Raskaaksi 2024

Beibikuume, näen selkeästi väriä 😍 Tosi hyvä viiva aamun tokasta pissasta ja dpo 10 siis vasta!! Että onnea onnea 🥰

Löydän ristiriitaista tietoa siitä, kannattaako keskenmenon jälkeen pitää yksi kuukausi taukoa yrityksestä vai ei. Millainen käsitys teillä?

Varmasti nyt täytyy seurailla miten runsas ja pitkä vuoto tulee olemaan, vastaako normi menkkoja vai sekoittaako kiertoa enemmän. Ja kyllä tässä alkaa heti tulla olo, että suruun auttaa parhaiten tieto että voidaan vielä onnistua enkä kovin pitkää taukoa halua pitää. Varmaan se yksi kuukausi voisi olla hyvä antaa toipumisaikaa 💗

Löydän ristiriitaista tietoa siitä, kannattaako keskenmenon jälkeen pitää yksi kuukausi taukoa yrityksestä vai ei. Millainen käsitys teillä?

Varmasti nyt täytyy seurailla miten runsas ja pitkä vuoto tulee olemaan, vastaako normi menkkoja vai sekoittaako kiertoa enemmän. Ja kyllä tässä alkaa heti tulla olo, että suruun auttaa parhaiten tieto että voidaan vielä onnistua enkä kovin pitkää taukoa halua pitää. Varmaan se yksi kuukausi voisi olla hyvä antaa toipumisaikaa 💗
En pitäisi eikä tartte! Keskenmenon ja kemiallisen jälkeen raskautuu helpommin!

Mulla kävi juuri niin, että tämä viivan alku, jonka tänään sain, on juurikin kemiallisen raskauden jälkeen seuraavasta kierrosta 😊. Ja moni onkin onnistuneesti raskautunut heti seuraavasta. Jos vain omat voimavarat riittää, niin ehdottomasti kannattaa lähteä vaan uudestaan heti yrittämään ❤️. Ovista kannattaa kyllä tikuttaa, koska km kuitenkin saattaa vähän kiertoa sotkea. Hurjasti tsemppiä teille 🥰.

@Valora oon pahoillani teidän tilanteesta 🧡 Meille on sanottu että heti saa jatkaa yrittämistä. Mä myös itse uskon ja ajattelen ettei se kroppa raskaudu uudestaan ennen kuin on siihen valmis.

@Valora Oi ei, todella ikävää. Tsemppiä!

@Beanen varovaiset onnittelut ja tarrasukkia sinne!

Mä syön kans noita @Vavec mainitsemia e-vitamiini vehnänalkioöljykapseleita. Oon syöny ennen jokaista plussaa, joten ainakin lumelääkevaikutus on jos ei muuta 🤭 Näiden pitäisi käsittääkseni auttaa vahvistamaan kohdun limakalvoa. Lisäksi käytössä foolihappo ja c-vitamiini, mammavitskuja en oo vielä ostanu... Rautaa pitäis syödä mutta en tahdo muistaa, ferrit pitäis käydä kyllä tsekkaamassa koska olleet pitkään tosi alhaiset.
E-vitamiini on antioksidantti ja se vaikuttaa mm. solujen proliferaatioon. En ole löytänyt luotettavaa tietoa vaikutuksesta alkion kiinnittymiseen. Saa vinkata artikkeleita!

Tämän hetkisen tutkimustiedon mukaan liiallinen antioksidanttivaikutus voi olla yhteydessä syöpien leviämiseen ja kasvainten kokoon juurikin tuon vaikutuksen takia.

Tässä oli hyvin aiheesta: https://ls24.fi/uutiset/reilusti-yl...kaimmin-etapesakkeita-levitti-tuttu-vitamiini

En siis uskalla itse käyttää E- ja C-vitamiinilisiä tällä hetkellä ollenkaan sen takia, että minulla on todettu ei-atyyppista hyperplasiaa kohdussa. Tääkin on aiheuttanut stressiä tässä viime aikoina. Mutta ehkä tääkin tilanne selvenee, kun polyypit poistetaan ja otetaan samalla uusi pipellenäyte. Toki tulee vähän taukoa yritykseen, mutta voihan olla, että just näiden takia mitään ei ole vielä tapahtunutkaan.

Mulle sanottiin, että kun raskaustesti on negatiivinen ei ole estettä yrittää uudestaan. Ei sitten pidetty erikseen mitään taukoja, vielä ei tosin ole tärpännyt uudestaan, joten omalla kohdalla ei ainakaan pitänyt paikkansa se että keskenmenon jälkeen tulisi helpommin raskaaksi.

Muokattu viimeksi:
Kiitos paljon vastauksista 💗 Nyt tuo raskaana olon aika tuntuu hetkittäin kuin unelta, ja että nämä olisi vaan tavalliset kuukautiset.. kun ei ole sen kovempaa vuotoa. Tämä tapahtui niin alussa, että uskon kehon nopeaan toipumiseen. Ja mieli tulee vähän perässä. Aion käydä psykologilla juttelemassa.

Mielenkiintoista tämä, että keskenmenon jälkeen raskautuisi helpommin! Sitä mahdollisuutta en kyllä haluaisi jättää käyttämättä. Kun ei meille tämä mitään helppoa ole ollut.

Mulle sanottiin km:n jälkeen, että yks kierto väliä ja sit yritystä.
Onnea @Beanen, hyvä että ette luovuttanu! ❤️

Omanapailen vähän tässä, kun ei oo aikaa kirjoittaa pidempää stooria.
Kp15 nyt. Kp13 tuli digi-ovistestiin hymynaama ja samana päivänä olin ronkittavana (🙈) lääkärissä IVF-suunnittelun vuoksi ja mun kohtuanomalian vuoksi. Kp13 tuli tietty vähän veristä vuotoo, kun mulle tehtiin vaikka ja mitä tutkimuksia siinä. Eilen ihan ok, ei mitää ja nyt tuli pinkkiä paperiin ja munasarjoissa sykkii. Olisko voinu olla ovisvuotoo? Mulla ei oo ennen ollu. Tallettelua nyt olikin sit vaan kp 13, kp 10 ja kp8 ja tänää olis varuiks tarkoitus… Flo ennusti ovista kp14. Voisko olla sittenkin tänään… Tää vielä luomuna, mahdollisesta ens kierrosta hoitoihin…

Moooikka!

Mää kuumeilen meidän esikoiselle pikkusisarusta pienellä ikäerolla, ja kovasti kuumeilenkin. On sama, hieman ehkä välillä jopa masentunutkin olo kun ajattelen että voisin olla raskaana ja odottaa vauvaa meidän perheeseen, mutten ole.

Mutta toisaalta meillä ei kummallakaan tällä hetkellä ole pahemmin voimavaroja edes tämän meidän vaikeahkon esikoisemme kanssa, joten vaikka kuinka yritän uskotella itselleni että pärjäisin/-mme, niin yrityksen aloitus saa kyllä odottaa ainakin kesään... Todennäköisesti mies ei suostu aloittamaan yritystä kuin aikaisintaan tämän vuoden lopussa, jos silloinkaan... saa nähdä 😒

Eli todennäköisesti täällä vain lueskelen ja ihailen muiden yritystä itku kurkussa... 🫠

Isot onnittelut kaikille plussanneille!☺️❤️ Vaikken tänne hirveästi kommentoikaan niin monen matkaa olen sivu silmällä seurannut, ja oon kyl iloinen et onnistumisia tapahtuu pitkänkin yrityksen jälkeen.😊

Meillä yk 2 päättyi superpitkään kiertoon 50pv ja luteaali jäi 9 pvn pituiseksi. Toki vasta toinen oma kierto takana...

Onko täällä linjoilla kestävyysurheilua (esim.juoksu) harrastajia? Onko teillä pysynyt kuukautiskierto säännöllisenä/onko luteaalivaihe pysynyt normaalina? Tässä kierrossa itse lisäsin liikunnan määrää ja heti ovulaatio viivästyi ja luteaalivaihe ihan liian lyhyt...

Täällä kp16 ja ovis varmaan ihan lähipäivinä! Tänään alkoi olla jo vähän limoja ja testikin näyttää melkein positiivista. Kuva otettu tunti testiajan jälkeen kun unohtui 😅

Liitteet

• IMG_20240112_175559.jpg
    IMG_20240112_175559.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 81
@Vavec ja @Daiya onko suositella jotain merkkiä noihin vehnänalkioöljykapseleihin?😍 kaikki poppaskonstit nyt käyttöön🙈🥰

@Beanen upee viiva! Onnea ❤️

@Beibikuume selkeä viiva! Nyt vaan toivotaan vahvistumista ja matkassa mukana pysymistä❤️
Mulla on ihan vaan tällanen joku Vitatabs 😅
1705089560647.png

Ja siis, en ole mikään terveysalan asiantuntija, enkä anna kenellekään suosituksia 😆 Oma käyttö perustuu siihen mitä joskus luin noista vehnänalkioöljyn hyödyistä. Muistelin ite että auttais limakalvoihin mutta voi olla että muistan vaan väärin, mitään faktaa en tähän löytänyt ainakaan tässä vaiheessa 🙈 toki jossain viitataan tähän ”hedelmällisyysvitamiinina” eli kai jotain vastaavaa huhua vaikutuksista liikkuu muutenkin.

@Valora Oi ei, todella ikävää. Tsemppiä!

@Beanen varovaiset onnittelut ja tarrasukkia sinne!

E-vitamiini on antioksidantti ja se vaikuttaa mm. solujen proliferaatioon. En ole löytänyt luotettavaa tietoa vaikutuksesta alkion kiinnittymiseen. Saa vinkata artikkeleita!

Tämän hetkisen tutkimustiedon mukaan liiallinen antioksidanttivaikutus voi olla yhteydessä syöpien leviämiseen ja kasvainten kokoon juurikin tuon vaikutuksen takia.

Tässä oli hyvin aiheesta: https://ls24.fi/uutiset/reilusti-yl...kaimmin-etapesakkeita-levitti-tuttu-vitamiini

En siis uskalla itse käyttää E- ja C-vitamiinilisiä tällä hetkellä ollenkaan sen takia, että minulla on todettu ei-atyyppista hyperplasiaa kohdussa. Tääkin on aiheuttanut stressiä tässä viime aikoina. Mutta ehkä tääkin tilanne selvenee, kun polyypit poistetaan ja otetaan samalla uusi pipellenäyte. Toki tulee vähän taukoa yritykseen, mutta voihan olla, että just näiden takia mitään ei ole vielä tapahtunutkaan.

Luin ton uutisen, enpä ole tällaiseen törmännyt aiemmin 😯 toki itsellä ainakin käyttö on onneksi ollut aika lyhytaikaista joten en usko riskin olevan kovin suuri. En löytänyt tuosta mainintaa millaisilla annoksilla E-vitamiinin vaikutuksia oli kokeiltu. Mutta että yleisesti superina pidetty C-vitamiinikin tuossa näyttäytyy aika eri valossa 🫣 En tosiaan itse niin perehtynyt ole joten ei ole heittää mitään tutkimuksia, pahoittelut. Mä oon vähän enempi sellanen ”kokeillaan vaan” -tyyppi tällaisissa, en kovin varovainen oo 😅

Oon huonosti ehtinyt tällä käymään ja lueskelemaan ketjua kun tuo melkein 3. vuotias pitää äidin kiireisenä.😅
Vauvakuume on vaan takaraivossa vahvana ja pelottaa nyt alkuvuoden aikaan kun pääsee sylittelemään useampaa ihan pientä vauvaa ♥️🥰
Oishan se 2 lasta ollut toiveeni 🍀😇 hypermeesin uusiutuminen pelottaa pirusti ja oon yrittänyt toitottaa itselleni että meillä on valtavan hyvä tukiverkosto joka varmasti tukisi raskausajan helvetinkin läpi meidät vielä kerran 👹🤢🤮😂😇
Lopputuloksena otin erän jotain uhkapelin tyhmän rohkeaa peliä ja jos on tarkoitus raskautua niiin antaa tämän tammikuun aikaa keholle mutta ilman mitään testauksia jne 😂 Peitto heilui uhkarohkeaan aikaan ja ilman suojausta eli joko saadaan vielä vauva 2024 vuoteen tai seuraavat yritykset menee varmaan ensi vuoden lasketulle ajalle työkiireiden vuoksi 🫣😫
Ressaaavaaa, ahdistaa ja hirvittää 😬🥴

En ehkä nyt kestä 😁. Heräsin yöllä kahdelta taas ihan pirteänä ja hirveään pissahätään. No, sanoin että seuraava testi vasta sunnuntaina, mutta minkäs teet, meni jo 🙈🤭. Mutta siis vahvistumista tapahtunut aamuiseen rfsu testiin ja pc:ssäkin näkyy selkeä viiva 😍. Voi pysy nyt pieni lujasti kiinni❤️!
IMG_9588.jpeg

Takaisin