Raskaaksi 2024

Mullakin oli pientä juilintaa ap (en tiiä kuvittelinko vaa vai oliko oikeesti) dpo6. Nyt illalla tuli outo limaklimppi vessarrissun yhteydessä, tiiä sitte oliko kiinnittymisen takia vai miksi mut ei oo mulla normaalia😂 verta ei ollu seassa mitä oli pari kk sit kemiallisessa (jonka unohdin mainita tuolla jossain ekassa kirjoittelussani). Eli nyt vaan jännittää enemmän! Muita oireita ei oo vieläkään ku vaan tää flunssa
Ollaan samoissa vaiheissa aikalaila plussatuulia sinullekki, ja teen ekan testin dpo8

Ollaan samoissa vaiheissa aikalaila plussatuulia sinullekki, ja teen ekan testin dpo8

Mullakin oli pientä juilintaa ap (en tiiä kuvittelinko vaa vai oliko oikeesti) dpo6. Nyt illalla tuli outo limaklimppi vessarrissun yhteydessä, tiiä sitte oliko kiinnittymisen takia vai miksi mut ei oo mulla normaalia😂 verta ei ollu seassa mitä oli pari kk sit kemiallisessa (jonka unohdin mainita tuolla jossain ekassa kirjoittelussani). Eli nyt vaan jännittää enemmän! Muita oireita ei oo vieläkään ku vaan tää flunssa
Samoissa ollaan täälläkin. Päivällä ei ollu mitään, mutta nyt taas tuikkii alavatsalle. Mietin, että tekisin vasta dpo10 eli maanantaina ekan testin.

Ensimmäinen viesti vuosiin mihinkään foorumille, mutta täällä varmaan ymmärrystä aiheeseen. 😅 Multa poistettiin syyskuussa kierukka ja ensimmäinen lapsi olisi toiveissa (ikää itsellä ja puolisolla 32v). Läheisille en oikein halua vielä kertoa yrityksestä, niin ehkä haen vertaistukea siis täältä.. Yritystä ei ole meillä vielä kauan takana, mutta joka kuukausi ne menkat vaan aina jaksaa harmittaa ja masentaa yhtä paljon. Miten te muut saatte ajatukset pois ovulaation jälkeisinä päivinä ennenkuin testin voi tehdä? Tuntuu ihan hulluudelta välillä miten paljon sitä raskautta toivoo ja miten paljon sitä alkaa kehoaan kuunnella ja keksiä raskausoireita 😵‍💫

Täällä flo ennusti ovulaatiota tälle päivälle ja eilen illalla alkoikin alavatsakivut mitkä olleet tänään välillä aika koviakin. Muitakin ovulaatioon viittaavia oireita ollut jo muutaman päivän. Pc ovistesti näyttää kuitenkin edelleen negaa 😑 kumpaanhan sitä luottais, kantsiiko testaamista jatkaa edelleen jos se plussa pärähtäisikin siihen testiin myöhemmin 🤔

Täällä flo ennusti ovulaatiota tälle päivälle ja eilen illalla alkoikin alavatsakivut mitkä olleet tänään välillä aika koviakin. Muitakin ovulaatioon viittaavia oireita ollut jo muutaman päivän. Pc ovistesti näyttää kuitenkin edelleen negaa 😑 kumpaanhan sitä luottais, kantsiiko testaamista jatkaa edelleen jos se plussa pärähtäisikin siihen testiin myöhemmin 🤔
Jos ne oviskivut edelleen jatkuu niin voihan sitä testaamista jatkaa, jos sieltä vielä tulisikin plussa 🤔

Mulla kipuili viikon verran enemmän tai vähemmän tän kierron ovulaatio, aattelin ettei sieltä mitään plussaa oo testiin enää tulossa, mutta kyllä sieltä sit kuitenkin tiistaina tuli räikeä ovisplussa, vaikka edeltävä testi oli vielä ihan haalea.

Täällä myöskin ovulaatio lähestyy, en testaa mutta oireista ja kalenterista päätellen. Meillä esikoinen vähän reilun vuoden, ja haaveena sisarus pienellä ikäerolla❤️ Esikoisen yrityksessä meni p i t k ä ä n, saa nähdä miten toisen kanssa, josko tulisi nopeammin☺️
Kiva kun täällä on aktiivisia kirjoittelijoita, joka päivä käyn kurkkimassa uudet viestit☺️

Ensimmäinen viesti vuosiin mihinkään foorumille, mutta täällä varmaan ymmärrystä aiheeseen. 😅 Multa poistettiin syyskuussa kierukka ja ensimmäinen lapsi olisi toiveissa (ikää itsellä ja puolisolla 32v). Läheisille en oikein halua vielä kertoa yrityksestä, niin ehkä haen vertaistukea siis täältä.. Yritystä ei ole meillä vielä kauan takana, mutta joka kuukausi ne menkat vaan aina jaksaa harmittaa ja masentaa yhtä paljon. Miten te muut saatte ajatukset pois ovulaation jälkeisinä päivinä ennenkuin testin voi tehdä? Tuntuu ihan hulluudelta välillä miten paljon sitä raskautta toivoo ja miten paljon sitä alkaa kehoaan kuunnella ja keksiä raskausoireita 😵‍💫
Kiva kun tänne olet uskaltautunut kirjoittamaan. Jospa se olisi se The juttu ja plussatuulia tulisi teillekin!
Toivottavasti olet aloittanut jo foolihapon syönnin ja tarkistuttanut ferritiiniarvosi. Niistä molemmista on liian matalilla tasoilla usein "esteitä" raskautumiseen!

Tervetuloa mukaan!

Se on kyllä välillä vaikeaa saada piinapäivinä ajatuksia muualle ja olla miettimättä sitä, että vois ehkä olla raskaana. Ja vaikea olla tarkkailematta kroppaa ja jokaista oiretta 🙈
Mä yritän pitää itteni sopivan kiireisenä piinapäivinä: valitsen toimistolle menon etätöiden sijaan aina kun mahdollista, nään kavereita, urheilen ja toki kiireisenä pitää myös onneksi tuo esikoinen. Mutta hänen yrityksen aikaan oli vielä vaikeampaa saada ajatuksia muualle 😁
Ja mua on kyllä auttanut se, että testaan jo ennen menkkojen alkua. Näin saa sen pettymyksen käsiteltyä ja piinapäivä hulluuden katkaistua aikaisemmin.

Täällä dpo15 ja ei vieläkään menkkoja 🤯🤯 ois siis pitänyt jo eilen alkaa. Toki esikoisen yrityksen aikaan luteaali oli 14päivää, et josko se ois nyt palautunut siihen ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Nyt ollut siis aiemmissa kierroissa 13 päivää. Vedin terolutit taas tässä kierrossa, et niiden kyllä pitäs saada kierto starttaamaan. Mutta silti huomaan stressaavani, et jos ne menkat ei sieltä ala ja kierto venyy taas. Mulla oli syksyllä yksi ovuloimaton kierto ja se venyi 47päiväiseksi 🤦🏼‍♀️
Musta tuntuu, et joka kierto huomaan ihmetteleväni tätä kroppani toimintaa ja olevani ihan pihalla siitä, joka kierto tuntuu olevan erilainen ja eri oireilla 😑
Kauan muilla on mennyt hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen kiertojen palautumisessa?

Ja tein eilen varuiksi raskaustestinkin ja nega oli 😔

Joo, nää on todellisia piinapäiviä, enkä vielä itsekään oikein tiedä miten näinä päivinä sais ajatukset muualle. Jonkun verran helpottaa, kun töiden lisäksi opiskelen amk tutkintoa, niin nyt kun kurssit alkoi tällä viikolla, on illoissa tekemistä. En tänään malttanut olla uittamatta tikkua (mahd.dpo7) mut yritin mennä sillä ajatuksella, et siellä ei todennäköisesti näy mitään. No tyylipuhdas negatiivinen sieltä tuli. Nyt jos oikeasti malttais sinne ma aamuun asti 😂 Oura näyttää edelleen +0,2 astetta ja kohdun seudulla on jotain pieniä tuntemuksia. Ei ihan voi krampeiksi sanoa, mut jotain sinne päin.

Tervetuloa mukaan!

Se on kyllä välillä vaikeaa saada piinapäivinä ajatuksia muualle ja olla miettimättä sitä, että vois ehkä olla raskaana. Ja vaikea olla tarkkailematta kroppaa ja jokaista oiretta 🙈
Mä yritän pitää itteni sopivan kiireisenä piinapäivinä: valitsen toimistolle menon etätöiden sijaan aina kun mahdollista, nään kavereita, urheilen ja toki kiireisenä pitää myös onneksi tuo esikoinen. Mutta hänen yrityksen aikaan oli vielä vaikeampaa saada ajatuksia muualle 😁
Ja mua on kyllä auttanut se, että testaan jo ennen menkkojen alkua. Näin saa sen pettymyksen käsiteltyä ja piinapäivä hulluuden katkaistua aikaisemmin.

Hei mulla on toi sama - eli ku testaan aiemmin ja jos tulee negaa, nii tuntuu, että saan paremmin käsiteltyä sen pettymyksen 👍🏻

Täällä dpo15 ja ei vieläkään menkkoja 🤯🤯 ois siis pitänyt jo eilen alkaa. Toki esikoisen yrityksen aikaan luteaali oli 14päivää, et josko se ois nyt palautunut siihen ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Nyt ollut siis aiemmissa kierroissa 13 päivää. Vedin terolutit taas tässä kierrossa, et niiden kyllä pitäs saada kierto starttaamaan. Mutta silti huomaan stressaavani, et jos ne menkat ei sieltä ala ja kierto venyy taas. Mulla oli syksyllä yksi ovuloimaton kierto ja se venyi 47päiväiseksi 🤦🏼‍♀️
Musta tuntuu, et joka kierto huomaan ihmetteleväni tätä kroppani toimintaa ja olevani ihan pihalla siitä, joka kierto tuntuu olevan erilainen ja eri oireilla 😑
Kauan muilla on mennyt hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen kiertojen palautumisessa?

Ja tein eilen varuiksi raskaustestinkin ja nega oli 😔

Ne kerrat kun olen lopettanut ehkäisyt raskautumistoiveen vuoksi, niin e-pillereiden lopettamisesta kierto palautui heti. Mutta hormoonikierukan jälkeen kesti kolme pitkään kierto, jotka olivat jopa 50 päivää pitkiä. Toisaalta niidenkin kiertojen aikana tapahtui ovulaatio ja raskauduinkin. Mutta kyllä siinä meni pitkän tovi.

Minkä ehkäisyn olet lopettanut ja milloin? :smiling-eyes:

Paljon onnea plussanneet 🥳💕

Täällä kirjoittelen freesimmän nimimerkin ja proffakuvan takaa. Eli Celestia täällä moi!

Tänne ei mitään erikoista. Ruokavalio on pysynyt ja tuloksia on jo nähtävissä 🙂 Gynekäynti lähenee, se onkin jo ens viikolla! Nyt kp 10 ja eilen talleteltiin viimeks. Muutenkin, talletellaan jos niinkseen. Seksistä ja läheisyydestä aidosti ja spontaanisti nauttiminen on tällä hetkellä tärkeämpää itselle kuin yrittämmällä yrittäminen. Tän kierron otan niin rennosti kuin mahdollista. Ei oo aikomustakaan testata ennen kuin menkat on oikeesti myöhässä.

Kiitos kaikille tsempeistä 🩷 Ferritiini on kyllä aiemmin ollu alhainen, se kannattaisi varmasti tarkistaa, kiitos vinkistä! Foolihappo kunnossa 👌🏼 Mulla on säännöllinen kierto 26 pv ja tänään 18/26 ja dpo 5. Pitää siis vielä hetkinen jatkaa oireiden kuvittelua ja testailla ensi viikon alussa!
Onko teillä millasia sovelluksia käytössä tässä vaiheessa?

Näköjään meni puoli vuotta, että kierto palautui normaaliksi pillereiden lopettamisen jälkeen. Menkat tuli kyllä, mutta kiero oli tajuttoman pitkä normaaliin 28pvn verrattuna, melkein 40pv pisimmillään. Siitä meni 3kk plussatestiin, ja just laitoin "haamuviivan" ekoille päikkäreille. 😁❤️

Muistin että olis menny 2-3kk, mutta näin se pää pätkii. Tai sitten oon merkkaillu tuonne Flo-sovellukseen mitä sattuu, pitäis melkeen tarkastaa vanhoista kalentereista missä mentiin ja milloin.

Beibikuume, onpa upea viiva 😍 onnea matkaan 💗💗

Gumman, kyllä varmasti onnistuu yhdistää! Uskon että hyvinkin voi käydä vähemmän käyntejä julkisella ja osan sitten yksityisellä.. On varmasti tosi raskasta, jos sinua painostettu keskeytykseen 😪 Voimia paljon 💗 ja julkisella aina oikeus myös toivoa vaihtoa, jos ei halua jollekin tietylle terveydenhoitajalle mennä! Toivottavasti et syyllistä itseäsi liikaa. Eihän elämästä koskaan tiedä ja olisit muutenkin saattanut saada keskenmenon.

Minä täällä vuoroin itken ja vuoroin hermoromahduksen partaalla, siis on ihan tosi kiukkuinen olo. Kuin pahimmista pahin pms. Minulla vaikuttaa tosi voimakkaasti tämmöiset äkilliset hormonimuutokset 😞 Onneksi on saikkua vielä. Menen hierontaan tänään itseäni hoidattamaan. Vuoto lakkasi jo eilen, ja tänään otettiin hcg -verikoe, jännittää se tulos.. terkkari soittaa huomenna.

Olen vielä kahden vaiheilla jaksanko heti uudelleen yrittää vai kuukausi taukoa. On ollut yllättävän rankkaa kyllä sekä fyysisesti että psyykkisesti 😞 Kestää vielä kyllä toipua. Toisaalta ei haluaisi arvokasta aikaa yhtään hukata. Mies sanoo että antaisin itselleni vähän aikaa nyt. Mutta kun en oikein pysty..tämä raskaustoive on koko ajan niin suuri.

Kiitos Valora 💞

Kyllä se raivo sisällä jyllää ja suru omasta alistumisesta. Mutta askel kerralls eteenpäin. Mulla on onneksi mulle maailman paras mies tukena ja meidän suhde on vaikeuksien jälkeen ratkennut lämpimäksi ja ymmärtäväiseksi.

Viikonloppuna käytiin yhdessä läpi lasten vanhat vaatteet, lajiteltiin myös ne vauvam vaatteet odottamaan tulevaa ❤️ Jotenkin niin symppistä miehen kans istuskella hiljaisuudessa ja käydä läpi vaatteita, hän kaverina ihastelemassa ja minä tietty työnohjaajana, heh 🫢💗 Mulla on luottavainen olo tulevaan. Tuo yksityinen helpottaa niin paljon tulevan ajattelua ja vapauttaa, kun on eri vaihtoehtoja, kuin pelkkä julkinen.

Aloitin syömään foolihappoa isommalla annoksella, sellainen käytännön konkreettinen askel tulevaa unelmaa kohti. ❤️

Kuukautiset ovat nyt kyllä olleet kipeät ja runsaat. Silti nautin olostani kun kroppa toimii vihdoinkin tyhjennyksen jälkeen.

Mies laittoi tänään viestillä, että on ajatellut töissä asioita, keskustelemme illalla ❤️ Sain sen käsityksen, että ihan mukavia aiheita olis tulossa juttelun alle 🫢
Mä rakastan sitä, kun miehellä on ajatuksis jaettavana, se lähentää. Mutta mulle se on uutta, tämä on mulle ensimmäinen suhde, missä jaetaan ajatuksia ja tunteita avoimesti.

Meillä siis tilanne, että mies asuu toisella paikkakunnalla, tekee vuorotyötä toistaiseksi ja on paljon pois täältä minun ja (minun)lasten luota. Mies etsii päivätyötä lähempää täältä ja olemme molemmat sitä mieltä, että hänet tarvitaan tänne meille tueksi, jos raskaudun. Toki muutoinkin hän haluaa osallistua arkeen enemmän, mutta raskautuminen ja vauva lisää sitä tahtoa entisestään saada asia kuntoon.

Miehellä on 10v lapsi ja tapaa häntä. Hänen lapsi ei ole vielä 1.5v aikana istahtanut tähän porukkaan, he ovat miehen kansa aina olleet kaksin. 10vuotiaalle on ollut haastavaa sopeutua, että isäaikana on myös muita jakamassa huomion ja onpa myös miehellä ollut sitten haasteita luottaa, että lapsi sopeutuu, vaikka pyristeleekin vastaan. Sopeutumistq alamme opettelemaan käytännössä tässä kevään aikana ja laitamme myös 10vuotiaalle tänne puitteet kuntoon sängyn ja oman kaapin muodossa, niin josko se auttaisi sopeutumisessa.

Uusioperheessä on kyllä haasteensa. Mun lapset ovat ottaneet mieheni hyvin vastaan, kiintyneet ja sanovat rakastavansa. Voi, kunpa voisin joskus olla lapsen mielestä ihan kiva aikuinen ja hän oppisi myös välittämään minunkin lapsista. Ottaa aikaa ja varmaan vielä lisää aikaa. Uskon, että kun mies ensin uskaltaa "hypätä" täysin uusioperhekuvioon, niin hänen lapsikin hyppää siihen helpommin mukaan, kun näkee, että isäkin on onnellinen muutoksesta. ❤️
Luin jostain, että menee 5 vuotta, että uusioperhekuvio tuntuu jokseenkin samalta kuin ydinperhe.
Vaikea sanoa, että miten 10vuotias sopeutuisi vauvaan ja siihen, että vauva vielä entisestään vie miehen huomiota. Toivon parasta.

Onko muita uusioperheitä? Miten teillä sujuu?

Tervetuloa! Tämä on itellekin just se paikka mistä saa vertaistukea, kun ei tästä yritysvaiheesta vielä ole halunnut kenellekään kertoa (vain aiempien lasten lasketun ajan ryhmäläiset tietää kun siellä on kans näistä niin helppo puhua 🤭). Kyllähän sitä on (ja saa olla) pettynyt kun ei tärppää, sama varmasti oliko niitä kertoja takana miten monta, vaikka tottakai se pitempi yritys varmasti vielä pahentaa sitä tuskaa. Mulla oli kyllä tossa ekan yrityskierron kohdalla aivan hirveää päivästä päivään vatvomista tuo luteaalivaihe, ja päätin että tässä seuraavassa kierrossa tuuppaan kalenterin vaikka vaan niin täyteen kaikkea ettei ehdi miettiä, suunnittelen urheilut ja muut touhut niin että aika kuluis edes sitä kautta nopeampaa 😶‍🌫️

Ens viikolla mulla on gyne sopivasti kp 9, joten samalla saanee arviota siitä toimiiko kroppa kutakuinkin normaalisti kierron vaiheeseen nähden. Vähän lisäjännitystä tuottaa hampaat, kun joudun varmaan juurihoidattaan tässä ainakin yhtä hammasta :facepalm: toivotaan, ettei stressi (ja kipu) liikaa kuitenkaan vaikuta.

Jokohan sitä kohta pääsis itekki kunnolla mukaan! Eilen oltiin lahjasoluneuvonnassa ja nyt odotellaan soittoa sopivasta luovuttajasta. Kramppien ja kipujen perusteella menkatkin alkaa varmasti viikonlopun aikana. Vähän jännää jääkö luteaali kuinka lyhyeksi, viime kierrossa oli 11päivää, nyt jos menkat alkaa niinkuin flo ennustaa niin samaan jää. Onkohan se liian lyhyt vai ihan sopiva? Täytyy varmaan myös kysellä sittenkun klinikalle soittelen et josko sais vaan heti jonkun tuen siihen jos tarve, alustavasti jo ensikäynnillä siitä puhuttiin kun mulla usein on tiputtelua mutta lääkäri sanoi että parin yrityksen jälkeen. Meillä vaan ei oo kovin moneen yritykseen valitettavasti varaa nyt niin mielummin ottaisin heti kaiken tuen käyttöön :tears:

Takaisin