Raskaaksi 2024

Heei! Täällä uusi yrittäjä vaiks ei tälle vuotta ehdikkään tulla. Toisen lapsen yritys aloitettu tässä kuussa, epillerit lopetin että en uutta liuskaa menkkojen jälkeen aloittanut. Oviksia en ole testannut mutta tuntemuksien pohjalta olis ollut 10.9. Nyt siis dpo 5 menossa. Mitään oireita ei ole paitsi kohdun ja muniksien vihlontaa. Voi täysin johtua vasta pillerien lopettamisestakin. Ja en jotenkaan uskokkaan että ekalla yrityksellä onnistuisi. Mutta aina voi toivoa🙏🏼🫣
 
Käyn kohta ostamassa lisää ovistestejä, kun haluan nähdä minkälaiset viivat tänään tulee 🤪 Eilen (kp 19) oli voimakasta kipua oikean munasarjan ja kohdun tienoilla ja mietin, että voiko se viitata endoon? Aiemmin olen tuntenut ovulaation nipistyksenä, mutta nyt piti maata sängyllä ja harkitsin jopa särkylääkettä. Kipu kyllä loppui iltaan mennessä.

Sain miehen kellistettyä, mutta eihän siitä mitään tullut, kun hän oli aivan yliväsynyt raskaasta työpäivästä. Ärsytti, vaikka yritin olla ärsyyntymättä 😅 Huomaa kyllä, minkälainen pakkomielle raskautumisesta on nyt tullut, vaikka ensimmäinen yritys menossa 🤫 Tuntuu, että ei ole enää yhtään aikaa hukattavaksi, kun ollaan viimein samalla viivalla toisen lapsen suhteen. Vuosia yritin käännyttää miehen pään ja olin jo lähes luopunut toivosta 🥺
Heh täällä vähän sama tunne että ei halua hukata hetkeäkään vaikka ensimmäinen yrityskuukausi. Meillä jo ennestään 4v tyttö ja kohta olen 3v haaveillu toisesta eikä mies ole lämmennyt ajatukselle kuin vasta nyt😂
 
Kumpikaan ei ole "oikeaoppinen" , mutta valtaosalla lähempänä on se, että dpo-1 on päivä, jolloin ovistesti+.
Oikeasti tulisi katsoa lämpöjä, milloin lähtevät nousuun ja siitä laskea. Mulla päivä, jolloin ovistesti on positiivinen on dpo-2 tai jopa dpo-3, eli ovis tapahtuu vasta jopa 3 päivää myöhemmin.
Toisaalta, jos saa ovistestiin plussan aamulla ja munasolu irtoaakin nopeasti, jo 12 h kuluttua, voi olla tuo ovisplussapäivä se dpo0, mutta tää on kyllä harvinaisempi skenaario. Eli laske dpo-1 ovisplussa, jos et seuraa lämpöjä eli et tiedä tarkemmin, millon ovis oikeasti tapahtuu.
(Mainittakoon vielä, että jos seuraisin ovulaatiota pc:n testeillä, ne näyttävät mulla plussaa jo 3-4 päivää ennen oikeaa ovista, eli heitto voi olla tällaisilla hitailla munasolun irrottajilla oikeasti aika merkittäväkin).
Tämä oli tosi kiinnostavaa, kiitos selvityksestä! Toi plussaus jopa neljä päivää ennen ovista kuulostaa hurjalta ja laittaa kyllä miettimään, että ne kierron otollisimmat tallettelupäivät voi heitellä eri ihmisillä paljonkkn. Mutta tietenkin jokainen on näissä asioissa yksilö eikä pidä liian sokeasti luottaa testeihin tai muuhunkaan oman kehon ulkopuoliseen hommaan. Mulla oli selviä oviskipuja just sinä päivänä kun tein ovistestin ja seuraavana päivänä ei enää yhtään mitääm, niin ei se nyt omalla kohdalla varmaankaan ihan noin hurja heitto tule. Vitsi kierron alkupuolella on aina ihan levollinen olo mutta nää odottelupäivät on sellaisia, että tulee kelattua ihan liikaa kaikkea vähän turhaakin. 😅
 
Tämä oli tosi kiinnostavaa, kiitos selvityksestä! Toi plussaus jopa neljä päivää ennen ovista kuulostaa hurjalta ja laittaa kyllä miettimään, että ne kierron otollisimmat tallettelupäivät voi heitellä eri ihmisillä paljonkkn. Mutta tietenkin jokainen on näissä asioissa yksilö eikä pidä liian sokeasti luottaa testeihin tai muuhunkaan oman kehon ulkopuoliseen hommaan. Mulla oli selviä oviskipuja just sinä päivänä kun tein ovistestin ja seuraavana päivänä ei enää yhtään mitääm, niin ei se nyt omalla kohdalla varmaankaan ihan noin hurja heitto tule. Vitsi kierron alkupuolella on aina ihan levollinen olo mutta nää odottelupäivät on sellaisia, että tulee kelattua ihan liikaa kaikkea vähän turhaakin. 😅
Jep, tosi henkilökohtaisia noi kyllä on! Mulla on voimakkaat kivut aina dpo-2 eli kans samana päivänä ku ovulaatiotestit plussaa, et sekään ei välttämättä kerro totuutta, mutta oon kyl selkeästi pienessä prosentissa, kun tulee se ovis niin myöhään.
Myös toisin päin se toimii, me yritettiin skipata joulukuisen yritys ja oltiin ilman kondomia vasta noin 2,5 vrk ovisplussan jälkeen huhtikuussa, niin siitähän plussa pärähti 😆 opin kantapään kautta et pitää vaan luottaa lämpöihin, koska ne kertoo todellisen tolan. Mutta se meni kyllä kesken se yritys, nyt uus pulla uunissa 😁
 
Minäkin liityn taas tänne 🙋🏼‍♀️ meidän huhtikuiselle 23 toiveissa pikkusisarus ❤️

Mutta heti meinaa masentaa, kun vihdoin annettiin lupa toiselle, niin miehelle tuli työreissu ja huomenna pitäisi Flow mukaan olla ovulaatio. Talletukset jäi pe ja la illalle. Tokkopa riittää, pitää toivoa että olisi huomenna eikä venyisi niin edes joku mahdollisuus olisi tästä kierrosta. 🥹 Vaikka ajatus oli ihan rauhassa tässä mennä, mutta tottakai heti tulee sama kutkuttava odotus kun esikoista yrittäessä.
 
Minäkin liityn taas tänne 🙋🏼‍♀️ meidän huhtikuiselle 23 toiveissa pikkusisarus ❤️

Mutta heti meinaa masentaa, kun vihdoin annettiin lupa toiselle, niin miehelle tuli työreissu ja huomenna pitäisi Flow mukaan olla ovulaatio. Talletukset jäi pe ja la illalle. Tokkopa riittää, pitää toivoa että olisi huomenna eikä venyisi niin edes joku mahdollisuus olisi tästä kierrosta. 🥹 Vaikka ajatus oli ihan rauhassa tässä mennä, mutta tottakai heti tulee sama kutkuttava odotus kun esikoista yrittäessä.
Tervetuloa!

Jos ovis on tosiaan huomenna, niin sittenhän tuo la ilta oli täydellisin ajankohta :Ok Hand Sign::smiling-eyes:
 
Mulla alkoi tänään vuoto 🥳 Toki haikeaa, mutta pääasiassa huojentavaa, ettei tartte odotella uutta kiertoa tai miettiä, että missähän vika, ku plussa ei lähde pois (kohdun ulkoinen tms). Viivat oli monta päivää samaa hailuraa, mutta tänä aamuna oli lopulta haalistunu. Märkänä juuri ja juuri erotti jtn, mut kuivana ei enää mtn.

Nyt sen voimalla uuteen kiertoon, että plussa on ainakin mahdollista ja että kemiallisen jälkeen saattaisi jopa olla (joidenkin tutkimusten mukaan) hedelmällisyysbuusti. 🌈
 
Mulla alkoi tänään vuoto 🥳 Toki haikeaa, mutta pääasiassa huojentavaa, ettei tartte odotella uutta kiertoa tai miettiä, että missähän vika, ku plussa ei lähde pois (kohdun ulkoinen tms). Viivat oli monta päivää samaa hailuraa, mutta tänä aamuna oli lopulta haalistunu. Märkänä juuri ja juuri erotti jtn, mut kuivana ei enää mtn.

Nyt sen voimalla uuteen kiertoon, että plussa on ainakin mahdollista ja että kemiallisen jälkeen saattaisi jopa olla (joidenkin tutkimusten mukaan) hedelmällisyysbuusti. 🌈
Kävipäs sulle ikävästi ...minäkin jo puolestasi iloitsin.
Tuo taapero, kuten myöskin tuleva helmikuinen on sellaisen buustin tulos, joten ...
 
Mulla alkoi tänään vuoto 🥳 Toki haikeaa, mutta pääasiassa huojentavaa, ettei tartte odotella uutta kiertoa tai miettiä, että missähän vika, ku plussa ei lähde pois (kohdun ulkoinen tms). Viivat oli monta päivää samaa hailuraa, mutta tänä aamuna oli lopulta haalistunu. Märkänä juuri ja juuri erotti jtn, mut kuivana ei enää mtn.

Nyt sen voimalla uuteen kiertoon, että plussa on ainakin mahdollista ja että kemiallisen jälkeen saattaisi jopa olla (joidenkin tutkimusten mukaan) hedelmällisyysbuusti. 🌈
Täällä myöskin vuoto alkoi eilen, joten samassa veneessä ollaan.

Ehkä me tavataan sitten kesäryhmissä. 🫶

// Oli mulla kysymyskin, onko kemiallisen (oletettu että tää oli sitä) jälkeen vuotopäivä kierron eka päivä?
 
Kävipäs sulle ikävästi ...minäkin jo puolestasi iloitsin.
Tuo taapero, kuten myöskin tuleva helmikuinen on sellaisen buustin tulos, joten ...
Mulla joulukuu vkm ja nyt elokuu kemiallinen. Seuraavat kierrot oli molemmat negoja, ei edes yritystä kiinnittyä.

Meillä alkaa olla vuosi yritystä takana ja kovasti mietin tulevaa. Onko tässä enää järkeä. Olen koko projektiin jo aivan väsynyt. Osaisiko sitä antaa mennä vaan omalla painollaan? Tulee jos tulee. En tiedä, ei ehkä. 🥴

Nyt kp 6 ja perjantaina kontrolli ultra. Olen henkisesti päättänyt, että tämä saa olla viimeinen hoitokierto. Jos ei onnistu, niin ei sitten onnistu. Rahat ei riitä ja en jaksa, että elämä pyörii hoitojen armoilla ja aikataululla.

Meillä siis taustalla huonosti asennettu kierukka ja sen jälkeiset kiertohäiriöt.

Letroja kolme kiertoa, joista viimeisestä kemiallinen, nyt toinen kierto pistoshoitoja.
 
Täällä myöskin vuoto alkoi eilen, joten samassa veneessä ollaan.

Ehkä me tavataan sitten kesäryhmissä. 🫶

// Oli mulla kysymyskin, onko kemiallisen (oletettu että tää oli sitä) jälkeen vuotopäivä kierron eka päivä?
Joo kierron eka päivä. Saa nyt nähdä millanen kierto tulee sit nyt tästä seuraavasta. Siirtääkö kemiallinen jotenkin ovulaatiota, et tulee tavallista pidempi kierto. Vai onko sit taas puolestaan tavallista lyhyempi, ku nyt oli tavallista pidempi. Mulla on menkat yleensä kompensoinu, jos on ollu poikkeuksellisen lyhyt tai pitkä kierto, et seuraava on sit vastaavasti saman verran pidempi/lyhyempi. Et ne yhteensä on saman verran ku kaks normikiertoa. Katsotaan. :Eyes:
 
Täällä kans alko menkat eilen ja näin ollen yk1 kkm:n jälkeen. Toiveet on todella korkeella, ehkä vähän liiankin. Oon nyt menny hulluks vitamiinien ja lisäravinteiden kanssa, käytössä mamavita, rauta, sinkki, d, macajauhe, inositoli, ubikinoni ja vehnänalkioöljy, vielä pohdin sitä gelee royalea 😅 ja parin päivän päästä vois ruveta juomaan taas greippimehua. Oon urheillu nyt ahkerasti ja ajattelin myös syödä terveellisesti. Mitäs muuta tähän vielä keksis?
 
Täällä kans alko menkat eilen ja näin ollen yk1 kkm:n jälkeen. Toiveet on todella korkeella, ehkä vähän liiankin. Oon nyt menny hulluks vitamiinien ja lisäravinteiden kanssa, käytössä mamavita, rauta, sinkki, d, macajauhe, inositoli, ubikinoni ja vehnänalkioöljy, vielä pohdin sitä gelee royalea 😅 ja parin päivän päästä vois ruveta juomaan taas greippimehua. Oon urheillu nyt ahkerasti ja ajattelin myös syödä terveellisesti. Mitäs muuta tähän vielä keksis?
No siulla kyllä on vitamiinipakki ainakin käytössä. 😁 Miekin otin tähän kiertoon inositolin ja gelee royalet. Noita mamavitskuja olen syönyt epäsäännöllisesti. Onnea uuteen kiertoon, toivottavasti tärppää. 🍀
 
Sorruin tilaamaan paketin raskaustestejä. Jotain dpo3 taitaa olla menossa ja tajusin, että kyllä se pieni piinailu on alkamassa, kun selailen TAAS kerran kaikkia raskausjuttuja yötä myöten. 😂
Mistä tilasit ja mitä testejä? Mäkin haluisin tilata netistä, kun en jotenkin kehtaa käydä hakee kaupasta useampaa pakettia. Olisi kiva myös tietää, jos on joku edullinen ja luotettava testi, jonka porukka täällä on todennut hyväksi. 🤔
 
Vinkkinä muuten kaikille, että Puhdilla (puhti.fi) on aleviikko käynnissä. Tänään vikaa päivää alet. Siel on esim. raskautta suunnittelevan testipaketti alennuksen kanssa 123,20€. Jos jotakuta kiinnostaa. Itekin tässä vähän pohdiskelen käviskö tsekkaa. Siel olis pari jotka kiinnostas kyllä (esim. d-vitamiini), mut osan saan tietää pian työterveydenkin kautta (esim. ferritiini), et ei ehkä sit niin wörtti oo tällä hetkellä. 🤔

Pitäis kyl itekin nyt skarpata noiden vitamiinien kanssa. Rautaa oon hyvin nyt syöny vuoden alusta alkaen, mut muut jääny. Folaattikin kesän aikana vähän unohtunu. D-vitamiini ollu joskus mulla vähän matalahko, et sitä pitäis ainakin napsia, mut samapa sit ottaa jtn monivitamiinia. Ostin heräteostoksena kaupasta tollasen d-vitamiinitestin, ku oli vieläpä alennuksessa 6€. Sen mukaan pitäis olla riittävä määrä (>75), mutta ei noi ehkä nyt hurjan luotettavia oo. 😅 Ja kylhän sitä Suomessa aina suositellaan syömään.
 
Mistä tilasit ja mitä testejä? Mäkin haluisin tilata netistä, kun en jotenkin kehtaa käydä hakee kaupasta useampaa pakettia. Olisi kiva myös tietää, jos on joku edullinen ja luotettava testi, jonka porukka täällä on todennut hyväksi. 🤔
Kotitesti.fi oon tilannut. Heiltä on tullut nopeasti ja on aika edullisia. Ne halvat ovulaatiotestit eivät itsellä toimi niin ostan kaupasta pc, mutta tuolta saa halvalla raskaustestejä himotestailuun. Taitaa ne perus onestep-liuskat olla ainakin herkkiä.

Muoks. Sitä en tiedä mitkä on hyviä ja luotettavia, kun viime ylläriraskaudessa testasin monella eri testillä ja kaikki kyllä näytti selkeää plussaa. 😂 Nyt olen saanut vain negoja kaikilla mitä olen käyttänyt. Rfsu herkkään tuli jossain kierrossa joku haamuviiva, mutta muut testit olleet kyllä negaa.
 
Vinkkinä muuten kaikille, että Puhdilla (puhti.fi) on aleviikko käynnissä. Tänään vikaa päivää alet. Siel on esim. raskautta suunnittelevan testipaketti alennuksen kanssa 123,20€. Jos jotakuta kiinnostaa. Itekin tässä vähän pohdiskelen käviskö tsekkaa. Siel olis pari jotka kiinnostas kyllä (esim. d-vitamiini), mut osan saan tietää pian työterveydenkin kautta (esim. ferritiini), et ei ehkä sit niin wörtti oo tällä hetkellä. 🤔

Pitäis kyl itekin nyt skarpata noiden vitamiinien kanssa. Rautaa oon hyvin nyt syöny vuoden alusta alkaen, mut muut jääny. Folaattikin kesän aikana vähän unohtunu. D-vitamiini ollu joskus mulla vähän matalahko, et sitä pitäis ainakin napsia, mut samapa sit ottaa jtn monivitamiinia. Ostin heräteostoksena kaupasta tollasen d-vitamiinitestin, ku oli vieläpä alennuksessa 6€. Sen mukaan pitäis olla riittävä määrä (>75), mutta ei noi ehkä nyt hurjan luotettavia oo. 😅 Ja kylhän sitä Suomessa aina suositellaan syömään.
Apua kun aluksi ajattelin, että se on siis raskaustestipaketti, ja mietin, että nyt on kyllä testihulluus saavuttanut huippunsa, jos joku ostaa kerralla yli 100 eurolla raskaustestejä. 😂
 
Kotitesti.fi oon tilannut. Heiltä on tullut nopeasti ja on aika edullisia. Ne halvat ovulaatiotestit eivät itsellä toimi niin ostan kaupasta pc, mutta tuolta saa halvalla raskaustestejä himotestailuun. Taitaa ne perus onestep-liuskat olla ainakin herkkiä.

Muoks. Sitä en tiedä mitkä on hyviä ja luotettavia, kun viime ylläriraskaudessa testasin monella eri testillä ja kaikki kyllä näytti selkeää plussaa. 😂 Nyt olen saanut vain negoja kaikilla mitä olen käyttänyt. Rfsu herkkään tuli jossain kierrossa joku haamuviiva, mutta muut testit olleet kyllä negaa.
No se, että olet saanut selkeitä negoja on juuri se hyvä! Olisi kiva, ettei testit anna turhia haamuja tai viivan paikkoja. Plussaa niistä varmaan kaikki osaa antaa sitten, jos sellainen aika tulee. 😁
 
Kertokaapas porukan testihirmut, että mistä saisi edullisesti ison kasan luotettavia raskaustestejä? Mun pitäs alkaa tikutella, että milloin viiva häviää, niin voi olla että menee useampi, ja sitten alkaa tikuttelu, josko se viiva tulisi takaisin. 😅 Oon käyttänyt noita pg:n ja rfsun testejä, ja niitä on 1-2 paketissaan. Olisiko jotain isompaa satsia saatavilla?

Mä oon luottanut raskauskeiju.fi :stä tilattuihin liuskatesteihin. Ei ikinä viivanpaikkaakaan.
 
Perjantaina twin raskaustestin joka oli nega ja lauantaina alkoi vuoto. Viime viikon ti oli jo pyyhintävuotoa joten oli arvattavissa.. tänää ei soittoa klinikalle ja suunnittelee ivf hoitoja. Menee kuulemma marraskuulle 😭

Eniten ärsyttää kun ei voi tehdä itse asialle mitään tässä välissä
Toisaalta tässä tulee ehkä ihan tarpeeseen tämmöinen 2kk tauko 😅
 
Takaisin
Top