Mä kävin ostamassa pregchekin ovistestejä pari pakettia
Nyt vielä vähän vuotaa.. Aattelin alkaa testata viikko tämän keskenmenovuodon päätyttyä. Haluan tietää miten hedelmällisyys palautuu.
Ja miehelleni sanoin painavasti, että hänen täytyy nyt lopettaa tupakointi kokonaan. On merkittävästi vähentänyt ja enää ei arki-iltoina, vaan vkl polttaa muutaman. Mutta mä epäilen, että polttaa välillä kesken työpäivänkin. Mua ahdistaa nyt niin tämä, en haluaisi enää tämmöistä kokea. Että haluaisin todellakin minimoida kaikki riskit, jos jotenkin voi itse vaikuttaa siihen, ettei tällaista enää tapahtuisi
"Tupakointi heikentää sekä naisen että miehen hedelmällisyyttä ja lisää keskenmenon ja kohdunulkoisen raskauden riskiä."
"Tupakointi heikentää sekä naisen että miehen hedelmällisyyttä ja huonontaa myös hedelmöityshoitojen tuloksia. Jopa 13 % hedelmättömyydestä saattaa johtua tupakoinnista."
Mä en tupakoi ja alkoa käytän ehkä lasillisen viiniä kuussa.. miehenikään ei alkoa käytä kuin ehkä sen viinilasin tai oluen kuussa.
Musta tuntuu hurjalta...että jos esim keväällä tulisin onnistuneesti raskaaksi, niin silloinkin todennäköisesti ehdin jo täyttää 37 ennen kuin vauva syntyisi. Mulla on iso ikäkriisikin, että pelkään ajan loppuvan kesken