Raskaaksi 2024

No nyt ku menin testin kaa keittiöön, nii siellä hyvässä valossa se haamujen esiäiti näky testissä vielä, mut kamera ei suostunut tarkentaa, että olisin kuvaan saanut. No ei se auta ku testata huomenna uudestaan. Kovin luottavainen en ole asian suhteen ku on jo dpo 11 kuitenkin 🤔

IMG_7102.jpeg

Onko muilla kokemusta, ettei testi näytä alussa vielä positiivista, vaikka olisikin raskaana. Mulla menkat viikon myöhässä nyt. Ei ole viimeisen puolentoista vuoden aikana ollut näin paljon myöhässä, korkeintaan pari päivää. Näenkö jo näkyjä vai onko tuossa haamu? Vatsassa vihloo ja juilii välillä, myös paineen tunnetta on. Metallin maku maistui suussa noin 10pv sitten ja hajuaisti on voimistunut. Etovaa oloa ollut varsinkin nälän kanssa, mutta helpottanut syömällä. Myös korvissa humissut välillä ja kevyttä huimausta ollut. Eilen nukahdin istualteen sohvalle, mikä ei oo mulle tavallista.

View attachment 130297
Onko muilla kokemusta, ettei testi näytä alussa vielä positiivista, vaikka olisikin raskaana. Mulla menkat viikon myöhässä nyt. Ei ole viimeisen puolentoista vuoden aikana ollut näin paljon myöhässä, korkeintaan pari päivää. Näenkö jo näkyjä vai onko tuossa haamu? Vatsassa vihloo ja juilii välillä, myös paineen tunnetta on. Metallin maku maistui suussa noin 10pv sitten ja hajuaisti on voimistunut. Etovaa oloa ollut varsinkin nälän kanssa, mutta helpottanut syömällä. Myös korvissa humissut välillä ja kevyttä huimausta ollut. Eilen nukahdin istualteen sohvalle, mikä ei oo mulle tavallista.
Ehkä vähän sivuaa kysymystä, mutta esikoisesta testasin negan vielä 34/28 ja sitten sain haamun 37/28.

Oon ihan surkee arvioimaan testejä joten tuohon en taida sanoa mitään. Testaile vaan uudestaan, jos se sieltä vahvistuu. 😍

Sitä lähinnä ajan takaa, että sieltä se vahvistui ihan muutamassa päivässä. Ihan täysin puhdas nega oli ensimmäinen testi, ja muistan kun mietin että kai mun kierto on vaan ihan mullinmallin.

Pari päivää myöhemmin meinasin oksentaa autoon, ja tuli niin kamala tissikipu että uitin tikkua kesken päivän ja sieltä tuli kohtuullisen selvä haamu. Kuva alla, tuotakaan en uskonut vaan piti uittaa seuraavana päivänä uus liuska ja hakea pc näyttämään viikkoja, ennen kuin sisäisti. 😅

Pidetään siis peukkuja!

1000020861.jpg

View attachment 130297
Mikä Dpo sulla on?
Jos ovulaatio onkin tullut jostain syystä normaalia myöhemmin ja kierto sen vuoksi pidempi eikä siksi näy vielä testissä?

Sitä lähinnä ajan takaa, että sieltä se vahvistui ihan muutamassa päivässä. Ihan täysin puhdas nega oli ensimmäinen testi, ja muistan kun mietin että kai mun kierto on vaan ihan mullinmallin.

Pari päivää myöhemmin meinasin oksentaa autoon, ja tuli niin kamala tissikipu että uitin tikkua kesken päivän ja sieltä tuli kohtuullisen selvä haamu. Kuva alla, tuotakaan en uskonut vaan piti uittaa seuraavana päivänä uus liuska ja hakea pc näyttämään viikkoja, ennen kuin sisäisti. 😅

Pidetään siis peukkuja!

View attachment 130299
Mulla kans tissit ollu tosi kipeät, varsinkin nännit arat. Kohdunnupukkakin vähän vaihtanut paikkaa. Tai tuntuu selkeästi olevan erilailla kuin ennen. Mulla nyt kolme testiä ollu puhtaita negoja, eilen aamulla otetussa välähti alkuun kans haamu. Tiedä oliko silmät aamusta vielä niin sumeena, että aloin jo näkemään harhoja😅

Ja eihän toi mun dpo 11 oo varma, sillä en tikuta ovista 🤔 Sehän voi olla vaikka dpo 9 vasta, jos oviskivut mulla tulisikin ennen ovista 🤔 Ei mulla kyllä paljoa raskausoireita ole - väsymystä ja jotain tuntemuksia kohdunseudulla 🤔

Mikä Dpo sulla on?
Jos ovulaatio onkin tullut jostain syystä normaalia myöhemmin ja kierto sen vuoksi pidempi eikä siksi näy vielä testissä?
En osaa sanoa😅Viimeisten kuukautisten eka päivä oli 25 joulukuuta. Kuukautiset nyt normaaliin säännölliseen kiertoon verrattuna 7pv myöhässä, eikä oo mulle ollenkaan tavallista. Mulla ollu nyt viimeset puoltoistavuotta säännölliset kuukautiset, kierto noin 25-27 pv. Viimeistään alkanu aina tuolloin kp 27. Nyt jo kp 32.

View attachment 130297
Mä nään siinä ainakin hyvin hailakan viivan 🤨

Mahtuuko yksi toiveikas keskusteluun mukaan? 😊

Meillä ensimmäinen toiveissa ja yk4 menossa. Tässä kierrossa ekaa kertaa tikuttelin ovista ja sainkin sen kiinni. Nyt oletettavasti 5dpo ja odottelen, milloin viitsisi alkaa testailemaan. Jotenkin pää ihan sekaisin, kun kuvittelee nippaileeko jostain tai onko muita oireita, ja kun varsinaisesti ei tiedä (muuta kuin kaiken luetun perusteella), että miltä ns voisi tai kuuluisi tuntua jos on tärpännyt. Miten saatte ajan kulumaan tai lähinnä ajatukset muualle odottelun lomassa? 😅

Eilen illalla ja tänään ollut aivan pientä menkkamaista tuntemusta. Tänään dpo7. Lisäksi huomasin vessassa käydessäni, että valkovuoto muuttunut hailakan rusehtavaksi. Myös parina aamuna sormet tuntuneet turvonneilta😱 tapahtuukohan siellä jotain?

Meillä ensimmäinen toiveissa ja yk4 menossa. Tässä kierrossa ekaa kertaa tikuttelin ovista ja sainkin sen kiinni. Nyt oletettavasti 5dpo ja odottelen, milloin viitsisi alkaa testailemaan. Jotenkin pää ihan sekaisin, kun kuvittelee nippaileeko jostain tai onko muita oireita, ja kun varsinaisesti ei tiedä (muuta kuin kaiken luetun perusteella), että miltä ns voisi tai kuuluisi tuntua jos on tärpännyt. Miten saatte ajan kulumaan tai lähinnä ajatukset muualle odottelun lomassa? 😅
Itselle ainakin odottelu ollut välillä yhtä tuskaa. Yritän pitää päivät täynnä tekemistä, että saa ajatuksia muualle. Täälläkin yk5 menossa.

Mulla kans tissit ollu tosi kipeät, varsinkin nännit arat. Kohdunnupukkakin vähän vaihtanut paikkaa. Tai tuntuu selkeästi olevan erilailla kuin ennen. Mulla nyt kolme testiä ollu puhtaita negoja, eilen aamulla otetussa välähti alkuun kans haamu. Tiedä oliko silmät aamusta vielä niin sumeena, että aloin jo näkemään harhoja😅
No nyt kuulostaa kyllä hyvältä! 😍 Pistä ihmeessä kuvaa kun testailet taas. Sormet ristissä täällä! Koitin vielä kattoa sitä kuvaa, ja en tiiä laitoinko plussalasit silmille vai onko siinä viivanpaikkaa.. 🧐

View attachment 130297
Muuhun en osaa ottaa kantaa, mutta musta tuossa ois jotain 🤔

Ja eihän toi mun dpo 11 oo varma, sillä en tikuta ovista 🤔 Sehän voi olla vaikka dpo 9 vasta, jos oviskivut mulla tulisikin ennen ovista 🤔 Ei mulla kyllä paljoa raskausoireita ole - väsymystä ja jotain tuntemuksia kohdunseudulla 🤔
Voihan se plussa sieltä tulla vielä! Jos oiskin dpo 9 niin sitä suuremmalla syyllä, tosi aikasta ois 😊 toivotaan parasta 🤞🏼🤗

Tervetuloa, tänne mahtuu aina! 🤩 Odottelu on kyllä aina tuskaista, itekin todennut että pitäis olla päivät aika täynnä kaikkea tekemistä että olis helpompaa ja päivät menis vaan nopeesti... mutta ei niitä ajatuksia oikein muualle tahdo saada mitenkään 🤭

Omanapa: Eilen gynellä käynti, kaikki pitäis olla ok ultran perusteella ja ovis tuloillaan. Sanoi että oireet viittais siihen että estrogeenitasot olis alhaalla, joten sain estrogeenit kokeiluun ja pyysin sitten myös lyhyeen luteaaliin tukea ja määräsi Provera -nimistä lääkettä otettavaksi n. kp15 eteenpäin 10 päivän ajan. Ihan uusi nimi mulle, onkohan kellään tästä kokemusta? 🤔
Postiin oli tipahtanut myös YA:n paketti jossa myös inositolia, en tiiä otanko senkin testiin, mun lisäravinnedosetti alkaa olla jo ihan täysi :laughing001 sanoinkin eilen miehelle että täähän on niinku mummolla kun saa tabletteja laitella dosettiin että muistaa kaikki :laughing014

Tervetuloa🥰 Ja tosiaan meinaa kyllä vähän liikaa ajatella ja jännittää tossa luteaalivaiheen aikana. Joskus oikeesti on jotain oireita ja niitä sit jää miettimään, toissa kierrossa ei ollu mitään oireita nii ei tullu sellasta pakonomaista tarvetta testata raskautta mutta tossa edellisessä ku selkeesti oli oireita ehti jo innostua ja ehkä menikin vähän yli sit, ja aika kovaa iski toi kp1😂 jospa sit tässä kierrossa malttaisi olla rauhakseen (ja ilman flunssaa jotta voi pyöriä kylillä).

View attachment 130297
Ja mä oon kans tässä näkevinäni haamua🤩 mulla tuli rfsun herkkään esikoisesta vasta dpo14 tositosi haalee plussa ja tossa näky dpo16. Kuukautisista en tiedä milloin silloin ois ollu määrä alkaa kun oli silloinkin epäsäännölliset😅 oisko ollu jopa kp40 ku plussasin.

Tervetuloa, tänne mahtuu aina! 🤩 Odottelu on kyllä aina tuskaista, itekin todennut että pitäis olla päivät aika täynnä kaikkea tekemistä että olis helpompaa ja päivät menis vaan nopeesti... mutta ei niitä ajatuksia oikein muualle tahdo saada mitenkään 🤭

Omanapa: Eilen gynellä käynti, kaikki pitäis olla ok ultran perusteella ja ovis tuloillaan. Sanoi että oireet viittais siihen että estrogeenitasot olis alhaalla, joten sain estrogeenit kokeiluun ja pyysin sitten myös lyhyeen luteaaliin tukea ja määräsi Provera -nimistä lääkettä otettavaksi n. kp15 eteenpäin 10 päivän ajan. Ihan uusi nimi mulle, onkohan kellään tästä kokemusta? 🤔
Postiin oli tipahtanut myös YA:n paketti jossa myös inositolia, en tiiä otanko senkin testiin, mun lisäravinnedosetti alkaa olla jo ihan täysi :laughing001 sanoinkin eilen miehelle että täähän on niinku mummolla kun saa tabletteja laitella dosettiin että muistaa kaikki :laughing014

Mitkä ne oireet on jotka viittaavat estrogeenin puutteeseen? Minkä nimisen valmisteen sait?

Mitkä ne oireet on jotka viittaavat estrogeenin puutteeseen? Minkä nimisen valmisteen sait?
No siis mulla on ollut jo jonkin aikaa tosi voimakasta yöhikoilua, joka ajoittuu just kuukautisten aikaan (alkaa ehkä vähän ennen ja loppuu kun menkat loppuu tai vähän sen jälkeen), tämä se isoin oire. Jotain unohtelua ja aivosumua vois varmaan sanoa olevan myös, mutta ne nyt voi yhtä hyvin johtua ihan lapsiperhearjesta ja muusta kuormituksesta 🤭 Sain tollasta Estrogel-nimistä valmistetta, ei muuta ku sivelemään 😄 mulla on toki myös migreenitaipumus joten varovaisesti joutuu aloittelemaan noiden hormonien kanssa varmaan.

Muoks. Niin ja siis kierto on ollut aika vaihtelevaa viimeisen reilu vuoden ajan, vaikka ennen oli tosi tasainen 28 päivää lähes tunnilleen aina 🙄

Takaisin