Raskaaksi 2024

Tänään dpo 9, ja oon menossa ekaa kertaa yli vuoteen ratsastustunnille. Vaikka onkin haluttanut taas aloittaa, niin oon lykännyt tunnille menemistä, koska jos tuunkin raskaaksi niin en halua heti lopettaa uuestaan, mutta nyt ku puoli vuotta oli jo menny yritystä eikä plussan plussaa, niin ajattelin et en voi lopettaa elämääni täysin. Joten varasin tunnin pari viikkoa sitten, tää oli eka mulle sopiva tunti päivänä jolloin en oo töissä.
Tänä aamuna halusin varmistaa, että enhän nyt sit oo raskaana just ku oon menossa tunnille, ja mitä ihmettä.. testiin piirtyi jotain! Ei näytä omiin silmiin viivanpaikalta, koska ei ole semmonen harmaa teräväreunainen alue, vaan on tummempi ja epäselkeät reunat, näkyy myös kuvassa vähän! Auttakaa mua, onko tää mun elämäni eka oikea haamu?? Pakko testata huomenna uudestaan! Tämä on pc normaali testi, ei herkkä.

View attachment 137627


View attachment 137628
Näkyy! 😊 Itse kävin plussan jälkeen vielä seuraavana päivänä ratsastamassa, sopivasti oli kauden vika tunti muutenkin.
 
Tänään dpo 9, ja oon menossa ekaa kertaa yli vuoteen ratsastustunnille. Vaikka onkin haluttanut taas aloittaa, niin oon lykännyt tunnille menemistä, koska jos tuunkin raskaaksi niin en halua heti lopettaa uuestaan, mutta nyt ku puoli vuotta oli jo menny yritystä eikä plussan plussaa, niin ajattelin et en voi lopettaa elämääni täysin. Joten varasin tunnin pari viikkoa sitten, tää oli eka mulle sopiva tunti päivänä jolloin en oo töissä.
Tänä aamuna halusin varmistaa, että enhän nyt sit oo raskaana just ku oon menossa tunnille, ja mitä ihmettä.. testiin piirtyi jotain! Ei näytä omiin silmiin viivanpaikalta, koska ei ole semmonen harmaa teräväreunainen alue, vaan on tummempi ja epäselkeät reunat, näkyy myös kuvassa vähän! Auttakaa mua, onko tää mun elämäni eka oikea haamu?? Pakko testata huomenna uudestaan! Tämä on pc normaali testi, ei herkkä.

View attachment 137627


View attachment 137628
Mäkin näen! Ja melko montaa vitivalkoista tikkua oon parin yrityskierron aikana tuijotellut 😄 Kyllä tässä haamu on.
 
Heippa, kirjoitan nyt ekaa kertaa tänne! Kierukka otettiin pois 3 viikkoa sitten ja nyt sit jänskätään et koskakohan tärppäis. Tämä on kamalan ihanaa. Ensimmäistä kertaa elämässä odotan jopa menkkoja innolla. Haluaisin vaan nähdä että kroppa toimii normaalisti. Kierukan aikana vuotona ei ollut käytännössä lainkaan. Tai toki menkkoja ei tarvitse kuulua, jos alkaisi tulla niitä raskausoireita :D

Jännittää kun nyt mennyt 3 viikkoa, eikä tunnu miltään. Ei menkkoja eikä mitään muutoksia muutenkaan, että huomaisi että kierukka poissa. Tekisi mieli jo tikuttaa ovista ja tehdä raskaustestejä, mutta yritän hillitä itseäni ja odottaa vähintään ensi viikkoon :tears: Tilannetta ei tietenkään yhtään helpota se, että IBS aiheuttaa vatsassa kaikenlaisia tuntemuksia. Vatsa ja suolisto pulputtaa ja muljahtelee ja välillä vihlaisee tai nipistää milloin mistäkin. Vainoharhaiseksihan tässä tulee.

Koska te lähditte tikuttamaan ovista hormoniehkäisyn lopettamisen jälkeen?
 
Heippa, kirjoitan nyt ekaa kertaa tänne! Kierukka otettiin pois 3 viikkoa sitten ja nyt sit jänskätään et koskakohan tärppäis. Tämä on kamalan ihanaa. Ensimmäistä kertaa elämässä odotan jopa menkkoja innolla. Haluaisin vaan nähdä että kroppa toimii normaalisti. Kierukan aikana vuotona ei ollut käytännössä lainkaan. Tai toki menkkoja ei tarvitse kuulua, jos alkaisi tulla niitä raskausoireita :D

Jännittää kun nyt mennyt 3 viikkoa, eikä tunnu miltään. Ei menkkoja eikä mitään muutoksia muutenkaan, että huomaisi että kierukka poissa. Tekisi mieli jo tikuttaa ovista ja tehdä raskaustestejä, mutta yritän hillitä itseäni ja odottaa vähintään ensi viikkoon :tears: Tilannetta ei tietenkään yhtään helpota se, että IBS aiheuttaa vatsassa kaikenlaisia tuntemuksia. Vatsa ja suolisto pulputtaa ja muljahtelee ja välillä vihlaisee tai nipistää milloin mistäkin. Vainoharhaiseksihan tässä tulee.

Koska te lähditte tikuttamaan ovista hormoniehkäisyn lopettamisen jälkeen?
Moi ja tervetuloa joukkoon! Mulla poistettiin Mirena-kierukka n. 1kk sitten ja vuoto alkoi 2 pv päästä poistosta. Odotin vuodon loputtua 1 vko ja aloin sitten tikuttamaan ovista ja mittaamaan aamulämpöjä. Vielä en varmana tiedä, tuliko ovis vai ei, koska plussan sain 2 pv sitten ja lämmöt ei ole vielä nousseet.
 
Moi ja tervetuloa joukkoon! Mulla poistettiin Mirena-kierukka n. 1kk sitten ja vuoto alkoi 2 pv päästä poistosta. Odotin vuodon loputtua 1 vko ja aloin sitten tikuttamaan ovista ja mittaamaan aamulämpöjä. Vielä en varmana tiedä, tuliko ovis vai ei, koska plussan sain 2 pv sitten ja lämmöt ei ole vielä nousseet.
Sinulla alkoikin sitten noin nopeasti! Ehkä minäkin käyn ostamassa ovistestejä heti :tears:

Millä muuten mittaatte aamulämpöjä, suosituksia mittareista? Meillä on otsalämpömittari, mutta en pidä sitä kovinkaan luotettavana. Tai tätähän voisinkin kysyä tuolla BBT ketjussa, siellähän on näitä innokkaita mittaajia enemmänkin.
 
Näkyy kyllä! Mutta eikös ratsastus ole turvallista alkuraskaudessa? Toki jos tuntuu pelottavalta tai epämukavalta niin ei sit. Yllättävän vahva viiva dpo ysiks!
Pitäisihän sen olla joo, mutta mietin siltä kannalta, että mulla on niin pitkä tauko ratsastuksesta (yli vuosi, tulee itseasiassa lähemmäs 2v jo), että onko se iso rasitus kropalle yhtäkkiä. Kun oon kuullu sanottavan, että alkuraskaudessa voi kyllä liikkua normaalisti, mutta ei kannata aloittaa mitään uutta, mikä rasittaa kroppaa eri tavalla. Et voiko toi ratsastuksen uudelleen aloitus sitte olla mun kropalle järkytys ja tälle pienelle tarrautujalle liikaa :tears: :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: siis kuulostaa tää nyt kirjotettuna omaan korvaankin vähän hassulta, ei mun varmaan vielä tarvi murhetia tämmöstä, ilman nykypäivän testejä en ees tietäisi vielä mitään kun on niin varhaista.. Kyllä mä sinne tunnille meen, mut ainakin otan rennosti ja meen kroppani ehdoilla enkä yritä väkisin pysyä kaikessa muiden tasolla ja mukana :Smiling Face With Smiling Eyes: Oon kuitenkin ratsastanut 20v elämäni aikana, joten ei se uutta touhua ole, vaikka tätä taukoa nyt tässä olikin. Jos ehtii muutamat kerrat käymään, niin vahvistaa kummasti korsettiakin lisää, mistä tuskin on haittaa raskautta ajatellen :Smiling Face With Halo:

Oon nyt ihan täpinöissäni enkä millään malttaisi ajatella mitään muuta kun tätä, eka kerta ikinä kun tosiaan mitään testissä (satunnaista viivanpaikkaa lukuunottamatta, mut niistä kyllä on heti tiennyt että ei ole mitään tai tuskin on) :Slightly Smiling Face::Upside Down Face::red-heart::Grinning Face With Smiling Eyes::tears:
 
Omg, tein vielä rfsu herkän perään (pakkohan se oli käydä hakemassa lisää testejä kun aamuinen oli viimeinen!), ja kyllä se ihan selkeä positiivinen on :smiling face with heart-eyes: piirtyi haamu testiajalla siihenkin, selkeästi punainen! Nyt oon ilonen tästä jo eilen alkaneesta menkkajomotuksesta alamasulla, eipä liitykään menkkoihin tällä kertaa!! Jomotus tuntuu paljon selkeämmin tänään, ja lähes koko päivän tuntunut.
 
Voi vitsi, onnea teille kaikille haamulaisille!! ❤️ Toivon niin kovasti, että myös täällä tulisi samanlaisia uutisia ensi viikon aikana.

Täällä dpo 5-6 ja valkovuodon määrä on ollut jo useamman päivän poikkeuksellisen suuri 🧐 Viime kierrossa kun plussasin olen merkinnyt runsaat valkkarit dpo8 alkaen, joten siihen nähden tämä on liian aikaista. Plussakierrossa myös hengästyminen oli poikkeuksellista, ja tietysti tänään yritin kuulostella portaissa myös tätä 😂 Voihan, pitää yrittää nyt lopettaa tämä olojen tunnustelu ja odotella rauhassa viikon päähän.
 
Muokattu viimeksi:
Tässä vielä herkän testin kuva testiajan jälkeen kun vähän kuivunut. IRL on vielä punertavampi kuin kuvassa :Smiling Face With Smiling Eyes:
Tämän jälkeen en enää spämmäile näitä tässä ryhmässä, vaan siirryn hetken uutisia sulateltuani LA ryhmään.


1728648994892.jpeg



Toivon teille kaikille tsemppiä ja jaksamista raskautumistaipaleillenne, ja toivon mukaan mahdollisimman moni vielä ehtii kesäkuun -25 ryhmään mukaan :red-heart: edit. ja tietty toivon, että viivat jatkaa vahvistumistaan, eikä mun tarvisi palata tänne...
 
Omg, tein vielä rfsu herkän perään (pakkohan se oli käydä hakemassa lisää testejä kun aamuinen oli viimeinen!), ja kyllä se ihan selkeä positiivinen on :smiling face with heart-eyes: piirtyi haamu testiajalla siihenkin, selkeästi punainen! Nyt oon ilonen tästä jo eilen alkaneesta menkkajomotuksesta alamasulla, eipä liitykään menkkoihin tällä kertaa!! Jomotus tuntuu paljon selkeämmin tänään, ja lähes koko päivän tuntunut.
Jee huippua! Käytitsä samaa pissaa ku siihen ekaan testiin vai kävitkö uudestaan pissalla? Mä tässä just pidätän, et jos tekis kohta uuden testin vielä :No Evil Monkey: Esikoisesta muistan, et aamulla sain useemman haamulaisen, mut samana iltapäivänä 5h pidätyksellä oli vielä nega. Et vähän ehkä riski tässä, et tulee vaan pettymys. Mut toisaalta kyl sillon esikoisen aikaankin siihen osas suhtautua rauhallisesti vaik olikin nega.

ps. Kiva jonkun kanssa yhtäaikaa jännätä tätä. En oo viel uskaltautunu kesäkuisiin. :Speak No Evil Monkey:
 
Jee huippua! Käytitsä samaa pissaa ku siihen ekaan testiin vai kävitkö uudestaan pissalla? Mä tässä just pidätän, et jos tekis kohta uuden testin vielä :No Evil Monkey: Esikoisesta muistan, et aamulla sain useemman haamulaisen, mut samana iltapäivänä 5h pidätyksellä oli vielä nega. Et vähän ehkä riski tässä, et tulee vaan pettymys. Mut toisaalta kyl sillon esikoisen aikaankin siihen osas suhtautua rauhallisesti vaik olikin nega.

ps. Kiva jonkun kanssa yhtäaikaa jännätä tätä. En oo viel uskaltautunu kesäkuisiin. :Speak No Evil Monkey:

Kaadan pissan aina pois, joten kävin uuelleen, tuo toinen herkkä testi on n. 5h pidätyksellä iltapäiväpissasta, ja siltikin on noin paljon vahvempi kuin se aamuinen pc haamu :Smiling Face With Smiling Eyes: tiesin toki että riski on ettei se näytä yhtään paremmalta kun oli ip pissa, mutta en malttanut odottaa. Huomenna varmaan testaan uudelleen pc:llä, ja siitä sit joka toinen päivä kunnes maltan lopettaa.

Edit. ja niin kerro sitten tietty miten menee, jännitän sun kanssa ja toivon että pääset kans siirtymään :)
 
Täällä alkaneet menkkamaiset krampit ja huomaan hiljalleen "psyykkaavani" itseäni siihen että menkat alkaa :No Evil Monkey: Toki ymmärrän että erilaisilla laskureilla laskettuna nyt jos olisin raskaana olisi vasta rv 3+4 - 3+5 eli ei se välttämättä vielä edes näy testeissä jos hcg nousee hitaasti :Grimacing Face: Nyt koitan viikonlopun keskittyä töihin ja ensi viikolla sitten testiä, jos ei ne menkat tosiaan ala..
 
Omaa päivitystä eiliseen ovistesti pohdintaan. Tänään oon testanut kaksi kertaa ja preomim appin mukaan ilmeisesti nyt tuosta tän päivän ekasta testistä tuli peak! Talletteluja takana tällä viikolla vaan toissapäivänä.. tänään illalla nyt seuraava mahis talletteluille… ✨
IMG_6769.jpeg
 
@Aurinko88 uskon että ratsastus on ihan turvallista 🙂 itse olen miettinyt, että sitten joskus kun joku kaveri pysyy kyydissä, jatkan ratsastusta siihen asti kun pääsen kyytiin. Olettaen, että on normaali raskaus. Suurin osa ystävistä on ratsastanut jonnekin 7kk tietämille. Tosiaan sitten kun keventäminen tuntuu ikävältä tai tuolilta ei pääse enää selkään. Sitten loppuu mulla ratsastus.

Onpa ihana lukea positiivisista testeistä täällä. Toivottavasti pysyvät mukana ❤

Tässä odottelen menkkojen loppumista. Yllättävän vähäinen vuoto mun menkoiksi, vaikka oli kemiallinen. Alunperin ajattelin, että tikuttelen ovista, mutta en ehkä jaksakkaan. Eiköhän me sen verran useasti talletella( ainakin alku kierto 😅, kunnes tulee turnausväsymys), ettei sillä ole väliä.
 
Onnea plussista :Two-hearts:

Täällä vaan odotellaan menkkoja. Flon mukaan pitäis maanantaina alkaa mutta ei ole edes tiputtelu alkanut vielä, viimeks alkoi 5 päivää ennen kunnon vuotoa :Face Without Mouth: Kerrankin kun niitä odottais niin eipä näy. :rolling: Oon ajoittanu työtkin sen mukaan et alkais maanantaina et pääsisin sitten hyvin klinikalle seuraavilla viikoilla joten toivottavasti ei monella päivällä veny.
 
Jee huippua! Käytitsä samaa pissaa ku siihen ekaan testiin vai kävitkö uudestaan pissalla? Mä tässä just pidätän, et jos tekis kohta uuden testin vielä :No Evil Monkey: Esikoisesta muistan, et aamulla sain useemman haamulaisen, mut samana iltapäivänä 5h pidätyksellä oli vielä nega. Et vähän ehkä riski tässä, et tulee vaan pettymys. Mut toisaalta kyl sillon esikoisen aikaankin siihen osas suhtautua rauhallisesti vaik olikin nega.

ps. Kiva jonkun kanssa yhtäaikaa jännätä tätä. En oo viel uskaltautunu kesäkuisiin. :Speak No Evil Monkey:

Eilen iltapäivällä pregcheck oli samanlainen kuin aamulla, että siitä ei tullut hullua hurskaammaksi, mutta tänä aamuna oli vahvistunut ja mieskin nyt näki viivan. :smiling face with heart-eyes: Mites @Aurinko88 teitkö tänä aamuna testiä?

@Auringonkukkanen mäkin niin toivon sulle plussaa! Olis ihana saada sutkin kesäkuisiin mukaan. Ja kaikki muutkin kyllä :red-heart:
 
Takaisin
Top