Raskaaksi 2024

Täällä olikin juuri tuo Donaferty noussut esille josta meinasin huudella.😅 Söin pari kiertoa aiemmin siis hölmöyttäni sitä rutkasti miedompaa versiota ja nyt tässä kierrossa ollut tuo Donaferty muiden lisäksi tauon jälkeen. Jos jotain positiivista, unenlaatu parani ainakin selkeästi (olin nukkunut koiranunta jo viikkoja).

Mutta mutta.. oon kuullu just siitä et pitäis lyhentää kiertoa. Täällä nyt tosin on muutenkin lyhyt kierto, 26pvä ja ovisplussa aina 1,5v aikana tullut kp12, kivut kp13. Nyt sitten pitkästä aikaa oli muniskipuja jo kp8 ensin vasemmalla ja 12h myöhemmin oikealla. Jos en ois testannut ovista ja menis kipujen mukaan, oisin sanonu et ovis ois ollu eilen kp 12 kipujen mukaan, MUTTA ovisplussa näillä näkymin vasta huomenna kp14 ja ovis itsessään kp15 illan testin vahvuudesta päätellen.🙄

Eli mites tämä nyt näin meni? Eikö myo-inositol yleensä lyhennä, eikä pidennä kiertoa? En sinänsä valita jos tässä nyt on se humpan juoni et kypsyttelee nuita tuolla pari päivää pidempään, jos siitä olisi nyt apua.🥴
Onko sulla siis pcos? Kun inositolin tarkoitushan on käsittääkseni lyhentää kiertoja pcos:sta kärsivillä mikäli ne on _todella_ pitkiä, siis yli 40 päivää yms, ei niin että lyhentäis normipituista kiertoa. Mulla se on vaikuttanu toimivan lähinnä tasapainottamiseen, aiemmin luteaalivaihe oli 10 päivää, inositolin aloituksen jälkeen "jopa" 11-12. Mulla itellä ei oo pcos

Täällä olikin juuri tuo Donaferty noussut esille josta meinasin huudella.😅 Söin pari kiertoa aiemmin siis hölmöyttäni sitä rutkasti miedompaa versiota ja nyt tässä kierrossa ollut tuo Donaferty muiden lisäksi tauon jälkeen. Jos jotain positiivista, unenlaatu parani ainakin selkeästi (olin nukkunut koiranunta jo viikkoja).

Mutta mutta.. oon kuullu just siitä et pitäis lyhentää kiertoa. Täällä nyt tosin on muutenkin lyhyt kierto, 26pvä ja ovisplussa aina 1,5v aikana tullut kp12, kivut kp13. Nyt sitten pitkästä aikaa oli muniskipuja jo kp8 ensin vasemmalla ja 12h myöhemmin oikealla. Jos en ois testannut ovista ja menis kipujen mukaan, oisin sanonu et ovis ois ollu eilen kp 12 kipujen mukaan, MUTTA ovisplussa näillä näkymin vasta huomenna kp14 ja ovis itsessään kp15 illan testin vahvuudesta päätellen.🙄

Eli mites tämä nyt näin meni? Eikö myo-inositol yleensä lyhennä, eikä pidennä kiertoa? En sinänsä valita jos tässä nyt on se humpan juoni et kypsyttelee nuita tuolla pari päivää pidempään, jos siitä olisi nyt apua.🥴
Hmm, en osaa sanoa miten donaferty reagoi jos on lyhyt ja säännöllinen kierto. Yleensä sitä käytetään juuri epäsäännöllisin/pitkiin kiertoihin ja PCOSista kärsiville kiertoja tasaamaan. Kolmen päivän heitto ei kuitenkaan ole kauhean paljon, ja voi olla myös kertaluontoinen juttu. En tiedä onko sulle Donafertystä hirmuisesti hyötyä, jos on lyhyt ja säännöllinen kierto jo ilmankin valmistetta 😅

Ei ole todettu siis PCOta, mutta endo taustalla ja aloitin siis myo-inositolin siksi, jos parantaisi munisten laatua. Mitä tässä nyt on lueskellut nuitakin ulkomaisia lähteitä, on ollut hyötyä myös niillä käyttäjillä joilla ei ole ollut pcota ja parantanut raskautumisen mahdollisuutta. Ei tuo mahda hukkaankan mennä ja kaikki lisäpäivät otan kyllä positiivisena vastaan, kun terolut ei tehnyt mitään kierrolle.😅 Aikaisemmin ollut siis 28 pvän kierto joskus vuosia sitten, nyt iän kertyessä kierto lyhentynyt tuohon 26.

Täällä odotellaan vielä keskenmenon jälkeisiä kuukautisia, minkä jälkeen alkaa taas uusi yritys. Uusi keskenmeno pelottaa, ja mietin että pitäisikö esim ratsastus lopettaa heti kun/jos taas raskaudun. Aiemmin jatkoin ihan normaalisti, mutta voikohan siitä olla jotain haittaa jo alkuraskaudessa kun siinä kuitenkin kohdistuu kaikenlaista tärähtelyä juuri tuohon vatsan seudulle. Onko täällä muita ratsastusta harrastavia ja miten olette raskaana ollessa toimineet?

Täällä odotellaan vielä keskenmenon jälkeisiä kuukautisia, minkä jälkeen alkaa taas uusi yritys. Uusi keskenmeno pelottaa, ja mietin että pitäisikö esim ratsastus lopettaa heti kun/jos taas raskaudun. Aiemmin jatkoin ihan normaalisti, mutta voikohan siitä olla jotain haittaa jo alkuraskaudessa kun siinä kuitenkin kohdistuu kaikenlaista tärähtelyä juuri tuohon vatsan seudulle. Onko täällä muita ratsastusta harrastavia ja miten olette raskaana ollessa toimineet?
Minä ratsastin esikoista odottaessa yli puolen välin pitkälle, oiskohan ollu jopa jonnekkin rv30 saakka. Tosin rauhallisempia lenkkejä mitä pidemmälle mentiin, ravit vain keventäen ja laukka jäi aiemmin pois, oli luotto-ori. Kuopuksen kohdalla lopetin ratsastamisen joskus puolenvälin aikoihin, mutta pientä ristikkojumppaa tehtiin yhden hevosen kanssa vielä rv18 aikoihin.

Tämä tosin on ihan yksilöllistä miltä tuntuu. Sen mitä mulle ohjeistettiin, oli että ei siitä ole mitään vaaraa muutoin kuin putoamisriski. Muutenhan se hyvin ylläpiti keskivartalon hallintaa, mikä mulla helpotti esim selkäkipuja.

Mullahan oli molemmissa raskauksissa kaksoset, joista toinen meni kesken jo aikaisilla viikoilla, mutta se on ihan sukuvika, eikä ratsastamisella ollut siihen vaikutusta.

Kaikki ratsastavat tuttuni, ovat ratsastaneet niin pitkälle, kun tuntuu vielä hyvältä ja pääsee selkään. Se taas on yksilöllistä. Itsekin olen päättänyt ratsastaa niin pitkään, kun sitä ei erikseen kielellä, tai se alkaa tuntua epämukavalta. Oma hevonen toki tuo tähän omat paineensa.

Täällä kp 11 ja tänään talleteltu, koska mies lähtee työreissuun huomenna eikä tarkkaa tietoa, milloin palaa. Eli ei suuria odotuksia tähän kiertoon 😒 Ovulaatiota en ole tikutellut eikä siitä vielä merkkejä olekaan. Katsellaanpa sitten ensi kierrossa, jos mies on maisemissa 😄 Tosin loppuvuodesta yleensä enemmän poissa kuin paikalla...

Minä harrastan myös ratsastusta ja olen päättänyt, että lopetan heti jos raskaaksi tulen (tai koska ostan 10 tunnin kortteja, saattaisin käydä maksetut tunnit loppuun 2-3 viikon aikana). Moni ratsastaa kyllä hyvinkin pitkälle ja tietenkin jos on oma hevonen tai ratsastus on jopa ammatti, niin ymmärrän kyllä hyvin. Mutta itse olen ihan vaan ratsastuskoulussa käyvä harrastelija ja vaikka ratsastus on kivaa, se ei ole itselle niin tärkeää, että viitsisin ottaa turhia riskejä.

En ole kirjoitellut, kun eipä ole mitään kerrottavaa. Nyt käynnissä jo seitsemäs viikko pillereiden lopetuksesta, eikä vuoto ole alkanut vieläkään. Viime viikolla tuli jo lupaavaa pyyhkäisyvuotoa ja menkkamaisia alavatsakipuja, mutta ne loppuivat jo molemmat.

Mulla ei tiettävästi ole PCOS:aa eikä mitään isompia siihen viittaavia oireita, mutta mulla Donaferty lyhensi siitä huolimatta kiertoa edellisessä yrityksessä useammalla päivällä. Eli täältä suositus sille, jos on tuntemattomasta syystä pitkät kierrot. ✌🏻 Mitään muuta haittaa kuin rahanmeno siitä ei pitäisi kuitenkaan olla.

Takaisin