Raskaaksi 2024

Vielä tälle päivää rfsu, ja sen viivanpaikat.. onhan dpo 10 tosiaan aikainen kuten kerran jo kuvat laitoin miten haaleat viivat oon saanu 2 ja 1 pv ennen kuukautisia..
Mutta en silti usko että näin helpolla päästäisi että toisesta yrityskierrosta missä kunnolla edes yritettiin niin tulisi raskaaksi..

Liitteet

• IMG_20240110_165023.jpg
    IMG_20240110_165023.jpg
    306.7 KB · Katsottu: 106
Te kenellä on aiempi raskauksia takana, milloin olette alkaneet tuntea jotakin oireita? Esim. rintojen arkuutta tai muuta. Se ilmeisesti on sellainen aika yleinen oire jo ennen menkkojen poisjääntiä 🤔 muistan kyllä että itsellä on todella kipeät olleet ajoittain mutta en kyllä millään muista, milloin se on alkanut 🙄 esikoisesta testasinkin vasta kun oli jo päivän menkat myöhässä, en ollut sillon vielä täällä foorumilla eikä ollu tietoakaan mistään ennakkoon testaamisista 🤭
Esikoisen raskaudesta alko pahoinvointi rv9, joka kestiki rv21, mieliteot alkoi kans aika alussa, rintojen arkuuttakin tuli vasta pahoinvoinnin kanssa, mutta turvonneet rinnat oli alun alkaen. Turvotus olikohan rv6-9.

Tänään dpo8 ja yllättävän hyvin oon pystynyt olla testaamatta 😆. Huomenna vielä kärvistelen ja dpo10 sit aikaisintaan tikun uittelua!
Oirepäiväkirjassa eilen illalla yhtäkkinen pahoinvointi/etova olo jota kesti n. 2h. Viimeyönä oli unettomuutta. Nukahdin kyllä hyvin, mutta heräsin kahdelta ihan pirteänä. Sitten oli vatsassa monenlaista tuntemusta molemmista muniksista kohtuun, nivusiin, selkään ja kylkeenkin. Noiden vuoksi uudelleen nukahtaminenkin hankalaa.
Tänään aamulla etova olo jatkui. Meni hetkellisesti ohi kun söin aamupala jugurttia ja marjoja, mutta palasi taas päivällä. Samoin nyt illalla tullut uudestaan. Paleltaa, lämmöt koholla. Jäätävä turvotus, vessassa joutunut tänään ravaamaan useammin. Tissit aristaa lievästi esim kävellessä tai jossakin tietyssä asennossa, erityisesti sivuista. Välillä tuntuu ihmeellistä kihelmöintiä myös.
Edit: niin ja valkkaria tulee ihmeen paljon, ei tulehdukseen viittaavaa hajua tai väriä vaan sellaista valkoista vähän voidemaista.

Moikka! Pakko tulla tänne kyselemään, tänään siis kp 20 ja olin jo viime viikolla 4 päivän suht vahvoista ovishaamuista (kp 10-14) että ois ollut ovis, mutta nyt eilen ja tänään kutitellut kauheesti toista munasarjaa ja ajattelin illalla katsoa vielä ovistestin ja selkeästi positiivinen se oli vasta nyt! Kk kierto ollut nyt 26 päivää, ja nyt eka kerta ku tikuttelen. Taitaa olla liian lyhyt luteaalivaihe raskautumiseen... :/

No enpä malttanu olla testaamatta, dpo11. Ihan kun joku oikein oikein hailukka näkyisi mutta edelleen ajattelen että toiveajattelua viivalasien kanssa ja että viivanpaikka vaan kuultaa.
Harmistus on suurta, ja etenkin oman historian ja vaikeuden takia toki taas on semmone itseään syyllistävä tunne..

Liitteet

• IMG_20240111_044816.jpg
    IMG_20240111_044816.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 233
Moikka! Pakko tulla tänne kyselemään, tänään siis kp 20 ja olin jo viime viikolla 4 päivän suht vahvoista ovishaamuista (kp 10-14) että ois ollut ovis, mutta nyt eilen ja tänään kutitellut kauheesti toista munasarjaa ja ajattelin illalla katsoa vielä ovistestin ja selkeästi positiivinen se oli vasta nyt! Kk kierto ollut nyt 26 päivää, ja nyt eka kerta ku tikuttelen. Taitaa olla liian lyhyt luteaalivaihe raskautumiseen... :/
Mielestäni voit olla aivan oikeassa, joskus ovulaatio voi myöhästyä monista eri syistä. Kannattaa nyt seurata venyykö kiertokin tällä kertaa. Ja kannattaa tikuttaa ovista ens kierrossakin, jos edelleen sit ovis vasta kp20 ja kierto jää 6 päivään, eikä raskaudu.. tai kolmannessakin kierrossa käy näin, niin ehdottomasti kannattaa käydä esim. gynekologin juttusilla. Erilaisia vaihtoehtoja on saada ovulaatiota aikaisemmaksi. 👍🏻

Miehen ottamat huippulaadukkaat kuvat mutta minusta jotain ehkä näkyy 👀👀 päätin jo aamulla etten testaa mut sitten uitin tikkua enkä kerinny jäädä katsomaan tulosta 😅 tänään kylläki vasta dpo8. View attachment 129752
Kyllähän niissä jotain näkyy🤔 Testaatko huomenna uusiksi? Mä sain tällä aikanaan turhia viivanpaikkoja/ haamua jotka siis ei todistetusti voinut olla raskautta. Mä vihaan näitä testejä. Koita pc liuskaa👍

Kyllähän niissä jotain näkyy🤔 Testaatko huomenna uusiksi? Mä sain tällä aikanaan turhia viivanpaikkoja/ haamua jotka siis ei todistetusti voinut olla raskautta. Mä vihaan näitä testejä. Koita pc liuskaa👍
joo jatkan testausta tietenkin tässä lähipäivinä. mullaki yk8 menossa niin on tässä kaikkia haamuista leffaviivoihin saatu eri testihin ja silti ei ole vauvaa vielä tullut/tulossa. 🙄

en ole tuolla kuvan liuskalla saanut kyllä "virheellisiä" tuloksia mutta kemiallisia ne raskaudet kyllä oli.

Silti niin epäuskoinen olo! Pc liuska on vielä haalea plussa mutta vahvistuu kuitenkin. Mietin et pitäskö testata nyt tällä rfsu herkällä jatkos niin näkee kehityksen. Et jos vaikka ylihuomenna sit.
no joo siis nyt kun itsellä kaksi keskenmenoa tässä takana niin en usko mihinkään enää 🙄 vasta sitten kun nään varhaisultrassa sykkeen niin uskon että olen raskaana. Viime kemiallisessa viivat lähes leffaviivat ja digi "2-3" mutta silti meni kesken. että todellaki epäuskoisuus hyvin vahvana läsnä tässäkin jos yleensäkään tämä mihinkään etenee.

no joo siis nyt kun itsellä kaksi keskenmenoa tässä takana niin en usko mihinkään enää 🙄 vasta sitten kun nään varhaisultrassa sykkeen niin uskon että olen raskaana. Viime kemiallisessa viivat lähes leffaviivat ja digi "2-3" mutta silti meni kesken. että todellaki epäuskoisuus hyvin vahvana läsnä tässäkin jos yleensäkään tämä mihinkään etenee.
Niimpä. Jos ei vuotoja ala niin ajattelin varata ultrankin vasta viikkoon myöhemmäksi kun viimeksi. Viimeksi kun vuotelu alkoi 6+. Nyt aattelin että jos ei vuoda niin 7+ tai 8+ ultra vasta.

Mulla on kans trombosyytit vähän koholla. (390-450 paikkeilla useimmiten) Kaksi varhaista keskenmenoa takana ja onnistunut raskaus, jossa söin heti oviksesta alkaen Primaspania 100mg/pvä. Miniasa oli lapsettomuuslääkärin ehdotus yksityisellä, silloin ei kyllä ollut trombosyyteistä puhe, mutta jälkeenpäin mietin että voisi liittyä toisiinsa. Söin Primaspania vain rv5+1 asti, kun tuli hematooma, joka vähän sitten vuoteli. Raskaus meni ongelmitta loppuun asti.
Kiitos kokemuksesta! Jospa mullakin olisi samanlainen kokemus nyt tästä kierrosta.

@Beibikuume kyllähän se varmasti sinunki kannattaa kysyä verikokeita tukostaipumuksesta! Siskoni on neuvolassa töissä ja sanoi, että nykyään kaikille raskaanaoleville määrätään miniasa rv12->.
Mulla oli ferri nyt marraskuussa 81.2, pari vuotta sitten oli 35 ja siitä lähtien olen syönyt rautaa epäsäännöllisen säännöllisesti. Lapsettomuuslääkäri sanoi 1,5 vuotta sitten, että ferrin ois hyvä olla 100 pintaan.

Kiitos kokemuksesta! Jospa mullakin olisi samanlainen kokemus nyt tästä kierrosta.

@Beibikuume kyllähän se varmasti sinunki kannattaa kysyä verikokeita tukostaipumuksesta! Siskoni on neuvolassa töissä ja sanoi, että nykyään kaikille raskaanaoleville määrätään miniasa rv12->.
Mulla oli ferri nyt marraskuussa 81.2, pari vuotta sitten oli 35 ja siitä lähtien olen syönyt rautaa epäsäännöllisen säännöllisesti. Lapsettomuuslääkäri sanoi 1,5 vuotta sitten, että ferrin ois hyvä olla 100 pintaan.

Mulla oli viimeks ferritiini 22 😪

Takaisin