Raskaaksi 2024

Hei kato, ollaankin saman ikäisiä 😅 ite oon kans säikähtäny tätä nyt. Ajattelin käydä varmuudeksi yksityisellä hedelmällisyystutkimuksissa, jos ei tässä kierrossa tärppää. Ja mies kans siemennesteanalyysissa, hän on 39. Oman mielenrauhan takia. Pelkään, että jos nyt onkin jo jotain vaikeuksia ja odotan sen vuoden, että pääsen julkiselle, niin tilanne on pahempi. Haaveissa olisi kuitenkin 2 lasta ( tai jos ikä ei ole este niin 3), joten joutuu laittaan töpinäksi 😅
 
Laitan tämän myös tähän ketjuun, kun täällä saattaa olla enemmän kokemusasiantuntijaa.

Nyt ei mee kierto yhtään kalenterin mukaan 🙄 Se olettas, että tänään pitäs olla ovulaatio, mut ehei ku mun keho meinaa, että kp1 on koittava. Kierto jää ehkä 22 päivään??? Oikee ovulaation ajankohta jäi vähän epävarmaksi, kun äppi tulkitsi mielestäni väärin, mutta oletan sen olleen siinä kp12 mistä laitoinkin kuvia. No luteaali pysyy uskollisen lyhyenä 10 päivässä 😑 voiko tää jotenki johtuu siitä viime kierron progesteronista, että se sekottaa tätä kiertoa? Nyt en sitä syönyt, kun ei ollu yritystäkään, mut ovulaatiota haeskelin ihan vaan tilaston ylläpitämiseksi.

Mitähän tää vois nyt kertoa ongelman olevan 🤔 onko muilla näin, jos ovulaatio tulee aikaisin niin kiertokin on aina lyhyt? Kuuluuko sen mennäkin niin? Oonko taas vaan liian tietämätön omasta kehosta 🤡

Luteaalivaihe pitäisi pysyä suunnilleen samana aina, joten jos ovis aiemmin niin menkatkin alkaa aiemmin.
Itsellä on kyllä alkanut nyt luteaali vaihteleen parilla päivällä.. 🤔
Tiedä sitten yrittääkö keho välillä tsempata 😅 On siis lyhyehkö luteaali mulla.
Mulla kierto vaihtelee, joskus jopa tuo 22 vaan.. Ei sille mitään syytä ole löydetty (tai mainittu) vaikka siis hedelmöityshoidoissa ollaan 🤷🏼‍♀️ Ikään liittyvää todennäköisesti, täytän kohta 35v.
 
Täällä dpo7 nyt. Vihlontaa ollut nivusessa, mutta sitä nyt on ollut ennenkin. Suolisto-oireita ollut myös paljon, lievää pahoinvointia ja närästystä.. Mut olen yleensäkin vatsavaivainen 😅 Eikä näin varhain voine mitään oireita olla edes! 🙈
Mut toivon niin - taas. Tää on yk 19.
 
Hei kato, ollaankin saman ikäisiä 😅 ite oon kans säikähtäny tätä nyt. Ajattelin käydä varmuudeksi yksityisellä hedelmällisyystutkimuksissa, jos ei tässä kierrossa tärppää. Ja mies kans siemennesteanalyysissa, hän on 39. Oman mielenrauhan takia. Pelkään, että jos nyt onkin jo jotain vaikeuksia ja odotan sen vuoden, että pääsen julkiselle, niin tilanne on pahempi. Haaveissa olisi kuitenkin 2 lasta ( tai jos ikä ei ole este niin 3), joten joutuu laittaan töpinäksi 😅
Suosittelen kyllä hedelmällisyyskatsausta 🫶🏻 Tässä iässä ei tulekaan ilmeisesti niin nopeasti raskaaksi kun suunnittelin… Toki kaikkien kropat toimii erilailla ja munasolut on eri kunnossa. Hyvä se on tsekata millainen pöhinä munasarjoissa on. Toivotaan, että kaikilla tärppäis pian mutta jos oot lähellä 40 ikää niin ei kannata ainakaan lykätä tallettelua oviksen aikoihin. ❤️ Kaikella rakkaudella.

Tää on perseestä kun on yrittäny kohta 2,5v, 2kkm ja yks kemiallinen, 3x ivf ja nyt tiistaina saan tehdä testin. 😫 Toivon parasta. Kiitos ja anteeks avautuminen. 😍
 
Suosittelen kyllä hedelmällisyyskatsausta 🫶🏻 Tässä iässä ei tulekaan ilmeisesti niin nopeasti raskaaksi kun suunnittelin… Toki kaikkien kropat toimii erilailla ja munasolut on eri kunnossa. Hyvä se on tsekata millainen pöhinä munasarjoissa on. Toivotaan, että kaikilla tärppäis pian mutta jos oot lähellä 40 ikää niin ei kannata ainakaan lykätä tallettelua oviksen aikoihin. ❤️ Kaikella rakkaudella.

Tää on perseestä kun on yrittäny kohta 2,5v, 2kkm ja yks kemiallinen, 3x ivf ja nyt tiistaina saan tehdä testin. 😫 Toivon parasta. Kiitos ja anteeks avautuminen. 😍
Toivottavasti siellä on pysytty mukana 😍 voin vain kuvitella kuink hitaasti aika kuluu.
Tosiaan nyt ikää 35v, mutta nyt kun on alettu yrittään lasta oon huomannu, että kiertohan ei olekaan enää säännöllinen 28pv, sen takia meni yks oviskin ohi, koska olin sitä mieltä ettei se voi olla vielä ja limatkin oli vähäisemmät. Vähän tulee kyllä huoli omasta hedelmällisyydestä.
 
Ja kp1 se sieltä tulla tupsahti. Jos jotain yllättävää, niin kierto oli vain 28 päivää. Mulla ei ole varmaan neljään vuoteen ollut kierto alle 31 päivää (yleensä sellaiset 35-36pv, pisimmillään 39) Joko tämä on ikä, joka lyhentää kiertoa tai sitten tuo Donaferty (viimeiset kolme kiertoa huomattavasti lyhyempiä).

Tänään mulla oli myös soittoaika työterveyteen, jossa lääkäri kirjoitti lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Tämä tuo vähän toivon pilkahdusta tähän kp1 hormonihuurun ympärille 😄 Tsemppiä kaikille joilla ei tullut viimeisessä kierrossa toivottua tulosta 💕
 
Luteaalivaihe pitäisi pysyä suunnilleen samana aina, joten jos ovis aiemmin niin menkatkin alkaa aiemmin.
Itsellä on kyllä alkanut nyt luteaali vaihteleen parilla päivällä.. 🤔
Tiedä sitten yrittääkö keho välillä tsempata 😅 On siis lyhyehkö luteaali mulla.
Mulla kierto vaihtelee, joskus jopa tuo 22 vaan.. Ei sille mitään syytä ole löydetty (tai mainittu) vaikka siis hedelmöityshoidoissa ollaan 🤷🏼‍♀️ Ikään liittyvää todennäköisesti, täytän kohta 35v.

Noniin omaa tietämättömyyttä siis 🤡 mut ei oo kyllä ikinä ollu näin lyhyt kierto.

Kyllä kiristää hermoja pms 😤😤
 
Kysymys?!? Jos yrittää kotona muumimukimenetelmää niin kuinka kauan tavara säilyy jääkaapissa tai huoneenlämmössä? Täällä taas olisi menossa kierto ohi aikataulujen vuoksi niin mietittiin, että pitäisikö kokeilla. 🙈 Jos joku täällä olisi vaikka selvittänyt asiaa. 😁
 
Kysymys?!? Jos yrittää kotona muumimukimenetelmää niin kuinka kauan tavara säilyy jääkaapissa tai huoneenlämmössä? Täällä taas olisi menossa kierto ohi aikataulujen vuoksi niin mietittiin, että pitäisikö kokeilla. 🙈 Jos joku täällä olisi vaikka selvittänyt asiaa. 😁
Olisko tässä sama periaate, kuin spermanäytteen ottamisessa kotona? Eli tunnin sisällä kuppiin joutumisesta olisi ”käytettävä” ja suojattava sen aikaa kylmältä. Eli ei missään nimessä jääkaappiin. Jos kotona ottaa sen spermanäytteen, niin suositellaan, että labraan kuljetuksen aikana sitä pitäisi ihokontaktissa (jalkojen välissä, paidan alla tms) ettei altistu kylmälle.
 
Olisko tässä sama periaate, kuin spermanäytteen ottamisessa kotona? Eli tunnin sisällä kuppiin joutumisesta olisi ”käytettävä” ja suojattava sen aikaa kylmältä. Eli ei missään nimessä jääkaappiin. Jos kotona ottaa sen spermanäytteen, niin suositellaan, että labraan kuljetuksen aikana sitä pitäisi ihokontaktissa (jalkojen välissä, paidan alla tms) ettei altistu kylmälle.
No sitten tämä ei taida ratkaista ongelmaa. 😅 Mistähän saisi siittiönsäilöntäainetta. 🤔😂
 
Pliis älkää sanoko et oon ainoo, joka himoitsee ostella vauvanvaatteita lapselle, josta en ole saanut vielä edes plussaa....?? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Pari vaatetta on alennuksesta jo tullut ostettuakin, mutta olivat vähän turhan isoja vauvalle, menevät varmaan vasta 12-24kk iässä. Nyt oli taas Lidlin mainoksessa söpöjä bodeja sun muita tästä päivästä alkaen tarjouksessa, ja taistelen itseäni vastaan, että en oikeasti vielä tarvii.. Itse vaan tykkään Lidlin vaatteista, miltä se puuvilla tuntuu, eikä oo hinnalla pilattujakaan.. Ja kun ovat söpöjä! Vai onko kaikki vauvajutut nyt mun mielestä söpöjä vaan tän vauvakuumeen takia :tears:
Minä ostin yhdet supersöpöt koirasukat ja bodyn vain toivoessani vauvaa.
Pidin bodya henkarissa seinällä. Ehkä jonkun mielestä ihan pimeetä, mutta mulle lyhytkin vilkaisu siihen toi voimaa ja sitkeyttä jatkaa.
Ja nyt kun kohta vauva tulee, se saa ne minikoirasukat ekana jalkaan.
Mikä tahansa itselle toimii, tuntuu hyvältä ja tuo voimia.

Toivon kovasti että täällä jokaisen toive voisi toteutua 🙏❤️
 
Itellä ainakin ovulaation jälkeen noin 13-14 pv ja alkaa uusi kierto. Eli kun nyt on useamman kierron ovulaatio on ollut siinä kp10-11, niin kierto jääny 24-25pv mittaiseksi, kun ennen ovulaatio oli kp14 j kierto 28pv. Ikää 35v ja nyt tänä vuonna kierto alkanut lyhyen.
Itse täyttänyt tänä vuonna 34 ja mun 'normaali' mittainen kierto on lyhentynyt siihe ~24 päivää..

Oletin että kierukka olisi vaikuttanut vieläkin mut en tajunnut että ikäkin voisi sen tehdä 😱
 
Saako liittyä joukkoon? 🙋‍♀️ meillä on kohta nelivuotias lapsi ja nyt tämän vuoden ajan pyörinyt enemmän tai vähemmän ajatus toisesta. Viime aikoina vahvistunut ajatus, että nyt on oikea aika ja onneksi mies oli samaa mieltä. Ensimmäistä ei keretty oikeastaan edes yrittää, ja totta kai toivoisin, että tällä kertaa tärppäisi yhtä nopeasti, mutta toki ikääkin on jo yli 35v… olen myös vastikään aloittanut uudessa työssä eikä sinänsä ole ihanteellinen hetki, kun työ aiheuttaa jonkin verran stressiä, mutta yritän suhtautua työhön vaan työnä, pitää stressitasot matalalla ja toivoa parasta.
 
Tänään KP20/28 ja DPO7, ja tänään alkoi perinteinen rusehtava valkovuoto/tiputteluvuoto, mikä minulla tyypillisesti alkaa noin viikkoa ennen menkkoja. Voinee alkaa asennoitua siihen, ettei tällä kertaa tärpännyt 😅 Optimistinen saattaisi ajatella, että ehkä kyseessä on kiinnittymisvuotoa, mutta epäilen hieman, kun niin tyypillinen oire ollut tämä juuri tähän aikaan kierrosta ennenkin. Katsellaan toki nyt rauhassa kierron loppuun asti mutta suuria toiveita en kyllä enää tän kierron kohdalla elättele. Eilen kuulostelin koko päivän kummallista nippailua alavatsassa, mutta tuskinpa se siis mitään isompaa nyt merkitsikään🤭
 
Meikäläinen palaa yrittäviin. ✌️ Plussaviivat vahvistu hienosti pari päivää ja tänään olikin yhtäkkiä enää hailura. Tein kakskin testiä. Nyt sit vuotoa odotellaan. Onkohan ollu muilla kovastikin erilaista kemiallisen jälkeen? Kokemuksia?

Ps. Ihan kakkaa. 🤬
Mä tääl vieläkin tuskailen näiden viivojen kanssa. Tänään viiva olikin sama ku eilen ellei jopa vähän vahvempi. Dpo13 viivaksi silti tosi haalea.

Siis 95% näistä tarinoista päättyy huonosti, mut silti takerrun viel siihen 5%. 🙄 Olis ny kadonnu se viiva tänään, niin olis selkeempi homma. Toivo on kyl myrkkyä, pääsee vaan pettymään uudestaan.

Aattelin nyt sit mennä hcg mittaukseen. Vaikka ei siitäkään kyl heti saa vastausta, ku pitäis sit testata uudestaan toinen päivä. Ja jos se viiva ny vkl katoaa, niin siinä on jo vastaus ja hukkaan meni rahat. Mut sit jos viiva jatkaa hailurana niin sit ärsyttäs ku en käyny mittaa. Ostin siis sen nyt kuitenkin, ei se oo ku vajaa 45€ ja en ikinä käytä rahaa mihinkään tyhmään, niin kerrankos (tai kaks) sitä.
 
Täällä kirkuvan selvä ovulaatio menossa! En tiedä vaikuttaako gelee, mutta oviskivut ovat poissa, vaikka testi plussa, limat kohdillaan ja sanotaanko vaikka, että vastakkaisen sukupuolen edustajat kiinnittävät huomion. 😅

Tallettelut jäävät -2 ja -3 eli ei mahdotonta, mutta ei taas paraskaan lopputulos. Pitääköhän tässä hankkia säännöllinen työaika, että ehtisi puuhailemaan. 🤔
 
Takaisin
Top