Raskaaksi 2024

Samassa kierronvaiheessa mennään täällä myös. Eli nyt 10/28. Sain pojalta kuumetaudin ja toivon, ettei se vaikuta tulevaan ovulaatioon. Nyt yritän mahdollisimman paljon lepäillä ja ottaa panadolia vain tarvittaessa. Opin vasta kuukausi sitten, että ibuprofeeni saattaa blokata ovulaation. Eipä tämmöstä aikaisempien kohdalla edes miettinyt.

Haha aina näissä ketjuissa joku rullaa samaa kiertoa. 😄

Toivotaan että kuume helpottaa, tuo särkylääketieto on muuten uutta tietoa. Minulla synnytyksen jälkeen menkkakivut hävisivät lähes kokonaan, samalla loppui särkylääkkeen syönti. Eipä sitä ole tarvinnut syödä muuhun, nyt varmaan pitäis koputtaa puuta.

Dpo15 / Kp 38, eikä menkkoja vielä näy. Epämääräistä rusehtavia valkovuotoa. Toki tänään Ouran mukaan lämmöt hieman dropanneet ja tissikipu alkaa hellittää. Mulla on pääsääntöisesti aina rinnat arkana ennen menkkoja ja sit loppuu päivä ennen alkua. Eli ehkä ne nyt sit tässä tänään tai huomenna alkaa. On kyllä taas pitkä kierto 😓 viime kierto oli myös 37 päivää.. Vuosi sitten pysyi aina pääsääntöisesti alle 35 päivän, mut nyt on alkanut tulemaan toisinaan näitä 36-38 päivän kiertoja. Mistähän voisi johtua, et kierto pitkittyy? Ikä? Elämäntapamuutokset? Stressi? 🫠

Tervetuloa kaikille uusille :smiling face with heart-eyes: kiva kun meitä alkaa olla jo paljon, toivotaan kunnon plussa-aaltoja vaan nyt :smiley-bounce016

Dpo15 / Kp 38, eikä menkkoja vielä näy. Epämääräistä rusehtavia valkovuotoa. Toki tänään Ouran mukaan lämmöt hieman dropanneet ja tissikipu alkaa hellittää. Mulla on pääsääntöisesti aina rinnat arkana ennen menkkoja ja sit loppuu päivä ennen alkua. Eli ehkä ne nyt sit tässä tänään tai huomenna alkaa. On kyllä taas pitkä kierto 😓 viime kierto oli myös 37 päivää.. Vuosi sitten pysyi aina pääsääntöisesti alle 35 päivän, mut nyt on alkanut tulemaan toisinaan näitä 36-38 päivän kiertoja. Mistähän voisi johtua, et kierto pitkittyy? Ikä? Elämäntapamuutokset? Stressi? 🫠
Kaikki mainitsemasi varmaan voi vaikuttaa, toki oon ymmärtänyt että ikä tekis enempi sen että kierto ensin lyhenee. Mutta näistä on niin vaikea sanoa, itekin googlettelin ja suunnilleen mikä vaan voi vaikuttaa 🫠 Että yritäpä siinä sitte itekseen pähkäillä että millä vois lähteä korjaamaan :facepalm: Stressi lienee pahin, eli aina jos sitä saa helpotettua niin parempi, mutta helpommin toki sanottu kuin tehty...
Plussa ja varovaisen onnellinen. 😭❤️

Esikoinen 2021 tärppäs heti ja toista yritetty noin puoli vuotta. Hakeuduin yksityiselle lyhyen luteaalivaiheen takia ja sain tukilääkkeet, jotka auttoivat heti ekalla kierrolla. 🥺

Ei ollut mitään oireita ja itkin jo menkkojen alkua, kun alkoi tiputtelu ja tein negatiivisen testin. Muutaman päivän päästä vuoto lakkasi ja testasin plussan. Sama esikoisen kanssa.

Iloinen, että hakeuduin yksityiselle, vaikka kallista on käydä hakemassa sieltä apua. 🫶
Mitkä tukilääkkeet sait? Mulla tämä toiveessa myös, huomenna olis lääkäriaika, katotaan mitä sanoo kun meillä ei kuitenkaan pitkää yritystä oo takana mutta ikää toki jo on ettei tässä mahdottoman pitkään haluais yritelläkään.

Rinnat tuntuvat hieman "täysiltä" nyt dpo 12, enkä testannut. Odotellaan menkkoja (mulla ei siis ole "luomumenkkoja" ollut vuosiin). Kierukka vei vuodot ja ekasta yrityksestä raskauduin. Nyt tuntuu olevan kroppa sekaisin siitä vkm. Normaalikierto 28-19pv, nyt menossa jo 32 ja flow ennustaa lauantaille menkkoja alkavaksi vasta... Tosin aika hakuammuntaa, kun ei ole tarkkaa tietoa kierrosta muuta kuin tuhruvuodot 28 PV välein kierukan kanssa.

Kaikki mainitsemasi varmaan voi vaikuttaa, toki oon ymmärtänyt että ikä tekis enempi sen että kierto ensin lyhenee. Mutta näistä on niin vaikea sanoa, itekin googlettelin ja suunnilleen mikä vaan voi vaikuttaa 🫠 Että yritäpä siinä sitte itekseen pähkäillä että millä vois lähteä korjaamaan :facepalm: Stressi lienee pahin, eli aina jos sitä saa helpotettua niin parempi, mutta helpommin toki sanottu kuin tehty...

Kiitos vastauksesta 🩷 vertaistuki ja tsempit kyllä helpottaa kun pohtii itsekseen yhtä sun toista 😅 Täytyy vaan jatkaa tarkkailua ja jos nyt jää pysyvästi pitkäksi nämä kierrot, niin sitten hakeutua lääkärin pakeille 😄

Heippa kaikille! Kahden edellisen raskauden ajan pyörin täällä kirjoittaen joten tuntuu tutulta ja turvalliselta taas palata tänne, kun meidän vauva nro 5 yrittäminen pian alkaa :Heavy Black Heart: Paljon uusia nimiä täällä. Niille jotka ei minua tunne niin meidän perheen nuorimmat pojat, eli minun ns. iltatähdet, syntyi - 21 ja - 22, mutta elämä heitti hieman häränpyllyä vanhemman lapsen kehityshaasteiden sekä nuoremman lapsen raskaudenaikisten vasta-aineiden ja siitä seuranneen stressin vuoksi, joten kirjoitteluni täällä foorumilla hiljentyi hyvin pian viimeisimmän synnytyksen jälkeen. Meillä tosiaan on jo neljä poikaa, tyttövauva kovasti haaveissa ja tämä viides on meidän viimeinen, kävi miten kävi. Koska aina saa toivoa, niin toiveissa olisi raskautua niin, että tulisi alkuvuoden vauva seuraavalle vuodelle. Maaliskuuhun asti siis pitää jarrutella vielä, mutta ovistestit lähtee tänään tilaukseen :tears: herra nro neljä nappasi kiinni ensimmäisestä yrityskierrosta yhdellä talletuksella, tällä kertaa aion kokeilla kaikki kikkakolmoset josko vauva nro viisi olisi eri sukupuolta,koska näköjään pojat on niitä superuimareita meillä.. Voin ujosti kertoa olevani jonkin sortin tikutteluaddikti. Stressiä en vedä, mutta ihanaa saada yksi päivittäinen rutiini lisää ovistikkujen myötä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: en ole niitä jotka kykenee esim rt kanssa odottamaan, testailen niitäkin yleensä jo dpo 8 tienoilla reippaasti. Dpo9 aikoihin kun on yleensä ensimmäiset pikkuhaamut näkyneet.

Omaa kiertoa tässä pari kk nyt seuraillut pillereiden lopettamisen jälkeen. Näyttäisi nyt rauhoittuneen 28 kiertopäivään. Endometrioosi potkii taustalla taas vaihteeksi, toivotaan ettei siitä tule ongelmia.

Tosiaan en tässä nyt bongannut vanhoja tuttuja, mutta kiva "tavata" uusia ja kaikille tasapuolisesti tsemppiä, tarrasukkia ja onnea tilanteesta riippuen!

Heei, minäkin palailen hiljaiselolta. Tämä kierto on nyt mennyt testaamatta, eli ei ole tarkkaa tietoa milloin ovis oli. Sen verran kroppaa kuulostelin ja edellisiin kiertoihin peilaten nyt voisi olla about dpo4, ja jos näin on, niin tallettelut meni ihan hyvin. Saas nähdä maltanko olla myös r-testien kanssa testaamatta, ja odotella menkkojen alkua. Luulen että en. :Speak No Evil Monkey:

Tänään kuulin töissä raskausuutisen ja kyllä huomasin olevani kateellinen. Vaikka tämä testaamattomuus on ehkä vähän rauhoittanut minua, niin selkeästi kaipuu yhteisestä syliteltävästä kasvaa kohisten.

Mukavaa kun täällä on plussatuulien lisäksi myös uutta porukkaa, tervetuloa kaikille joukkoon :Two-hearts:

Tein varmaan virheen, kun kävin ostamassa viikonloppua varten muutamat testit. Nyt ne kuumottelee mua tuolla kaapissa ja huutaa mun nimeä :rolling:
Mä tänään mietin kaupassa, että voisi ostaa testejä valmiiksi jo kaappiin, mutta totesin että siinä käy sitten just noin ja päädyn testaamaan liian aikaisin 😅

Muullakaan ei nyt tällä kertaa tullut sitä nännikipua ja olin aivan varma että ei tuu plussaa! No tuli ja nyt RV 5+0 ja nännikipu on pahin mitä ikinä😂 tuli nyt vasta paljon myöhemmin ja kauheena tulikin sit. Niin on erilaisia raskaudet näköjään.
Terveiset kaikille tutuille! :smiling-eyes: Täällä on puhuttu paljon oireista, niin lohdutan oireettomia:

Mulla tässä raskaudessa klassiset oireet alkoivat vasta 5+1, sitten tuli ryminällä rintakipu, nännikipu, pahoinvointi, pissahätä ja väsymys.

Sain plussan dpo 9 (dpo 8 tuli viivanpaikka). Dpo 5-6 oli kovia vihlontakipuja eli varmaan kiinnittyminen, dpo 8-9 välisenä yönä maistoin kerran (!) suussa raudan, ja dpo 8-16 oli paljon menkkakipuja eli odotin että kk alkaisi vahvistuvasta viivasta huolimatta. Mut mitään muita oireita ei ollut ennen 5+1. Ei niitä välttämättä ole.

Hei! Mä olin jo raskaaksi 2023 ryhmässä, nyt siirryn tänne. Kirjotan lyhyesti meidän tilanteen.
Ikä 31
Ensimmäinen lapsi toiveissa
Ehkäisy jätetty 2022 vuoden lopulla pois
Ensikäynti lapsettomuusklinikalla nyt tammikuussa
Selittämätön lapsettomuus, ensimmäiset hoidot aloitetaan ensi kiertoon
Tänään ovulaatiotesti positiivinen

Mää luulen, että täällä menee tammikuu varmaankin ohisektorille. En testaile (ainakaa vielä), mutta oma arvio että dpo 11 oisi menossa, ja olojen perusteella uumoilen uutta kiertoa alkavaksi viikonlopulla. Saas nähdä.

Oon huomannu, että oon nyt alkanu hirveesti laskeskeleen kaikkia mahdollisia syksyn menoja sen mukaan, että jos tärppäis tossa kuussa, niin oiskohan sillon ja tällön sitten enää kunnossa keikalle, teatteriin, matkalle jne. jne. 😅 Toistaiseksi en oo vielä kieltäytyny mistään, mutta oispa ihana syy sitten perua suunniteltuja menoja 😁

Takaisin