Raskaaksi 2024

Voi että miten aika kuluukaan hitaasti 🙃 täällä ovistesti näyttää edelleen suht vahvaa viivaa mut ei silti vieläkään positiivinen, näinköhän missään vaiheessa näyttääkään plussaa 😖

Heippa, tähän 2024 ryhmään liityn myös enemmän tai vähemmän aktiivisena 😊 2,5 v yritystä takana, yksi ainoa (ehkä?) haamulainen 9/23 ollut koko yritysaikana.

Tässä kierrossa tuli heti kuun alussa jännä olo, tai tuli sellainen jännä ajatus että on jotenkin superhedelmällinen olo tässä kierrossa. En tiedä miksi, kun oli vielä alkukiertokin ja ovulaatio kaukana. Olin tämän viikon arkipäivät poissa kotoa, ja mietin että siinä saattaa mennä hedelmälliset päivät. Ovisoireita ei kuitenkaan tullut, joten nyt kotona vkl aloitin tikuttamisen myöhempään kuin yleensä ja tänään tärähti ovis+. Fiilis on super 🥳 koska mulla taitaa olla tosi nopea lh-huippu, etten yleensä saa testeillä selkeästi kiinni, vaan oireiden + pienen tummumisen perusteella osannut päätellä oviksen.

Heti tänään kun testit alkoi tummenemaan, päätin testata joka pissasta 😝 ja se kannatti, koska aiemmin en ole näin selkeästi saanut vahvaa ovis-plussaa!

Nyt pohdin, ottaisinko pitkän tauon jälkeen Cyglogestin käyttöön tähän kiertoon? 🤔 Talleteltu on. Se ehkä-haamu-kierto oli silloin Cyglogestin kanssa..eikä koskaan ennen ole yrittänyt mitään tapahtua... Luteaali 9-11 vrk (yleensä se 11)

Liitteet

• Screenshot_2024-01-14-15-39-47-74_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2024-01-14-15-39-47-74_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    543 KB · Katsottu: 97
Tiedän tunteen. Aika sama alkaa olla itsellä, ollaan kuitenkin yli 6v oltu ilman ehkäisyä ja yritetty kohta vuosi, kierrot säännölliset, jne. Juurikin turhauttaa ja toivo on jo hiipunut, ei oikein voi yrittämisestä varsinaisesti puhua. Isännälle infoa kalenterin kuvalla, millon ovis ennustettavasti seuraavan kerran, se jo tietää päivät millonka mitäkin, eikä tarvii edes vihjailla et pitäs vähä jumpata.

Mulla on vaan kynnys lähteä gynelle, niin usein vähätelty kipuja ja aina tarjotaan joko kierukkaa tai kapselia tms, millon mitäkin ehkäisyä. Jos en ole ehkäisyä halunnut, eivät lisätutkimuksiinkaan päästä. Viimeksi käydessä gyne tokaisi et "hyvin näyttää paikat toimivan, et ole harkinnut munasolujen luovutusta?". Itkua pidätellen lähdin siltäkin vastaanotolta enkä ole sen jälkeen käynyt.
Toivottavasti seuraava kokemus olisi positiivisempi ❤️. Uskon että teidänkin vuoro tulee varmasti 🥰. Itse kävin Turussa Terveystalossa, mutta lääkäreitäkin on tietysti moneen junaan. Mun kokemus on se yleisestikin terveydenhuollossa, että yksityiseltä saa sen minkä haluaa, toki joutuu maksamaan. Julkiselta saa sen välttämättömän, mutta sitäkin ennen monesti seurantaa, yritystä ja omien elintapojen tutkailua, ennen kuin suostuvat ottamaan. Mäkin sain tämän tulevan käyntini eteen taistella, ja itku kurkussa kätilöille silloin viimeisimmän keskenmenon jälkeen soitin ja kerroin miten loppu alan olemaan näihin vastoinkäymisiin ja epätietoisuuteen. Toivon sulle hirveästi voimia jatkoon ja että onnistuisitte pian❤️. Joko luomuna tai sitten pienellä avustuksella 😊.

Heippa, tähän 2024 ryhmään liityn myös enemmän tai vähemmän aktiivisena 😊 2,5 v yritystä takana, yksi ainoa (ehkä?) haamulainen 9/23 ollut koko yritysaikana.

Tässä kierrossa tuli heti kuun alussa jännä olo, tai tuli sellainen jännä ajatus että on jotenkin superhedelmällinen olo tässä kierrossa. En tiedä miksi, kun oli vielä alkukiertokin ja ovulaatio kaukana. Olin tämän viikon arkipäivät poissa kotoa, ja mietin että siinä saattaa mennä hedelmälliset päivät. Ovisoireita ei kuitenkaan tullut, joten nyt kotona vkl aloitin tikuttamisen myöhempään kuin yleensä ja tänään tärähti ovis+. Fiilis on super 🥳 koska mulla taitaa olla tosi nopea lh-huippu, etten yleensä saa testeillä selkeästi kiinni, vaan oireiden + pienen tummumisen perusteella osannut päätellä oviksen.

Heti tänään kun testit alkoi tummenemaan, päätin testata joka pissasta 😝 ja se kannatti, koska aiemmin en ole näin selkeästi saanut vahvaa ovis-plussaa!

Nyt pohdin, ottaisinko pitkän tauon jälkeen Cyglogestin käyttöön tähän kiertoon? 🤔 Talleteltu on. Se ehkä-haamu-kierto oli silloin Cyglogestin kanssa..eikä koskaan ennen ole yrittänyt mitään tapahtua... Luteaali 9-11 vrk (yleensä se 11)
Onko tuo Cyglogest vähän kuin Terolut tai Lugesteron? Luteaali on kyllä aika lyhyen kuuloinen, joten varmasti voisi olla edellämainituista lääkkeistä teille apua 😊.

Täällä menossa dpo 5. Jos menkat on tullakseen, niin ihan muutamien päivien päästä pitäisi alkaa tuhruvuodot. Mulla kun tulee vaihtelevasti noin 4-6 päivää eka tuhruvuotoa ennen kuin alkaa kunnolla.

On tässä jo jonkin aikaa ollut sellainen tunne, että en tule raskautumaan ennen kuin saan jotain lääkkeitä tueksi. Odotan vaan koko ajan että aika kuluisi jotta pääsisin soittamaan uudestaan lääkärille ja saisi tutkimukset alkuun. Yritin päästä jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen, mutta käännytettiin takaisin ja sanottiin että vuoden yrittämisen jälkeen vasta. No pian se aika on täyttynyt, ja rupean kyllä soittelemaan jo vähäsen aikaisemmin koska siinä taas kestää kun niitä aikoja saa.

@Emri käsittääkseni pitkä tuhrutteluvuoto ennen varsinaista vuotoa vois viitata keltarauhanen toiminnan häiriöihin... Joten lääkärissä käynnistä vois olla apua. Tsemppiä!

Mulla on nyt myös dpo 7 tai 8. Koko tämän viikon on alavatsassa jomottanut ja rinnat olleet arat ym., mutta tämän päivän aikana olot on normalisoituneet ja oikeastaan ei ole enää mitään normaalista poikkeavaa oloa. Olisikohan se sitten vain keltarauhasen aiheuttamaa hormonioiretta ja menkat tulee kuitenkin. Muutama päivä pitää jaksaa vielä odottaa niin varmuudella tietää ☺️

Tänään aamulla testasin aivan puhtaan negan ja muutenki luovutin koko kierron suhteen, koska ei ollu _mitään_ samoja oireita mitä kemiallisissa. Äsken testasin uudelleen ja nyt siihen on ilmestyny toinenki hentosen hento viiva😭 tänään dpo8/9. Kuvat testiajalla ja kuivuneena

Liitteet

• IMG_4831.jpeg
    IMG_4831.jpeg
    969.1 KB · Katsottu: 222
  • IMG_4851.jpeg
    IMG_4851.jpeg
    1.9 MB · Katsottu: 226
Tänään aamulla testasin aivan puhtaan negan ja muutenki luovutin koko kierron suhteen, koska ei ollu _mitään_ samoja oireita mitä kemiallisissa. Äsken testasin uudelleen ja nyt siihen on ilmestyny toinenki hentosen hento viiva😭 tänään dpo8/9. Kuvat testiajalla ja kuivuneena
Haamua näkyvissä molemmissa 😍. Tsemppiä ja vahvistumista tulevien päivien testailuun! Ja kemiallisen oireisiin ei kannata verrata. Mulla viimekierrossa kemiallinen, jossa oli todella voimakkaat oireet. Nyt tässä kierrossa ja plussassa paljon lievemmät ja muutenkin ihan erilaiset oireet ja olot 😊.

Haamua näkyvissä molemmissa 😍. Tsemppiä ja vahvistumista tulevien päivien testailuun! Ja kemiallisen oireisiin ei kannata verrata. Mulla viimekierrossa kemiallinen, jossa oli todella voimakkaat oireet. Nyt tässä kierrossa ja plussassa paljon lievemmät ja muutenkin ihan erilaiset oireet ja olot 😊.
Kiitos🥹🫶🏼 ei selvästi kannata vertailla. Voi kumpa nää erilaiset oireet nyt tarkottaisi pysyvää raskautta. Eilen kaikenlisäksi tuli tasan 2 vuotta yritystä täyteen🥹

@Emri käsittääkseni pitkä tuhrutteluvuoto ennen varsinaista vuotoa vois viitata keltarauhanen toiminnan häiriöihin... Joten lääkärissä käynnistä vois olla apua. Tsemppiä!
Tätä mäkin oon miettinyt. Kunnalliselle olen soitellut asiasta useamman kerran, mutta kuitataan vaan että "normaalilta kuulostaa". Nyt kuitenkin enää niin vähän aikaa kun pääsee lapsettomuustutkimuksiin niin en ole jaksanut enää noista vuotoasioista taistella kun ei tunnuta ottavan vakavasti.

Hei kuumeilijat!

Mulla olisi joutavana tällainen AVAAMATON apteekkituotesetti sitä kaipaavalle, arvo siis useita kymppejä, ja nyt sais nää itselleen postareiden kuluilla.

Eli kun itsellä tosiaan tärppäsi viimein viime kesän lopussa, niin mulla jäi ylimääräisenä tämmönen jenkkilästä asti tilattu siittiöystävällinen tuote kuin conceive+.

Saat kaupan päälle myös Canesten-paketin, oli alkuraskaudessa oireita mut ne meni ohi luomusti oman miehen talletteluilla. 😅

Laita yksäriä jos on tarvetta!

20231223_141455.jpg

Onko tuo Cyglogest vähän kuin Terolut tai Lugesteron? Luteaali on kyllä aika lyhyen kuuloinen, joten varmasti voisi olla edellämainituista lääkkeistä teille apua 😊.

Joo Cyclogest on myös keltarauhastuki, emätinpuikko. Aloittanen sen sitten tässä kierrossa, yrittänyttä ei laiteta 😊 onneksi siitä ei voi haittaakaan olla joten kaikki peliin..

Hassu tämä ovis tällä kerralla, vielä ei mitään ennakkokipuja/jomoja ole, ainakaan selkeästi jommalle kummalle puolelle painottuvia niin kuin yleensä.. normaalisti tiedän jo vähän ennen ovulaatiota kummalta puolen irtoaa kipujen perusteella ja yleensä tulee leukaan sille puolelle finni oviksen aikoihin😅 mutta kosteat oltavat on ollut ja olen varma huomisesta ovulaatiosta, on vaan vähän eri olot normaaliin verrattuna.

Tätä mäkin oon miettinyt. Kunnalliselle olen soitellut asiasta useamman kerran, mutta kuitataan vaan että "normaalilta kuulostaa". Nyt kuitenkin enää niin vähän aikaa kun pääsee lapsettomuustutkimuksiin niin en ole jaksanut enää noista vuotoasioista taistella kun ei tunnuta ottavan vakavasti.
Jos pystyisit käymään yksityisellä gynellä kysymässä asiaa? Julkisella kaikki oikeastaan kuulostaa normaalilta 🙈😉

Takaisin