Raskaaksi 2024

Tuleeko teille jotka tikutatte ovista, niin ovulaatiokivut samana päivänä ku ohistestistä tulee plussa? 🤔

Oon miettinyt, että pitäiskö alkaa tekee ovulaatiotestejä, kun nyt vuosi yritetty ja takana keskenmeno ja pari kemiallista 🤔 Oon vaa luottanut Flo-sovellukseen, limoihin ja kipuihin 😯

Mulla ainakin vähän vaihtelee oviskivut. Välillä tulee samana päivänä ja välillä seuraavana. Joskus on molempinakin 🤣

Ihania plussia täällä taas❤️

Mä oon ite nyt hämilläni.. oon tässä tikutellut ovista ja viime kierroissa ovis on tapahtunut kp23-26. Nyt on kp24 ja ei merkkejäkään oviksesta ja testit ihan haaleita. Viikko sitten kp17 ovistesti oli vahvempi, mutta ei plussa omasta mielestä. Nyt pohdin, että olisko se ovis kuitenkin ollut jo viime viikolla. Sen jälkee on nippaillut vatsasta ja nyt pieniä tuntemuksia rinnoissa. Mun olis vaan pitänyt aloittaa terolutit oviksen jälkeen enkä nyt ole aloittanut😂🤦🏽‍♀️ Huoh! On tää vaikeeta😁

Tuleeko teille jotka tikutatte ovista, niin ovulaatiokivut samana päivänä ku ohistestistä tulee plussa? 🤔

Oon miettinyt, että pitäiskö alkaa tekee ovulaatiotestejä, kun nyt vuosi yritetty ja takana keskenmeno ja pari kemiallista 🤔 Oon vaa luottanut Flo-sovellukseen, limoihin ja kipuihin 😯
Mä en ekasta huomannut mitään oviskipuja yms, mut nyt täs yrityksessä ku otettiin yk3 mukaan tikut nii selkeesti oli ke ilta+to aamu vahvat viivat tikussa ja to-pe välisenä yönä heräsin kovaan kipuun vas munasarjassa, mikä kesti ehkä minuutin. Sit tossa oisko ollu dpo9 tuntu vihlasuja et vissiin keltarauhanen meni siellä. Ja dpo11 alko menkat. Mulla clover näyttää oviksen väärään paikkaan koska epäsäännöllinen kierto.

Mulla on tänään gyne, jouduttiin jo perumaan aamulta kun lääkärillä oli jotain auto-ongelmia mutta onneksi sain iltapäivälle kuitenkin ajan. Vähän joutui omien kuvioiden kanssa säätämään ja hirveät omantunnontuskat sen takia mutta omalle päälle tosi tärkeää että pääsee nyt käymään ja tsekkaan onko kaikki kunnossa. Ja sormet ristissä toivotaan että saan jotain tukea tasoittelemaan hormonitoimintaa myös :folded: en tiedä miten nuo lääkärit suhtautuu esim. ovistesteihin, mietin sitäkin kun aiempien raskauksien yrityksissä se CB dual -testi on vilkuttanut monta päivää (varmaan 4) sitä korkeaa hedelmällisyyttä eli estrogeenin nousua ja nyt oli viimeisessä vain yksi päivä ja seuraavana jo lh-nousu... että onkohan riittävän luotettava osoitus siitä että jotain vikaa mun hormoneissa on :rolling:

Tulee sen päivän iltana yleensä kivut, kun ovistesti ollut plussa 🙂

Kauanko te ootte yrittänyt lasta?

Eka tärppäsi yk 4
Toista ei oikeastaan yritetty, imetin edellistä
Kolmas yk 4 tai 5, imetin edellistä
Nyt neljäs yk 3 starttaa kunhan menkat alkaa...

Eka sai alkunsa, olin 21, toinen 22 ja kolmas 25 vuotias.

Ketkä täällä pähkäilee ovis testien kanssa niin voin suositella liuska + digi yhdistelmää 👍 Teen liuskalla alkuun ja varmistan oviksen sit digillä. Yleensä digitestejä kuluu 2-3 kpl per kierto. Tänään esim ovis+ tuli digiin vaikka eilen ei näkynyt juuri mitään liuskassa eikä tänään ollut vielä ihan tasavahvakaan 😊

Tänään dpo 11. Edellinen oli kemiallinen joten nyt vasta piinailu alkaa, jatkuuko tämä raskaus normaalisti vai alkaako taas vuoto😬
IMG_5400.jpeg

Mä oon pysynyt ajatuksessa etten tikuttele muuta kun raskaustestiä tilanteen mukaan. Ja sitäkin vielä hetki odotellaan. Vähän harmittaa kun seuraava laskettu aika menisi meillä varmasti ensi vuodelle olosuhteiden vuoksi ja haluaisin sen vauvan nyt heti tähän mutta en kuitenkaan taas raskautta ja sen pahoinvointia 😩Pakko olisi lapsi lähi vuosina pyöräyttää jos toinen toivotaan kun ikä ei anna armoa ja ei olisi kovin iso ikäero lapsillakaan meillä toiveissa 😔 Laskin että nyt jos tärppäsi (🤞) niin olisi laskettu aika sopivasti lokakuun alussa (toki voihan tulla syyskuinen) mutta en uskalla vielä tikutella kun oireeton olo on vielä 😅 ei tarvitsisi toppavaatteita yms hankkia raskautta varten. Mieluummin haluaisin 2024 vauvasen kun odottelisin seuraavaa vauvaa 2025 syntyväksi (tuntuu ikuisuudelta vaikka vaan pari kolme kuukautta ehkä pitemmälle menisi jos ei venyisi raskauden odottelu) 🫣 tälle vuodelle on monta vauvakaveria jo syntynyt lähipiiriin niin olisi mahtavaa saada samaan vuosiluokkaan toinen lapsonen 🥰😍♥️ ja ajatuskin alkaa olemaan että pärjätään nyt vaikka voisin 9kk huonosti kun lähipiirissä on innokkaita esikoisen hoitajia onneksi ja esikoinenkin alkaa olemaan kolme vuotiaana sen verran omatoiminen ja reipas että huonovointinen äiti ehkä pärjäisi sen kanssa 😇

Mitä te tekisitte meidän tilanteessa? Jos tulen raskaaksi nyt helmi-, maalis- tai huhtikuussa, niin on todennäköistä, että isä ei pääsisi synnytykseen töistä mukaan 😯🫤 Ja ei pystyisi heti pitämään isyyslomaakaan.
Pitäisittekö tauon yrityksessä?

Miehen ja mun tämän hetkinen mielipide asiaan on silti se, että ei pidetä taukoa, kun vuosi on jo yritetty 🤔

No ne testit huuteli vähän liikaa siellä kaapissa.. ja sai mut tekemään vastoin järkeä testin jos toisenkin, aivan liian aikasin. Tänään on about dpo8-9 ja tietysti sieltä negaa tuli :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::tears:

@Iltatähti89 kyllä varmaan ite jatkaisin aktiivista yrittämistä siitä huolimatta 🤔 Sit jos tärppäiskin, niin pitäs vaan toivoa ja yrittää ettei ala liikaa harmittaa ketään osapuolta, jos ei pääsekään mukaan 😔

Meillä on miehen työhommat kans välillä sellaisia, että rajoittaa esim. aktiivisen yrittämisen kiertoja (esim. maaliskuussa tulossa taas se tilanne meillä vastaan, että hän on just kriittiset ajankohdat ihan muualla) eikä tiedä, mikä tilanne mahdollisesti tulossa kuukausien päästä, mutta en mahdollisten työjuttujen takia itse haluaisi kyllä tauottaa yrittämistä, varsinkin kun joudutaan muutenki 🙄

Mitä te tekisitte meidän tilanteessa? Jos tulen raskaaksi nyt helmi-, maalis- tai huhtikuussa, niin on todennäköistä, että isä ei pääsisi synnytykseen töistä mukaan 😯🫤 Ja ei pystyisi heti pitämään isyyslomaakaan.
Pitäisittekö tauon yrityksessä?

Miehen ja mun tämän hetkinen mielipide asiaan on silti se, että ei pidetä taukoa, kun vuosi on jo yritetty 🤔
Mä itse henkilökohtaisesti kallistuisin tuossa tilanteessa varmaan siihen, että haluisin silti jatkaa yrittämistä. 🤔 Ajattelen ehkä niin, että 9 kk on pitkä aika ja sinä aikana tilanteet kerkee elää ja muuttua. 🤔 Hankala tilanne joka tapauksessa. 😕

Takaisin