Tervetuloa kaikille uusille
kivan aktiivista täällä ollut, oon melkein päivittäin käynyt lueskelemassa, mutta en oo itse jaksanut nyt menkkojen aikaan kirjoitella.
Täällä elellään kiertopäivässä 5, menkat loppu ja yk6 alussa. Saa nähdä milloin ovis alkaa tässä kierrossa lähenemään. En oo jotenkin ees jaksanut miettiä tulevia ovistestailuja ja milloin alotan ne tässä kierrossa. Mulla on cb dual hormone testejä vielä jäljellä, niin pitäs ajoissa kuitenkin aloitella. Huomaa, että vähän turtuu tähän yritykseen jo, kun mitään ei tapahdu. Tiedän, ettei oo vielä pitkään yritetty ja turhaa tässä vaiheessa valittaa, mutta kai se epätietoisuus siitä onnistuuko raastaa. Edellisessä yrityksessä tässä vaiheessa oli just varhainen keskenmeno.
Musta tuntuu vahvasti, että ehkäisyrinkulan jäljiltä mulla on kierto ja hormonit vähän vinksallaan. Ikää on 32v, joten toivon ettei tässä vaiheessa ikä vaikuttaisi hormoneihin. Onko kellään vinkata jotain luonnonmukaisia apuja hormonien tasapainotukseen? Mulla on mama-vitamiini, vehnänalkioöljy kapselit, sinkki, d-vitsku ja ubikinoni + b6 valmisteet käytössä. Maca on mennyt aiemmissa kierroissa alkukierron, mut jätin sen nyt pois. Ekassa yrityksessä koin, että maca auttoi, mutta nyt en oo huomannut vaikutuksia.
Löysin spotifysta sellasen podcastin, kun the ultimate pregnancy prep podcast (voin ainakin muutamien jaksojen kuuntelun perusteella suositella!) ja oon nyt kiinnittänyt tosi paljon ruokavalioon huomiota, että sillä tukisin kehon hormonitoimintaa. Pitäisi tuon podcastin mukaan mm. tukea maksan toimintaa ja vältellä sitä kuormittavia tekijöitä, varsinkin kun on hormonaalisen ehkäisyn lopetus taustalla.