse olisikin ohi :smiling-eyes: jos edellisenä päivänä tallettelitte ja samana päivänä olisikin munasolu irronnut, on silti mahdollisuus että siittiöt ehti paikalle munasolun hedelmöittymisajan sisällä.
Juu, mähän testasin 3x päivässä tohon plussaan saakka, sit sain kuningasidean et on hyvä tekosyy uittaa yks tikku ku PreMom niin neuvoo ja oletin et se olis täyspuhdas negatiivinen 😅 talletteluja meillä on joka päivä (tai korkeintaan kahden päivän välein) ympäri kierron ellei just olla eri paikkakunnilla (harvoin onneks tätä). Pitää toivoa et tää riittäisi 🤩

Väliraportti 😆

1000020989.jpg

Oi mikä onnen hetki, kun tietää että se ovulaatio oikeesti tapahtuu! Mutta pieni surku siitä, että on vaan ovisplussat eikä raskausplussat. Ehkä pian.. 😩 Oon myös ihan toisella lailla höpsähtäny, ei esikoisesta tarvinnu tämmösiä tikutella. Odottavan aika on pitkä ja vauvakuume aivan liian kova. 😅

Jatkakaa 😁

Nyt on kp13, ovis ennustettu kp 14 eli pitää nyt illalla testata uusiksi, samoin huomenna aamulla ja illalla. 😁 On se vaan mukavaa opetella tuntemaan omaa kehoa.
Eikö olekin! Jotenkin sitä ei ennen kiinnittäny huomiota kovinkaan paljon omaan kiertoon ja kun yrittää raskautua, sitä tekee ihan päinvastoin, ja tämä foorumi ei ainakaan auta siinä että ei huomiois sitä ja tätä ja tota :rolling:

Eikö olekin! Jotenkin sitä ei ennen kiinnittäny huomiota kovinkaan paljon omaan kiertoon ja kun yrittää raskautua, sitä tekee ihan päinvastoin, ja tämä foorumi ei ainakaan auta siinä että ei huomiois sitä ja tätä ja tota :rolling:

Joo, hassusti sitä vaan cittarissakin kaarsi suoraa testihyllylle vaikka kukkia olin vaan hakemassa 😆 sellasta se teettää.

Tervetuloa uusille, toivotaan pikaista visiittiä🥰
Täällähän on paljon piinailijoita😍

Omaa napaa.
Täällä kp5, menkat loppumassa ja ei muuta kun taas ovista metsästämään. Edellinen kierto oli tosiaan 5 päivää pidempi kun mitä vuoteen on ollut. Toiveet heräsi mutta kyllä ne ammuttiin nopeasti alas puhtaalla negalla ja sitten menkat alkoikin.
Mä vähän mietin että pitäiskö käydä vaan gynellä tsekkaa labrat ja ehkä ultra niin että sais varmuuden ovuloinnista, tai siitä että toimiiko mun kroppa edes enää🤔 Mut mietin vaan että missä vaiheessa kiertoa sitä kävisi sitten? Haluaako tietää nimenomaan oletetun oviksen jälkeen että nouseeko progesteroni ja et näkyiskö sit ultralla että ovis olis tapahtunut edes. Vai käykö alkukierrossa vai just ennen oletettua ovista. Kauheesti mietteitä 😅
Hoitoihin ei siis hakeuduta, mut vois kai sitä kuitenkin käydä kattoo toimiiko mulla ylipäätään mikään enää.

Mulla ei ole normaalisti ennen menkkoja mitään kipuja ja eilen illalla alko aika kova jomotus kohdun seudulla ja jatkuu nyt aamulla. Menkkojen pitäis alkaa huomenna tai ylihuomenna.

Voikohan johtua tosta kiinnittymisyrityksestä, että on kovempaa kipua?

Paljon on taas uusia viestejä ja kuumeilijoita täällä 🥰 kivaa että on säpinää!

Kp4/35 … ennustettu ovis siis 2,5 vko päässä vasta 😅 Ovistestit tuli postissa eilen; nyt kokeilen sitten tikuttaa. Kuinka paljon ennen oletettua ovista yleensä aloitatte tikuttamisen?

Mulla ei ole normaalisti ennen menkkoja mitään kipuja ja eilen illalla alko aika kova jomotus kohdun seudulla ja jatkuu nyt aamulla. Menkkojen pitäis alkaa huomenna tai ylihuomenna.

Voikohan johtua tosta kiinnittymisyrityksestä, että on kovempaa kipua?
Mulla on myös ollut torstaista saakka poikkeukselliset, kovat alavatsakivut ja menkkojen pitäis alkaa huomenna. Mietin ite myös oliko kiinnittymisyritys kuitenkin se oviskivun tyyppinen, mutta ei vaan jäänyt kiinn.
Mä vähän mietin että pitäiskö käydä vaan gynellä tsekkaa labrat ja ehkä ultra niin että sais varmuuden ovuloinnista, tai siitä että toimiiko mun kroppa edes enää🤔 Mut mietin vaan että missä vaiheessa kiertoa sitä kävisi sitten? Haluaako tietää nimenomaan oletetun oviksen jälkeen että nouseeko progesteroni ja et näkyiskö sit ultralla että ovis olis tapahtunut edes. Vai käykö alkukierrossa vai just ennen oletettua ovista. Kauheesti mietteitä 😅
Hoitoihin ei siis hakeuduta, mut vois kai sitä kuitenkin käydä kattoo toimiiko mulla ylipäätään mikään enää.
Mekään ei hakeuduta hoitoihin, mutta mietin kans samoja asioita oman hedelmällisyystsekin kanssa. Eniten kiinnostaa itseäni ehkä amh ja munasarjareservi, mutta kyllä mä ehkä yrityksen kannalta haluan tietää, että tuleeko se ovis vai ei, nii koetan saada oletetun oviksen jälkeen ajan itse. Mulla on vaan se haaste nyt tässä vielä, että mun ens oletettu ovis on hiihtolomien aikaan ja mun lempparigyne ei oo silloin paikalla 😁

Jännittävä viikonloppu... Menkat kuuluisi alkaa ja oireet ei vaikuta menkkoihin sopivilta mutten vielä oksennakkaan 😆 mies totesi mun vaikuttavan sairaalta 😆 tekisi mieli tehdä raskaustesti jo kokeeksi mutta toisaalta haluaisin odotella vielä menkkoja 😅😇

Pakko myöntää jo niin hupsu olevani että tilasin pari raskausajan vaatetta kun oli tarjouksessa ja ne menisivät viileämmillä keleillä syys ja lokakuussa jos raskaudun (tai menee talvellakin toki) mutta ajattelin ne palauttaa mikäli ei tärppää raskaus kun tulevat 😅😇 edellisestä raskaudesta taida olla äitiysvaatteita jäänyt jemmaan 😇😊

Iltatähti89, kyllä kiinnittymisen voi tuntea alavatsakipuna. Mulla oli viime kierrossa välillä voimakas vihlaisu kohdun kohdalla ja aika voimakasta juilintaa oli ennen kuin plussasin. Toivotaan parasta 💗

Mymlan, onnittelut 😍💗💗

Kp4/35 … ennustettu ovis siis 2,5 vko päässä vasta 😅 Ovistestit tuli postissa eilen; nyt kokeilen sitten tikuttaa. Kuinka paljon ennen oletettua ovista yleensä aloitatte tikuttamisen?
Mä oon aloitellut nyt 4 päivää ennen oletettua ovisplussapäivää. Digin ohjeet näyttää kierron pituuden mukaan minä päivänä kannattaa aloittaa testaus, sieltä voi varmaan kans hakea ohjetta (vähä eri ohje riippuen siitä onko se tuplahormonitesti vai normaali). Esim. mulla kun 28 kierto normaalisti niin suosittelee aloittaa kp11 😊

Arviolta dpo 9-10, ja jotain siellä herkässä testissä kuultaa. Aika näyttää onko kyse optimistisista viivalaseista ja viivanpaikasta, vai jostain muusta. :Face Without Mouth:

Liitteet

• IMG_0720_jpg.jpeg
    IMG_0720_jpg.jpeg
    144.7 KB · Katsottu: 141
Täällä ihan haalea viiva ovistestissä. Viikko sitten to lakkasi km-vuoto. Taitaa tosiaankin tulla pidempi kierto kuin yleensä ja jos laskee km-vuodon päättymisestä, arvioisin että ovis olisi ensi viikon puolivälillä 🤔 "normaalisti" olisi ollut tänä vkl.

Tsemppiä paljon painonpudottajille! Minunkin muutama kilo olisi hyvä pudottaa. Se on maailman vaikeinta 😩 Aloin nyt tehdä joogaa kotona ja kevään tullen ajattelin alkaa juosta pieniä spurtteja. Herkuista en millään pysty kokonaan luopumaan että ne pyrin nyt suuntaamaan perjantaille ja lauantaille ja pienentämään määriä. Mietin myös ottaisko oikeesti muutamaksi viikoksi jonkin nutrilett kuurin 😂 että sais sen 5kg mahd pian pois

Väliraportti 😆

View attachment 130373

Oi mikä onnen hetki, kun tietää että se ovulaatio oikeesti tapahtuu! Mutta pieni surku siitä, että on vaan ovisplussat eikä raskausplussat. Ehkä pian.. 😩 Oon myös ihan toisella lailla höpsähtäny, ei esikoisesta tarvinnu tämmösiä tikutella. Odottavan aika on pitkä ja vauvakuume aivan liian kova. 😅

Jatkakaa 😁
Oii hyvät ovisplussa viivat siellä 🤩 ja se on kyllä aina onnen hetki, kun saa sen lh huipun kiinni!! Toivottavasti tämän kierron lopussa ois meillä raskausplussatkin testeissä ❣️
Mä tikuttin esikoisesta kans ja olin ihan höpsähtäny silloin. Nyt piti ottaa iisimmin eikä höpsähtää mut minkäs sitä teet, yhtä höpsähtäneenä täällä tikuttelee 🤣

Mulla on ollut nyt noi cb dual testit nii aloitan sen ohjetaulukon mukana kp7 (lyhin kierron pituus 26päivää). Pelkillä liuskatesteillä oon aloitellut valkovuodon lisääntyessä ja oireita seuraten, ehkä 4-5päivää ennen oletettua ovista.

Tuli taukoa täältä kiireiden vuoksi, mahdottomasti tekstiä kerennyt sillä aikaa kertyä! En rupea kaikkia lainaamaan tähän, tulisi muuten rajat ylittävä sepostus.🙈

Tiivistettynä siis;
onnea plussanneille!

Geleestä oli puhetta, meillä ei auttanut, vaikka useamman kk syötin miehellekin niitä. Itse söin yli puoli vuotta.🙄

Ja nuo turkasen RFSU:t... ne on mullekkin näyttäneet puhasta negaa, mutta on antaneet tässä yrityksen aikana myös haamuja paljon, yleensä sillon myös muissakin testeissä ollu sit haamuja tai hailuroita, tosin kaikki olleet lopulta joko kemiallisia, tai sit se km.

Itsellä taas usko lopussa, tässä kierrossa ovis jäi tikuttamatta ja tottakai oviskivut oli sit pari päivää myöhässä. Yleensä kivut tulee kp 13, nyt himot ja valkuaiset vaan jatku ja kivut tuli kp 15. Noh, jumpat oli edellisenä iltana ja oviskipuja seuraavana aamuna, just oviskipupäivänä isäntä sammu ku saunanlyhty.🤦🏻 nyt ois siis kivuista päätellen vasta dpo 8 ja hölmö sorruin taas RFSU n herkkään, joka näytti hailuraa. Hölmöläinen... vannotin vielä viimekierron selkeän haamun jälkeen, etten niihin sorru. Noh, ne oli liian sopivasti kaupassa käydessä hyllyllä huutelemassa.🥴 Kuumeinen olo, muttei selkeää lämpöä, koronatestejä tykittäny tässä viime päivinä, ne edelleen negaa onneksi (lapsi oli koronassa).

Takaisin