Raskaaksi 2024

Täällä lähenee piinapäivät loppuaan. Lauantaina pitäisi alkaa menkat. Meillä tosiaan yk1 menossa ja toiveissa toinen lapsi. Ensimmäinen tuli helposti ja tietysti toivotaan samaa tämän kohdalla, varsinkin kun itse olen ”jo” 36v.

En ole malttanut ihan olla testailematta, mutta tähän mennessä (ylläri!) kaikki negoja 🙈 nyt lupasin itselleni, etten testaa ennen lauantaita 😆

Täällä alettu jo katsella isompaa asuntoa, hipelöimään pieniä vaatteita kaupoilla, miettiä mitä kaikkea pitää tehdä ennen vauvaa jne. Totta kai yritän pitää mielessä, että meille ei kukaan ole luvannut toista lasta, mutta annan nyt itselleni luvan innostua tästä vauvakuumeesta. 😌
 
Täällä kp19 ja ovistesti vaalentunut lähes olemattomaksi. Taisi jäädä siis tästä kierrosta ovulaatio väliin tai ainakaan en sitä saanut tikulla kiinni. Toivotaan, että uusi kierto alkaisi silti ajallaan eikä tää venyisi nyt hirveän pitkäksi 🥺 Vähän huolettaa, miten kierto palautuu tän kemiallisen jälkeen, nyt ei ainakaan lupaile kovin hyvää.

Oon yrittänyt suhtautua niin, että nyt loppukierto on aikaa pitää henkisestä hyvinvoinnista huolta ja yrittää palautua surusta ja pettymyksestä. Eli löytää siis taas ilo, toivo ja hyväntuulisuus arkeen. Kun mieli voi paremmin niin ehkäpä kroppakin alkaisi toimimaan niin kuin kuuluu.
 
En voi uskoa tätä! Täällä 1. kunnon plussa testiin ikinä! Marraskuussa aloitettu yritys ja 2 kertaa mahdollisesti aiemmin ovuloinut. Kiertoa ei juuri ole. Kesän alussa todettu pcos. Ensi kuussa ensikäynti lapsettomuuspolille varattu. Josko vielä tärppäisikin juuri ennen hoitojen aloittamista 🥺
 

Liitteet

  • Screenshot_20240930_180816_Glow.jpg
    Screenshot_20240930_180816_Glow.jpg
    188 KB · Katsottu: 49
Onko kellään kokemusta alhaisesta D-vitamiinitasosta ja sen nostattamisesta?

Arvo ei minulla kovin paha ole, 47 eli just alle viitearvon >50 nmol/l… mutta outoa tässä on , että 5kk sitten arvo oli aivan täysin sama kuin tänään verikokeessa. Tässä on kuitenkin ollut kesä välissä (aurinko) ja olen syönyt D-vitamiinilisää sen 5kk ajan 50µg/päivä, joka on 1000% päivittäisestä saantisuosituksesta 🧐 mainittakoon vielä, että kapseli on tälläinen hyvinimeytyvä öljykapseli, jota suositellaan jos matalat arvot.

Myös kilppariarvo(tsh) edelleen koholla. Toukokuussa 4.9, elokuussa 4.2 ja tänään 4.85… jos jotain positiivista, niin HUSin mukaan viitearvo on alle 4 (terveystalossa se oli 4.9 tai alle…) niin ehkä saan nyt tähän jotakin apua? 🙃
 
Muokattu viimeksi:
Onko kenelläkään täällä käytössä Puhdas+:n inositoli-jauhe? Se on myo-inositolia oikeasti, vaikka nimestä myo-etuliite puuttuukin. Mietin, että minkä kokoinen se mittalusikallinen on, tai siis montako annosta yhdestä purkista saa? Todennäköisesti se on halvempi kuin Donaferty, mutta kuinka paljon, eli olenko halukas maksamaan Donafertyn helppoudesta sitten kuitenkin.

Otin siis ekaa yrittäessä myo-inositolin käyttöön n. puolen vuoden yrityksen jälkeen ja mulla on siitä tosi hyvät kokemukset, vaikken sitten pitkään joutunutkaan käyttämään. 🤭
 
Onko kenelläkään täällä käytössä Puhdas+:n inositoli-jauhe? Se on myo-inositolia oikeasti, vaikka nimestä myo-etuliite puuttuukin. Mietin, että minkä kokoinen se mittalusikallinen on, tai siis montako annosta yhdestä purkista saa? Todennäköisesti se on halvempi kuin Donaferty, mutta kuinka paljon, eli olenko halukas maksamaan Donafertyn helppoudesta sitten kuitenkin.

Otin siis ekaa yrittäessä myo-inositolin käyttöön n. puolen vuoden yrityksen jälkeen ja mulla on siitä tosi hyvät kokemukset, vaikken sitten pitkään joutunutkaan käyttämään. 🤭
Minulla on tuo jauhepurkki. Olisiko siinä lukenut, että riittää noi 300 annokseen eli varmaan joku 200 annosta. Mutta siis tuntuu riittävän. 😁
 
Onko kellään kokemusta alhaisesta D-vitamiinitasosta ja sen nostattamisesta?

Arvo ei minulla kovin paha ole, 47 eli just alle viitearvon >50 nmol/l… mutta outoa tässä on , että 5kk sitten arvo oli aivan täysin sama kuin tänään verikokeessa. Tässä on kuitenkin ollut kesä välissä (aurinko) ja olen syönyt D-vitamiinilisää sen 5kk ajan 50µg/päivä, joka on 1000% päivittäisestä saantisuosituksesta 🧐 mainittakoon vielä, että kapseli on tälläinen hyvinimeytyvä öljykapseli, jota suositellaan jos matalat arvot.

Myös kilppariarvo(tsh) edelleen koholla. Toukokuussa 4.9, elokuussa 4.2 ja tänään 4.85… jos jotain positiivista, niin HUSin mukaan viitearvo on alle 4 (terveystalossa se oli 4.9 tai alle…) niin ehkä saan nyt tähän jotakin apua? 🙃
Se 50mikrogrammaakin on kai aika vähän päivittäissaanniksi. Miulle sanoi joskus lääkäri, että hyvin voi ottaa 100-150mikrogrammaa per päivä. Eli ne suositukset on kai ihan supermatalat.
 
Nyt minä siirtynen hiljalleen tuonne odottajien puolelle ja lopetan testikuvien lähettelyn, nyt dpo 12 🙈🥹

Olen edelleen uskomattoman ihmeissäni. En olisi uskonut, että tämä voi onnistua luomuna. Tilanne munasarjojen kanssa ei ole ollut mikään kiitettävä, eli olisi ollut ihan mahdollista, ettei mitään tapahdu, mutta luonto päätti toisin. 🥹🩷
Ihan vaan kaikille PCO(s) sairastaville, se on mahdollista edelleen 💜 Aikaa se voi viedä, mutta on mahdollista tulla raskaaksi rakkuloista huolimatta. Jokaisen tilanne tietenkin aivan erityinen ja erilainen, toisilla vaikeampi kuin toisilla. Mutta aina on toivoa 💕

Minä toivon, että tämä nyt kestää loppuun saakka ja, että siellä on kaikki hyvin. Olen tasaisempi kuin ekan raskauden kohdalla - ekaa kertaa on se tunne, että voisin oikeasti jopa nauttia tästä, minua ei masenna yhtään, kuten ekassa raskaudessa, ahdistus alkoi jo plussasta. Voidaanhan tämä viedä multa jo heti huomenna, mutta tässä hetkessä aion iloita. Hetki ja päivä kerrallaan ❤️

Ja kaikille teille, jotka vielä odotatte, oikein paljon voimia tulevaan ja uskon sekä toivon sydämestäni plussaa jokaiselle 🥰 Tiedän, miten pahalle se odottaminen tuntuu, miten hirveitä ahdistuksia ne muiden plussat aiheuttaa ja miten sitä omaan kehoon pettyy. Kaikesta on kuitenkin mahdollista selvitä ja olkoonkin tämä yksi selviytymisenpaikka, jossa jokaiselle teistä tulee se toivottu lopputulema. ❤️
 

Liitteet

  • 20240930_102732.jpg
    20240930_102732.jpg
    673.7 KB · Katsottu: 3
  • 20240930_175939.jpg
    20240930_175939.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 3
Takaisin
Top