Raskaaksi 2024

Oon joskus kuullut huhua, että raskaustesti reagoisi ovulaation niin että näyttäisi ovulaation aikaan haamuviivaa. Onko kenelläkään kokemusta tästä?😅
Kyllä voi! Tammikuussa sain kp 21 plussan, haalean kylläkin rfsu herkkään, sama seuraavana päivänä. Ovistestit plussaa myös. Luulin oviksen olleen kp 12 alunperin, siksi testasin. Osoittautui ovulaatioksi ja kierto venyi 33 päivään. 😁
 
Täällä ei vuodosta vielä tietoakaan, huomenna olisi 5+0. Testi näytti eilen jostain syystä vahvempaa viivaa kuin sunnuntaina, mutta varmastikin liian haaleaa näille päiville. Teillä joilla on ollut kemiallisia raskauksia, kuinka nopeasti vuoto on plussan jälkeen alkanut? Toivoisin nyt vain kovasti että tää epämääräinen odottelu loppuisi ja päästäisiin seuraavaan kiertoon.
Aikalailla muutama päivä myöhässä. 2-3 päivää. Mulla testit ei lähtenyt haalistumaan, mutta ne ei vahvistukaan.
 
Mieli osaa olla kyllä kummallinen.. On kierto päättymäisillään, ja testasin eilen herkällä testillä negan. On myös kuukautiskipumaista jomottelua, ollu jo lievempänä eilen ja tänäaamuna vahvemmin, mutta silti mulla on jostain syystä ihan sellanen olo että oon raskaana! Miten voikin olla tällanen itsepetos päällä, ilman että edes tiedän mihin mun mieli tämän päätelmän perustaa 🤷‍♀️
Järki kyllä sanoo että 100% varmasti ollaan siirtymässä yk 6 puolelle, todennäköisesti jo tämän päivän aikana..
 
Toinen lapsi haaveissa ja tästä kierrosta aloitetaan. Ensimmäistä kertaa ostin ovulaatiotestejä ja tänään tasavahvat, tummat viivat. Talletuksia tehty toissapäivänä ja tänä iltana olisi tarkoitus kellistää tuo puoliso - ehkä myös huomenna? 😎

Viime kuukautisten aikaan oli aika voimakkaita alavatsakipuja, samoin nyt ovulaation aikaan. Ei ole yhtään tyypillistä minulle ja mietinkin, että mitäs tämä nyt on..? Kierto tasainen, mutta ikää jo 40+ 🤔
 
Blääh positiivisesta ovistestistä intoutuneiden tallettelujen seurauksena ihan järkyttävä vti pitkästä aikaa. 🥲 Oon yrittänyt pärjätä itsehoitona (antibioottien tukena) panadolilla. Kun muistanko oikein, että ibuprofeiini voi vaikuttaa ovulaatioon ja kiinnittymiseen? En oo sitten siihen uskaltanut koskea. Toivottavasti noi antibiootit puolestaan ei vaikuta negatiivisesti.
 
Blääh positiivisesta ovistestistä intoutuneiden tallettelujen seurauksena ihan järkyttävä vti pitkästä aikaa. 🥲 Oon yrittänyt pärjätä itsehoitona (antibioottien tukena) panadolilla. Kun muistanko oikein, että ibuprofeiini voi vaikuttaa ovulaatioon ja kiinnittymiseen? En oo sitten siihen uskaltanut koskea. Toivottavasti noi antibiootit puolestaan ei vaikuta negatiivisesti.
Joo voi vaikuttaa. Hyvä jos pärjää ilman, mut en kyllä vti kanssa ruoskisi itteäni jos täytyis ottaa tarpeeseen ibuprofeeniakin. Eiköhän se siitä kohta helpota, kun antibiootitkin on jo menossa :red-heart:
 
Aina vaan joku tiedostamaton osa musta on sitä mieltä et oon raskaana, edellispäivän negasta huolimatta, eikä niitä menkkoja vieläkään oo kuulunut. Pitääkö tässä tehdä huomenna vielä uus testi, jos ei siihen mennes ala. Nyt arvelujeni mukaan kuitenkin menossa jo dpo 16/13, riippuen siitä kumpi kipujen päivä oli oikeasti ovulaatio..
 
Aina vaan joku tiedostamaton osa musta on sitä mieltä et oon raskaana, edellispäivän negasta huolimatta, eikä niitä menkkoja vieläkään oo kuulunut. Pitääkö tässä tehdä huomenna vielä uus testi, jos ei siihen mennes ala. Nyt arvelujeni mukaan kuitenkin menossa jo dpo 16/13, riippuen siitä kumpi kipujen päivä oli oikeasti ovulaatio..
Tee ihmeessä testi jos ei kierto ala 🤞
 
Mietin, että kumpikohan on oikeaoppisesti laskettuna dpo0: päivä, jolloin ovistesti on positiivinen vai sitä seuraava päivä? 🧐 Oon nähnyt täällä molempia käytettävän.
 
Mietin, että kumpikohan on oikeaoppisesti laskettuna dpo0: päivä, jolloin ovistesti on positiivinen vai sitä seuraava päivä? 🧐 Oon nähnyt täällä molempia käytettävän.
Mie oon ymmärtänyt, että seuraava, mutta itsekin saatan laskea milloin mitenkin, kun en aina muista edes merkata posia ylös. 😂 Jos ei ole hoidoissa niin sillä yhdellä päivällä tuskin on merkitystä ja hoidoissa kyllä kerrotaan miten se lasketaan. 💁‍♀️
 
Sorruin tilaamaan paketin raskaustestejä. Jotain dpo3 taitaa olla menossa ja tajusin, että kyllä se pieni piinailu on alkamassa, kun selailen TAAS kerran kaikkia raskausjuttuja yötä myöten. 😂
Joo todellakin pahimpia oireita on tää epäterveen tuntuinen fiksoituminen kaikeen raskauteen liittyvään :tears:

Mietin, että kumpikohan on oikeaoppisesti laskettuna dpo0: päivä, jolloin ovistesti on positiivinen vai sitä seuraava päivä? 🧐 Oon nähnyt täällä molempia käytettävän.
Ovulaatiotestin plussapäivä on -1 dpo, koska ovulaatio tapahtuu yleisesti ottaen vasta 12-48 tunnin jälkeen LH huipusta, jota ovistestillä etsitään. Joten ovulaatio tapahtuu päivänä 0 dpo, ja sen jälkeen lasketaan päiviä 1-14 ovulaation jälkeen, days past ovulation.
 
Joo todellakin pahimpia oireita on tää epäterveen tuntuinen fiksoituminen kaikeen raskauteen liittyvään :tears:


Ovulaatiotestin plussapäivä on -1 dpo, koska ovulaatio tapahtuu yleisesti ottaen vasta 12-48 tunnin jälkeen LH huipusta, jota ovistestillä etsitään. Joten ovulaatio tapahtuu päivänä 0 dpo, ja sen jälkeen lasketaan päiviä 1-14 ovulaation jälkeen, days past ovulation.
Nyt, kun viime kierto jäi ihan kokonaan yrittämisen puolesta väliin niin huomaa taas hyvin eron normaaliin. 😂 Vaikka ärsytti ettei päästy yrittämään viime kierrossa niin teki aika hyvää keskittyä ihan muihin asioihin välillä. 😊
 
Mie oon ymmärtänyt, että seuraava, mutta itsekin saatan laskea milloin mitenkin, kun en aina muista edes merkata posia ylös. 😂 Jos ei ole hoidoissa niin sillä yhdellä päivällä tuskin on merkitystä ja hoidoissa kyllä kerrotaan miten se lasketaan. 💁‍♀️
Joo ei olekaan tietty yhdellä päivällä väliä muuten kuin ihan ekoina viikkoina kun miettii testipäiviä. 😆
 
Käyn kohta ostamassa lisää ovistestejä, kun haluan nähdä minkälaiset viivat tänään tulee 🤪 Eilen (kp 19) oli voimakasta kipua oikean munasarjan ja kohdun tienoilla ja mietin, että voiko se viitata endoon? Aiemmin olen tuntenut ovulaation nipistyksenä, mutta nyt piti maata sängyllä ja harkitsin jopa särkylääkettä. Kipu kyllä loppui iltaan mennessä.

Sain miehen kellistettyä, mutta eihän siitä mitään tullut, kun hän oli aivan yliväsynyt raskaasta työpäivästä. Ärsytti, vaikka yritin olla ärsyyntymättä 😅 Huomaa kyllä, minkälainen pakkomielle raskautumisesta on nyt tullut, vaikka ensimmäinen yritys menossa 🤫 Tuntuu, että ei ole enää yhtään aikaa hukattavaksi, kun ollaan viimein samalla viivalla toisen lapsen suhteen. Vuosia yritin käännyttää miehen pään ja olin jo lähes luopunut toivosta 🥺
 
Mietin, että kumpikohan on oikeaoppisesti laskettuna dpo0: päivä, jolloin ovistesti on positiivinen vai sitä seuraava päivä? 🧐 Oon nähnyt täällä molempia käytettävän.
Kumpikaan ei ole "oikeaoppinen" , mutta valtaosalla lähempänä on se, että dpo-1 on päivä, jolloin ovistesti+.
Oikeasti tulisi katsoa lämpöjä, milloin lähtevät nousuun ja siitä laskea. Mulla päivä, jolloin ovistesti on positiivinen on dpo-2 tai jopa dpo-3, eli ovis tapahtuu vasta jopa 3 päivää myöhemmin.
Toisaalta, jos saa ovistestiin plussan aamulla ja munasolu irtoaakin nopeasti, jo 12 h kuluttua, voi olla tuo ovisplussapäivä se dpo0, mutta tää on kyllä harvinaisempi skenaario. Eli laske dpo-1 ovisplussa, jos et seuraa lämpöjä eli et tiedä tarkemmin, millon ovis oikeasti tapahtuu.
(Mainittakoon vielä, että jos seuraisin ovulaatiota pc:n testeillä, ne näyttävät mulla plussaa jo 3-4 päivää ennen oikeaa ovista, eli heitto voi olla tällaisilla hitailla munasolun irrottajilla oikeasti aika merkittäväkin).
 
Minä ostin yhdet supersöpöt koirasukat ja bodyn vain toivoessani vauvaa.
Pidin bodya henkarissa seinällä. Ehkä jonkun mielestä ihan pimeetä, mutta mulle lyhytkin vilkaisu siihen toi voimaa ja sitkeyttä jatkaa.
Ja nyt kun kohta vauva tulee, se saa ne minikoirasukat ekana jalkaan.
Mikä tahansa itselle toimii, tuntuu hyvältä ja tuo voimia.

Toivon kovasti että täällä jokaisen toive voisi toteutua 🙏❤️
Mä uskon tällasen voimaan myös, kuulostaa siltä kuin olisit manifestoinut vauvaa tuolla tavoin 💕✨
 
Takaisin
Top