Raskaaksi 2024

Mäkin vähän aktivoidun kirjoittelemaan, kerta päivittäin tätä ketjua luen 😅 meillä kakkosen yritys, otin ehkäisykapselin tossa joulukuussa pois, ovis tuli melko pian perään ja viime maanantaina alkoi menkat. Eli yk2 pärähtäny käyntiin, nyt kp10. Oon jo nyt uittanu ovulaatiotikkuja ku en jaksais malttaa odottaa minnekään kp14 paikkeille 😆 ajattelin et tää on tokan kohdalla helpompaa. Noh, ainakaan en oo nyt vielä sortunut ostamaan mitään macajauheita ym mitä viimeksi käytin.

Sivusta seuranneena itsekin liityn keskusteluun. Nyt menossa viides yrityskierto. Kp 18. Tänään ilmeisesti ovulaatiotestissä plussa. Eilen ja tänään peittoa heiluteltu. Huomenna ei todennäköisesti pystytä. Riittääköhän tämä tärppiin? Yritin liittää ovulaatiotestistä kuvaa, mutten osannut.

Täällä taas tylsää... Kp8 vasta.... Nyt en aio tikuttaa ovista.. hermolepoa.. 🙈
Mut tsemppiä muillekin ikäkriiseilijöille ❤️
Mulla tulee kesällä jo 39 täyteen 🤦‍♀️
Viimeisimmät 2,5 -3 vuotta on ollut yritystä.. gynekologin avulla..

Sain pcos diagnoosin 23 vuotiaana.. sanottiin, että jos haluat lapsia, niin tee heti.. Noh opinnot oli kesken, lama alkoi, mies jäi työttömäksi -> masennusta... Eipä ollut ekana mielessä perheen perustaminen useampaan vuoteen, parisuhde oli aika kovilla..

Sit muutto toiselle paikkakunnalle.. uudet työt, uusi koti.. yms ja vuodet karkasi jonnekin kaiken mahdollisen keskellä... 🤦‍♀️

Noh toisaalta yliopistollisesta sairaalasta sanottiin mulle, että nykyisen tiedon mukaan pcos saattaa helpottaa 35 ikävuoden jälkeen, jolloin osa on tullut luomusti raskaaksi vaikka aiemmin tehdyt hoidot eivät olisi auttaneet... 🤷‍♀️

Noh sillä toivolla on jaksettu.. miehellä riittää vielä uskoa.. itsellä jo hiipuu aina kierron hormonien mukaan ja sit herää taas uudestaan 🙈

Tässä välillä tullut pohdittua, että jos ois eka kesänä päräytetty 19v mut raskaaksi niin kohta haaveiltais lapsenlapsista...
Itse olen haaveillut omista lapsista 12-vuotiaasta asti..

Elämä ei todellakaan aina mene kuten haaveilee. Olenpa ehtinyt olemaan tätinä ja kummitätinä.. toivottavasti saataisiin oma lapsi tai kaksi.. olisi apulaisia tarjolla näistä, joita olen hoitanut.. ikähaitari siellä 15-2 vuotta 😅

Täällä näköjään ollu keskustelua iästä ja lasten saamisesta.
Mä sain esikoisen 19vuotiaana ja kuopuksen 21vuotiaana.
En tiiä olinko valmis saamaan lapsia, mutta pillereistä huolimatta raskauduin. Kuopuksen saadessaan alkunsa mulla oli ehkäisyrengas. Hassua että aikaisemmat lapset tulleet ehkäisystä huolimatta ja nyt kun vuosia yritetty niin mitään ei tapahdu 🙄 toki kylläkin mies vaihtunut välissä ja mä oonkin yhtäkkiä kohta 38v.

Siitä aasinsillalla tähän kiertoon, dpo11 ja nega testattu joten menkkoja odotellaan parin päivän sisään.
Toivottavasti muilla parempi tulos❤️

Mä löysin tänään minin raskausajan päiväkirjamerkintöjä ja mullahan on ollu ihan selkeät kiinnittymiskivut dpo5, en vaa silloin oo tajunnut asiaa. Nyt piinailen niitä ekana loppuviikkoon, että tulisko nyt kivistyksiä 😄

Heitin vähän jo toivoani tämän kierron suhteen kuitenkin, kun ei ollut ku se yksi tallettelu ennen ovis plussaa, ei ollut oviskipua ja stressilevelit miljoonassa vauvan itkuisuuden takia. Mutta tänään sitten olikin lämmöt koholla, että ehkäpä kuitenkin ovis tapahtui ja toivoa vielä olisikin 😊

Meinasin jo ostaa tänään testejä kaappiin, mutta maltoin mieleni vielä. Noinkohan maltan kuitenkaan odottaa 27. pvä saakka ennen testailua, vaikka oon henk. koht. varhaista testailua vastaan 😁

Ikäasiaan liittyen sain myös esikoisen 19-vuotiaana, vahingossa mutta halusin myös äidiksi. Seuraava lapsi syntyi yk9 ollessani 40 v. Tuulimunaraskaudet on ollut 39 v. yk1 ja nyt 41 v. yk1.
Tavallaan tuntuu, että hedelmällisyyden raju lasku 35 vuoden jälkeen on vähän liioiteltua. Suunnilleen saman ikäisessä kaveripiirissä on useampi vauva tullut lähivuosina. Mutta toki tilastollisesti ja keskimääräisesti asiat ei tässä iässä enää mee aina niin nappiin. Mulle toivoa toisesta pienestä ylläpitää tieto, että tätini sai ainokaisensa 40 v. ja mummuni kolme lasta 38-42 v. Toisella puolella sukua vaihdevuodet on alkaneet myös myöhään (mut lapset saatu nuorina). Näistä voi päätellä, että itsellä hedelmällisyys on ehkä vielä ainakin kohtalainen. Kannattaa kysellä ja ottaa selvää suvun naisista, jos sieltä sais viitteitä perimästä lisääntymisjutuissa. Tästä sanoi myös gyne pari vuotta sitten, että ei ole ihan huuhaata. 😁

Mä löysin tänään minin raskausajan päiväkirjamerkintöjä ja mullahan on ollu ihan selkeät kiinnittymiskivut dpo5, en vaa silloin oo tajunnut asiaa. Nyt piinailen niitä ekana loppuviikkoon, että tulisko nyt kivistyksiä 😄

Heitin vähän jo toivoani tämän kierron suhteen kuitenkin, kun ei ollut ku se yksi tallettelu ennen ovis plussaa, ei ollut oviskipua ja stressilevelit miljoonassa vauvan itkuisuuden takia. Mutta tänään sitten olikin lämmöt koholla, että ehkäpä kuitenkin ovis tapahtui ja toivoa vielä olisikin 😊

Meinasin jo ostaa tänään testejä kaappiin, mutta maltoin mieleni vielä. Noinkohan maltan kuitenkaan odottaa 27. pvä saakka ennen testailua, vaikka oon henk. koht. varhaista testailua vastaan 😁
Ei vitsit toivotaan parasta!
Mietinkin tässä että voiko dpo 5 olla liian aikaisin kiinnittymiskipuja, kun itsellä vatsaa ja selkää juili ihan kummasti ehkä dpo 5. Viime raskaudesta en ole kirjannut muuta kuin tiputtelua dpo 13. Plussatestin tein sillon dpo17. Ovispäivähän ei ole nyt siis tarkkaan tiedossa, mutta noin suunnilleen. Voi toivottavasti oli sitä ja toivottavasti teilläkin tärppäisi🙈

Tässä tyypillistä rsfun herkän testin tulosta... viime kierrossa tuli samanlaisia viivanpaikkoja esiin testiajan ulkopuolella. Älkää pidätelkö hengitystä ja älkää pliis lietsoko että aikaa vielä on vahvistua, kyllä uskon että normaalisti näkyisi jo testiajallakin. 😅 Pessimisti tai realisti!

Liitteet

• 099184C7-684C-40B0-86D0-9FC5C25C1551.jpeg
    099184C7-684C-40B0-86D0-9FC5C25C1551.jpeg
    655.7 KB · Katsottu: 145
  • IMG_1630.jpeg
    IMG_1630.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 146
Onko kellään kokemusta siitä, että ovistestit ei näytä missään vaiheessa selvää plussaa mutta tiedätte varmaksi ovulaation silti tapahtuneen? 🤔

Dpo 9 ja sieltähän ne tuhruvuodot jälleen kerran alkoi ihan odotetusti ja ajallaan. 🙄 Muutenkin hirveä ärsytys ja kiukutus päällä. Tämä on kyllä sellaista syklissä elämistä. Aina kun menkat alkaa niin on mieli ihan maassa eikä jaksaisi taas aloittaa alusta. Kummasti kuitenkin kun ovulaatio lähestyy niin mieli piristyy ja ovulaation jälkeen on toiveet korkealla. Vaikka kyllähän mä jo tiedän että mussa on jotain vikaa enkä tule raskautumaan ennen kuin saan niitä jotain lääkkeitä tueksi. 😪 Ensi kuussa tosiaan soittoa lääkärille lapsettomuushoitoihin kun maaliskuu on jo 12.kk yrittämistä ja kuitenkin kestää kun niitä aikoja saa.

Tänään dpo 7 ja alkupäinen kk alkamispäivä tai toinen päivä. Ei näy ei kuulu, eli ovulaatio oli testien mukaan vasta kp 20

Nyt ollut alavatsalla paineentunnetta ja eilen oli koko päivän ihan jäätävä turvotus... Sama oli siinä vkm kierrossa. Sormet ja varpaat ristiin. 🙏

Onko kellään kokemusta siitä, että ovistestit ei näytä missään vaiheessa selvää plussaa mutta tiedätte varmaksi ovulaation silti tapahtuneen? 🤔
Mulla oli just edellisessä kierrossa (vkm) ja nyt luotin samaan, ei tullut ovulaatiota silloin, vaan vasta kp 20. Oon huomannut, että pc ovistesti tummuu paremmin kuin one stepit. Laitan kuvan omasta one stepistä kun pc oli aivan räikyvä ja herkässä r-testissäkin näkyi lh huippu (luulin, että dpo 8)... 🙈

Liitteet

• IMG_20240111_080325.jpg
    IMG_20240111_080325.jpg
    2.2 MB · Katsottu: 101
Täällä käynnistyi uusi kierto ja nyt kp 5/28. Ensimmäinen kunnon yrityskerta alkaa siis kuparikierukan poiston jälkeen. Vähän tosiaan jännittää kauan menee, että nappaa ja miten oma psyyke pysyy mukana, jos vie pidemmän aikaan. Aikaisemmin jo mainitsin, että aikaisemmat raskaudet ( 5 kpl, joista 2 onnistunutta ja 3 keskenmenoa) ovat kaikki alkaneet ensimmäisestä yrityskerrasta. Ikää silloin oli 21-25 ja nyt tulisi kesällä 38 v täyteen. Ei siis ihan samat lähtökohdat enää.

Mutta eipä se auta kuin odottaa ja katsella. Onneksi työt ja lapset pitävät kiireisenä, niin ei pysty kaikkea aikaa käyttämään yliajattelemiseen.

Muokattu viimeksi:
Täällä kp 1. Odottavat fiilikset, helpottuneetkin. Edelleen tietenkin keskeytys kummittelee taustalla, vasta nyt jotenkin konkretisoitui. Huijattu olo, hölmö olo ja vihainenkin. Seuraukset tuntuu.

Mutta varovaisin askelin eteenpäin ja miettien milloin alkaisi uusi yritys. Onneksi tunteet helpottaa tuntemalla.

Meidän vauva ❤️ Haluan meille syliin vauvan. 😭❤️

Mulla oli just edellisessä kierrossa (vkm) ja nyt luotin samaan, ei tullut ovulaatiota silloin, vaan vasta kp 20. Oon huomannut, että pc ovistesti tummuu paremmin kuin one stepit. Laitan kuvan omasta one stepistä kun pc oli aivan räikyvä ja herkässä r-testissäkin näkyi lh huippu (luulin, että dpo 8)... 🙈
Mulla kans noi Onestepin testit on tosi hailakoita siihen verrattuna mitä täällä näkee monen saaneen eri merkeillä! Paras on jos pystyy vertaan vaikka aiempiin kiertoihin tai varmistaan jollain muulla, esim. digillä... Mä ajattelin ottaa sen taktiikan käyttöön nyt, että testaan liuskoilla ja varmistan digillä sitte (seuraavassa kierrossa, tähän kiertoon pitäs riittää vielä CB:n dualissa tikut).

Tänään kp 21, mahdollisesti dpo 6. Ouran mukaan lämmöt olleet koholla sunnuntaista asti 0,2-0,4 astetta, alavatsalla pisteleviä tuntemuksia eilisestä asti. Yritän olla innostumatta vielä liikoja, mut voisko nämä tarkoittaa jotain? :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Aiemmin lämmön nousua ollut joko satunnaisesti joku 1 pv siellä täällä tai sit muutama päivä ennen menkkojen alkua.

Takaisin