Raskaaksi 2024

Täällä alkoi vuoto eilen eli kp2. Jostain syystä levollinen olo silti :Full Moon With Face: Huvittavaa miten nää tunnetilat vaihtelee näin radikaalisti. Viimeks olin täysin maani myynyt. Viimeks puhuin myös siitä kynnyksestä hakeutua lapsettomuustutkimuksiin ja omasta painosta stressasin. Oon näistä vatvonut sen verran kauan et oma sietokyky tuli onneks täyteen ja ryhdyin toimeen. Oon oikeesti yllättynyt ja super ylpeä itsestäni. Aika tarkkaan viikko sitten tein remontin ruokavalioon ja tuntuu hyvältä. Tätä rataa puolessa vuodessa elopainosta ois tippunut 10kg :Smiling Face With Smiling Eyes: Mä oon motivoitunut ja aion pitää nää muutokset mun päivittäisessä elämässä. Lupasin sen itselleni :Two-hearts: Lisäks alotin syömään rautaa joka ilta (mama vitsku on jo menny pidemmän aikaa päivittäin). Ja sit se isoin juttu; varasin gynelle ajan (yksityinen) parin viikon päähän jossa myös ultrataan. Flow:n mukaan käynti on vajaa viikko ennen ovulaatiota. Odotan innolla koska nyt oon tehnyt konkreettisia tekoja lapsettomuus huolen eteen.

Jos musta ei löydy mitään vikaa niin seuraavaks on miehen vuoro mennä. Onks kellään kokemusta varsinais-suomen alueella missä/miten/mihin hintaan mieheltä tutkitaan lapsettomuuden syitä? Ihan joku siemenneste-näytekö otetaan, verikoe?

Täällä alkoi vuoto eilen eli kp2. Jostain syystä levollinen olo silti :Full Moon With Face: Huvittavaa miten nää tunnetilat vaihtelee näin radikaalisti. Viimeks olin täysin maani myynyt. Viimeks puhuin myös siitä kynnyksestä hakeutua lapsettomuustutkimuksiin ja omasta painosta stressasin. Oon näistä vatvonut sen verran kauan et oma sietokyky tuli onneks täyteen ja ryhdyin toimeen. Oon oikeesti yllättynyt ja super ylpeä itsestäni. Aika tarkkaan viikko sitten tein remontin ruokavalioon ja tuntuu hyvältä. Tätä rataa puolessa vuodessa elopainosta ois tippunut 10kg :Smiling Face With Smiling Eyes: Mä oon motivoitunut ja aion pitää nää muutokset mun päivittäisessä elämässä. Lupasin sen itselleni :Two-hearts: Lisäks alotin syömään rautaa joka ilta (mama vitsku on jo menny pidemmän aikaa päivittäin). Ja sit se isoin juttu; varasin gynelle ajan (yksityinen) parin viikon päähän jossa myös ultrataan. Flow:n mukaan käynti on vajaa viikko ennen ovulaatiota. Odotan innolla koska nyt oon tehnyt konkreettisia tekoja lapsettomuus huolen eteen.

Jos musta ei löydy mitään vikaa niin seuraavaks on miehen vuoro mennä. Onks kellään kokemusta varsinais-suomen alueella missä/miten/mihin hintaan mieheltä tutkitaan lapsettomuuden syitä? Ihan joku siemenneste-näytekö otetaan, verikoe?
Hei sanoisin oman kokemukseni tuohon miehen tutkimus asiaan. Gyne ultrasi munasarjat ja ohjasi verikokeisiin. Miestä varten antoi siemennesteanalyysi lomakkeen saatesanoin "suosittelen vuoden vaihteen jälkeen käymään" koska silloin olisi melkein vuosi yritystä ollut takana.

Tohon ruokavalio hommaan..hieno juttu! Nimittäin sitä kans itse kokeilin ennen raskautumista. Viitisen viikko kerkesin syödä puhtaammin ja 5 kertaa päivässä. Ruokavalion mukaan. Se plus flon vihreän viikon maratooni antoi hyvät eväät omalle onnistumiselle. Toki onhan siinä muutakin mut niin haluan uskoa☺️👍

Tsemppiä yritykseen ja muille myös!💓

Täällä nyt kp8 ja hedelmälliset päivät tuloillaan. Onko parempi talletella joka toinen päivä vai ennemmin joka päivä jos mahdollista? 🤔 tästä löytyy tosi ristiriitaista tietoa 🤪

Täällä nyt kp8 ja hedelmälliset päivät tuloillaan. Onko parempi talletella joka toinen päivä vai ennemmin joka päivä jos mahdollista? 🤔 tästä löytyy tosi ristiriitaista tietoa 🤪

Sanoisin, että eikai siitä joka päivä haittaa ole jos vaan onnistuu! Mutta joka toinen päivä on riittävä, kun siittiöt kuitenkin elää naisen elimistössä sen 1-4 päivää. 🙂

Ajattelin jo, etten avaa koko palstaa tässä kierrossa minimoidakseni stressitasot, mutta tässä sitä ollaan. 😂

Töissä oli kiirettä parina päivänä oviksen aikoihin, mutta onnistuin kotona rentoutumaan ja olen ajatellut ihan muita asioita. Tunsin myös pitkästä aikaa juilaisun vasemmalla alavatsalla kp15 ja oli hyvät limat, joten luultavasti ovulaatio on tapahtunut. VTI-epäily on aiheuttanut parina päivänä nyt säätämistä ja ylimääräistä stressiä. Oireet tuntuu helpottaneen itsestään ja bakteeriviljelyn eka tulos oli nega. Ihme homma tuokin. 🤷‍♀️

Kaiken kaikkiaan olo on aika zen. En suunnittele enää mitään ajatuksella "jos olen raskaana". Todennäköisempäähän se taitaa jo olla, että tälläkään kertaa ei tapahdu mitään.

Hiisi kyseli vitamiineista. Olen käyttänyt vain D-vitamiinia (20 tai 50 mikrog) ja foolihappoa (400 ug), mutta mietin nyt ensimmäistä kertaa elämässäni ferritiinin mittauttamista ja rautalisää. Hemoglobiini on kyllä hyvä, mutta olen ollut pitkään lihattomalla ruokavaliolla.

Muokattu viimeksi:
Eikai siihen sinänsä mitään lisäksi tarvitse. Mulla menee monivitamiinin lisäksi maca kiertoa tasoittamaan ja rauta matalan ferritiinin takia.
Saanko kysyä, mitä maca valmistetta käytät ja minkä verran? Oon itsekin miettiny sitä kiertoa tasaamaan.

Tänään sain ovistestin tehtyä aamun toisesta pissasta ja kyl oli jopa tuo onestep vahvempi ku mitä muihin aikoihin oon tehny. Tosin low oli edelleen, mut jos tähän asti on ollu premomin mukaan alle 0.1 ni tänään oli kuitenki 0.25 🙂

Hei kaikki, minä siirryn tänne.. piti olla rv 5+3, mutta eilen alkoi ja tänään lisääntynyt vuoto, ihan kuin kuukautiset runsaimpana päivänä ja hyytymää 😭 Verikokeessa käyn kun vuoto lakkaa. Mutta kyllä vahva olo, että tämä raskaus oli tässä.

Minulla ei viiva raskaustestissä vahvistunut missään kohtaa kunnolla samalla tavalla kuin aiemmissa onnistuneissa raskauksissa, jolloin oli heti vahva viiva kun kuukautiset päivän tai pari myöhässä. Tässä ei ensin vahvistunut 8vrk ollenkaan, sitten vahvistui ihan vähän ja digi näytti raskaana. Oli epävarma olo tämän takia, mutta sitten rinnat kuitenkin turposi ja kipeytyi tosi paljon, oli pahoinvoivaa oloakin ym aika vahvoja raskausoireita. Niin siksi kyllä yli viikon uskoin vahvasti olevani raskaana.

Aika rankalta tuntuu kun pitkään tätäkin yritettiin. Että miksi näin piti käydä 😭

En ole varma vielä jaksanko heti alkaa uudelleen yrittää vai pidetäänkö esim kevääseen saakka taukoa. Tämä 2 viikkoa olo jatkuvaa jännitystä ja testailua ja toki toiveet korkealla 😞 Eka neuvola ja lääkärikin oli jo varattuna.

Hei kaikki, minä siirryn tänne.. piti olla rv 5+3, mutta eilen alkoi ja tänään lisääntynyt vuoto, ihan kuin kuukautiset runsaimpana päivänä ja hyytymää 😭 Verikokeessa käyn kun vuoto lakkaa. Mutta kyllä vahva olo, että tämä raskaus oli tässä.

Minulla ei viiva raskaustestissä vahvistunut missään kohtaa kunnolla samalla tavalla kuin aiemmissa onnistuneissa raskauksissa, jolloin oli heti vahva viiva kun kuukautiset päivän tai pari myöhässä. Tässä ei ensin vahvistunut 8vrk ollenkaan, sitten vahvistui ihan vähän ja digi näytti raskaana. Oli epävarma olo tämän takia, mutta sitten rinnat kuitenkin turposi ja kipeytyi tosi paljon, oli pahoinvoivaa oloakin ym aika vahvoja raskausoireita. Niin siksi kyllä yli viikon uskoin vahvasti olevani raskaana.

Aika rankalta tuntuu kun pitkään tätäkin yritettiin. Että miksi näin piti käydä 😭

En ole varma vielä jaksanko heti alkaa uudelleen yrittää vai pidetäänkö esim kevääseen saakka taukoa. Tämä 2 viikkoa olo jatkuvaa jännitystä ja testailua ja toki toiveet korkealla 😞 Eka neuvola ja lääkärikin oli jo varattuna.
eikä tämä on niin ikävää!! hurjasti tsemppejä sinne! ❤

Kiitos Rimpukka 💗 Paljon voimia sinullekin teidän tilanteeseen! Ymmärrän hyvin ettei voimavarat välttämättä riitä enää hoitoihin. En itsekään tiedä jaksanko hoitoja aloittaa, jos ei luomusti onnistu.

Voimia ❤️. Tiedän täysin tuon tunteen, mulle kävi juuri ihan loppuvuodesta sama juttu. Noiden ajatusten läpi käyminen ja ymmärtäminen vie aikaa, toivottavasti saat tukea ja ymmärrystä puolisolta tai joltakulta muulta. Uskallan kuitenkin sanoa, että varmasti vielä tulossa se hetki kun fiilikset helpottaa❤️.

Kyllä se vaan vahvistuu, nyt dpo12 ja KP 27-28/29❤️ Nyt testit oli hetkeksi tässä. Jään ihmettelemään. Tämä tuntuu nyt erilaiselta tää raskaus, siis on rauhallinen olo oireiden suhteen ja tosiaan nyt ei nännit arat mutta rinnat kasvaneet kyllä aikalailla, turvoksissa ovat😬

Liitteet

• IMG_20240112_110919__01.jpg
    IMG_20240112_110919__01.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 108
  • IMG_20240112_112114__01__01__01.jpg
    IMG_20240112_112114__01__01__01.jpg
    642.5 KB · Katsottu: 114
Takaisin