Raskaaksi 2024

Dpo 12 tänään:

1000048789.jpg


To, dpo 9, oli niin haamujen haamu herkässä, et tein pe herkän digin, tulos: ei raskaana. Alaselän kipuilua, rintojen arkuutta, tänään kova päänsärky. Mun on niin vaikea uskoa tätä.
 
Oi jee nyt oli ovistestit kunnolla haalistuneet eli voi olla, että tallettelut osuivat melkein kohdilleen. En saanut plussaa kiinni, mutta kahtena päivänä oli sinnepäin. Toivo elää, vaikka liikaa en usko tähänkään kiertoon.

Odottelen jo marraskuun kontrollilabroja niin siellä sitten selviää mihin suuntaan nuo kilppariarvot viilettävät. Ja tuleehan tässä parin kk päästä vuosi jo täyteen yritystä ja voisi ruveta miettimään meinaako hakea ainakin syytä sille miksi ei raskaudu. Tämä on itselle tosiaan vähän hankala päätös, kun pääsääntöisesti olen sitä mieltä, että luonto tekee tehtävänsä, jos tekee.

Oikeaa munista tuikkii siihen malliin, että eiköhän ovis ole kuitenkin tapahtunut. Olo on kuitenkin ollut parempi ja kivuttomampi geleen ja inositolin syönnin aloituksen jälkeen.
Sama täällä. Ovistesti haalistunut viimekertaisesta, joten plussa lienee ollut jo, jos ollut. Epäilen eilisten alavatsakipujen liittyneen ovulaatioon, joten talletusten olis pitänyt mennä silloin just hyvin ☺️👌 Mutta saapa nähdä. Nyt vain odotellaan tuloksia 😁
 
Te jotka tunnette ovulaationne, niin missä kohtaa tarkalleen se tuntuu? Mulla iski tänään kipu oikealle jonnekin melkein lonkan kohdalle, mutta ei ollut kyllä nivel- tai lihasperäistä. Enemmän oli kuukautiskipumaista tai esim suolistokipumaista? Kesti ehkä 20 min. Oli jotenkin itselleni uudenlainen kipu. Mietin siksi tuota ovulaatiokipuakin, mutta oli kyllä tosi sivussa, että ei kai se tuolla tuntuisi? En tosin ole koskaan tuntenut ovulaatioitani.
 
Te jotka tunnette ovulaationne, niin missä kohtaa tarkalleen se tuntuu? Mulla iski tänään kipu oikealle jonnekin melkein lonkan kohdalle, mutta ei ollut kyllä nivel- tai lihasperäistä. Enemmän oli kuukautiskipumaista tai esim suolistokipumaista? Kesti ehkä 20 min. Oli jotenkin itselleni uudenlainen kipu. Mietin siksi tuota ovulaatiokipuakin, mutta oli kyllä tosi sivussa, että ei kai se tuolla tuntuisi? En tosin ole koskaan tuntenut ovulaatioitani.
Miulla menee yleensä koko alavatsa jännästi kovaksi ja kipeäksi ja turvottaa. Vähän sellaista supistuskivun kaltaista, mutta niinkuin olisi jatkuva supistus. Saattaa vaikka ärtyä askelista kävellessä. Oviksen jälkeen tuikkii aina siltä puolelta mistä munasolu on irronnut (keltarauhanen kai jomottelee).
 
Miulla menee yleensä koko alavatsa jännästi kovaksi ja kipeäksi ja turvottaa. Vähän sellaista supistuskivun kaltaista, mutta niinkuin olisi jatkuva supistus. Saattaa vaikka ärtyä askelista kävellessä. Oviksen jälkeen tuikkii aina siltä puolelta mistä munasolu on irronnut (keltarauhanen kai jomottelee).
Missä kohdalla tuo tuike sitten tuntuu? Vähän tuolla kohdun sivulla vai kauempana? Mulla siis tuntui toi kipu tuolla suoliluunharjan tuntumilla melkein, että ei ehkä ei kuitenkaan munasarjasta johtunut.. 🤔
 
@Mustikkatäplä voi harmi, tsemppiä uusiin yrityksiin ❤️

@harsokukka mä tein tuon Puhdin raskautta yrittävän testipaketin. Oli ihan hyvä, koska pientä parannettavaa arvoissa oli ja yhden arvon takia käyn sit kontrollissakin myöhemmin. Ehkä jotain verikokeita olis saanut työterveyden tai kunnallisen kautta, mut toi oli niin helppo.

Onko täällä muuten muitakin kala-kasvissyöjiä? harsokukka tuossa maintsit olevasi ja itse olen myös. Oon vähän miettinyt et pitäskö ottaa liha takaisin ruuan monipuolisuuden takia. Ei yhtään innosta, en oo 10 vuoteen lihaa syönyt, mutta nyt tietty haluaisi mennä terveys edellä.



Tänään oli jännä päivä, kun tuli aamupäivästä yllättäen todella huono olo. Ei yleensä koskaan okseta ja nyt ihan yllättäen. Kävinkin jo ostamassa raskaustestejä :D eka oli negatiivinen, mutta en muuta uskonutkaan kun keskellä päivää testasin, katotaan nyt vielä aamulla.
 
Mulla tuntuu nimenomaan aika sivussa alavatsalla, yleensä pystyn selkeesti erottamaan kummalta puolelta ovulaatio tapahtuu. Ja monesti on just tuollainen n. puolen tunnin juttu.

Äh, lainaus ei onnistunut, @bandoo :lle oli tarkoitus vastailla.
 
@Mustikkatäplä voi harmi, tsemppiä uusiin yrityksiin ❤️

@harsokukka mä tein tuon Puhdin raskautta yrittävän testipaketin. Oli ihan hyvä, koska pientä parannettavaa arvoissa oli ja yhden arvon takia käyn sit kontrollissakin myöhemmin. Ehkä jotain verikokeita olis saanut työterveyden tai kunnallisen kautta, mut toi oli niin helppo.

Onko täällä muuten muitakin kala-kasvissyöjiä? harsokukka tuossa maintsit olevasi ja itse olen myös. Oon vähän miettinyt et pitäskö ottaa liha takaisin ruuan monipuolisuuden takia. Ei yhtään innosta, en oo 10 vuoteen lihaa syönyt, mutta nyt tietty haluaisi mennä terveys edellä.



Tänään oli jännä päivä, kun tuli aamupäivästä yllättäen todella huono olo. Ei yleensä koskaan okseta ja nyt ihan yllättäen. Kävinkin jo ostamassa raskaustestejä :D eka oli negatiivinen, mutta en muuta uskonutkaan kun keskellä päivää testasin, katotaan nyt vielä aamulla.
Mie oon joskus ollut kasvissyöjä, mutta rauta ei imeytynyt niin opettelin lihan syönnin aikuisena. Vatsa ei alkuun tykännyt, mutta tottui sitkeällä totuttelulla. 😊
 
Täällä raskautuminen pyörinyt taas niin paljon mielessä, että löydän itsestäni kaikenlaisia oireita, joita myös plussakierrossa oli. Vatsatuntemusten lisäksi heräsin tänä aamuna klo 5 vessaan (plussakierrossa aamuyöheräilyt oli selkein merkki raskaudesta), joten toiveet pomppasi taas sellaisiin svääreihin, että pettymys on kova jos (ja todennäköisesti kun) menkat loppuviikosta alkavat. Nyt meneillään dpo8-9, enkä ole vielä päättänyt, missä kohtaa testaan jos vuoto ei ala. Mietin myös, miten viime kierrossa onnistuin ottamaan niin rennosti ja ajatukset eivät olleet jatkuvasti oireissa tai oireettomuudessa. Jospa ensi kierrossa aloittaisi meditoinnin tai muun mielen treenaamisen 🥹
 
Muokattu viimeksi:
Onko täällä muuten muitakin kala-kasvissyöjiä? harsokukka tuossa maintsit olevasi ja itse olen myös. Oon vähän miettinyt et pitäskö ottaa liha takaisin ruuan monipuolisuuden takia. Ei yhtään innosta, en oo 10 vuoteen lihaa syönyt, mutta nyt tietty haluaisi mennä terveys edellä.
Täällä yksi kala-kasvispohjaista ruokavaliota suosiva! Tosin nykyään olen niin joustava/ mukavuudenhaluinen asian suhteen että lihaa tulee syötyä varmaan melkein kerran viikossa jos tarjotaan tai kun kumppani on päättänyt kauppalistan 🤔
En ole koskaan mitannut ferritiiniä mutta ainakaan hemoglobiinin kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia. Voisi olla kiva kyllä tarkistaa asia nyt kun vuodot on runsastuneet.
 
Onko täällä muuten muitakin kala-kasvissyöjiä? harsokukka tuossa maintsit olevasi ja itse olen myös. Oon vähän miettinyt et pitäskö ottaa liha takaisin ruuan monipuolisuuden takia. Ei yhtään innosta, en oo 10 vuoteen lihaa syönyt, mutta nyt tietty haluaisi mennä terveys edellä.

Mä oon ollu joku viitisen vuotta pääasiassa kala-kasvisyöjä. Lihaa söin joskus ja jouluna. Raskauksien myötä kuitenkin rauta-arvot meni, niin oon nyt tänä vuonna vähän lisännyt lihaa ruokavalioon. Lähinnä siksi, kun lapset myös raudanpuutteisia, kun eivät raskausaikana sitä saaneet. Eli koko perhe syö nyt vähän enemmän lihaa.

En tiiä onko lihansyönnissä muuten hirveesti terveyshyötyjä, jos ruokavalio muuten tasapainoinen. Vai onko ennemmin haittaa. Eikä se liha tietty raudan lisäämiseenkään oo ainoo vaihtoehto. 🤔
 
En tiiä onko lihansyönnissä muuten hirveesti terveyshyötyjä, jos ruokavalio muuten tasapainoinen. Vai onko ennemmin haittaa. Eikä se liha tietty raudan lisäämiseenkään oo ainoo vaihtoehto. 🤔
No tämäpä, en tiedä onko se sitten parempi ottaa lihaa vai ei. Eniten jännittää, että jos nyt raskaaksi tulen, miten tuo raskausaika. Silloin joutuu niin paljon muutenkin rajoittamaan ruokavaliota, että meneekö sitten hankalaksi. Siis onnistuuhan se varmasti, mutta itse olen vähän laiska ruuanlaiton suhteen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: no ehtiihän sitä miettiä sitten, jos/kun joskus tärppää. Ei sitä haluaisi ainakaan lapselle aiheuttaa raudanpuutetta valmiiksi.
 
Heippa! Täällä tänään kp33. Tein nega testin kp28 ja nyt tänään heräsin aamulla pahoinvointiin ja tein testin joka näytti tältä. Näättekö jotain?
 

Liitteet

  • IMG_3967.jpeg
    IMG_3967.jpeg
    494.2 KB · Katsottu: 130
Heippa! Täällä tänään kp33. Tein nega testin kp28 ja nyt tänään heräsin aamulla pahoinvointiin ja tein testin joka näytti tältä. Näättekö jotain?
Vaikea sanoa kun on mustavalkoinen kuva😅 Jotain siinä on mutta että onko väriä vaiko vaan vp🤷🏼‍♀️
 
Nyt ei kyllä ole ollut mitään normaalista poikkeavaa. Stressiä miulla on aina eli ei ole ainakaan aiemmin vaikuttanut. 😅 Miulla ei tosiaankaan jää yleensä huomaamatta, kun on ihan hirveän kipeät ovikset. Olen siis kivuista välillä kaksinkerroin. 😬 Paitsi viime kierrossa oli ihan siedettävä eikä muutenkaan kauheita tuntemuksia. Aloitin sen inositolin ja geleen käytön silloin viime kierrossa niin mietin voisiko sillä olla noin paljon vaikutusta.

Joo tikutan kaksi kertaa päivässä. Yleensä tulee plussa illalla/yöllä eikä tosiaan näy niissä aamutikuissa enää niin varmuuden vuoksi olen tehnyt aina kaksi kertaa päivässä, kun miulla selkeästi lyhyt huippu.

Sitä mietin, että voiko liian aikainen ovulaatio voinut olla huono asia niin jos elimistö nyt korjaakin tilannetta ja ovis palaa ikäänkuin oikealle paikalleen? Muistelisin joskus jostain lukeneeni, että jos ovis tapahtuu liian aikaisin niin se munasolu ei olisikaan tatpeeksi kypsä hedelmöittyäkseen. Mutta tämä siis vain jotain mutuilua.
Hyvin mahdollista 🤔 toivotaan, että normalisoituu oli mitenpäin nyt sitten vaan. Omalla kohdalla geleet vahvisti ovisoireita ja oli ihan kipua, normaalisti taas ei juuri mitään oireita. Muistaakseni ovis myös aikaistu.
 
Mä yritän nyt muuttaa mun asennetta tähän yritykseen. Pois siitä plussa tänne äkkiä nyt asenteesta. Ensinnäkin en jaksa uskoa, että saisin kolmannen plussan putkeen, joten yritän nyt asennoitua niin, et nyt tää seuraava kierto on vähän semmonen välikierto. Toki kyl me nyt yritetään, mut yritän mennä oletuksella, että on ihan puhdas negakierto. Voi olla, et piinapäivinä asenne muuttuu, mut yritetään.

Samoin puhuin täällä, et haluaisin hakee semmoseen vuoden koulutukseen, jota on hyvin hankala pistää tauolle. Et se nyt siirtyy koko ajan, kun vauvaa ei kuulu. Olin aatellu, et haen sit vauvavuoden jälkeen siis, mut nyt aloin miettiä, et ehkä mä voisin hakea nyt kuitenkin. Ja voi olla hankalaa vauvan jälkeen jatkaa, mut ehkä siitä kuitenkin selviäis. Olis sit joku plan B tässä, jos pysyvää plussaa ei kuulu. Eikä kaikki siirry eteenpäin. Ei olis sit niin epätoivoinen olo negakierroista.

En tiiä auttaako nää nyt yhtään, et onko joka kierrossa yhtä paska fiilis, mut yritetään kuitenkin 🌈
 
Takaisin
Top