Raskaaksi 2024

Jahas, näyttää siltä, että miun "oireet" olikin menkkoihin liittyvää, näyttää olevan kp1. Mut positiivista se, et ensimmäinen suht normaalin mittainen kierto sitten viime elokuun. Jos tänään on todella kp1, kierto oli 27pv.

Mitkä ne oireet on jotka viittaavat estrogeenin puutteeseen? Minkä nimisen valmisteen sait?
Lisäyksenä vielä siis esim. ”Oireet voivat alkaa jo useita vuosia ennen kuukautisten loppumista. Estrogeenituotannon väheneminen voi aiheuttaa kuukautiskierron häiriöitä, PMS-oireilun vaikeutumista sekä tyypillisiä vaihdevuosioireita kuten unihäiriöitä, hikoilua ja kuumia aaltoja.”

Hikoilu yhdessä noiden muuttuneiden menkkojen kanssa mulla oli suurin syy käydä lääkärissä. Toki mitään mittauksia ei tehty että mennään vaan mutulla että paraneeko tilanne :dontknow

Tervetuloa🥰 Ja tosiaan meinaa kyllä vähän liikaa ajatella ja jännittää tossa luteaalivaiheen aikana. Joskus oikeesti on jotain oireita ja niitä sit jää miettimään, toissa kierrossa ei ollu mitään oireita nii ei tullu sellasta pakonomaista tarvetta testata raskautta mutta tossa edellisessä ku selkeesti oli oireita ehti jo innostua ja ehkä menikin vähän yli sit, ja aika kovaa iski toi kp1😂 jospa sit tässä kierrossa malttaisi olla rauhakseen (ja ilman flunssaa jotta voi pyöriä kylillä).

Ja mä oon kans tässä näkevinäni haamua🤩 mulla tuli rfsun herkkään esikoisesta vasta dpo14 tositosi haalee plussa ja tossa näky dpo16. Kuukautisista en tiedä milloin silloin ois ollu määrä alkaa kun oli silloinkin epäsäännölliset😅 oisko ollu jopa kp40 ku plussasin.
Mulla on tuo sama ollu nyt! Viime kierrossa oli jotain normaalista poikkeavia tuntemuksia ja sillo olin jo ihan varma et nyt tärppää. Vaan eipä tärpänny, hirvee pettymys. Ja nyt tässä kierrossa on vielä enemmän tuntemuksia, niin tiiiiedän että jos (ja kun) ne menkat sieltä taas tulee, niin se tulee olemaan taas valtava pettymys 🙈 ne kierrot missä ei ollu mitään oireita oli jotenki helpompia.

Mahtuuko yksi toiveikas keskusteluun mukaan? 😊

Meillä ensimmäinen toiveissa ja yk4 menossa. Tässä kierrossa ekaa kertaa tikuttelin ovista ja sainkin sen kiinni. Nyt oletettavasti 5dpo ja odottelen, milloin viitsisi alkaa testailemaan. Jotenkin pää ihan sekaisin, kun kuvittelee nippaileeko jostain tai onko muita oireita, ja kun varsinaisesti ei tiedä (muuta kuin kaiken luetun perusteella), että miltä ns voisi tai kuuluisi tuntua jos on tärpännyt. Miten saatte ajan kulumaan tai lähinnä ajatukset muualle odottelun lomassa? 😅
Tervetuloa mukaan! 🤗 Tää on muuten totta, et kun ei oo aiemmin ollu raskaana niin ei tiedä mitä odottaa. Sit on hankalaa, kun kuulostelee omaa kehoa niin tarkasti ja kaikki oireet mitä googlaa on _aina_ mahollisia raskausoireita 😂

Tervetuloa mukaan! 🤗 Tää on muuten totta, et kun ei oo aiemmin ollu raskaana niin ei tiedä mitä odottaa. Sit on hankalaa, kun kuulostelee omaa kehoa niin tarkasti ja kaikki oireet mitä googlaa on _aina_ mahollisia raskausoireita 😂
Ei se aina auta, vaikka oliski ollu raskaana 😂 Omasta on yli 10v aikaa, hyvin ehtii unohtaa. Ja silloin ei yritetty ni senkään puoleen ei tullu oireita kuulosteltua. Ja sit koko raskausaika oli hyvin vähäoireinen muutenkin 🙂

Tunnistan kanssa hyvin, et jos on sen suuntaisia oireita, jotka vois olla merkkejä raskaudesta ni sitä innostuu valtavasti ja sit ku menkat alkaakin ni vitsi mikä pettymys. Tuossa oli välissä muutama pitkä kierto eikä ollu mitään tuntemuksia ni oli paljon helpompi olla testaamatta joka päivä 😂

Ihan en täysin vielä heitä pyyhettä kehään, ku tänään ollu vasta pientä tuhruttelua. Mut ei tässä enää kovin toiveikas olo ole.

Jesh, viimein kp1 uutta kiertoa minipillereiden jälkeen. Eikä nyt mitenkään ihmeesti venynyt kierto, 27 pv ja jotain 27-29 pv se on ennen edellistä raskauttakin ollut. Nyt sit kohti ovulaatiota 🥳

Mutta voi jehna kun oli päässyt unohtumaan taas tää epämukava menkkakipuolo 😏😏 Ei mitään jäätävää tai lamauttavaa mutta ei kyllä millään sorttia mukavaa.

Ei se aina auta, vaikka oliski ollu raskaana 😂 Omasta on yli 10v aikaa, hyvin ehtii unohtaa. Ja silloin ei yritetty ni senkään puoleen ei tullu oireita kuulosteltua. Ja sit koko raskausaika oli hyvin vähäoireinen muutenkin 🙂

Tunnistan kanssa hyvin, et jos on sen suuntaisia oireita, jotka vois olla merkkejä raskaudesta ni sitä innostuu valtavasti ja sit ku menkat alkaakin ni vitsi mikä pettymys. Tuossa oli välissä muutama pitkä kierto eikä ollu mitään tuntemuksia ni oli paljon helpompi olla testaamatta joka päivä 😂

Ihan en täysin vielä heitä pyyhettä kehään, ku tänään ollu vasta pientä tuhruttelua. Mut ei tässä enää kovin toiveikas olo ole.
Nii joo totta, ja sit kun ilmeisesti nuo raskaudet samalla ihmisellä voi erota kovastikin toisistaan 🤭

Toivotaan kuitenkin että tärppäis 🤞🏼🩷

Tiedättekö miten yleistä on et luteaalivaihe on oikeasti sen n. 14 vrk 🤔 mietin et onko tästä oikeesti tulossa 32 päivän kierto 🙈😂 en siis oo aiemmin testannu ovista, niin en tiedä missä vaiheessa kiertoa se on mulla yleensä ollut...

Täällä kp 15 varhaisen keskenmenon jäljiltä ja piti aloittaa oviksen tikutus tänään, mutta unohdin! Alkaa olla kostea/hedelmällinen olo. Mieli edelleen herkistynyt ja vähän olo, ettei ole oma itsensä. En vielä tässä kierrossa jaksa yrittää ja keskeytetään. Otti sen verran koville ja olin viikon saikullakin. Niin en vaan jaksa ihan heti sitä odottamista ja jännittämistä ja mahdollisesti pettymistä uudelleen. Haluan vaan testata, miten hedelmällisyys näyttää palautuvan ja oppia entistä paremmin tuntemaan kiertoni. Mahdollisesti maaliskuussa uusi yritys 💗

Kävin hcg verikokeessa ja se oli negatiivinen. Onneksi kaikki meni luonnollisesti. Sain vielä ensi kuun alkuun ajan neuvolapsykologille, sitä odotan paljon.

Paljon plussaonnea kaikille 💗

Tänään dpo 9-10. Oon tehnyt nyt illan aikana yhen rfsun herkän, kaks pc ja yhden clearbluen. Ja en voi olla niin sekaisin, että kuvittelisin. Mutta kaikissa on jotain. Todella haaleeta, mutta on! Voi kunpa olisi totta ja alkais tummenee :Smiling Face With Heart Shaped Eyes::Eyes:

Tänään dpo 9-10. Oon tehnyt nyt illan aikana yhen rfsun herkän, kaks pc ja yhden clearbluen. Ja en voi olla niin sekaisin, että kuvittelisin. Mutta kaikissa on jotain. Todella haaleeta, mutta on! Voi kunpa olisi totta ja alkais tummenee :Smiling Face With Heart Shaped Eyes::Eyes:
Toivotaan parasta 😍 aamulla varmaa jo vahvemmat viivat🤞

Illalla ei tullut edes haamua, vaikka aamulla tuli se haalea haamu. No testaan aamulla uudestaan. Sillon dpo 12 jo 🙄

Jos sitte ku ois suotusampi hetki miehen töiden kannalta saada lapsi, ni jos muutaman kk päästä hommaat sit viimeistään keltarauhastuen?❤️

Takaisin