Raskaaksi 2024

Mä näin viime yönä unta et tein selkeesti positiivisen raskaustestin, olipa kyllä iso pettymys kun heräsin 😂
Miä taas näin viime yönä unta, että esikoinen toi miulle jostain syystä (en muista miksi) testin, jolla voi testata et onko raskaus keskeytynyt. Semmonen samantyylinen liuskatesti, ku mitä nää perus ovis ja r-testit on. Ja sit lopulta se paketti vissii sisälsi jonku pillerin, et voi keskeyttää, jos testi näyttää ettei oo keskeytynyt. Tosi omituinen uni :tears:

Tässä kuva viel lähempää
IMG_4645.jpeg

Täällä kp 6. Ihanan auvoisa olo. Miehellä vauvakuume, se on rohkistanut muakin. Eilen keskusteltiin arjesta, miltä se tuntuu nyt ja myös kävimme läpi mun pelkoja raskaus ja vauva-ajalle. Helpotti ❤️ Mulla aikaisemmin kokemusta, että olen jäänyt kohtuuttoman yksin lasten kanssa aina. Mun mies hämmästeli aikaisempia kokemuksia, mutta totesi, että nyt rinnallani on eri mies ja erinlainenkin. Hän rakastaa lapsia ja sanoi aina olleen omien lasten syntymän jälkeen monta viikkoa hyvin energinen ja suojelunhaluinen vauvaan ja äitii , sekä kantanut vastuuta perheen arjesta. Minä puolestaan hämmästelin tätä "ai, en oo kuullukaan tuommoisesta" 😅😩.

Mulla omat terapiat jatkuu ja katselen tässä, tuleeko meille vauva ja jatkan terapiaa sitten tauon jälkeen, vai odotammeko. Ehkä emme odota, koska terapiassa voi mennä vuosi tai toinenkin. Mulla on siis kompleksinen PTSD.

Seuraavaksi meillä on kuukauden päästä muutos arjessa, kun mun molemmat lapset menee hoitoon ja mulla alkaa miettiminen, että aloitanko rauhassa jotain opiskelemaan, vai olenko sairaslomalla terapioiden/keräten voimia/opetellen uusia positiivisia ajatuskiemuroita aivoituksiini ja arkea rauhassa hoitaen. Tämän päätän helmikuun puolivälin jälkeen.

Kaikki on arjessa tosi hyvin. Vauvalle ei aidosti ole mitään estettä syntyä, kunhan vaan minä jaksan traumojeni kiusatessa maadoittua tähän turvalliseen hetkeen ❤️

Mielenterveysjutut/traumat on niin paskaa. Mutta, en halua niiden päättävän mun loppuelämää ❤️ Hitaasti. Itseä tukien, mieheltä tukea saaden ja luottaen tähän meidän omaan kuplaamme ❤️

Aika jännä ajatus, että 10pv päästä voi olla jo tärppimahdollisuus, pienesti kutkuttaa vatsanpohjaa. Kaikki se testailu, meidän vauvako se sieltä voisi alkaa kehittymään ❤️😍
Ja juuri lenkillä eräs tuttu ilmoitti vauvauutisensa, sanoin, että onnea ihanaa ja ajattelin, että meillekin kiitos 😍

Katselin eilen netistä retrovaunuja sisävaunuiksi ja viikonloppuna haemme ne, jos aikataulu riittää...että kait sitä aikalailla tosissaan haaveilee.💗

Tervetuloa kaikille uusille 🤗❣️ kivan aktiivista täällä ollut, oon melkein päivittäin käynyt lueskelemassa, mutta en oo itse jaksanut nyt menkkojen aikaan kirjoitella.

Täällä elellään kiertopäivässä 5, menkat loppu ja yk6 alussa. Saa nähdä milloin ovis alkaa tässä kierrossa lähenemään. En oo jotenkin ees jaksanut miettiä tulevia ovistestailuja ja milloin alotan ne tässä kierrossa. Mulla on cb dual hormone testejä vielä jäljellä, niin pitäs ajoissa kuitenkin aloitella. Huomaa, että vähän turtuu tähän yritykseen jo, kun mitään ei tapahdu. Tiedän, ettei oo vielä pitkään yritetty ja turhaa tässä vaiheessa valittaa, mutta kai se epätietoisuus siitä onnistuuko raastaa. Edellisessä yrityksessä tässä vaiheessa oli just varhainen keskenmeno.

Musta tuntuu vahvasti, että ehkäisyrinkulan jäljiltä mulla on kierto ja hormonit vähän vinksallaan. Ikää on 32v, joten toivon ettei tässä vaiheessa ikä vaikuttaisi hormoneihin. Onko kellään vinkata jotain luonnonmukaisia apuja hormonien tasapainotukseen? Mulla on mama-vitamiini, vehnänalkioöljy kapselit, sinkki, d-vitsku ja ubikinoni + b6 valmisteet käytössä. Maca on mennyt aiemmissa kierroissa alkukierron, mut jätin sen nyt pois. Ekassa yrityksessä koin, että maca auttoi, mutta nyt en oo huomannut vaikutuksia.
Löysin spotifysta sellasen podcastin, kun the ultimate pregnancy prep podcast (voin ainakin muutamien jaksojen kuuntelun perusteella suositella!) ja oon nyt kiinnittänyt tosi paljon ruokavalioon huomiota, että sillä tukisin kehon hormonitoimintaa. Pitäisi tuon podcastin mukaan mm. tukea maksan toimintaa ja vältellä sitä kuormittavia tekijöitä, varsinkin kun on hormonaalisen ehkäisyn lopetus taustalla.

Tervetuloa kaikille uusille 🤗❣️ kivan aktiivista täällä ollut, oon melkein päivittäin käynyt lueskelemassa, mutta en oo itse jaksanut nyt menkkojen aikaan kirjoitella.

Täällä elellään kiertopäivässä 5, menkat loppu ja yk6 alussa. Saa nähdä milloin ovis alkaa tässä kierrossa lähenemään. En oo jotenkin ees jaksanut miettiä tulevia ovistestailuja ja milloin alotan ne tässä kierrossa. Mulla on cb dual hormone testejä vielä jäljellä, niin pitäs ajoissa kuitenkin aloitella. Huomaa, että vähän turtuu tähän yritykseen jo, kun mitään ei tapahdu. Tiedän, ettei oo vielä pitkään yritetty ja turhaa tässä vaiheessa valittaa, mutta kai se epätietoisuus siitä onnistuuko raastaa. Edellisessä yrityksessä tässä vaiheessa oli just varhainen keskenmeno.

Musta tuntuu vahvasti, että ehkäisyrinkulan jäljiltä mulla on kierto ja hormonit vähän vinksallaan. Ikää on 32v, joten toivon ettei tässä vaiheessa ikä vaikuttaisi hormoneihin. Onko kellään vinkata jotain luonnonmukaisia apuja hormonien tasapainotukseen? Mulla on mama-vitamiini, vehnänalkioöljy kapselit, sinkki, d-vitsku ja ubikinoni + b6 valmisteet käytössä. Maca on mennyt aiemmissa kierroissa alkukierron, mut jätin sen nyt pois. Ekassa yrityksessä koin, että maca auttoi, mutta nyt en oo huomannut vaikutuksia.
Löysin spotifysta sellasen podcastin, kun the ultimate pregnancy prep podcast (voin ainakin muutamien jaksojen kuuntelun perusteella suositella!) ja oon nyt kiinnittänyt tosi paljon ruokavalioon huomiota, että sillä tukisin kehon hormonitoimintaa. Pitäisi tuon podcastin mukaan mm. tukea maksan toimintaa ja vältellä sitä kuormittavia tekijöitä, varsinkin kun on hormonaalisen ehkäisyn lopetus taustalla.
Ainakin boostia esimerkiksi ovulaatioon tuli gelee royalesta. Sen ajan kun käytin, huomasi selkeän eron esimerkiksi siinä, miten ja kuinka voimakkaasti eri vaiheet kierrossa ilmenee. Söin ovulaatioon asti ja loppukierto ilman, muistaakseni. Tarrasi kiinni toisesta gelee-kierrosta. Osa sanoo ettei huomannut eroa, mutta omalla kohdalla uskon että ehkäisyn jälkeen sekaisin ollut kroppa sai sen mitä tarvitsi tästä tavarasta :Grinning Face With Smiling Eyes: (mulla ikää oli tuolloin ~35 ja myös tosiaan endometrioositausta) osa sanoo, että mm. vahvistanut limakalvoja ja tokihan tuota markkinoidaan vaikka mihin. Tutkimuksia vähän, mutta näyttöä hyödyistä kuitenkin on hyvinvoinnin ja hormonitoiminnan osalta.

Ainakin boostia esimerkiksi ovulaatioon tuli gelee royalesta. Sen ajan kun käytin, huomasi selkeän eron esimerkiksi siinä, miten ja kuinka voimakkaasti eri vaiheet kierrossa ilmenee. Söin ovulaatioon asti ja loppukierto ilman, muistaakseni. Tarrasi kiinni toisesta gelee-kierrosta. Osa sanoo ettei huomannut eroa, mutta omalla kohdalla uskon että ehkäisyn jälkeen sekaisin ollut kroppa sai sen mitä tarvitsi tästä tavarasta :Grinning Face With Smiling Eyes: (mulla ikää oli tuolloin ~35 ja myös tosiaan endometrioositausta) osa sanoo, että mm. vahvistanut limakalvoja ja tokihan tuota markkinoidaan vaikka mihin. Tutkimuksia vähän, mutta näyttöä hyödyistä kuitenkin on hyvinvoinnin ja hormonitoiminnan osalta.
Tästä valmisteesta muistan lueskelleeni jo ekan yrityksen aikaan, mutta ei tullut itse tätä kokeiltua. Täytyy ehdottomasti kyllä kokeilla, voisi ottaa ensi kiertoon kokeiluun, kiitos vinkistä! 🙏 Tarvisin varmasti just limakalvojenkin vahvistamista 😁

No niinhän siinä kävi, että kävin tänään ostamassa oikein kunnolla raskaustestejä. Tuskinpa vaan voin olla testaamatta heti huomenna aamulla vaikka vasta dpo 9-10 😂 Olin myös optimisti ja jätin ovistestit kauppaan 🙈

Mulla on kans epäsäännöllinen kierto, oli ennen pillereitä, sit ku lopetettiin ne raskaustoiveen vuoksi, kierrot oli 2-8 vkoa, raskauduin 7 kk kohdalla. Nyt kolmannet menkat menossa synnytyksen ja imetyksen jälkeen (ärsyttävä kp1🤣). Kierto ollut 26-33 päivää. Mietin että milloin sitä tikuttelisi ovista, alottaisko jo kp14 vai vasta myöhemmin😅 luteaali oli nyt 11 pvää, ennen ekaa raskautta mitä seurasin muutaman kerran oli 7-12 vrk. Toi gele mitä alempana ehdotettiin vois olla hyvä kokeilla, toki itellä varmaan eniten se luteaali vaikuttaa😬

Jaiks! Luulin tänään että menkat alkoi töissä, soitin miehelle, että onko kotona siteitä. Menin kotiin ja tadaa! Ei menkkoja vaikka lorahteli töissä ja hirveät menkkaolot. En testannut tänään... Ja nyt harmittaa ettei aamuksi ole testiä (tai sit ne menkat alkaa nyt yöllä). Tänään dpo 12 ja kp 32/28. 😬 Mun kroppa on ihan sekaisin siitä keskenmenosta!

Takaisin