Raskaaksi 2024

Tuli sitten testattua kp27/28-29. Kaapista löytyi 10 mIU/ml herkkyisenä vain Cb digi, joten eipä jäänyt tulkinnan varaa. Ei raskaana.

Kohti uusia pettymyksiä sitten vain.
Mikä dpo sulla? Olen lukenut useista tapauksista, jotka eivät ole plussanneet vielä silloin kun menkat olleet pari päivää myöhässä.

Heippa.
Päivittelin viimeksi kun sain negan Dpo11. Mulla yleensä luteaali 12vrk eli dpo 13 alkaa aina menkat. Nyt ne ei ole alkaneet usean päivän kivuista huolimatta. En ole uskaltanut testata uudestaan vielä, koska mulla takaraivossa vaan kolkuttelee että tää olis ollu ovuloimaton kierto ja siksi menkat myöhässä.
Onko täällä sellaisia jotka olis saaneet plussan vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä tai vasta sen jälkeen? Ja nyt siis oletuksena että tietää koska ovulaatio ollut.

Kiva kun tänne olet uskaltautunut kirjoittamaan. Jospa se olisi se The juttu ja plussatuulia tulisi teillekin!
Toivottavasti olet aloittanut jo foolihapon syönnin ja tarkistuttanut ferritiiniarvosi. Niistä molemmista on liian matalilla tasoilla usein "esteitä" raskautumiseen!

Hei kiitos tästä vinkistä, olen itsekin ensikertalainen. Foolihapot (mama vitamiini) on aloitettu, mutta ferritiinejä ei ole tullut testattua. Saisikohan ne käytyä ottamassa vaikka ihan työterveydessä? 🧐 jos kävisi testauttamassa samalla muita arvoja ns ”terveystarkastuksen” puitteissa.

Tuli sitten testattua kp27/28-29. Kaapista löytyi 10 mIU/ml herkkyisenä vain Cb digi, joten eipä jäänyt tulkinnan varaa. Ei raskaana.

Mä sain esikoisesta dpo14 vasta tosi haaleen viivan rfsun testaa varhain. Dpo12 ei näkynyt mitään. Joten vielä pari piinapäivää, jos ei menkat ala huomenna🤭

• Tykkään
Reaktiot: Mem
Täällä dpo15 ja ei vieläkään menkkoja 🤯🤯 ois siis pitänyt jo eilen alkaa. Toki esikoisen yrityksen aikaan luteaali oli 14päivää, et josko se ois nyt palautunut siihen ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Nyt ollut siis aiemmissa kierroissa 13 päivää. Vedin terolutit taas tässä kierrossa, et niiden kyllä pitäs saada kierto starttaamaan. Mutta silti huomaan stressaavani, et jos ne menkat ei sieltä ala ja kierto venyy taas. Mulla oli syksyllä yksi ovuloimaton kierto ja se venyi 47päiväiseksi 🤦🏼‍♀️
Musta tuntuu, et joka kierto huomaan ihmetteleväni tätä kroppani toimintaa ja olevani ihan pihalla siitä, joka kierto tuntuu olevan erilainen ja eri oireilla 😑
Kauan muilla on mennyt hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen kiertojen palautumisessa?

Ja tein eilen varuiksi raskaustestinkin ja nega oli 😔

Tämä lienee melko yksilöllistä. Kun lopetin ehkäisypillerit vuosia sitten, minulla meni melkein vuosi, että kierto palautui ennalleen. Taisi mennä 9kk ennen kuin ensimmäisiä menkkoja edes tuli 😅 Siinä sai kyllä olla kokoajan tekemässä raskaustestejä (silloin ei siis ollut raskautuminen haaveissa). Mutta ymmärtääkseni tämä mun keissi on sieltä vähän harvinaisemmasta päästä ja yleensä menkat alkavat 1-3kk päästä ehkäisypillerien lopettamisesta. Muista ehkäisymuodoista en osaa sanoa.

Kp 26 ja dpo noin 11. Su tai ma pitäisi alkaa menkat. Taidan tehdä poikkeuksen periaatteeseeni ja testata kuitenkin huomenaamulla. Saa sitten pettymykset käsiteltyä pois ja voi toivottavasi nauttia paremmin loppuviikonlopusta. Eikä ainakaan tarvitse sitten maanantaina just ennen töihin lähtöä vääntää pettymysitkua... 🙄
Hei mulla tämä sama tilanne, eli ma tai su pitäisi alkaa menkat. En ole uskaltanut testata (dpo 11 tai 12), eikä ole mitään oireita… tai no samat PMS oireet mitkä aina 😅 Tämä menkkojen odottelu on kyllä yhtä piinaa.

Heippa.
Päivittelin viimeksi kun sain negan Dpo11. Mulla yleensä luteaali 12vrk eli dpo 13 alkaa aina menkat. Nyt ne ei ole alkaneet usean päivän kivuista huolimatta. En ole uskaltanut testata uudestaan vielä, koska mulla takaraivossa vaan kolkuttelee että tää olis ollu ovuloimaton kierto ja siksi menkat myöhässä.
Onko täällä sellaisia jotka olis saaneet plussan vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä tai vasta sen jälkeen? Ja nyt siis oletuksena että tietää koska ovulaatio ollut.
Mä oon plussannut vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä kuopuksesta, pari päivää aiemmin oli vielä nega. Esikoisesta oli nega dpo 9, mutta testasin uudestaan vasta viikkoa myöhemmin jolloin haaleahko plussa, tuskin olisi kovin paljoa aiemmin nähnyt.

Mä oon plussannut vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä kuopuksesta, pari päivää aiemmin oli vielä nega. Esikoisesta oli nega dpo 9, mutta testasin uudestaan vasta viikkoa myöhemmin jolloin haaleahko plussa, tuskin olisi kovin paljoa aiemmin nähnyt.
Kiitos vastauksesta 😊 Tuntuu nykyään monet saavan haamuja/plussia dpo9-10 niin tuntuu erikoiselta että haamun saisi vasta kun menkkojen pitäis alkaa😅 mulla 2v sitten keskenmenneessä sain haamun kyl tosi varhaisessa vaiheessa. Nyt tässä kierrossa en kyllä edes testannut ovista joten siitäkään ei ihan sata varmuutta, mut vv:n perusteella suurinpiirtein arvioin sen. Tai sitten tosiaan ovuloimaton kierto kun niitäkin taitaa tässä iässä alkaa olemaan silloin tällöin.

Ääää... 😭😭 Ei vieläkään haikuakaan plussasta/haamusta, vaikka vatsassa edelleen isojakin tuntemuksia. Nyt dpo 9. Huomenna en testaa. Kp 29/28 tänään, km sotki ovulaatiota ja ovis oli vasta kp 20.

Edellinen km plussa tosin tuli vasta herkkäänkin testiin dpo 11 hailakkaana haamuna. Ehkä odottelen menkkoja (en pysty...). Tuntuu että kaikki muut saa plussan ajoissa.

Mikä dpo sulla? Olen lukenut useista tapauksista, jotka eivät ole plussanneet vielä silloin kun menkat olleet pari päivää myöhässä.

En tikuttanut ovista, mutta oireiden perusteella noin dpo 11-12. Limat oli sitä luokkaa, että pidin ovulaation ajankohtaa aika selvänä.

Hei mulla tämä sama tilanne, eli ma tai su pitäisi alkaa menkat. En ole uskaltanut testata (dpo 11 tai 12), eikä ole mitään oireita… tai no samat PMS oireet mitkä aina 😅 Tämä menkkojen odottelu on kyllä yhtä piinaa.

No on! Siksi ajattelin katkaista odottelun jo nyt. Viime kierrossa olin aika varma, ettei tärpännyt (vaikka menkat vei silti hetkeksi aika syviin vesiin), mutta nyt ei ole ollut yhtä kuivaa loppukiertoa kuin normaalisti, noin dpo6 oli alamahassa tuntemuksia ja olen ollut monena päivänä todella väsynyt, niin väkisinkin kävi mielessä, että entä jos nyt... tavanomaisia pms-oireitakaan ei ole vielä ollut. Toivotaan parasta mahdollista lopputulosta molemmille!

Mä sain esikoisesta dpo14 vasta tosi haaleen viivan rfsun testaa varhain. Dpo12 ei näkynyt mitään. Joten vielä pari piinapäivää, jos ei menkat ala huomenna🤭
Kiitos lohduttavasta viestistä. Pidän vielä mielen avoinna, mutta en toivo liikoja. 😊

Ääää... 😭😭 Ei vieläkään haikuakaan plussasta/haamusta, vaikka vatsassa edelleen isojakin tuntemuksia. Nyt dpo 9. Huomenna en testaa. Kp 29/28 tänään, km sotki ovulaatiota ja ovis oli vasta kp 20.

Edellinen km plussa tosin tuli vasta herkkäänkin testiin dpo 11 hailakkaana haamuna. Ehkä odottelen menkkoja (en pysty...). Tuntuu että kaikki muut saa plussan ajoissa.
Nuo vatsan tuntemukset voi olla kiinnittymiseen liittyviä, odota päivä tai pari ja testaa uudelleen 😊. Dpo9 vielä todella varhainen. Mulla oli kemiallinen 12/23 ja ovis tuli myös 2 päivää normaalia myöhemmin. Plussasin tässä kierrossa dpo10 rfsu varhaisella ja pc testissä näkyi myös jo haalea mutta selkeä viiva. Tsemppiä tulevien päivien testailuun ❤️. Ja jos tosiaan kivut ovat kiinnittymiseen liittyviä, niin plussa varmasti näkyy jo ylihuomenna. Munasolulla kestää 5 päivää ovulaatiosta matkata kohtuun. Sen jälleen n. 2-4 päivää kestää kiinnittyminen. Ja kiinnittymisestä päivän tai parin jälkeen hcg:ta on sen verran, että näkyy testissä. Toisilla näkyy vasta myöhemmin, koska hcg nousee niin yksilöllisesti.
Tässä linkki, josta näet tuon hcg vaihtelun:

No on! Siksi ajattelin katkaista odottelun jo nyt. Viime kierrossa olin aika varma, ettei tärpännyt (vaikka menkat vei silti hetkeksi aika syviin vesiin), mutta nyt ei ole ollut yhtä kuivaa loppukiertoa kuin normaalisti, noin dpo6 oli alamahassa tuntemuksia ja olen ollut monena päivänä todella väsynyt, niin väkisinkin kävi mielessä, että entä jos nyt... tavanomaisia pms-oireitakaan ei ole vielä ollut. Toivotaan parasta mahdollista lopputulosta molemmille!
Toivotaan todellakin ettei menkat sieltä alkaisi. Nuo sun oireet kyllä voisivat viitata että siellä on jotakin tapahtunut! Sormet ja varpaat ristissä täällä 🤞🤞

• Tykkään
Reaktiot: Mem
Seuraako teistä joku lämpöjä? Mulla ollu nyt ovulaation jälkeen 36,2 ja tänään olikin 35,8 🤔 Nyt dpo 6. Ihan niinku muistaisin lukeneeni, että laskee hetkeks kiinnittyessä? 😯 Olispa siitä johtuvaa 🥰❤️
Mä seurailen, mutten ole ollut todistetusti vielä kertaakaan raskaana, joten ei ole kokemusta kiinnittymisdipistä 😅 Mutta toivotaan tosiaan, että näin on 🙏🩷

Tsemppiä ❤️, tuo digitaalinen testi on toisaalta melko karu kun se täräyttää sanallisesti sen hetkisen totuuden eikä jätä tulkinnan varaa. Mulla myös kp 28 (kierto vaihdellut ehkäisyn poisjätön jälkeen) ja dpo 13-14, edelleen rsfun herkällä negaa näyttää. En oo nyt raaskinut tuhlata digitaalisia.
Yrityskierto 5 ja tällä kertaa negatiivinen testi alkoi tuntumaan jo turruttavan tutulta, ei tullut lohdutonta itkua kuten aiemmin. Alkaisipa pian uusi kierto! 🤞🏼

Tällaisiakin kokemuksia on kyllä kiva kuulla, kun tosiaan monet saa niin varhaisilla dpo:illa melko selkeän viivan. Luo ehkä joissain tapauksissa uskoa, etenkin kun sullakin varhaisella testillä tehtynä. Itse toisaalta heittää kierron toiveet aika pian roskiin negatestin jälkeen, enkä odota "mitä jos olikin myöhäisempi ovulaatio", koska yleensä sen tallettelubuumin jälkeen tulee luonnostaan oltua selkeästi vähemmän aktiivisia ja pidettyä taukoa tuosta peiton heiluttelusta. 🫡

Heippa.

Mä olen plussannut 5/6 raskaudessa dpo 9-11 riippuen milloin olen tehnyt ensimmäisen testin, mutta yhdessä raskaudessa kuudesta olen plussannut vasta dpo 14 juuri ja juuri erottuvalla viivalla. Dpo 10 ja 12 oli silloin testi ihan nega.

Muokattu viimeksi:
Mä olen plussa nyt 5/6 raskaudessa dpo 9-11 riippuen milloin olen tehnyt ensimmäisen testin, mutta yhdessä raskaudessa kuudesta olen plussannut vasta dpo 14 juuri ja juuri erottuvalla viivalla. Dpo 10 ja 12 oli silloin testi ihan nega.
Jee kiitos vastauksesta 😊
Ehkä tää vähän luo toivoa vielä tähän kiertoon. En kuitenkaan vielä innostu liikoja, selviää sitten kun raaskin uuden testin tehdä jos nyt menkat ei ala. Pidän varmaan itselläni jännityksen ens viikon alkuun ennen testiä. Viimeksi viime toukokuussa ollut pidempi kierto, mutta silloin oli myös ovis todistetusti myöhemmin.
Olisihan se aikamoinen ihme että nyt tulisi plussa reilu kaksi vuotta edellisestä km ja 3v yrityksen alusta. En kyllä vieläkään sulje pois ovuloimatonta kiertoa.

Hei kiitos tästä vinkistä, olen itsekin ensikertalainen. Foolihapot (mama vitamiini) on aloitettu, mutta ferritiinejä ei ole tullut testattua. Saisikohan ne käytyä ottamassa vaikka ihan työterveydessä? 🧐 jos kävisi testauttamassa samalla muita arvoja ns ”terveystarkastuksen” puitteissa.
Jos et työterveydessä niin ilman lääkärin lähetettä yksityisessä labrassa.
Itselläni maman fooli ei riittänyt, vaan ostin luottogynen kehoituksesta foolih erikseen. Noiden monivitamiinien ongelma on "kaikki"samassa, vai esim kalkki ( kuten myös maitotaloustuottee) estävät raudan imeytymistä. En nyt muista mikä oli se hankala kaveri b-vitamiineille, joihin foolihappo kuuluu. Raudan hyvä kaveri on vastaavastiC vitamiini.

Takaisin