Raskaaksi 2024

Mä en kestä😭🥰. Piti odottaa sunnuntaihin, jotta kuukautiset olis ainakin flo:n mukaan päivän myöhässä, mutta päätin sitten aamulla testata. Ei ole vuorokauden eka pissa, mutta silti jo viiva.
Toissapäivänä alkoi illalla myös lähes huomaamaton tiputteluvuoto, joka kesti eiliseen aamuun. Hyvin hyvin hailea. Huomasin vain kun kävin vessassa ja paperi oli ihan kevyesti vaaleanpunertava. Itse asiassa tosi samoilla dpo päivillä kuin esikoisen raskaudessa. Tänään siis varmaan n. dpo16.
Testaan varmaan su uudestaan, jotta näen vahvistumisen. Mutta hyvä fiilis on. Meidän pieni syyskuinen🥰😭🥺
20240119_113353.jpg

Joo, nää on todellisia piinapäiviä, enkä vielä itsekään oikein tiedä miten näinä päivinä sais ajatukset muualle. Jonkun verran helpottaa, kun töiden lisäksi opiskelen amk tutkintoa, niin nyt kun kurssit alkoi tällä viikolla, on illoissa tekemistä. En tänään malttanut olla uittamatta tikkua (mahd.dpo7) mut yritin mennä sillä ajatuksella, et siellä ei todennäköisesti näy mitään. No tyylipuhdas negatiivinen sieltä tuli. Nyt jos oikeasti malttais sinne ma aamuun asti 😂 Oura näyttää edelleen +0,2 astetta ja kohdun seudulla on jotain pieniä tuntemuksia. Ei ihan voi krampeiksi sanoa, mut jotain sinne päin.
Munki oli pakko ostaa testi ku käytiin kaupassa ja eihän tuolta löytynyt niitä 10testejä nii ihan täyspuhdas nega kolmannesta päiväpissasta (pregchek 25)🤣 dpo7 🙃 nyt mietin et pitäis odottaa siihen sunnuntaihin tai maanantaihin mut varmaan tulee toi toinen tikutettua huomisaamuna🤣

Mä en kestä😭🥰. Piti odottaa sunnuntaihin, jotta kuukautiset olis ainakin flo:n mukaan päivän myöhässä, mutta päätin sitten aamulla testata. Ei ole vuorokauden eka pissa, mutta silti jo viiva.
Toissapäivänä alkoi illalla myös lähes huomaamaton tiputteluvuoto, joka kesti eiliseen aamuun. Hyvin hyvin hailea. Huomasin vain kun kävin vessassa ja paperi oli ihan kevyesti vaaleanpunertava. Itse asiassa tosi samoilla dpo päivillä kuin esikoisen raskaudessa. Tänään siis varmaan n. dpo16.
Testaan varmaan su uudestaan, jotta näen vahvistumisen. Mutta hyvä fiilis on. Meidän pieni syyskuinen🥰😭🥺
View attachment 130089
Onnea! Hyvä viiva jo siellä, paljon tarrasukkia matkaan❤️🥰

Nii ja tosiaan, kyllä tämä foorumi on itsellekin just se paikka, jossa jakaa ajatuksia. Yhdelle ystävälle ja kahdelle läheiselle työkaverille kerroin viime syksynä, että aletaan yrittämään, mutta en juurikaan muuta ole heidän kanssaan asiasta jutellut. Täältä saa niin kivasti vertaistukea piinailuihin ja muutenkin :red-heart:

Kiitos Valora 💞

Kyllä se raivo sisällä jyllää ja suru omasta alistumisesta. Mutta askel kerralls eteenpäin. Mulla on onneksi mulle maailman paras mies tukena ja meidän suhde on vaikeuksien jälkeen ratkennut lämpimäksi ja ymmärtäväiseksi.

Viikonloppuna käytiin yhdessä läpi lasten vanhat vaatteet, lajiteltiin myös ne vauvam vaatteet odottamaan tulevaa ❤️ Jotenkin niin symppistä miehen kans istuskella hiljaisuudessa ja käydä läpi vaatteita, hän kaverina ihastelemassa ja minä tietty työnohjaajana, heh 🫢💗 Mulla on luottavainen olo tulevaan. Tuo yksityinen helpottaa niin paljon tulevan ajattelua ja vapauttaa, kun on eri vaihtoehtoja, kuin pelkkä julkinen.

Aloitin syömään foolihappoa isommalla annoksella, sellainen käytännön konkreettinen askel tulevaa unelmaa kohti. ❤️

Kuukautiset ovat nyt kyllä olleet kipeät ja runsaat. Silti nautin olostani kun kroppa toimii vihdoinkin tyhjennyksen jälkeen.

Mies laittoi tänään viestillä, että on ajatellut töissä asioita, keskustelemme illalla ❤️ Sain sen käsityksen, että ihan mukavia aiheita olis tulossa juttelun alle 🫢
Mä rakastan sitä, kun miehellä on ajatuksis jaettavana, se lähentää. Mutta mulle se on uutta, tämä on mulle ensimmäinen suhde, missä jaetaan ajatuksia ja tunteita avoimesti.

Meillä siis tilanne, että mies asuu toisella paikkakunnalla, tekee vuorotyötä toistaiseksi ja on paljon pois täältä minun ja (minun)lasten luota. Mies etsii päivätyötä lähempää täältä ja olemme molemmat sitä mieltä, että hänet tarvitaan tänne meille tueksi, jos raskaudun. Toki muutoinkin hän haluaa osallistua arkeen enemmän, mutta raskautuminen ja vauva lisää sitä tahtoa entisestään saada asia kuntoon.

Miehellä on 10v lapsi ja tapaa häntä. Hänen lapsi ei ole vielä 1.5v aikana istahtanut tähän porukkaan, he ovat miehen kansa aina olleet kaksin. 10vuotiaalle on ollut haastavaa sopeutua, että isäaikana on myös muita jakamassa huomion ja onpa myös miehellä ollut sitten haasteita luottaa, että lapsi sopeutuu, vaikka pyristeleekin vastaan. Sopeutumistq alamme opettelemaan käytännössä tässä kevään aikana ja laitamme myös 10vuotiaalle tänne puitteet kuntoon sängyn ja oman kaapin muodossa, niin josko se auttaisi sopeutumisessa.

Uusioperheessä on kyllä haasteensa. Mun lapset ovat ottaneet mieheni hyvin vastaan, kiintyneet ja sanovat rakastavansa. Voi, kunpa voisin joskus olla lapsen mielestä ihan kiva aikuinen ja hän oppisi myös välittämään minunkin lapsista. Ottaa aikaa ja varmaan vielä lisää aikaa. Uskon, että kun mies ensin uskaltaa "hypätä" täysin uusioperhekuvioon, niin hänen lapsikin hyppää siihen helpommin mukaan, kun näkee, että isäkin on onnellinen muutoksesta. ❤️
Luin jostain, että menee 5 vuotta, että uusioperhekuvio tuntuu jokseenkin samalta kuin ydinperhe.
Vaikea sanoa, että miten 10vuotias sopeutuisi vauvaan ja siihen, että vauva vielä entisestään vie miehen huomiota. Toivon parasta.

Onko muita uusioperheitä? Miten teillä sujuu?
Täällä uusperhe, jossa nimenomaan 9v lapsi miehen puolelta. Lapsi on ottanut minut hyvin vastaan ja itse olen hänet. Toki pientä kipuilua edelleen puolin ja toisin.

Meillähän tosiaan miehen kanssa syntyi yhteinen nyt helmikuussa ja tämä isompi ottanut todella hyvin vastaan, toki ei ole ainokainen äitinsäkään luona, mutta hyvin osaavat jakaa isän huomion. Minä taas jään ja olen jättäytynyt kuviosta sivuun.

Ne kerrat kun olen lopettanut ehkäisyt raskautumistoiveen vuoksi, niin e-pillereiden lopettamisesta kierto palautui heti. Mutta hormoonikierukan jälkeen kesti kolme pitkään kierto, jotka olivat jopa 50 päivää pitkiä. Toisaalta niidenkin kiertojen aikana tapahtui ovulaatio ja raskauduinkin. Mutta kyllä siinä meni pitkän tovi.

Minkä ehkäisyn olet lopettanut ja milloin? :smiling-eyes:
Oho no on ollut sulla eroa siinä miten e-pillereiden ja hormonikierukan jälkeen palautunut!
Mulla oli ehkäisyrengas, jätin sen pois elokuun puolivälin paikkeilla. Eli nyt alkoi kuudes kierto lopetuksen jälkeen. Menkat siis alkoi puolenpäivän aikaan, helpottavaa päästä uuteen kiertoon ja toivon, että tää ois hyvä kierto 🙈

Näköjään meni puoli vuotta, että kierto palautui normaaliksi pillereiden lopettamisen jälkeen. Menkat tuli kyllä, mutta kiero oli tajuttoman pitkä normaaliin 28pvn verrattuna, melkein 40pv pisimmillään. Siitä meni 3kk plussatestiin, ja just laitoin "haamuviivan" ekoille päikkäreille. 😁❤️

Muistin että olis menny 2-3kk, mutta näin se pää pätkii. Tai sitten oon merkkaillu tuonne Flo-sovellukseen mitä sattuu, pitäis melkeen tarkastaa vanhoista kalentereista missä mentiin ja milloin.
Mä muistan joskus jostain lukeneeni/kuulleeni et se 6kk ois aika normi et kierto palautuu, helpottavaa kuulla että jollain ollut juuri näin ja sitten plussannutkin hetken päästä❣️ Toivottavasti mullakin siis tässä pikkuhiljaa normalisoituisi, kun ensi kuussa tulee se 6kk täyteen, kun oon pelännyt et jos nää sekavat kierrot on vaan uus normi mulla. Ja terolutit sain sen yhden pitkän kierron takia tasaamaan kiertoja, niin josko tällee parin kierron jälkeen seki alkais vaikuttaa 🤞

View attachment 130089
Onnea ja tarrasukkia! 😍

Mä muistan joskus jostain lukeneeni/kuulleeni et se 6kk ois aika normi et kierto palautuu, helpottavaa kuulla että jollain ollut juuri näin ja sitten plussannutkin hetken päästä❣️ Toivottavasti mullakin siis tässä pikkuhiljaa normalisoituisi, kun ensi kuussa tulee se 6kk täyteen, kun oon pelännyt et jos nää sekavat kierrot on vaan uus normi mulla. Ja terolutit sain sen yhden pitkän kierron takia tasaamaan kiertoja, niin josko tällee parin kierron jälkeen seki alkais vaikuttaa 🤞

Älä hätäile (maailman ärsyttävin tsemppilause 😅😁), muistaakseni mulla oli just se vika kierto tollanen pitkä ennen kun palautu takas normiksi! ☺️ Toivotaan että kierto tasautuu ja plussaa pukkaa 😍

Minäkin liityn tänne kirjoittelemaan, kun sain viimein tunnukset toimimaan 😅 Joskus aikoja sitten jo tehnyt tämän käyttäjän, mutta en ole pöässyt kirjautumaan. Aina vaan tätä keskustelua lueskellut.. Mutta nyt sain tunnukset toimimaan ja pääsen tänne osallistumaan keskusteluun😊
Täällä haaveissa 2. lapsi 💕 Esikoinen nyt 1v3kk ja toiveissa olisi toinen heti kun tärppää. Ei olla käytetty ehkäisyä tässä välissä ollenkaan, mutta mulla kesti tosi kauan että synnytyksen jälkeen edes kierto palautui. Vieläkään ei kierto ole sama mitä ennen synnytystä ja ehkä ei siihen palaakaan.. Ei olla missään vaiheessa ”yrittämällä yritetty” vielä tätä toista, mutta nyt vuoden vaihteesta alkaen mieskin lupasi, että ruvetaan suunnitelmallisemmin yrittämään 🥰
Tällä hetkellä odottelen ovista, nyt jo kp 16. Ennen ekaa lasta ovis oli aina kp 14, nyt se vähän hakenut paikkaansa, viime kierrossa oli kp 20. Ovistuntemuksia on ollut tässä kierrossa kp 13 alkaen, mutta vielä ei oo plussaa näkynyt testissä. Saa nähdä menikö sitten jo vai vieläkö on tuloillaan. No, jatkan testailua, jospa sen vielä saisi kiinni.. 😅

meidän kuopus sai alkunsa heti pillereiden jälkeisestä kierrosta 😍 mutta tämä kolmas ei sitten ala ei millään. YK9 alkoi juuri.😣

Kp 26 ja dpo noin 11. Su tai ma pitäisi alkaa menkat. Taidan tehdä poikkeuksen periaatteeseeni ja testata kuitenkin huomenaamulla. Saa sitten pettymykset käsiteltyä pois ja voi toivottavasi nauttia paremmin loppuviikonlopusta. Eikä ainakaan tarvitse sitten maanantaina just ennen töihin lähtöä vääntää pettymysitkua... 🙄

Kp 26 ja dpo noin 11. Su tai ma pitäisi alkaa menkat. Taidan tehdä poikkeuksen periaatteeseeni ja testata kuitenkin huomenaamulla. Saa sitten pettymykset käsiteltyä pois ja voi toivottavasi nauttia paremmin loppuviikonlopusta. Eikä ainakaan tarvitse sitten maanantaina just ennen töihin lähtöä vääntää pettymysitkua... 🙄
Toivotaan haamulaista sinne❤️🤞

• Optimistinen
Reaktiot: Mem
Täällä uusperhe, jossa nimenomaan 9v lapsi miehen puolelta. Lapsi on ottanut minut hyvin vastaan ja itse olen hänet. Toki pientä kipuilua edelleen puolin ja toisin.

Meillähän tosiaan miehen kanssa syntyi yhteinen nyt helmikuussa ja tämä isompi ottanut todella hyvin vastaan, toki ei ole ainokainen äitinsäkään luona, mutta hyvin osaavat jakaa isän huomion. Minä taas jään ja olen jättäytynyt kuviosta sivuun.
Kiitos tästä!🙏 Jäin pohtimaan, mitä tarkoitat, että jäät ja olet jättäytynyt kuviosta sivuun?

Dpo 8 ja dpo 6 asti oli täysin oireetonta. Nyt muutama päivä ollu ällö ja turvonnut olo. Kohdun seudulla painetta tai menkkamiasta jomotusta. Rinnat tänään vähän turvonneet ja valkovuotoa paljon. Toivon niin parasta, et tämä ei jäisi kiinnittymisyritykseksi. 🙈 Jotain siellä tapahtuu, mutta toivottavasti tietää myös jatkoa tapahtumille. 🥰

Dpo 8 ja dpo 6 asti oli täysin oireetonta. Nyt muutama päivä ollu ällö ja turvonnut olo. Kohdun seudulla painetta tai menkkamiasta jomotusta. Rinnat tänään vähän turvonneet ja valkovuotoa paljon. Toivon niin parasta, et tämä ei jäisi kiinnittymisyritykseksi. 🙈 Jotain siellä tapahtuu, mutta toivottavasti tietää myös jatkoa tapahtumille. 🥰
Mullakin tänään dpo7 ja tuntuu välillä menkkajomotuksia, eilen ja tänään iltaa kohti hirvee turvotus. Ois kyllä ihanaa, jos tärppäisi🥹 Menkat ei oo vielä alkaneet, joten varmaan luteaali tällä kertaa ainakin enemmän ku 7 vrk🤞 Voispa teleportata muutaman päivän eteenpäin, jotta ei tarvis velloa näissä ajatuksissa🤣

Takaisin