Raskaaksi 2024

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kuuttituutti
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Tervetuloa, tĂ€nne mahtuu aina! đŸ€© Odottelu on kyllĂ€ aina tuskaista, itekin todennut ettĂ€ pitĂ€is olla pĂ€ivĂ€t aika tĂ€ynnĂ€ kaikkea tekemistĂ€ ettĂ€ olis helpompaa ja pĂ€ivĂ€t menis vaan nopeesti... mutta ei niitĂ€ ajatuksia oikein muualle tahdo saada mitenkÀÀn đŸ€­

Omanapa: Eilen gynellĂ€ kĂ€ynti, kaikki pitĂ€is olla ok ultran perusteella ja ovis tuloillaan. Sanoi ettĂ€ oireet viittais siihen ettĂ€ estrogeenitasot olis alhaalla, joten sain estrogeenit kokeiluun ja pyysin sitten myös lyhyeen luteaaliin tukea ja mÀÀrĂ€si Provera -nimistĂ€ lÀÀkettĂ€ otettavaksi n. kp15 eteenpĂ€in 10 pĂ€ivĂ€n ajan. Ihan uusi nimi mulle, onkohan kellÀÀn tĂ€stĂ€ kokemusta? đŸ€”
Postiin oli tipahtanut myös YA:n paketti jossa myös inositolia, en tiiÀ otanko senkin testiin, mun lisÀravinnedosetti alkaa olla jo ihan tÀysi :laughing001 sanoinkin eilen miehelle ettÀ tÀÀhÀn on niinku mummolla kun saa tabletteja laitella dosettiin ettÀ muistaa kaikki :laughing014

Laita foorumin hakuun provera niin jotain löytyy 😊

Joo, kyl se tĂ€nĂ€ aamuna varmistui, ettĂ€ uuteen kiertoon lĂ€hdettiin. KyllĂ€ on niin pettynyt olo, olin ihan sitĂ€ mieltĂ€ et nyt tĂ€rppĂ€s 😔 Koetan ajatella positiivisesti, ettĂ€ nyt oli normaalin mittainen kierto, joka sekin on hyvĂ€ asia parin jumbokierron jĂ€lkeen.

Toisaalta mun pitĂ€is vaan saada itteĂ€ni niskasta kiinni ja saada painoa pois sen verran, ettĂ€ ne lÀÀkĂ€rissĂ€ paremmin ottais mut vastaan ja saisin muutakin apua, kun ohjeen pudottaa painoa. En ole siis kĂ€ynyt vielĂ€, mutta kun olen todella lihava, niin uskoisin nĂ€in kĂ€yvĂ€n. Olen kolme lasta saanut parikymppisenĂ€ niin, ettĂ€ lĂ€htöpaino on ollut 100kg ja synnytykseen mennyt noin 120kg. Nyt painoa on paljon enemmĂ€n 😔

Taidan siis ottaa rennommin tĂ€mĂ€n kevÀÀn yrityksen suhteen ja keskittyĂ€ painonpudotukseen đŸ€”

Onko siitĂ€ jotain ihan tutkimuksia, ettĂ€ ylipaino lisĂ€isi kemiallisia raskauksia? đŸ€”

Omaa napaa teidĂ€n pĂ€ivitysten perÀÀn, huomenna pitĂ€is olla ovulaatio mutta tĂ€nÀÀn herĂ€sin kunnon ovulaatiokipuihin. Viivat vahvistuneet eilisestĂ€, mutta edelleen odottelen jos vahvistuu huomenna kun flon mukaan pitĂ€isi olla the ovulaatiopĂ€ivĂ€. 😁 Eilen talleteltiin ja taidetaanpa tĂ€nÀÀnkin hyödyntÀÀ. Ei ne cb testit sitten ehtineet tulla, vaikka maanantaina tilasin. đŸ˜© TĂ€ytyy iltapĂ€ivĂ€llĂ€ ostaa kaupasta ensihĂ€tÀÀn, omat jemmat nimittĂ€in loppui tĂ€ssĂ€ kierrossa. Laitan kuvan ovistestistĂ€ alle, saa tulkita kaverina koska epĂ€varmuus. 😂

Uuteen kiertoon lĂ€hteneille tsemppiĂ€ ja jaksamista. ❀

IMG20240126073319.jpg

Äh edelleen nega. TĂ€nÀÀn tosiaan dpo 10-12 eikĂ€ haamun haamua edelleenkÀÀn. EhkĂ€ mun hormonitoiminta on muuttunut synnytyksen (ja iĂ€n🙈) myötĂ€ nyt vaan niin paljon, ettĂ€ vahvempia oireita tulee loppukierrosta. ToissayönĂ€ tuli yhtĂ€kkiĂ€ ihan jÀÀtĂ€vĂ€ munasarjakipu, nii aloin pohtimaan ettĂ€ oisko taas kierto missĂ€ eka lh huippu oli huijaus ja ovis olikin vasta nyt TAI ovis olis ollut vasta reilusti ovisplussan jĂ€lkeen ja nyt ois ollu vasta kiinnittyminen dpo 8 đŸ€”

No tĂ€n viime aikojen 31 pvĂ€ kierron mukaan menkat alkais sunnuntaina, mut oman normaalin pitkĂ€n kierron mukaan viikon pÀÀstĂ€ 😁

Jos nyt alkaa yk2 nii menen sinne gynelle hedelmĂ€llisyystsekkiin. Aattelin nyt mennĂ€ Ovumiaan, kun mun yks hyvĂ€ gyne nĂ€köjÀÀn on siellĂ€ nykyÀÀn 😊

Tarrasukkia, plussatuulia ja negatestailijoille haleja uuteen kiertoon 💜

Ööh no mitĂ€s ihmettĂ€. Tein positiivisen ovistestin toissapĂ€ivĂ€n illalla. Eilen en testannu, mutta toi premom-sovellus suositteli testaamaan et lĂ€hteehĂ€n lh-tasot laskuun, niin ajattelin sit tikun uittaa. TÀÀ nyt on vielĂ€ vahvempi, ku se toissapĂ€ivĂ€nen, PreMom tulkitsee 1,42 (vs edellinen 1,08). MisköhĂ€n tÀÀ on nĂ€in pitkÀÀn koholla, onko ovis nyt vasta edessĂ€? Voihan kökkö, jos on, ku mies on poissa nyt sunnuntai-iltaan saakka 😅 Ollaan talleteltu kyllĂ€ eilen pĂ€ivĂ€llĂ€. Vai onkohan joku sekoilukierto meneillÀÀn?
1000027296.jpg

Toisaalta mun pitĂ€is vaan saada itteĂ€ni niskasta kiinni ja saada painoa pois sen verran, ettĂ€ ne lÀÀkĂ€rissĂ€ paremmin ottais mut vastaan ja saisin muutakin apua, kun ohjeen pudottaa painoa. En ole siis kĂ€ynyt vielĂ€, mutta kun olen todella lihava, niin uskoisin nĂ€in kĂ€yvĂ€n. Olen kolme lasta saanut parikymppisenĂ€ niin, ettĂ€ lĂ€htöpaino on ollut 100kg ja synnytykseen mennyt noin 120kg. Nyt painoa on paljon enemmĂ€n 😔

Taidan siis ottaa rennommin tĂ€mĂ€n kevÀÀn yrityksen suhteen ja keskittyĂ€ painonpudotukseen đŸ€”

Onko siitĂ€ jotain ihan tutkimuksia, ettĂ€ ylipaino lisĂ€isi kemiallisia raskauksia? đŸ€”
VÀhÀn samassa tilanteessa olen itse tuon painon kanssa. Esikoista kun aloin odottamaan, olin juuri saanut pudotettua painoa paljon, painoin noin 85kg. SynnÀrille mennessÀ painoa oli rapiat 100kg. TÀmÀn jÀlkeen on ties mistÀ syystÀ paino pikkuhiljaa hiipinyt, ollen korkeimmillaan viime vuoden huhtikuussa. SieltÀ tÀhÀn pÀivÀÀn olen saanut pikkuhiljaa noin 11kg pois. VielÀ on matkaa siihen, ettÀ olisin samoissa mitoissa kuin juuri ennen esikoista..

Omaa napaa teidĂ€n pĂ€ivitysten perÀÀn, huomenna pitĂ€is olla ovulaatio mutta tĂ€nÀÀn herĂ€sin kunnon ovulaatiokipuihin. Viivat vahvistuneet eilisestĂ€, mutta edelleen odottelen jos vahvistuu huomenna kun flon mukaan pitĂ€isi olla the ovulaatiopĂ€ivĂ€. 😁 Eilen talleteltiin ja taidetaanpa tĂ€nÀÀnkin hyödyntÀÀ. Ei ne cb testit sitten ehtineet tulla, vaikka maanantaina tilasin. đŸ˜© TĂ€ytyy iltapĂ€ivĂ€llĂ€ ostaa kaupasta ensihĂ€tÀÀn, omat jemmat nimittĂ€in loppui tĂ€ssĂ€ kierrossa. Laitan kuvan ovistestistĂ€ alle, saa tulkita kaverina koska epĂ€varmuus. 😂

View attachment 130320
Mun mielestĂ€ tÀÀ nĂ€yttÀÀ lupaavalta😍

Oli jotenkin hauska huomata, ettĂ€ ei ole yksin sen ajatuksen kanssa, ettĂ€ ei oikein tiedĂ€ mitĂ€ odottaa ja ylitulkitsee😂 Onneksi tĂ€nÀÀn on pidempi työpĂ€ivĂ€ ja viikonloppuna vĂ€hĂ€n ohjelmaa, jospa sais oikeasti ajatuksia vĂ€hĂ€n muualle.

TsemppiĂ€ kaikille❀

TÀÀllĂ€ tissikipu ja hirveĂ€ makeanhimo ja odottelen menkkoja alkavaksi nĂ€inĂ€ pĂ€ivinĂ€ mutta ne on millon mitenkin tulleet đŸ«ŁđŸ˜‡ pelottaa toki ettĂ€ oisiko muka voinut jo tĂ€rpĂ€tĂ€ raskaus đŸ« đŸ˜Ź

Jaiks kohta alkaa toivottavasti tulla plussia lokakuisista, toivottavasti meistĂ€ mahdollisimman moni olis tossa jengissĂ€đŸ˜
Mulla on tosi ristiriitainen olo tÀstÀ. MeidÀn esikoistytÀr syntyi lokakuun alussa, ja menehtyi kuukauden iÀssÀ. Millaiset fiilikset olisi, jos sisarus syntyisi samoihin aikoihin.

Mut vaikeahan nĂ€itĂ€ on kikkailla, vaikka pidettĂ€isiin taukoa kierroissa, voisi silti syntyĂ€ ennenaikaisena samoihin aikoihin. đŸ« 

Mulla on tosi ristiriitainen olo tÀstÀ. MeidÀn esikoistytÀr syntyi lokakuun alussa, ja menehtyi kuukauden iÀssÀ. Millaiset fiilikset olisi, jos sisarus syntyisi samoihin aikoihin.

Mut vaikeahan nĂ€itĂ€ on kikkailla, vaikka pidettĂ€isiin taukoa kierroissa, voisi silti syntyĂ€ ennenaikaisena samoihin aikoihin. đŸ« 
❀❀❀ olen pahoillani minkĂ€ menetyksen olet joutunut kokemaanđŸ„ș

Voi ei, on ollut varmasti paljon suruađŸ„ș❀

Dpo 10-11. En mÀ siis ihan vÀÀrin eilen nÀhnyt :Grinning Face With Smiling Eyes::red-heart: Nyt pitÀÀ toivoa, ettÀ alkaa tummenemaan :Face With Ok Gesture:

View attachment 130329
TÀÀ nĂ€yttÀÀ jo tosi hyvĂ€ltĂ€, toivotaan tummumista😍

Ööh no mitĂ€s ihmettĂ€. Tein positiivisen ovistestin toissapĂ€ivĂ€n illalla. Eilen en testannu, mutta toi premom-sovellus suositteli testaamaan et lĂ€hteehĂ€n lh-tasot laskuun, niin ajattelin sit tikun uittaa. TÀÀ nyt on vielĂ€ vahvempi, ku se toissapĂ€ivĂ€nen, PreMom tulkitsee 1,42 (vs edellinen 1,08). MisköhĂ€n tÀÀ on nĂ€in pitkÀÀn koholla, onko ovis nyt vasta edessĂ€? Voihan kökkö, jos on, ku mies on poissa nyt sunnuntai-iltaan saakka 😅 Ollaan talleteltu kyllĂ€ eilen pĂ€ivĂ€llĂ€. Vai onkohan joku sekoilukierto meneillÀÀn?View attachment 130326

En osaa varsinaisesti tĂ€hĂ€n sanoa, ettĂ€ oliko ovis jo sun tapauksessa vai vasta edessĂ€. Mutta mĂ€ oon siis huomannut ettĂ€ mulla ovistestit tekee tota samaa jos jatkan testailua. Eka tulee se ovisplussa, mutta jos jatkankin testailua vielĂ€ pari seuraavaa pĂ€ivÀÀ, viivaa vain tummenee! Sitten yleensĂ€ 2-3 pĂ€ivĂ€n kuluttua ekasta ”plussasta” lĂ€htee haalistuun taas. đŸ€” Oon ajatellut oviksen tapahtuvan siinĂ€ niiden pĂ€ivien aikana, mutta tosiaan tarkkaa aikaa vĂ€hĂ€n vaikea tietÀÀ tĂ€llaisessa tilanteessa 🙈 Mulla on vielĂ€ itsellĂ€ ainakin oviskipuja yleensĂ€ kaikkina noina pĂ€ivinĂ€, niin ei voi niistĂ€kÀÀn pÀÀtellĂ€ 😅

Noniin, tÀÀllĂ€ ollaan saavuttu ns. piinaviikoille (wikipedia kertoo piinaviikon olevan viikko ennen pÀÀsiĂ€istĂ€ 😂). Sain selkeĂ€n ovisplussan testillĂ€ viime lauantaina ja mielestĂ€ni katettiin aika hyvin sitĂ€ ympĂ€röivĂ€t pĂ€ivĂ€t, pelkÀÀn ettĂ€ olis pitĂ€ny vielĂ€ kerran varmistella yhtenĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€ lisÀÀ, mutta kun ei yksinkertasesti jaksanut pitkĂ€n pĂ€ivĂ€n jĂ€lkeen 😅 Mutta nyt sitten vaan odotellaan, ens viikolla alan varmasti löytĂ€mÀÀn itseltĂ€ni kaikenlaisia oireita ja miettimÀÀn ja ylianalysoimaan jokaista ruumiintoimintoa hulluuteen asti đŸ˜”â€đŸ’«

VielĂ€ viikko jĂ€nnĂ€tÀÀn, ei minkÀÀnlaisia oireita kyllĂ€ vielĂ€, viime kierto oli 27 pĂ€ivÀÀ ja sitĂ€ edelliset neljĂ€ 28 pĂ€ivÀÀ, eli jos menee samalla kaavalla niin pe tai la alkaa kuukautiset, hope not😅 KĂ€vin aamulla puntarilla ja enÀÀ pitÀÀ pudottaa 100g ettĂ€ paino painoindeksilaskurin mukaan normaalipainossa😀 TÀÀ oli yks tavote ennen uutta raskautta, toki ei haittaa vaikka lĂ€htis pari kiloa vielĂ€ niin sit olisi samat lĂ€htöpĂ€inot kuin esikoisestaâ˜ș

Ööh no mitĂ€s ihmettĂ€. Tein positiivisen ovistestin toissapĂ€ivĂ€n illalla. Eilen en testannu, mutta toi premom-sovellus suositteli testaamaan et lĂ€hteehĂ€n lh-tasot laskuun, niin ajattelin sit tikun uittaa. TÀÀ nyt on vielĂ€ vahvempi, ku se toissapĂ€ivĂ€nen, PreMom tulkitsee 1,42 (vs edellinen 1,08). MisköhĂ€n tÀÀ on nĂ€in pitkÀÀn koholla, onko ovis nyt vasta edessĂ€? Voihan kökkö, jos on, ku mies on poissa nyt sunnuntai-iltaan saakka 😅 Ollaan talleteltu kyllĂ€ eilen pĂ€ivĂ€llĂ€. Vai onkohan joku sekoilukierto meneillÀÀn?View attachment 130326
Ovishormonin lasku on yksilöllistÀ. Ovistestailuja kannattaa tehdÀ kahdesti pÀivÀssÀ, aamulla ja illalla, jos haluaa seurata enemmÀn. Yleisesti ovulaatio tapahtuu vuorokauden, puolentoista sisÀllÀ plussasta (oletus tÀhÀn ettÀ havaitaan kun on vÀhintÀÀn samanvahvuinen), mutta hormonia saattaa olla kehossa ja erittyÀ vielÀ virtsaan vaikka ovulaatio itse olisikin ohi :smiling-eyes: jos edellisenÀ pÀivÀnÀ tallettelitte ja samana pÀivÀnÀ olisikin munasolu irronnut, on silti mahdollisuus ettÀ siittiöt ehti paikalle munasolun hedelmöittymisajan sisÀllÀ.

View attachment 130320
MikĂ€ kp nyt? Saa vielĂ€ tummentua vĂ€rieron puolesta, mutta jos eilen oli haaleampi kuin tĂ€nÀÀn, voi hyvinkin parin pĂ€ivĂ€n sisĂ€llĂ€ olla tasavahva kun tuntojakin on🙏Testailen itse aina aamulla ja illalla, en ensinnĂ€kÀÀn malta odottaa seuraavaan pĂ€ivÀÀn mutten myöskÀÀn halua missata ekaa ovisplussaa :tears: omalla kohdalla muistelen oviksen olleen yleensĂ€ selkeiden oireiden jĂ€lkeen pĂ€ivĂ€ kaks eteenpĂ€in. Vaikka kierto on pysynyt samana, ovis on voinut heitellĂ€ joitakin pĂ€iviĂ€ riippuen myös kaikesta muusta elĂ€mĂ€stĂ€.

Takaisin