Raskaaksi 2024

Jos ovis on ollu pe, niinku arvelen, niin tänään siis dpo 4. Hirveesti tekis mieli uitella tikkua, mutta ei siinä oo vielä mitään järkeä :tears: Yritän malttaa mieleni ainakin ensi maanantaihin, jolloin olis siis dpo 10. Voi olla kuvitelmaa, mut ihan kuin olisi hieman etova olo tänään. Voi tosin johtua monestakin asiasta, kärsin mm. ärtyvästä suolesta ja voi olla vatsa suuttunut taas jostain, mitä en vaan taas hahmota. Ei kai vielä voi olla raskauteen liittyvää? Tai sit vaan jännitän tätä kiertoa niin paljon, miulla jännitys voi kans pistää vatsan sekaisin :Grinning Face:

Jos ovulaatiotestien lh- huipun on saanut klo00 yöllä, niin kumman päivän puolelle -1dpo lasketaan? Edelliselle vai kääntyvälle päivälle? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Jos ovis on ollu pe, niinku arvelen, niin tänään siis dpo 4. Hirveesti tekis mieli uitella tikkua, mutta ei siinä oo vielä mitään järkeä :tears: Yritän malttaa mieleni ainakin ensi maanantaihin, jolloin olis siis dpo 10. Voi olla kuvitelmaa, mut ihan kuin olisi hieman etova olo tänään. Voi tosin johtua monestakin asiasta, kärsin mm. ärtyvästä suolesta ja voi olla vatsa suuttunut taas jostain, mitä en vaan taas hahmota. Ei kai vielä voi olla raskauteen liittyvää? Tai sit vaan jännitän tätä kiertoa niin paljon, miulla jännitys voi kans pistää vatsan sekaisin :Grinning Face:
Keltarauhasen toiminta ainakin aiheuttaa 😊. Dpo4 on vielä muuhun melko aikainen. Munasolulla kestää n.5 päivää ensin matkata kohtuun ja siitä 2-4 päivää kiinnittyä.

Keltarauhasen toiminta ainakin aiheuttaa 😊. Dpo4 on vielä muuhun melko aikainen. Munasolulla kestää n.5 päivää ensin matkata kohtuun ja siitä 2-4 päivää kiinnittyä.
Joo, näin miä oon lueskellu et dpo 4 tuskin varsinaista raskauspahoinvointia olis 🙂 Enkä sitä sinällään uskokaan, et siitä olis kyse, voi olla niin monesta muustakin asiasta kyse. Mut varmaan kaikki tässä ketjussa tietää sen fiiliksen, kun silti toivois.. 😄 No, nähtäväksi jää.

Mä kävin ostamassa pregchekin ovistestejä pari pakettia 🥰 Nyt vielä vähän vuotaa.. Aattelin alkaa testata viikko tämän keskenmenovuodon päätyttyä. Haluan tietää miten hedelmällisyys palautuu.

Ja miehelleni sanoin painavasti, että hänen täytyy nyt lopettaa tupakointi kokonaan. On merkittävästi vähentänyt ja enää ei arki-iltoina, vaan vkl polttaa muutaman. Mutta mä epäilen, että polttaa välillä kesken työpäivänkin. Mua ahdistaa nyt niin tämä, en haluaisi enää tämmöistä kokea. Että haluaisin todellakin minimoida kaikki riskit, jos jotenkin voi itse vaikuttaa siihen, ettei tällaista enää tapahtuisi 😞

"Tupakointi heikentää sekä naisen että miehen hedelmällisyyttä ja lisää keskenmenon ja kohdunulkoisen raskauden riskiä."

"Tupakointi heikentää sekä naisen että miehen hedelmällisyyttä ja huonontaa myös hedelmöityshoitojen tuloksia. Jopa 13 % hedelmättömyydestä saattaa johtua tupakoinnista."

Mä en tupakoi ja alkoa käytän ehkä lasillisen viiniä kuussa.. miehenikään ei alkoa käytä kuin ehkä sen viinilasin tai oluen kuussa.

Musta tuntuu hurjalta...että jos esim keväällä tulisin onnistuneesti raskaaksi, niin silloinkin todennäköisesti ehdin jo täyttää 37 ennen kuin vauva syntyisi. Mulla on iso ikäkriisikin, että pelkään ajan loppuvan kesken 😭

Mä kävin ostamassa pregchekin ovistestejä pari pakettia 🥰 Nyt vielä vähän vuotaa.. Aattelin alkaa testata viikko tämän keskenmenovuodon päätyttyä. Haluan tietää miten hedelmällisyys palautuu.

Ja miehelleni sanoin painavasti, että hänen täytyy nyt lopettaa tupakointi kokonaan. On merkittävästi vähentänyt ja enää ei arki-iltoina, vaan vkl polttaa muutaman. Mutta mä epäilen, että polttaa välillä kesken työpäivänkin. Mua ahdistaa nyt niin tämä, en haluaisi enää tämmöistä kokea. Että haluaisin todellakin minimoida kaikki riskit, jos jotenkin voi itse vaikuttaa siihen, ettei tällaista enää tapahtuisi 😞

"Tupakointi heikentää sekä naisen että miehen hedelmällisyyttä ja lisää keskenmenon ja kohdunulkoisen raskauden riskiä."

"Tupakointi heikentää sekä naisen että miehen hedelmällisyyttä ja huonontaa myös hedelmöityshoitojen tuloksia. Jopa 13 % hedelmättömyydestä saattaa johtua tupakoinnista."

Mä en tupakoi ja alkoa käytän ehkä lasillisen viiniä kuussa.. miehenikään ei alkoa käytä kuin ehkä sen viinilasin tai oluen kuussa.

Musta tuntuu hurjalta...että jos esim keväällä tulisin onnistuneesti raskaaksi, niin silloinkin todennäköisesti ehdin jo täyttää 37 ennen kuin vauva syntyisi. Mulla on iso ikäkriisikin, että pelkään ajan loppuvan kesken 😭
Vertaistukea ikäkriisiin, mulla vielä muutama vuosi sua enempi mittarissa 😕 kamala tunne kun näihin ei voi itse vaikuttaa, vuodet vaan juoksee! Ja mulla nyt ekaa kertaa kroppa alkaa näyttää herätysmerkkejä että ei olla enää kuulkaas hedelmällisimmässä iässä. Minkäs sille voi kun nuorempana ei ollu mitään perheajatuksia saati sitten ketään kenen kanssa se perustaa... 🫣 toki meilläkin jo onneksi kaksi lasta on, mistä olen kiitollinen mutta silti vielä sitä yhtä tähän kaivattaisiin 😌

@Valora samaistun tuohon ikäkriisiin. Minä täytän jo tänä vuonna 37v ja nyt vasta ensimmäisen yritys menossa. Miksi ei ole voinut aloittaa yrittämistä jo aikaisemmin. 😩 Vaikka turhapa sitä toisaalta on jossitella.. Aiemmin vaan ei ollut oikea hetki, nyt on. Ja toivon että se vielä mulle suodaan iästä huolimatta. 🙏🏻

Luen myöhemmin tekstit, hirveesti tullut juttua lisää! 😍 Täällä dpo5 ja vösyttää ihan hirveesti. Taistelen vielä neljä tuntia töissä. Sunnuntaina dpo10 niin sit ehkä testaan herkällä…
@Emri kans ekaa tässä yritetään 39-vuotiaana ja kans alotettu siinä 37-vee korvilla… Elämä ei aina mee niinkun on suunnitellut. ❤️

@Emri Samoja ajatuksia, aiemmin ei vain ollut oikea hetki, enkä olisi ollut senkään vertaa valmis äidiksi aiemmin kuin mitä olin esikoisen saadessani. Vaikka biologia ajattelee toisin, niin kyllä minusta on tärkeää myös se että itse kypsyy siihen ajatukseen äitiydestä. Aiemmin ei olisi minusta siihen ollut. Onneksi vieläkin ehtii, sinullakin on varmasti vielä aikaa :folded: Täällä on useita jotka vanhempanakin vielä ovat äidiksi päässeet, joten ei anneta pelkän iän estää :Flexed Biceps:

Tsemppiä myös @Sandra84, pitkä taival jo teilläkin takana 🙁

@Valora Täältä myös vertaishali ikäkriiseilyyn. Itse sain esikoiseni 5pv vaille 38-vuotiaana, nyt karvaa vaille 40-vuotiaana herätellään kroppaa seuraavaan yritykseen. Esikoinen sai alkunsa noin vuoden ja yhden varhaisen km jälkeen.
Samoja mietteitä myös kuin @Daiya ja @Emri , elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee.

Täällä tää pillereiden lopetuskierto on ihan ihmeellinen. Menkkajomotusta ja painon tunnetta alavatsalla ollut reilun viikon verran ja viikonloppuna ihan jotain kummallista tiputtelua minkä luulin yltyvän menkoiksi mutta ei ne ikinä sieltä tulleet. Hittoako tästä enää tietää....

Halauksia ikäkriiseilijöille. 🫂 Jaksamista myös negatiivisiin testeihin. 💔 Ja tarrasukkia plussanneille!

Dpo9. Saakeli, että alkaa kutkuttaa! Mutta onnistuin eilen olemaan ostamatta testiä, ehkä siitä syystä vain, että en käynyt apteekissa, eh.

Flon mukaan kuukautiset alkaisi 22., eilen tuntui, että rinnat hieman turvonneet. Ja tänään ehkä verihaituva virtsan seassa. Enteileekö kuukautisia vai raskautta, otapa tästä selvää. 🫠
Muoksmuoks, rinnat myös kipeytyneet selvästi tänään. 🧐

Perjantaina testaan (viimeistään).

Mä oon myös pian 37 ja on kyllä ennen näkemätön tää biologisen kellon tikittäminen ja jopa ajoittainen ahdistus asiasta. Olis tarkoitus mennä nyt alkuvuodesta hedelmällisyystarkastukseen, kun edellisestä kerrasta on nyt 2 vuotta. Ainakin ovulaation saan nyt digitestillä tikutettua, tiedä sitten tapahtuuko ovista kuitenkaan. Ja nyt tää kierto meneekin ylläripiinaillessa.

Mulla on ollut edellisestä raskaudesta lähtien aliravitsemus ongelmana ja nyt haluaisin parantaa ruokailutottumuksia jo tässä yritysvaiheessa, mutta kaipaisin sellaista valmista ruokavalio-ohjelmaa. Niinku aina laihduttajille on, mutta mun pitäisi syödä enemmän ja paremmin raskautta ajatellen. Oisko kellään mitään vinkkejä löytyiskö jostain ilmaisena?

Ovisplussa kp20😍

Liitteet

• IMG_20240116_161424.jpg
    IMG_20240116_161424.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 48
Dpo4 eikä mitään oloja (paitsi jäätävä flunssa tarttu mieheltä joten näitä juttuja ajattelee pakollakin...). Postiin odottelen uusia ovistikkuja, koska uskon että tässä kierrossa on lyhyt luteaali. (Viimeksi kp oli 26 pvää ja nyt ovis oli kp 21.-22.)

Takaisin