Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja kannattaahan sitä talletella vaikka reilusti ennenkin ovista, jos sieltä joku sitkeä tyyppi jaksais odottaaJee tänään alkaa vähän viiva jo tummumaan! Ehkä se ovis ehtisi sittenkin ennen tiukan työputken alkua tulemaan.
Hyvin vähän ovisoloja ollut, mutta ehkä se liittyy tuohon geleen syömiseen. Viime kuussakin oli hyvin vähäoireinen ovulaatio, vaikka testit kirkuivat.
Täällä on jo useampi päivä kyllä pupuiltu niin että työstä käy, kun yleensä ovis on jo tähän mennessä tullut.Ja kannattaahan sitä talletella vaikka reilusti ennenkin ovista, jos sieltä joku sitkeä tyyppi jaksais odottaa
Meilläkin talleteltiin eilen kp 12, vaikka ovis oli viime kierrossa vasta kp 19. Toki jatketaan tallettelua nyt joka toinen päivä. Mietin, että en ehkä tässä kierrossa niin tikuttele ovista, kun muutenkin stressiä![]()
Kyllähän se työstä käyTäällä on jo useampi päivä kyllä pupuiltu niin että työstä käy, kun yleensä ovis on jo tähän mennessä tullut.
Alkaa mennä puurtamisen puolelle.
![]()
Toivon tosissani, että se plussa pärähtää huomiselle, koska sitten ei enää ehdi ja kaikki se puurtaminen valuu hukkaan.Kyllähän se työstä käyOvulaation jälkeen voi sit ottaa lunkimmin
![]()
Joskushan ihan pienetkin muutokset voi siirtää ovista tai jättää tulematta. Stressi, flunssa, tulehduskipulääkkeet, alkoholi jne. Muistan kun söin pitkänä kuurina buranaa, ei ollu oviksesta tietoakaan sinä aikanaMikähän nyt tökkii, kun oviksesta ei mitään merkkejä. Yleensä tässä kohtaa kiertoa jo alkaa olla kaikenlaista ovisoiretta ja alkaa testit pikkuhiljaa tummumaan. Myöhästyykö ovis nyt sitten juuri siinä kierrossa missä olisi normaalioviksella ehtinyt optimaalisesti tallettelemaan?! Mie en nyt mitenkään päin ymmärrä tätä minun tuuria tässä asiassa.
Tuttu tunneToivon tosissani, että se plussa pärähtää huomiselle, koska sitten ei enää ehdi ja kaikki se puurtaminen valuu hukkaan.Kivaa touhuahan se sinällään on, mutta kyllä siitäkin menee se suurin hauskuus, kun puoliväkisin taaperon nukuttamisen jälkeen alkaa virittämään itseään jyskytysmoodiin tuutulaulun edelleen soidessa korvamatona korvissa.
![]()
Nyt ei kyllä ole ollut mitään normaalista poikkeavaa. Stressiä miulla on aina eli ei ole ainakaan aiemmin vaikuttanut.Joskushan ihan pienetkin muutokset voi siirtää ovista tai jättää tulematta. Stressi, flunssa, tulehduskipulääkkeet, alkoholi jne. Muistan kun söin pitkänä kuurina buranaa, ei ollu oviksesta tietoakaan sinä aikanaja välillä ollu ovis tikun mukaan, mutta ei oireita yhtään. Joskus taas ovis vaa elää omaa elämää
Oot kuitenkin tikuttanu sen kaks kertaa päivässä?
Siis mulla on kans vähän hankalaa tän tavoitteellisen seksin kanssa, heti menee fiilis kun ei oo spontaania. Saan kyllä tsempattua ja lopulta on kivaa. Ja olishan sitä normaalisti halut korkeemmalla oviksen aikoihin mutta tää ”pakko” vie hohtoa tuosta hommasta aika tehokkaastiTuttu tunnetyöstä tuo jo käy kun joka toinen päivä pitää melkein läpi kierron varalta saada itsensä siihen moodiin, melkein jo odottaa menkkoja että saa hetken hengähdystauon
![]()
Tervetuloa palstalle ja onnea yritykseen @Haaveissavieläyksi :)
Täällä dpo 6, ja aina vaan aika matelee. Tässä muidenkin iloksi ote mun näiden päivien lempparitekstistä dpo 6-7 kohdilta, mitä tapahtuu ennen kiinnittymistä (joka olisi dpo 8-9):
6-7 days post-ovulation: apposition
By about 6 or 7 days post-ovulation, if an embryo is still healthy and developing, it will begin to line up with the uterine lining in a process called apposition. This is not dissimilar to the process of the space shuttle lining up with the International Space Station; the embryo finds a nice spot to settle down, and extends cellular projections toward the lining, which extends its own projections back. At this point, progesterone levels are at their typical peak, but they are still the same on average between a successful and an unsuccessful cycle – at this point, it’s not possible to tell the difference between a successful cycle and an unsuccessful one by symptoms alone, or even by quantitative progesterone levels, and the lining is prepared for possible implantation each cycle regardless of whether conception happened, or even regardless of whether sex happened. Also, at this point in the luteal phase, a home pregnancy test will be negative, even if conception has occurred. The cells of the embryo that will become the placenta have just started to produce hCG (human chorionic gonadotropin, the embryo’s own hormone), but have no way to get it into the parental bloodstream, since the embryo is still not physically connected with the uterus.
View attachment 137531
Tuo viimeinen kohta myös hillitsee testaushimoja, hormoni ei vielä voi näkyä testissä kun sillä ei vielä ole mahdollisuutta päästä verenkiertoon. Toki tää voi olla joillain nopeampaa kuin toisilla, mutta mun luteaali on aika tarkalleen sen 14pv niin en usko että mulla näkyisi keskimääräistä aikaisemmin testissä.
@Millier85 en nyt muista kommentoinko asiaa jo 35+ puolella mutta on sulla kyllä ihan tosi pitkiä kiertoja! Ootko miettinyt että ottaisit julkiselle yhteyttä ja kysyisit olisiko mahdollista tarkistaa tilannetta jollain tapaa? Mä oon miettinyt asiaa pariin otteeseen mutta aina se on jäänyt tekemättä kun menkat on alkaneet ennen parin viikon päähän päättämääni 'tuona päivänä viimeistään soitan ja kysyn'-päivämäärää... ja ihan hyvä niin! Ehkä se oli sit psykosomaattista kun aina tuntuu että aina joutuu ylittämään pienen kynnyksen tarttuakseen puhelimeen
(Kysyn puoliksi kannustaakseni itseäni toimimaan näin jos omalle kohdalle sattuu vielä megapitkiä kiertoja.
No esim. PCOS on aika yleinen selitys pitkille kierroille. Ja sitähän voi auttaa jollain lääkityksellä. Oliko keltarauhashormoni? Itellä ei kokemusta, mut täällä varmasti paljon kokemusasiantuntijoita. Suosittelen kyl käymään lääkärissä. Oon lukenut monia tarinoita, et helposti tolla lääkityksellä saatu kierto skulaamaan. Ei se tietty tae ole.Olen kyllä miettinyt, että haluaisin itse asiaan jonkin selvyyden. Mutta en sitten tiedä onko tämä sellainen asia jonka vuoksi pitäisi tai pystyisi varaamaan aikaa esim lääkärilleMulla tuli teini-iässä menkat pari kertaa vuodessa minkä vuoksi aloitin e-pillerit, mutta silloinkaan ei asiaa tutkittu mitenkään. Nyt lopetin ne joulukuussa. Ja kierrot on todella pitkiä..
Ehdottomasti suosittelen, kiertohäiriöt on oma diagnoosinsa terveydenhuollossa. Työterveydenhuollossa voi ehdottomasti käydä ihan yleislääkärillä asiasta, toki riippuen sopimuksista että ohjataanko sitten eteenpäin erikoislääkärille. Toki julkisella puolella voi ottaa yhteyttä terveyskeskukseen/ehkäisyneuvolaan tms. josta voi pyytää apuja.Olen kyllä miettinyt, että haluaisin itse asiaan jonkin selvyyden. Mutta en sitten tiedä onko tämä sellainen asia jonka vuoksi pitäisi tai pystyisi varaamaan aikaa esim lääkärilleMulla tuli teini-iässä menkat pari kertaa vuodessa minkä vuoksi aloitin e-pillerit, mutta silloinkaan ei asiaa tutkittu mitenkään. Nyt lopetin ne joulukuussa. Ja kierrot on todella pitkiä..
Olen kyllä miettinyt, että haluaisin itse asiaan jonkin selvyyden. Mutta en sitten tiedä onko tämä sellainen asia jonka vuoksi pitäisi tai pystyisi varaamaan aikaa esim lääkärilleMulla tuli teini-iässä menkat pari kertaa vuodessa minkä vuoksi aloitin e-pillerit, mutta silloinkaan ei asiaa tutkittu mitenkään. Nyt lopetin ne joulukuussa. Ja kierrot on todella