Raskaaksi 2024

Meillekin taisi asua kohdalle plussakierto 🥹 oon muissa ryhmissä mietiskellyt mun plussia, koska oon ottanut ovitrelle piitoksen, joka voi antaa valheellisia plussia 10 päivää. Nyt kuitenkin 13 päivää pistoksen jälkeen ja dpo10, vielä hento, mutta selkeä plussa, joka on myös vahvempi omaan silmään kuin aikaisemmat viikon plussat. Toivon koko sydämestäni, että tää ei ole enää lääkeplussa ja että pieni pysyy matkassa🤞
 

Liitteet

  • PXL_20240929_024325937~2.jpg
    PXL_20240929_024325937~2.jpg
    125.9 KB · Katsottu: 65
Moi! Mä liityn keskusteluun kun kaipaan apua ovisten tulkitsemisessa. Taustatietona, että edellinen kierto päättyi kemialliseen.. Nyt mennään kp 11. Esikoisen tärppikierrossa ovulaatio oli kp 9.
Mä en oo aiemmin saanut ikinä vahvaa plussaa ovistesteihin, mutta nyt sain tänä aamuna (ainakin mun mittapuulla) tosi vahvan plussan ja vahvemman kuin eilen.

Kuitenkin eilen oli epämääräisiä supistusmaisia kipuja kohdussa/munasarjoissa joka säteili alaselkään. Kesti jonkun 15 min ja meni ohi. Mulla ei yleensä oo oviskipuja tai jos on niin ne on kyllä pienempiä nippailuja. Sen lisäksi tänään oli jo aamulämmöt 0,7 korkeammat kuin eilen aamulla. Koskahan se ovulaatio nyt oli/s sitten? 😅 Oliko se eilen vai onko se vasta tulossa, niinkuin testistä voisi päätellä? 😅
 
Moi! Mä liityn keskusteluun kun kaipaan apua ovisten tulkitsemisessa. Taustatietona, että edellinen kierto päättyi kemialliseen.. Nyt mennään kp 11. Esikoisen tärppikierrossa ovulaatio oli kp 9.
Mä en oo aiemmin saanut ikinä vahvaa plussaa ovistesteihin, mutta nyt sain tänä aamuna (ainakin mun mittapuulla) tosi vahvan plussan ja vahvemman kuin eilen.

Kuitenkin eilen oli epämääräisiä supistusmaisia kipuja kohdussa/munasarjoissa joka säteili alaselkään. Kesti jonkun 15 min ja meni ohi. Mulla ei yleensä oo oviskipuja tai jos on niin ne on kyllä pienempiä nippailuja. Sen lisäksi tänään oli jo aamulämmöt 0,7 korkeammat kuin eilen aamulla. Koskahan se ovulaatio nyt oli/s sitten? 😅 Oliko se eilen vai onko se vasta tulossa, niinkuin testistä voisi päätellä?

Lisäyksenä vielä kuva jota en äsken älynnyt lisätä, että eikö tuo nyt ole plussa tuo tämän aamuinen?
 

Liitteet

  • IMG_20240929_091451.jpg
    IMG_20240929_091451.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 94
Apuaa, meinas paniikki iskeä kun pc on noin haalea, ettei näy juuri mitään (tosin en pidättänyt nyt kun pari tuntia ja testit on normivahvuisia, edellinen pc oli aamun pitkällä pidätyksellä) mutta kyllä tuo cb taitaa totuuden kertoa, minusta nuo kalliimmat cb:t on luotettavia ja viivat tuli heti. Jännittää!! En kestä tätä testirumbaa kun oon ihan varma, että ei kestä kyydissä 🫣🫢🙈
Mut näemmä rfsu kakkatestikin (lue surkea testi 😂) antaa nyt paksua värillistä viivaa, oisko sit vaa sunnuntaikappale toi pc 🙈
 

Liitteet

  • 20240929_095644.jpg
    20240929_095644.jpg
    1 MB · Katsottu: 101
  • 20240929_101552.jpg
    20240929_101552.jpg
    835.7 KB · Katsottu: 95
Muokattu viimeksi:
Apuaa, meinas paniikki iskeä kun pc on noin haalea, ettei näy juuri mitään (tosin en pidättänyt nyt kun pari tuntia ja testit on normivahvuisia, edellinen pc oli aamun pitkällä pidätyksellä) mutta kyllä tuo cb taitaa totuuden kertoa, minusta nuo kalliimmat cb:t on luotettavia ja viivat tuli heti. Jännittää!! En kestä tätä testirumbaa kun oon ihan varma, että ei kestä kyydissä 🫣🫢🙈
Mut näemmä rfsu kakkatestikin antaa nyt paksua värillistä viivaa, oisko sit vaa sunnuntaikappale toi pc 🙈
Voi hemmetti mie rupesin ihmettelemään, että mikä hiton kakkatesti, että miksi kukaan haluaa testata raskauden kakasta, mutta joo... ymmärsin kyllä hetken aamu-unisilla aivoillani mietittyä. 🤣🤣🤣
 
Lisäyksenä vielä kuva jota en äsken älynnyt lisätä, että eikö tuo nyt ole plussa tuo tämän aamuinen?
Sanoisin, että on plussa tai lähellä plussaa! Kannattaa myös ottaa huomioon, että useimmat ovistestit suositellaan tekemään aamun toisesta (tai myöhemmästä) pissasta ja ei ennen klo 10. Eli jos kovin aikaiseen testaa niin voi tulla vielä ”hailuroita” eikä niitä räikeitä plussia. Toki myös kovin vaihtelee nuo testien herkkyydet ja täytyy vaan etsiä itselle se parhaiten toimiva :)
 
Voi hemmetti mie rupesin ihmettelemään, että mikä hiton kakkatesti, että miksi kukaan haluaa testata raskauden kakasta, mutta joo... ymmärsin kyllä hetken aamu-unisilla aivoillani mietittyä. 🤣🤣🤣
Ootpa hauska 😂
Joo, huonosti muotoiltu sanaparsi, voi toki tulkita väärinkin halutessaan 😂😂😂
 
Sanoisin, että on plussa tai lähellä plussaa! Kannattaa myös ottaa huomioon, että useimmat ovistestit suositellaan tekemään aamun toisesta (tai myöhemmästä) pissasta ja ei ennen klo 10. Eli jos kovin aikaiseen testaa niin voi tulla vielä ”hailuroita” eikä niitä räikeitä plussia. Toki myös kovin vaihtelee nuo testien herkkyydet ja täytyy vaan etsiä itselle se parhaiten toimiva :)
Kiitos! Joo tää oli aamun toisesta, ja kun täällä on esikoisen kanssa herätty jo 06.00, niin ajattelin että uskaltaa jo tehdä. Aamu-merkintä ei siis tarkoita noissa testeissä aamupissaa 😁 Mua vaan hämmentää nuo aamulämmöt ja se eilinen kipuilu, vaikka kaippa se kehonlämpö voi heitellä joskus muutenkin 😅 Mutta varmaan siis tulossa sitten ovulaatio ihan pian? Sitten eilinen puuhailu ehti ainakin, kun sitä eilen harmittelin että myöhästyttiinkö, kun kivut tuli heti aamulla ja ehdittiin vasta iltapäivällä hommiin 😅
 
Kiitos! Joo tää oli aamun toisesta, ja kun täällä on esikoisen kanssa herätty jo 06.00, niin ajattelin että uskaltaa jo tehdä. Aamu-merkintä ei siis tarkoita noissa testeissä aamupissaa 😁 Mua vaan hämmentää nuo aamulämmöt ja se eilinen kipuilu, vaikka kaippa se kehonlämpö voi heitellä joskus muutenkin 😅 Mutta varmaan siis tulossa sitten ovulaatio ihan pian? Sitten eilinen puuhailu ehti ainakin, kun sitä eilen harmittelin että myöhästyttiinkö, kun kivut tuli heti aamulla ja ehdittiin vasta iltapäivällä hommiin 😅
Voihan se myös olla, et kemiallinen vähän sekoittaa seuraavaa kiertoa? Mulla on ollut yleensä kipuja just pari päivää ennen ovisplussaa (vihlontaa, turvotusta, nippailua) , eikä niinkään itse ovispäivänä. Toki toi lämmön nousu voisi kertoa et ovis ollut, toki testit näyttää olevan vahvistumaan päin ja yleensä kun lämmöt nousee niin testit haalenee…🤔 Eli ehkä vielä huomisen lämmöt katsoisin, et ovatko edelleen ylhäällä, vai oliko joku yksittäinen piikki.
 
Kiitos! Joo tää oli aamun toisesta, ja kun täällä on esikoisen kanssa herätty jo 06.00, niin ajattelin että uskaltaa jo tehdä. Aamu-merkintä ei siis tarkoita noissa testeissä aamupissaa 😁 Mua vaan hämmentää nuo aamulämmöt ja se eilinen kipuilu, vaikka kaippa se kehonlämpö voi heitellä joskus muutenkin 😅 Mutta varmaan siis tulossa sitten ovulaatio ihan pian? Sitten eilinen puuhailu ehti ainakin, kun sitä eilen harmittelin että myöhästyttiinkö, kun kivut tuli heti aamulla ja ehdittiin vasta iltapäivällä hommiin 😅
Ovulaatiotesteihinhän olis käsittääkseni hyvä pidättää se sama neljä tuntia kun raskaustesteihinkin joten ehkä hitusen haaleempi viiva selittyy sillä ja vois jo luottaa ton olevan ovis+ 😊
 
Mikä kp teillä muilla, joilla kemiallinen viime kierroissa? Täällä kp17 vuodon alusta laskettuna ja ovulaatiotestit eivät lähelläkään plussaa. Saas nähdä kuinka pitkäksi tää kierto venähtää 😮‍💨

Mulla alkoi nyt lauantaina uusi kierto, kemiallisen raskauden vuoto alkoi tasan 4viikkoa sitten. Keskimäärin mun kierto on 26pv, nyt 28pv, eli onneksi ei sen enempää pidentynyt. Tuntuu että vähän enemmän oli kaikenlaisia tuntemuksia viimeisen parin viikon ajan, ja nyt menkkakivut olleet hiukan tavallista kovemmat.

Nyt jännätään päästäänkö pakastealkion siirtoon tässä kierrossa, vai tuleeko syyslomaviikon takia taukoa 😬
 
Opiskeluasiaan: itsellä amk opinnot menossa. Jos raskautuisin opinnot varmasti hetkeksi jäisivät tauolle, koska työharjoitteluiden tekeminen ei onnistuisi ainakaan heti vauvan synnyttyä. Alunperin mietittiin että aletaan yrittää vasta kun opinnot loppu, mutta todettiin että asioilla on tapana järjestyä ja elämää ei voi kuitenkaan liikaa suunnitella.

Viime viikolla yritin tikuttaa ovista, mutta ei tullut positiivista testiä. Viikonloppuna oli vieraita eli ei talletteluja eikä testejäkään. Huvikseni sitten tein äsken ovistestin ja aivan selvä plussa tuli 🤭 Eli nyt sitten talletteluja ja toivotaan parasta 🤭😊
 
Täällä heti aamusta googletettu siittiöystävällisiä liukuvoiteita 😁 Tilasin Preseed-liukkaria seuraavia talletuksia silmällä pitäen 🤭 Myös ubikinoni otettu käyttöön, vaikka sillä ei mitään nopeita tai taattuja vaikutuksia olekaan. Myös rautaa alan syödä nyt säännöllisesti, aiemmin olen ottanut vain kuukautisten aikaan.
Apua, me ei olla edes tajuttu yrittäessä että liukkarin pitää olla siittiöystävällinen. Sitä samaa ollaan käytetty kuin aina ennenkin. Taitaa olla rfsu:n tumman sinistä, joka on sekä silikoni- että vesiliukoinen. No, nyt toinen jo saatu liukkarisista huolimatta alulle. Ehkei siis enää kannata olla huolissaan. 🙏
 
Minä tein aamulla clearbluen digin, kun malttamaton olin. Ei raskaana, niinkuin arvelin, kun tallettelut sattu vähän niin ja näin. Hassua miten se silti aina harmittaa 🥹

Meidän esikoinen sai alun siten, että yk1 ja 2 molemmat päättyi kemialliseen/varhaiseen km, yk3 oli nega ja yk4 sai alkunsa esikoinen. Varmaan ne kolme plussaa mitkä kerkesi tulla neljään kieroon, jotenkin luonut semmosen ajatuksen että kyllä ne nytkin tulee. Jännittää tämän kakkosen yrittäminen, mutta hyvillä mielin jatketaan yrittämistä 😍
 
Mullakin nyt tänään ollu ekat ovista enteilevät oireet. Varmaan nyt sit pari päivää ainakin "myöhästyy".
Vaikuttais siltä että ovulaatio olikin nyt ehkä tänä aamuna, vaik enteileviä oireita ollu vasta pari päivää. Eilen oli kyl sellanen olo alavatsalla, et mietin joko lähestyy. Vähän niinku koko kohtu olis ollu kipee, mut ei aivan. Ei tyypillistä mulle.

Mut tänään viiden aikoihin oli tuttu vihlonta munasarjan paikkeilla, joka on ollu aina ovispäivänä. Katotaan nyt sit viel onko huomenna lämmöt noussu. 👀

Yritys ei nyt menny ihan optimisti. Eilen klo 22 oli ja sitä edellinen kerta to (dpo-4). Eiliset siittiöt ei ollu viel viideltä valmiit, varsinkin jos munasolu on lähteny jo liikkeelle ennen tota oviskipua. Mut kylhän sekin jaksaa hetken niitä odotella, et kyl tässä silti mahis on. 🤞

Ja voi olla, et oon tulkinnu ihan väärin ja ovis onkin myöhemmin. On ollu kyl taas erikoinen kierto, et hyvin voi olla kaikki vinksallaan. 🙈
 
Onnea taas uusille plussanneille! Toivon kovasti, että raskaus menee hyvin ja saatte vauvan syliin asti 🤗

Minä olen tätä ketjua seuraillut, mutta omaa mielenkiintoa ei ole tällä hetkellä tarkkailla kiertoa. Meillä jatketaan siis toistaiseksi tjottaillen. Katsotaan, kun menkat taas säännöllistyy, niin alanko uudestaan pistää kiertopäiviä ylös, mutta en tiedä alanko tehdä sitä vielä tässä tämän vuoden ketjussa. 🤔
 
Onnea plussista :red-heart:

Me nyt päätettiin odottaa seuraavaan kiertoon. Tai päätettiin ja päätettiin, sovittiin että jos tänään tulis ovis+ niin menisin inssiin kun on vapaapäivä, mutta ei tullut enkä loppuviikosta kerkeä töiden takia menemään. Mutta ehkä tällä on tarkoituksensa ja ensi kierrossa sitten kaikki kikat ja konstit peliin. Ei kyllä tee hyvää mun kärsivällisyydelle, odotus kun ei oo mun vahvimpia puolia 🫢

Mielenkiintoisia pohdintoja ja kokemuksia opiskeluista! Mä hain amk opintoihin myös, valintakoe on kuukauden päästä. Suunnitelmana oli opiskella monimuotona ja tehdä töitä samalla, mutta jos tässä nyt kävisi niin hyvä tuuri että raskautuisin ja pääsisin kouluun niin en kyllä tiedä miten saisin vauvan vielä mahdutettua mukaan tohon suunnitelmaan. Mutta näillä harjoitusvalintakokeilla mitä oon tehnyt niin ei kyllä kovin korkeat odotukset sisään pääsemiselle ole :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta meneepä tämä uuden kierron odotuskin nopeammin kun täytyy matikkaa päntätä kaiken muun ohella.
 
Takaisin
Top