Raskaaksi 2024

Tänään käyty kontrolliultrassa ja vasemmalta löytyi (taas, keväälläkin oli ne kolme kiertoa vasemmalla) 14mm johtofolli kaverinaan 12mm folli. Limakalvoa lääkäri kehui kauniiksi, eipä oo ennen kehuttu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ovista siis odotellaan täälläkin. Sain varuiksi ovitrelleen reseptin ja perjantaille iltapäivälle inssiajan, jos ei siihen mennessä oo ovisplussaa niin täytyy perjantaina piikittää aamulla ja sitten iltapäivällä inssiin. Aukkarikin tehtiin ja auki olivat tiet :Smiling Face With Sunglasses: Lääkäri oli aika symppis kun esitteli ultralla follit ja limakalvon ja aukiolotutkimuksessakin varmisti että näen ja katson varmasti oikeaan paikkaan kun truuttaili liuokset :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Olihan se kyllä aika mielenkiintoista katseltavaa.

Uudella yrityksellä. Dpo 10

Liitteet

• IMG_20241029_062345.jpg
    IMG_20241029_062345.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 71
Liityn uutena mukaan keskusteluun. Jonkin aikaa eri ketjuja täällä lueskellut ja nyt rohkaistuin itsekin kirjoittelemaan.

Täällä toivotaan esikoista ja toista kiertoa nyt yrittämässä. Ensimmäisellä mies oli reissussa juuri ovulaation aikaan, talleteltiin silti kyllä ennen jälkeen reissun josko jokin toivon kipinä olisi ollut. Vaikka tämän tiesi, niin olihan se pettymys kuitenkin suuri kun menkat alkoi. Nyt tallettelut osui tismalleen ja piinaillaan dpo5 😂

Kovasti tietenkin jännittää millainen matka on edessä, kun ei tiedä kauanko projektissa kestää jne tuleeko ongelmia ja jos, niin millaisia. Ikää meillä 32 ja 37 v. Kierrot onneksi säännölliset, aina tasan 31 tai 32 pv, selviä ovulaatio-oireita, nyt toisessa yk tein ovulaatiotestit myös ja osui niilläkin täysin ennusteiden mukaan.

Päädyin kirjoittelemaan tänne, kun omassa tuttavapiirissä ei ole ketään vastaavassa tilanteessa, jotta voisi jakaa ajatuksia. Olin itse meillä jarruna perheen perustamiselle, mies on näyttänyt vihreää valoa jo vuosia sitten enkä tietenkään voi olla miettimättä, että toivottavasti ei tullut lykättyä liian pitkään. Aina olen halunnut lapsia, mutta mitään palavaa vauvakuumetta ei ole ollut. Nyt vasta ensimmäisen yk käännyttyä yk 2:een tajusin, kuinka paljon sitä lasta oikeasti toivonkaan 🥺

Jos täällä vielä tuttuja, niin meidän tarina tänään Hesarissa ❤️

Loppu hyvin kaikki hyvin 🙏🏻

Hui! 😰 Onneksi pelastuitte sekä sinä että vauva 🙏🏼❤️ Sä oot selvinnyt jostain äärimmäisen rankasta! Voimia toipumiseen, ja muista käsitellä tapahtunutta puhuen ja ammattilaistenkin tuen avulla, kun nuo hurjat kokemukset voi herkästi jäädä mieleen pyörimään jos ei niitä käy läpi tarpeellisen verran ❤️

Verenluovuttajille todellakin iso kiitos, itsekin kiitollinen niistä parista pussista mitkä mulle tankattiin.

Ähhh kylläpä turhauttaa, eilen aamulla ja illalla oli jo tummempaa viivaa (ei kuitenkaan lähelläkään tasatummia, Premom anto arvoina noin 0,25) ja olin varma että tänään tulis ovis+, mutta testi oli jopa hitusen vaaleempi 😭 eli ehkä huomenna tai ylihuomenna vasta. Toki nyt "vasta" kp16 ja viime kuussa sain ovis+ kp18 mutta ajattelin että toi johtuu keskenmenon jälkeen sekasin olevasta kierrosta ja nyt normalisoituis. Haluaisin päästä jo piinaileen

Heippa! Päätimpä tälläkin kertaa tulla hakemaan vertaistukea, jota esikoista yrittäessä täältä sain 🥰 esikoinen syntyi siis lokakuussa -22 ja häntä yritimme 1,5 vuotta, ja juuri ennen ensimmäistä klinikkakäynti kertaa, saimme positiivisen tuloksen. Klinikkakäynnin sijaan saimmekin varhaisultran samalle päivälle ja onneksemme kaikki sujui hyvin. Nyt olemme kesäkuusta alkaneet yrittää toista lasta ja onneksi rauhallisemmalla mielellä.

Tietysti mietityttää pitkäänkö tällä kertaa tulee menemään, mutta yritetään olla positiivisin mielin ☺️ Tsemppiä kaikille vauvasta haaveileville ja kiva tulla taas juttelemaan tänne 🫶

Heippa! Päätimpä tälläkin kertaa tulla hakemaan vertaistukea, jota esikoista yrittäessä täältä sain 🥰 esikoinen syntyi siis lokakuussa -22 ja häntä yritimme 1,5 vuotta, ja juuri ennen ensimmäistä klinikkakäynti kertaa, saimme positiivisen tuloksen. Klinikkakäynnin sijaan saimmekin varhaisultran samalle päivälle ja onneksemme kaikki sujui hyvin. Nyt olemme kesäkuusta alkaneet yrittää toista lasta ja onneksi rauhallisemmalla mielellä.

Tietysti mietityttää pitkäänkö tällä kertaa tulee menemään, mutta yritetään olla positiivisin mielin ☺️ Tsemppiä kaikille vauvasta haaveileville ja kiva tulla taas juttelemaan tänne 🫶
Meidän esikoiset on syntynyt samassa kuussa ja sun nimimerkkikin kuulostaa tutulta, ollaan varmaan kirjoiteltu täällä samaan aikaan viimeksikin ☺️ Paljon tsemppejä teille yritykseen, toivottavasti raskaudutte nopeammin kuin viimeksi 🩷

Hei, liityn nyt virallisesti keskusteluun ja olen varmaan ensi vuoden keskustelussakin mukana (ellen sitten muuta tuonne Lapsettomuus-palstalle). Olen alle kolmikymppinen nainen Etelä-Suomesta, onnellisessa parisuhteessa ja vakituisessa kolmivuorotyössä. (Luin muuten yövuorojen teon hidastavan lastensaantia, onko muilla ollut vastaavaa?) Lasta yritetty nyt 10 kk, ei yhtäkään positiivista raskaustestiä, ei yksinkertaisesti mitään muuta kuin kirjavia ovulaatio/pms-oireita. Kp2 menossa ja päivä kulunut vollottaessa. Oli taas outoja mahakipuja 2 vkoa ennen menkkoja (ja nyt kuukautiset eivät yhtäkkiä olekaan kivuliaat, taas yksi syy lisää tehdä turhaan raskaustesti.

Tuntuu niin väärältä, kun ei ole tehnyt mitään väärin ja näin se elämä vaan ruoskii ja rankaisee. Lapsettomuushoidot ahdistavat ajatuksena, kun joutuisin käymään _omalla työpaikallani_ verikokeissa. Ei niinkään se näytteenotto, vaan se että näytteet käsitellään ja hautuvat jossain pöydällä (esim AMH on käsiteltävä näyte) ja kuka tahansa työkaveri voi lukea ohimennessään minun nimen ja syntymäajan. Sukupuolitautitestit eivät nekään kovin kivoja ole ottaa siellä, olen monelle kertonut että ollaan oltu yhdessä yläasteelta asti ja sitten sieltä lävähtääkin pöydälle kuppa&co. -näytteet minun nimellä varustettuna. 😅😅 <-- Tietenkin liian aikaista ja hevonpaskamurehtimista, meillä Suomessa on hyvä tilanne kun ei tarvitse olla miljonääri mennäkseen lapsettomuushoitoihin.

Liposomaalinen rauta silloin tällöin otettuna on käytössä, mutta ovulaatiotestit eivät. Paradoksaalisesti inhoan kotitestien tekoa, töissä tutkin toisten ihmisten pissaa ja verta riittävästi.

Hei, liityn nyt virallisesti keskusteluun ja olen varmaan ensi vuoden keskustelussakin mukana (ellen sitten muuta tuonne Lapsettomuus-palstalle). Olen alle kolmikymppinen nainen Etelä-Suomesta, onnellisessa parisuhteessa ja vakituisessa kolmivuorotyössä. (Luin muuten yövuorojen teon hidastavan lastensaantia, onko muilla ollut vastaavaa?) Lasta yritetty nyt 10 kk, ei yhtäkään positiivista raskaustestiä, ei yksinkertaisesti mitään muuta kuin kirjavia ovulaatio/pms-oireita. Kp2 menossa ja päivä kulunut vollottaessa. Oli taas outoja mahakipuja 2 vkoa ennen menkkoja (ja nyt kuukautiset eivät yhtäkkiä olekaan kivuliaat, taas yksi syy lisää tehdä turhaan raskaustesti.

Tuntuu niin väärältä, kun ei ole tehnyt mitään väärin ja näin se elämä vaan ruoskii ja rankaisee. Lapsettomuushoidot ahdistavat ajatuksena, kun joutuisin käymään _omalla työpaikallani_ verikokeissa. Ei niinkään se näytteenotto, vaan se että näytteet käsitellään ja hautuvat jossain pöydällä (esim AMH on käsiteltävä näyte) ja kuka tahansa työkaveri voi lukea ohimennessään minun nimen ja syntymäajan. Sukupuolitautitestit eivät nekään kovin kivoja ole ottaa siellä, olen monelle kertonut että ollaan oltu yhdessä yläasteelta asti ja sitten sieltä lävähtääkin pöydälle kuppa&co. -näytteet minun nimellä varustettuna. 😅😅 <-- Tietenkin liian aikaista ja hevonpaskamurehtimista, meillä Suomessa on hyvä tilanne kun ei tarvitse olla miljonääri mennäkseen lapsettomuushoitoihin.

Liposomaalinen rauta silloin tällöin otettuna on käytössä, mutta ovulaatiotestit eivät. Paradoksaalisesti inhoan kotitestien tekoa, töissä tutkin toisten ihmisten pissaa ja verta riittävästi.
Esikoinen tuli yövuoroista huolimatta pillereiden läpi. Kakkosta onkin yritetty se 10kk. Ei näistä aina osaa sanoa miksi tärppää tai ei edes samalla ihmisellä. 😅

Pystytkö käymään labroissa vaikka viereisessä kaupungissa, jos ahdistaa, että työkaverit käsittelisivät näytteitä?

Esikoinen tuli yövuoroista huolimatta pillereiden läpi. Kakkosta onkin yritetty se 10kk. Ei näistä aina osaa sanoa miksi tärppää tai ei edes samalla ihmisellä. 😅

Pystytkö käymään labroissa vaikka viereisessä kaupungissa, jos ahdistaa, että työkaverit käsittelisivät näytteitä?
Lohdullista kuulla että osalla on noin että yksi tulee nopeasti ja toinen hitaasti. Olin kuitenkin toivonut useampaa muksua.

En oikein, ehkä vaan kärvistelen.

Pöh, eipä tarvii piinailla tässä kierrossa kun ei miehellä ole ollut kiinnostusta seksiin. Ärsyttää kun yleensä pannaan aika tiuhaan, viime viikollakin 3 kertaa, niin nyt kun on ovulaatio, niin ukko on liimautunut kiinni työprojekteihinsa. Eipä se auta kuin odottaa ensi kiertoon..

Täällä alkoi uusi kierto viime sunnuntaina ja letrozol otettiin tässä kierrossa käyttöön sitten. Tänään viimeinen päivä letroa. Eli viisi päivää niitä napsin, yhden pillerin päivässä. Onneks juuri mitään haittavaikutuksia ei oo ilmennyt. Nyt vaan toivon että piakkoin pamahtahtais päälle kunnon ovulaatio-oireet 😅 Se oiskin kiva jos heti viikonloppuna 😄 Silloin ainakin kierto lyhenisi kivasti. Mulla kierrot yleensä tylsän pitkiä, noin 32 päivän mittaisia. Joskus ollut vieläkin pidempiä tosin.
Ultraan meen ens viikolla jossa katsotaan tuottiko letrot tulosta. Näin viime yönä unta, että tein kolme positiivista raskaustestiä 🤩 liekö enneuni.. 🫠

Sieltä se kp1 alkoi ja yk3 kohti! Te ketkä aktiivisesti yritätte ja vältätte tulehduskipulääkkeitä. Vältättekö niitä vain ovulaation aikaan vai koko kierron ajan? Olen aina surutta menkkakipuihin syönyt, mutta onko siinä vaiheessa syödyillä enää vaikutusta ovulaation? Ei kai?

Takaisin