Raskaaksi 2024

Tsemppiä ❤️, tuo digitaalinen testi on toisaalta melko karu kun se täräyttää sanallisesti sen hetkisen totuuden eikä jätä tulkinnan varaa. Mulla myös kp 28 (kierto vaihdellut ehkäisyn poisjätön jälkeen) ja dpo 13-14, edelleen rsfun herkällä negaa näyttää. En oo nyt raaskinut tuhlata digitaalisia.
Yrityskierto 5 ja tällä kertaa negatiivinen testi alkoi tuntumaan jo turruttavan tutulta, ei tullut lohdutonta itkua kuten aiemmin. Alkaisipa pian uusi kierto! 🤞🏼

Kiitos, sinne myös ❤️ Meillä oli myös 5. kierto ja kieltämättä tässä alkaa pikkuhiljaa jo turtua ja kyynistyä, itkutkin jäi väliin.

Joku tuolla kyseli, onko lämpöjä seurannut. Varsinaisesti en oo mittaillut, mutta Ouran antamia lämpöjä seuraillut. Miulla on ollu Oura viime vuoden maaliskuusta alkaen. Nyt on ensimmäistä kertaa ikinä 7pv putkeen lämmöt Ouran mukaan ollu koholla 0,2-0,4. Edellisen kierron lopussa kp 30-35 oli sen 6pv koholla ja sit alkoikin menkat. Nyt mennään kp 23, mahdollisesti dpo 8. Muutaman päivän ollut alavatsalla nippailuja, nähtäväksi jää. Ma meinasin seuraavan testin tehdä ja jos se on nega ni testailen varmaan siihen, jos/kun menkat alkaa. Kierrot olleet vaihtelevan mittaiset, niin en osaa oikein sanoa, milloin pitäis menkkojen alkaa. Ouran mukaan 27.-30.1. olis menkkojen alku, joten ainaki sinne asti sit testailen, jos ei plussaa kuulu.

Seuraako teistä joku lämpöjä? Mulla ollu nyt ovulaation jälkeen 36,2 ja tänään olikin 35,8 🤔 Nyt dpo 6. Ihan niinku muistaisin lukeneeni, että laskee hetkeks kiinnittyessä? 😯 Olispa siitä johtuvaa 🥰❤️
Täältä löytyy foorumilta oma ketju lämpöjen seurailulle 😊 Mittaathan kielen alta aamulla ekana suht samoihin aikoihin ja aina samalta puolelta kielijännettä? Silloin on parhaiten vertailukelpoisia lämmöt 😊

Täältä löytyy foorumilta oma ketju lämpöjen seurailulle 😊 Mittaathan kielen alta aamulla ekana suht samoihin aikoihin ja aina samalta puolelta kielijännettä? Silloin on parhaiten vertailukelpoisia lämmöt 😊

Joo huomaa, että en oo perehtynyt aiheeseen, ku kainalosta oon mitannut 🤭🤣 Pitäis varmaan kunnolla perehtyä aiheeseen 😄👍🏻

Täällä ajattelin ottaa tämän kierron ihan rennosti, kun aina ennen kuukautisia alkaa tulkita jokaista oiretta onnistuneeksi raskaudeksi🙈 Mutta nyt viikonloppuna on todennäköisesti ovulaatio ellei ole jo, ja tallettelut tehty torstaina ja tänään, eli varmaan alkaa tossa viikonpäästä taas uskoa jo raskauteen😅 Onko muuten muut tehneet jo mitään hankintoja, mä menin nyt tilaamaan kesälle jo parin kivaa äitiysmekkoa hm:ltä, ja gugguulta pienen baby collectionin pipon ja viltin🥰 Esikoisen odotus kesti sen neljä vuotta että tässä voi tovi mennä ennen kuin niitä saa käyttöön, mutta ei saa menettää toivoa☺️ Nyt ajattelin etten osta mitään muuta ennen plussaa😂
Tsemppiä piinapäiviin muillekkin❤️

Tsemppiä ❤️, tuo digitaalinen testi on toisaalta melko karu kun se täräyttää sanallisesti sen hetkisen totuuden eikä jätä tulkinnan varaa. Mulla myös kp 28 (kierto vaihdellut ehkäisyn poisjätön jälkeen) ja dpo 13-14, edelleen rsfun herkällä negaa näyttää. En oo nyt raaskinut tuhlata digitaalisia.
Yrityskierto 5 ja tällä kertaa negatiivinen testi alkoi tuntumaan jo turruttavan tutulta, ei tullut lohdutonta itkua kuten aiemmin. Alkaisipa pian uusi kierto! 🤞🏼

Tällaisiakin kokemuksia on kyllä kiva kuulla, kun tosiaan monet saa niin varhaisilla dpo:illa melko selkeän viivan. Luo ehkä joissain tapauksissa uskoa, etenkin kun sullakin varhaisella testillä tehtynä. Itse toisaalta heittää kierron toiveet aika pian roskiin negatestin jälkeen, enkä odota "mitä jos olikin myöhäisempi ovulaatio", koska yleensä sen tallettelubuumin jälkeen tulee luonnostaan oltua selkeästi vähemmän aktiivisia ja pidettyä taukoa tuosta peiton heiluttelusta. 🫡
Jep, nyt vaan ei millään malta odottaa ja tänäänKIN dpo8 tein pregchekin 25 nii eipä siinä mitään näkynyt😂 epäsäännölliset kierrot on kyllä pyllystä🙈

Täällä ovistesti viimein vahva plussa, kp17/25-26. Koska oon utelias niin tein myös pc 25 mIU/ml testin ja siinä todella selvä ja värillinen haamulainen jo heti testiajalla, mitä ihmettä 😂

Ovulaatiotesti näyttänyt sellasta ärsyttävää "melkein plussaa" kp9 lähtien ja olin ihan varma jo et se huippu mennyt aiemmin ku oon pystyny testailla vaan aamusin. Nyt jos ovulaatio onkin vasta huomenna niin menee aikaa ennenku pääsee edes piinailemaan kunnolla 😫 en oo aiemmin tikuttanut ovista niin en tiedä millä kplla se yleensä on ollut.

Kp13/? käynnissä ja nyt selkeästi alkaa tulla limoja. Ovulaatiotestissäkin vähän viivan tummumista, aion nyt testailla 3 kertaa päivässä kunnes tulee plussa 😅 toki mulla on noita halpoja one step -testejä, niin niissä ei välttis selkeää plussaa ees tuu et vaikka toi äskeinenkin testi saattaa olla se lh-huippu.

Viime kierrossa otin siis ehkäisykapselin veks 19.12. ja olin tuntevinani ovulaation voimakkaiden kipujen saattelemana ihanasti jouluna 25.12. En tikuttanut silloin, mutta tästä täsmällisesti DPO14 alkoi menkat eli todennäköisesti näin olikin. Mitään tuntemuksia ei sillon ollu et olis raskaana, joten menkkojen alku + negatiivinen raskaustesti ei tullu yllätyksenä. (kirjoitan tähän vähän päiväkirjamaisestikin itselleni muistiin, kun myöhemmin näitä tarkistelen).

Mun mielestä tää ovulaation odottelu on pahempaa piinaa ku ne piinapäivät 😆 mä oon ihan samanlainen ku iltatähti89 et alan testaa ihan liian varhain ja sit vielä vääntelen ja kääntelen sitä negatiivista raskaustestiä jossain saakelin ultimate-spot-valossa ja yritän tihrustaa jotain olematonta viivanpaikkaa 😆 noissa ovulaatiotesteissä saa aina jotain väriä niin niistä ei saa semmosta kiksiä/adrenaliinia mitä siitä negatiivisen raskaustestin tuijottelusta saa 🤣

Täällä ovistesti viimein vahva plussa, kp17/25-26. Koska oon utelias niin tein myös pc 25 mIU/ml testin ja siinä todella selvä ja värillinen haamulainen jo heti testiajalla, mitä ihmettä 😂

Ovulaatiotesti näyttänyt sellasta ärsyttävää "melkein plussaa" kp9 lähtien ja olin ihan varma jo et se huippu mennyt aiemmin ku oon pystyny testailla vaan aamusin. Nyt jos ovulaatio onkin vasta huomenna niin menee aikaa ennenku pääsee edes piinailemaan kunnolla 😫 en oo aiemmin tikuttanut ovista niin en tiedä millä kplla se yleensä on ollut.
Eiks tää tarkottais ihan positiivista raskautta? 🙈

Hei kiitos tästä vinkistä, olen itsekin ensikertalainen. Foolihapot (mama vitamiini) on aloitettu, mutta ferritiinejä ei ole tullut testattua. Saisikohan ne käytyä ottamassa vaikka ihan työterveydessä? 🧐 jos kävisi testauttamassa samalla muita arvoja ns ”terveystarkastuksen” puitteissa.
Meillä ei kuulunu ferritiini työterveyteen niin soitin julkiselle ja kysyin et pääsiskö siellä ottamaan, ja pääsi. 😊

Etkös ole sitten raskaana ja ovistesti vaan reagoi raskauteen.

Valora voi ei 😣💔 kuulostaa niin kliseeltä mutta aika parantaa varmaan tässä herkässä asiassa. Sä et ole yksin. Me ollaan täällä tukena ❤️ Mä kyllä uskon että teille suodaan pysyvä onni vielä vaikka nyt kävikin näin.

Eiks tää tarkottais ihan positiivista raskautta? 🙈
No osa sanoo et r-testi vois näyttää sitä haamulaista myös ovulaation aikaan ja mietin voiko muka raskaus näkyä jo tässä vaiheessa r-testissä 🤔 flo ennusti mulle ovista vasta tälle vkolle mut se ois pidemmällä (30 päivää) kierrolla. Nyt ollu viimeset kierrot tosiaan tuota lyhyttä 25-26 päivää.

Mä en kestä😭🥰. Piti odottaa sunnuntaihin, jotta kuukautiset olis ainakin flo:n mukaan päivän myöhässä, mutta päätin sitten aamulla testata. Ei ole vuorokauden eka pissa, mutta silti jo viiva.
Toissapäivänä alkoi illalla myös lähes huomaamaton tiputteluvuoto, joka kesti eiliseen aamuun. Hyvin hyvin hailea. Huomasin vain kun kävin vessassa ja paperi oli ihan kevyesti vaaleanpunertava. Itse asiassa tosi samoilla dpo päivillä kuin esikoisen raskaudessa. Tänään siis varmaan n. dpo16.
Testaan varmaan su uudestaan, jotta näen vahvistumisen. Mutta hyvä fiilis on. Meidän pieni syyskuinen🥰😭🥺
View attachment 130089
Ihanaa! Onnea 💖💖

No osa sanoo et r-testi vois näyttää sitä haamulaista myös ovulaation aikaan ja mietin voiko muka raskaus näkyä jo tässä vaiheessa r-testissä 🤔 flo ennusti mulle ovista vasta tälle vkolle mut se ois pidemmällä (30 päivää) kierrolla. Nyt ollu viimeset kierrot tosiaan tuota lyhyttä 25-26 päivää.
Raskaustesti näyttää plussaa vaan hcg hormonille 😊 Eli ei voi näyttää plussaa lh-noususta, koska se ei yksinkertaisesti tunnista lh-hormonia.
Näissä hormoneissa on molemmissa täysin sama alkuketju, mutta hcg:n ketju on pidempi, kuin lh:n. Joten siksi ovistesti voi reagoida raskauteen (tunnistaa myös hcg:n alkuketjun), mutta raskaustesti ei lh hormonin nousuun(raskaustesti ei tunnista lyhyempää lh hormonin ketjua). Eli jos sait haamulaisen raskaustestiin niin kannattaa ihmeessä testailla uudelleen! 🤩

Raskaustesti näyttää plussaa vaan hcg hormonille 😊 Eli ei voi näyttää plussaa lh-noususta, koska se ei yksinkertaisesti tunnista lh-hormonia.
Näissä hormoneissa on molemmissa täysin sama alkuketju, mutta hcg:n ketju on pidempi, kuin lh:n. Joten siksi ovistesti voi reagoida raskauteen (tunnistaa myös hcg:n alkuketjun), mutta raskaustesti ei lh hormonin nousuun(raskaustesti ei tunnista lyhyempää lh hormonin ketjua). Eli jos sait haamulaisen raskaustestiin niin kannattaa ihmeessä testailla uudelleen! 🤩
No tätä mä oonkin yrittänyt googlailla, mut sit tosiaan joillain ollu samanlaisia haamuviivoja r-testissä oviksen aikaa niin epätoivo meinasi jo iskeä 😅

Täällä noin dpo5 ja ei mitään kummalista huomioitavaa. Yllättävän tyyni olo, hieman kyllä ensi viikon loppupuoli odotuttaa mielessä :Grinning Face With Smiling Eyes: Pohdin tässä että pitäisikö yrittää odottaa, että menkat olisi myöhässä. Mutta en tiedä malttaisinko.. :tears:

Takaisin