Raskaaksi 2024

Joudun valitettavasti palaamaan tänne. Viime viikolla löydettiin 2 viikkoa odotettua pienempi alkio ilman sykettä, eikä tilanne ollut muuttunut kontrollissa. Huomenna siis tyhjennykseen 😔 nyt vain toivon, että ei tulisi mitään ylimääräistä tähän ja kierto palaisi nopeasti raiteilleen. 🙏🙏
 
Joudun valitettavasti palaamaan tänne. Viime viikolla löydettiin 2 viikkoa odotettua pienempi alkio ilman sykettä, eikä tilanne ollut muuttunut kontrollissa. Huomenna siis tyhjennykseen 😔 nyt vain toivon, että ei tulisi mitään ylimääräistä tähän ja kierto palaisi nopeasti raiteilleen. 🙏🙏
Tosi ikävää kuulla, halaukset ja voimia tulevaan 😔🩷
 
Tsemppiä kaikille, pakko on todeta, että onhan tämä melkoinen työmaa ja tunteiden vuoristorata! 🫨

Täällä tilanne se, että menkat kolme päivää myöhässä, 33/30 ja testit näyttää negaa. Tiedän, että tuo kolme päivää ei ole vielä mitään, mutta mulla yleensä ollut säännöllinen kierto, joten toiveet on kerenneet käydä aika korkealla. Minun tuurilla tämä tietää vaihdevuosien alkamista tai vastaavaa...Ikää siis 37v ja äidillä alle 4kymppisenä alkanut vaihdevuodet 😅
 
Tsemppiä kaikille, pakko on todeta, että onhan tämä melkoinen työmaa ja tunteiden vuoristorata! 🫨

Täällä tilanne se, että menkat kolme päivää myöhässä, 33/30 ja testit näyttää negaa. Tiedän, että tuo kolme päivää ei ole vielä mitään, mutta mulla yleensä ollut säännöllinen kierto, joten toiveet on kerenneet käydä aika korkealla. Minun tuurilla tämä tietää vaihdevuosien alkamista tai vastaavaa...Ikää siis 37v ja äidillä alle 4kymppisenä alkanut vaihdevuodet 😅
Toivottavasti olis tärppi käynyt ja sen takia myöhässä! Jos ei ala testeissä näkymään niin kannattaa jossain vaiheessa tsekata olisko kysta kyseessä. Mulla viimeisin myöhästyminen johtui kystasta, taisi mennä jopa muutamia viikkoja ennen kuin se itsekseen häipyi ja kierto lähti taas rullaamaan.
 
Oon joskus kuullut huhua, että raskaustesti reagoisi ovulaation niin että näyttäisi ovulaation aikaan haamuviivaa. Onko kenelläkään kokemusta tästä?😅
 
Oon joskus kuullut huhua, että raskaustesti reagoisi ovulaation niin että näyttäisi ovulaation aikaan haamuviivaa. Onko kenelläkään kokemusta tästä?😅
En ole kyllä kuullut tämmöisestä.. Lähinnä siitä että ovulaatiotesti voi olla positiivinen jos on raskaana
 
Täällä menossa kp 29/31 ja menkkoja odotellaan alkavaksi perjantaina. Nyt jos ei menkat ala viikonlopun aikana niin testailen vielä, mutta ovis oli kuitenkin tikutettuna 28.8. eli kyllähän tuo olisi testeissä jo näkynyt jos olisi tärpännyt.. Eli nyt ajatukset on vahvasti siinä että viikonlopun aikana menkat alkaa ja kohti uutta kiertoa. Huomaa kyllä miten mieli selvästi oikeen etsimällä etsii oireita voisi olla oireita raskaudesta :Grimacing Face:
 
En ole kyllä kuullut tämmöisestä.. Lähinnä siitä että ovulaatiotesti voi olla positiivinen jos on raskaana
Voi olla joku urbaanilegenda😄 tuli vain mieleen että jostain oon tämmösen kuullut. Tuo on varmaan kai aika yleistäkin että ovulaatiotestissä voi näkyä raskaus
 
Onko kellään kokemusta tilanteesta, että Clearbluen varhainen testi alkaa näyttää heikosti positiivista vasta testiajan jälkeen? Ehkä jossain tunnin kohdalla huomasin noista testeistä, että toinenkin viiva oli piirtymässä vähän kuin haamumaisesti. Voiko noista tulkita mitään vai onko tosiaan että ovat todnäk vääriä positiivisia kun ei siinä 10 minuutissa vielä mitään näkynyt?
 

Liitteet

  • IMG_0946.jpeg
    IMG_0946.jpeg
    2 MB · Katsottu: 90
Onko kellään kokemusta tilanteesta, että Clearbluen varhainen testi alkaa näyttää heikosti positiivista vasta testiajan jälkeen? Ehkä jossain tunnin kohdalla huomasin noista testeistä, että toinenkin viiva oli piirtymässä vähän kuin haamumaisesti. Voiko noista tulkita mitään vai onko tosiaan että ovat todnäk vääriä positiivisia kun ei siinä 10 minuutissa vielä mitään näkynyt?
Mulle viime kierrossa kävi niin ettei tein testin. Katsoin testiajan jälkeen että nega on. Testi unohtui vessan pöydälle ja kun lähdin sitä ehkä tunnin päästä viemään roskiin näin kanssa olevinaan siinä tuollaisen samanlaisen "haamun", mutta seuraavana aamuna toisen merkkinen testi nega. Eli ainakin omalla kohdalla testiin piirtyi jotain kun oli kuivunut ja testiaika reilusti ohi..
 
Täällä ei vuodosta vielä tietoakaan, huomenna olisi 5+0. Testi näytti eilen jostain syystä vahvempaa viivaa kuin sunnuntaina, mutta varmastikin liian haaleaa näille päiville. Teillä joilla on ollut kemiallisia raskauksia, kuinka nopeasti vuoto on plussan jälkeen alkanut? Toivoisin nyt vain kovasti että tää epämääräinen odottelu loppuisi ja päästäisiin seuraavaan kiertoon.
 
Innokkaasti uudistin omaa profiiliani tossa taannoin, nimimerkin takaa kirjoittelee siis ent Laila.
Täällä on käyty hyvää keskustelua, on iloja :Relieved Face: ja surujakin :crying-face:

Mietin kirjoittaisinko tänne vai poistaisinko vaan suoraan profiilin.
Mä oon aika syvissä vesissä juuri nyt. Ollaan aktiivisesti yritetty yli 12kk ja epäsäännöllisesti yhteensä 23kk eli 2022 lokakuusta. Tutkimukset tehty, kummassakaan ei mitään. Testejä tehty varmaan sata. Yritetty on, jopa hammasta purren. Mun tekis mieli huutaa ja purkaa tätä kaikkea. Eilen itkin silmät päästä, aamulla silmät aivan turvoksissa ja kipeät. Mieheen menee hermot kun se ei vaikuta tajuavan mistään mitään. Tuntuu niin epäreilulta tää asetelema tässä yrittämisessä. Mä oon niin helvetin loppu.

Perjantai-iltana hoksasin laskea kalenterista että mun ovis oiskin nyt viikonloppuna. Olin sokeana luottanut flow:hun jonka mukaan ovulaatio olis vasta ens viikolla. Kun tajusin tän niin mies oli just alkanut nukkumaan, työviikko takana ja tosi väsy. En tietenkään herättänyt vaikka tajusin, että ovulaatio kolkuttaa ovella. Lähetin miehelle hassunhauskasti viestin whatsappiin, jossa toivoin hartaasti että voitais tavata aamulla kylppärissä ja tähdensin mitä varten (ovulaatiota ja seksiä tietty!). Mies oli lukenut viestin ja aamulla sanoi vaan tylysti että ei onnistu. Kuulemma ei oo tarpeeks rauhallinen ympäristö. Vaikka nimenomaan olin käyttänyt ajatusta ja miettinyt et meillä on oma rauha isossa kylppärissä (suihkun ääni taustalla) ja tarvittaessa oltais voitu mennä saunankin puolelle. Mulla on pian 9v lapsi aiemmasta suhteesta joka takuulla ois viihtynyt ruudun ääressä sillä välin. Alkoi lievästi sanottuna nyppimään miehen suhtautuminen. Tiesin että sinä lauantaipäivänä olis seuraavan kerran mahis harrastaa seksiä vasta tosi myöhään ja sunnuntaina vois olla jo liian myöhäistä.

Mulle tuli niin paha mieli lauantaina ja olin niin pettynyt ja turhautunut että olin koko päivän tosi pahalla päällä. Vasta puolen yön aikaan saatiin puhuttua niin mies veti mykkäkouluksi ja painui nukkumaan. Tänään sunnuntaina sama juttu. Jäätävä ilmapiiri. Sinne meni siis se kierto. Tuntuu NIIN pahalta.

Miehelle tuli aiemmin paineita ovulaation aikaan eikä kyennyt laukeamaan vasta kuin ihan väkinäisen yrittämisen jälkeen jolloin koko touhusta oli autenttisuus kaukana. Lopetin kertomasta hänelle missä mennään kierron suhteen joka oli mulle henk.koht vaikeaa eikä tuntunut hyvältä. Haluaisin olla avoin ja pystyä pitämään toisenkin osapuolen kartalla kierron vaiheista just siks että pystyttäisiin mahdollisimman hyvin hyödyntää otolliset päivät (jotta koko touhussa ois järkeä tässä vaiheesa). Muutenkin koen että toisen ois hyvä tietää missä mennään ymmärtääkseen mua paremmin (mulla hormonit vaikuttaa aika vahvastikin olemukseen, mielialoihin, käytökseenkin).

Käytiin viime viikolla keskustelu jossa kysyin miten voisin helpottaa vielä hänen paineitaan (oli odotukset korkealla nimenomaan tän kierron kanssa, ehkä kun toi vuosi aktiivista yrittämistä oli jo tullut täyteen). Hän kertoi että rauhallinen paikka on tärkein ja asian x jota mä voisin tehdä jota en tässä mainitse. Toi lauantainen tuntui siks ihan märältä rätiltä vasten naamaa. Toki, hormoneilla myös osuutta asiaan, oon ovulaation aikaan tosi herkillä ja mielialat heittelee, siitäkin kertonut hänelle mutta mahtaakohan muistaa sitä nyt. Tuli ihan sellanen olo että mies vaatii asioita ja kun mä pyydän tulemaan vaan paikalle niin ei käy. Sellanen ei saatana!- fiilis :Angry Face:

Tuli olo etten enää kestä henkisesti tätä, että en halua kestää. Tuli sanottua miehelle että hänellä ei oo mitään käsitystä siitä mitä kaikkea käyn läpi kuukaudesta toiseen ja että tää on oikeesti rankkaa. Sehän on vaan fakta. Kaikki se innostus uudesta kierrosta, limojen seurannat, tikuttelut, seksin ajoittamisesta huolenpito ja tasapainoilu kuin sirkuksessa nuoralla, kovat ovulaatiokivut, jännittäminen tärppääkö, pms oireet ja muut fyysiset oireet kuten kehon ärsyttävä lämmön nousu ja kova tissikipu, ajatusten pallottelu onko menkat vai raskaus kun oireet on melkeen ihan samat, testien tekeminen ja aina se pettyminen kun menkat alkaa kerta toisensa jälkeen.
Kuulostaa tosi kurjalta. Meillä kans vähän vastaavaa, eli kun ovulaatio lähestyy tai on ovulaatiopäivä, tuntuu ettei hommat suju tai sitten ollaan vasn ihan äärettömän väsyneitä kumpikin. Pari kiertoa vedettiin sit niin, että en kertonut puolisolle missä mennään. Tein ovulaatiotestut ja kirjasin ne itselleni ylös.
Väsyttää tää oma toiveikkuus ja etenkin se, kun puoliso jutteli aluksi esimerkiksi tulevan syksyn suunnitelmista puhuessa tyyliin ”Meneeköhän sulla eka kolmannes oksennellen samaan tapaan kuin edellisessä raskaudessa. Ei varmaan kannata sopia sitä tai tätä juttua sen takia.” Eiköhän siinä pitäis olla niitä onnistuneita talletteluja oikeaan aikaan, että vois edes ajatella raskautta. Meillä toki vasta aktiivista yritystä takana vajaa 6kk eli ei sinänsä hätää.

Tsemppiä! Toivottavasti saisitte asian keskusteltua läpi. Joku ehdottikin jo, jos pitäisitte pari kk taukoa yrittämisen kanssa. Voisko se toimia?
 
Muokattu viimeksi:
Onko kellään kokemusta tilanteesta, että Clearbluen varhainen testi alkaa näyttää heikosti positiivista vasta testiajan jälkeen? Ehkä jossain tunnin kohdalla huomasin noista testeistä, että toinenkin viiva oli piirtymässä vähän kuin haamumaisesti. Voiko noista tulkita mitään vai onko tosiaan että ovat todnäk vääriä positiivisia kun ei siinä 10 minuutissa vielä mitään näkynyt?
Mie oon mennyt paristikin lankaan (okei aika monestikin) näissä clearbluen testeissä, niihin tosiaan muodostuu "melko selkeä viiva" testiajan ulkopuolella... Ja mulla ollut se aina nega :/ Näissä testeissä se on tosi yleistä ja itseä kummastutti miten se oli värillinen se viiva vaikka nega testi mut näin se oli.. Varsinkin kun ei oo yhtenäinen tuo viiva niin veikkaisin että negatiivinen on ja hapettunut testiajan jälkeen. Mut testaa myöhemmin jollain toisella ja ei kannata tosiaan sen vaikutusajan jälkeen katsoa koska helposti tulee vääriä positiivisia tai viivanpaikkoja näkyviin 🙈
 
Täällä ei vuodosta vielä tietoakaan, huomenna olisi 5+0. Testi näytti eilen jostain syystä vahvempaa viivaa kuin sunnuntaina, mutta varmastikin liian haaleaa näille päiville. Teillä joilla on ollut kemiallisia raskauksia, kuinka nopeasti vuoto on plussan jälkeen alkanut? Toivoisin nyt vain kovasti että tää epämääräinen odottelu loppuisi ja päästäisiin seuraavaan kiertoon.
Mulla tuli viime ma positiivista, samoin ti aamulla. Sit ihan negatiivista tiistaina illalla ja samoin keskiviikkona. Testasin vielä lauantaina varuilta ja ihan negaa näytti. Nyt sit taas haamulaista testissä, joten hämmentävää on tämä odottelu🤯 Testasin varalta kun ei ole menkat alkaneet. Ilmeisesti kemiallisessa vuoto alkaa muutaman päivän myöhässä?🤔
 
Mie oon mennyt paristikin lankaan (okei aika monestikin) näissä clearbluen testeissä, niihin tosiaan muodostuu "melko selkeä viiva" testiajan ulkopuolella... Ja mulla ollut se aina nega :/ Näissä testeissä se on tosi yleistä ja itseä kummastutti miten se oli värillinen se viiva vaikka nega testi mut näin se oli.. Varsinkin kun ei oo yhtenäinen tuo viiva niin veikkaisin että negatiivinen on ja hapettunut testiajan jälkeen. Mut testaa myöhemmin jollain toisella ja ei kannata tosiaan sen vaikutusajan jälkeen katsoa koska helposti tulee vääriä positiivisia tai viivanpaikkoja näkyviin 🙈
Äh okei, kiitos kokemuksesta kuitenkin. Tuskinpa tämäkään sitten positiivinen on.
 
Mulla tuli viime ma positiivista, samoin ti aamulla. Sit ihan negatiivista tiistaina illalla ja samoin keskiviikkona. Testasin vielä lauantaina varuilta ja ihan negaa näytti. Nyt sit taas haamulaista testissä, joten hämmentävää on tämä odottelu🤯 Testasin varalta kun ei ole menkat alkaneet. Ilmeisesti kemiallisessa vuoto alkaa muutaman päivän myöhässä?🤔
Äh, tsemppiä sinnekin odotteluun! Mulla on nyt aika voimakkaita menkkamaisia kipuja ollut ilta, joten peukut pystyssä, että vuoto alkaisi pian. Tein nyt vielä tänäänkin testin, ja oli enää ihan haalea haamulainen, eli selvästi haalein kaikista testeistä. Menkat tällä hetkellä tosiaan viikon myöhässä.

Oma olo on vähän jo keventynyt, vaikkakin välillä iskee edelleen voimakas suru ja pettymys siitä, ettei kaikki voinutkaan mennä hyvin. Myös miehen pettymys on näkynyt kaikesta tsemppauksesta huolimatta voimakkaasti läpi, ja myös sitä on ollut surullista katsoa. Nyt on kuitenkin tunne siitä, että kunhan uusi kierto saataisiin käyntiin, uusia toivonkipinöitä voisi taas syttyä 😊 Tämä plussa saatiin kuitenkin
jo yk4, joten toivotaan, että uusi tärppi tulisi piakkoin.
 
Muokattu viimeksi:
Oon joskus kuullut huhua, että raskaustesti reagoisi ovulaation niin että näyttäisi ovulaation aikaan haamuviivaa. Onko kenelläkään kokemusta tästä?😅
En tiedä mihin perustuu, mut minulla näin on paristi käynyt! Ehkä nää sekaisin olevat hormonit tekee sit sen, en tiedä 😅 ennen ekaa ei ollut tätä, tämä tullut vasta raskauden jälkeen ja melko, tai tosi harvinaista tuntuu olevan, mutta ei liene mahdotonta 😅 Ei pitäisi olla kai mahdollista edes, koska ovulaatiotestit mittaavat eri hormonia kuin raskaustestit, mutta tämmöisiä kokemuksia olen välillä kuullut 😁
 
Takaisin
Top