Raskaaksi 2024

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kuuttituutti
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Olisko nyt leffaviivat jo😅 dpo15 ja nyt tĂ€mĂ€ saa olla vika testi ennen ultraa, ja toivotaan et sinne asti pÀÀstÀÀn. Oireet erilaiset verrattuna edelliseen raskauteen joka meni kesken. Rinnat kasvaneet tosi reilusti ja joo on nĂ€nnitkin vĂ€hĂ€n aranpuoleiset mutta enemmĂ€n nyt painottuu rintojen kivistykseen ja siihen ettĂ€ ne TUNTUU!!😬 Oon myös huomannut ettĂ€ mulla on nĂ€lkĂ€ kokoajan! Ja sitten eilen oli kohdunkasvukipuja jotka otan mielellÀÀn vastaan kun edellisessĂ€ ei ollut juurikaan! Muissa raskauksissa ollut aika koviakin kasvukipuja.

Liitteet

• IMG_20240115_090807__01__01.jpg
    IMG_20240115_090807__01__01.jpg
    923.4 KB · Katsottu: 76
TÀhÀn hÀpeÀÀn lisÀÀ.

HĂ€vettÀÀ oma kertynyt ylipaino ja myös tuleva RD, sekĂ€ muut riskitekijĂ€t, herpes jne raskauden suhteen. Tuntuu ettĂ€ mun ei enÀÀ pitĂ€isi muiden mielestĂ€ yrittÀÀ lasta. Mutta sydĂ€meni sanoo muuta ja miehenikin sydĂ€n sykkii samantahtisesti omani kanssa. Mies tiedostaa riskit, mutta on vahva ihminen kohti unelmiaan, siksi tĂ€ssĂ€ yhdessĂ€ isoin osin ollaankin, kun hĂ€n aina jaksaa uskoa, ettĂ€ asiat menevĂ€t parhain pĂ€in ja luo realismia asioihin. ❀

Onko muita, ketkÀ hÀpeÀÀ ja tuntee huonommuutta tulla raskaaksi, ettÀ pitÀisi voida paremmin, olla sitÀ ja tÀtÀ, sekÀ olisi pitÀnyt osata toimia toisin aikaisemmin jne?

Voi ettÀ tÀtÀ on hankala purkaa. Mutta rehellisyys tÀssÀ asiassa ja avoimuus tuntuu nyt olevan ainoa tie tÀstÀ irti.

En aijo nyt laihduttaa, enkÀ yrittÀÀ enempÀÀ "hyvinvointiani kohentaa". Joku sisÀllÀ kysyy, ettÀ "eikö sinullakin ole oikeus juuri sellaisena kuin nyt olet ottaa askeleesi kohti unelmia?". NiinpÀ niin. Toivon, ettÀ olen pahin itseni syyllistÀjÀ ja löytÀisin polulleni lisÀÀ niitÀ kokemuksia, ketkÀ kulkevat jakaen unelmani ja iloni sen toteuttamisesta. Ainakin mulla on mun mies niin upean kannustava. Sain myös neuvolasta ainakin yhden rinnallakulkijan pahimpaan hÀtÀÀn. Neuvolasta tosin ohjasivat minut eteenpÀin terveyskeskukseen varaamaan aikaa. Taidan ohittaa sen kehotuksen ja jatkaa terapiaani toisaalla. En usko terveyskeskusen nyt osaavan minua auttaa sen enempÀÀ mitÀ jo avun piirissÀ olen. Haluan nyt vaan tuntea tÀmÀn hÀpeÀn lÀpi ja saada siihen tukea. Olen mielestÀni jo voiton puolella, kun hÀpeÀn olen oivaltanut ja tunnistan selkeÀsti.

HĂ€peĂ€ni tarvitsee nyt positiivisia asenteita ja neutraalia kohtaamista ympĂ€riltĂ€, ettĂ€ se nujertuu.đŸ’Ș

Dpo10 ja negat Onestepin ja Pregcheckin liuskat 😌 toki, vielĂ€ on noin 1/3 mahollisuus ettĂ€ nĂ€kyy vasta myöhemmin, kaikki laskurit antaa ekaksi testipĂ€ivĂ€ksi vasta huomisen. Noh, pĂ€ivĂ€ kerrallaan kohti menkkoja đŸ€­

Muoks. Voipi olla ettei tartte kovin kauaa odottaa, jotain tiputtelua jo ja ihan menkkaoireita ku kolottaa ja jomottaa ja itkettÀÀ  đŸ€š eipĂ€ oo ennen tĂ€llasta 23pĂ€ivĂ€n kiertoa kyllĂ€ ollu 😒

Muokattu viimeksi:
Olisko nyt leffaviivat jo😅 dpo15 ja nyt tĂ€mĂ€ saa olla vika testi ennen ultraa, ja toivotaan et sinne asti pÀÀstÀÀn. Oireet erilaiset verrattuna edelliseen raskauteen joka meni kesken. Rinnat kasvaneet tosi reilusti ja joo on nĂ€nnitkin vĂ€hĂ€n aranpuoleiset mutta enemmĂ€n nyt painottuu rintojen kivistykseen ja siihen ettĂ€ ne TUNTUU!!😬 Oon myös huomannut ettĂ€ mulla on nĂ€lkĂ€ kokoajan! Ja sitten eilen oli kohdunkasvukipuja jotka otan mielellÀÀn vastaan kun edellisessĂ€ ei ollut juurikaan! Muissa raskauksissa ollut aika koviakin kasvukipuja.

Voisko olla kaksoset en oo ikinĂ€ nĂ€hny noin tummaa dpo15 😁 tai ehkĂ€ vaikuttaa jos kiinnittynyt aikaisinđŸ€”

Onnea! Mahtavaa ettĂ€ menetyksen jĂ€lkeen sait plussan nĂ€inkin pian ❀

Voisko olla kaksoset en oo ikinĂ€ nĂ€hny noin tummaa dpo15 😁 tai ehkĂ€ vaikuttaa jos kiinnittynyt aikaisinđŸ€”
MĂ€ en usko ettĂ€ kiinnittynyt kovin aikasin oireiden perusteella. Ja kun se eka haamukin tuli nyt myöhemmin kun viime kerralla. Toki enhĂ€n minĂ€ sitĂ€ voi tietĂ€Ă€đŸ™ˆ MeillĂ€ ei suvussa ole kyllĂ€ kaksosiađŸ€” En kyllĂ€ usko ettĂ€ kahta vois olla kun hyvĂ€ kun nyt yhden meikĂ€lĂ€inen saa, tĂ€mmönen 41 v. Mummo🙈 😂

MitĂ€ katselin kuopuksen testailuista niin silloin ollut myös kyllĂ€ vahvat viivat ja yksi oli ettĂ€ jos siellĂ€ jotain on niin varmasti vain yksi😅

Moooikka!

MÀÀ kuumeilen meidÀn esikoiselle pikkusisarusta pienellÀ ikÀerolla, ja kovasti kuumeilenkin. On sama, hieman ehkÀ vÀlillÀ jopa masentunutkin olo kun ajattelen ettÀ voisin olla raskaana ja odottaa vauvaa meidÀn perheeseen, mutten ole.

Mutta toisaalta meillĂ€ ei kummallakaan tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ ole pahemmin voimavaroja edes tĂ€mĂ€n meidĂ€n vaikeahkon esikoisemme kanssa, joten vaikka kuinka yritĂ€n uskotella itselleni ettĂ€ pĂ€rjĂ€isin/-mme, niin yrityksen aloitus saa kyllĂ€ odottaa ainakin kesÀÀn... TodennĂ€köisesti mies ei suostu aloittamaan yritystĂ€ kuin aikaisintaan tĂ€mĂ€n vuoden lopussa, jos silloinkaan... saa nĂ€hdĂ€ 😒

Eli todennĂ€köisesti tÀÀllĂ€ vain lueskelen ja ihailen muiden yritystĂ€ itku kurkussa... đŸ« 
MeillÀ ei ole edes yritys alkanut toisesta, ensimmÀinen yhteinen tÀyttÀÀ pian 1v. Mutta voi ettÀ kun syyhyttÀis jo aloittaa yritykset vaikkei se vielÀ ole jÀrkevÀÀ. YritÀn kanssa ehkÀ loppuvuodeksi puhua miehen mukaan jos sitten saataisi 2-3v ikÀero. Miehen isompi lapsi on jo 9v tÀyttÀÀ tÀnÀ vuonna jo 10v niin hÀnestÀ ei vÀlttÀmÀttÀ pitkÀÀn enÀÀ ole leikkikaveria tÀlle pienemmÀlle. MinÀkin siis taustalla vain kuumeilen ja fiilistelen :Two-hearts:

tĂ€nÀÀn otin yhteyttĂ€ kunnalliseen lapsettomuushoitoon ja saimme ajan jo 14.2. lapsettomuuslÀÀkĂ€rille 🙊😍 sitĂ€ ennen pitÀÀ miehen kĂ€ydĂ€ antamassa spermanĂ€yte ja minun kĂ€ydĂ€ verikokeessa jotta saadaan prolaktiini ja keliakin vasta-aineista tulokset. Niin jĂ€nnÀÀ ja ihanaa kun asia etenee!

nyt mietin, ettĂ€ jos tĂ€mĂ€n seuraavan kierron saisi mentyĂ€ ihan ilman mitÀÀn oviksen tikutuksia ja dpo:den laskemista. 🙏 jatkaisi sitten seuraavassa kierrossa hoitojen mukaan yrittĂ€mistĂ€; mitĂ€ ne hoidot sitten meidĂ€n kohdalla tuleekin olemaan 🙏

Ah, mÀ sain terapiakontaktin eri paikkaan missÀ alunperin kÀvin. Nyt asialla on henkilö, joka tiesi hÀpeÀstÀ ja ymmÀrsi jujun.

Hitsi helpottavaa. Niin haluan sitoutua siihen. TyöstÀÀ hÀpeÀn ja menneisyyden maaliin.

Mulla on ihana mies, ihanat lapset ja meillÀ on ihania yhteisiÀ unelmia. Noiden kaikkien vuoksi jaksan vielÀ puristaa loppuun ja tottakait sen vuoksi, ettÀ mun olo helpottaa ja pÀÀsen olemaan se mahdollisimman paras versio itsestÀni.

SinĂ€ pieni siellĂ€ jossain, odotathan meitĂ€ vielĂ€ â€đŸ˜­â€ïžđŸ„° MĂ€ toivon, ettĂ€ me vielĂ€ saadaan vauva meille. Pieni yhteinen lapsi. Saatais nĂ€hdĂ€ hĂ€nen kasvunsa ja kehityksensĂ€, persoonansa. Ja nĂ€yttÀÀ hĂ€nelle tĂ€mĂ€ maapallo meidĂ€n vanhempien silmin, mahdollisimman turvallisista syleistĂ€ kĂ€sin ja niin ilon kautta kuin mahdollista đŸ„°

Onko teillÀ kokemusta RFSU:n herkistÀ 10iu/ml testeistÀ? Antaako ne helposti viiva paikkoja?

EdellisessÀ raskaudesta sain 12dpo sain heikon positiivisen, mutta selkeÀsti oli pinkkiÀ nÀkyvissÀ.

Nyt tein testin 9dpo ja en oo varma saonko viivanpaikan nÀkyviin, vai onko tÀmÀ tooooooodella heikko +. MitÀ mieltÀ ootte?

Liitteet

• DSC_0743.JPG
    DSC_0743.JPG
    1.9 MB · Katsottu: 227
Onko teillÀ kokemusta RFSU:n herkistÀ 10iu/ml testeistÀ? Antaako ne helposti viiva paikkoja?

EdellisessÀ raskaudesta sain 12dpo sain heikon positiivisen, mutta selkeÀsti oli pinkkiÀ nÀkyvissÀ.

Nyt tein testin 9dpo ja en oo varma saonko viivanpaikan nÀkyviin, vai onko tÀmÀ tooooooodella heikko +. MitÀ mieltÀ ootte?
Ja luonnollisesti nĂ€kyy paremmin livenĂ€. 😅

TÀssÀ vielÀ vÀhÀn testiajan jÀlkeen.

Liitteet

• DSC_0745.JPG
    DSC_0745.JPG
    3.4 MB · Katsottu: 223
Sanoisin ettÀ plussan alku kun nÀkyy minun silmiini olevan punaista!
Toivotaan ettÀ lÀhtisi vahvistumaan:smiling face with heart-eyes:
Kiitos vastauksesta. 😊 Koitan olla innostumatta tĂ€stĂ€, kun voi nĂ€in aikaisin testattuna olla myös kemiallinen.

Mulla on dpo6-8 ollu niin paha (PMS?-)masennus pÀÀllÀ ja totaalinen uupumus, ettÀ en aatellu eka testata ollenkaan. TÀnÀÀn on kuitenkin tuntunut alavatsassa kramppeja, niin pÀÀtin testata.

Minusta plussa!

Ja luonnollisesti nĂ€kyy paremmin livenĂ€. 😅

TÀssÀ vielÀ vÀhÀn testiajan jÀlkeen.
Antaa helposti haamuplussaa, mutta tĂ€ssĂ€ kyllĂ€ nĂ€htĂ€villĂ€ selvĂ€sti jotain. Toivotaan vahvistumista!!! Mullakin dpo 9, mutta en ole vielĂ€ uskaltanut testata. Samanmoinen herkkĂ€ rsfu:n testi oottelisi kaapissa... 🙈 Oliko aamupissa? Onko sulla oireita?

Takaisin