Raskaaksi 2024

Mä tosiaan viime viikolla plussasin ja tänään tai huomenna olisi teoriassa kp1, eli tosi varhaisessa vaiheessa mennään edelleen. Mulla on ollut raskausoireita tässä pitkin viikkoa, mutta eilen kun mies kysyi, että miten mä voin ja miten beibi voi, niin vastasin automaattisesti että hyvin, ja vasta sen jälkeen aloin miettimään, että eipä oo juurikaan niitä raskausoireita enää näkynyt… 😕 en tietenkään kaipaa etovaa oloa ja menkkajomoja mutta pistää huolestuttamaan, että miksei yhtäkkiä enää tunnu missään.

Esikoisen kohdalla en oireillut tässä vaiheessa vielä pitkään aikaan mitenkään ja muutenkin koko raskaus meni siinä mielessä helposti, joten ei tää nyt välttämättä tarkoita mitään. Km:ään päättyneessä raskaudessa tajusin kuitenkin verenvuodon alettua, että eipä ollut oireita näkynyt noin viikkoon ennen vuotoa, joten tietty yhdistän nyt tähän 😞 no, ei kai auta kuin tehdä vaikka vielä samanlainen RFSU:n testi kuin viime viikolla ja katsoa onko viiva vahvistunut edellisestä, muistaakseni sunnuntaina tehdystä testistä. Jos on, niin taidan vielä ens viikolla tehdä viikkonäytöllisen testin, että voin ns kontrolloida tilanteen kehittymistä. Jos taas se viiva ei ole vahvistunut sunnuntaista, niin sit täytynee vaan odotella vuotoa 😢
 
Mietin eilen varhaisen Clearbluen testiin tullutta positiivista viivaa, jonka huomasin jossain tunnin kohdalla niin se oli sit väärä positiivinen ja sama homma oli toisella vastaavalla. Tänään aamulla toisen merkkisellä varhaisella testillä puhdas nega. Eli varokaa tulkitsemasta noita testejä testiajan jälkeen, ettette pety kuten minä…

Mulla nyt se tilanne että mies sanoi aamulla kommenttina tähän tulokseen että tää kahen vuoden ikäero on hyvä. Ehdotin et aloitettais joulukuussa ku täytän 40, jolloin ikäeroa tulis 1v4kk jos heti onnistuis mutta ku en usko että heti tulee ni tossa ois sit 8 kiertoo yrittää et tulis noin 2v ikäero taas. No siihen hän sit sano et katotaan sitä sitten ja kuulosti siltä et ei vielä sillon haluu aloittaa. Miten tässä nyt ite malttaa odottaa jonneki ens kesään että pääsee alottelee. Aiemmat tullu ilman mitään ovulaatiotestejä ja haluisin niin seuraavankin niin sit jos alottaa vast ens kesänä ni ei ookaan kovin montaa kk jäljellä et pääsis siihen 2 vuoteen. Ääh.

Oikeestihan mulla nyt kaikki onneks hyvin ja tää ihana vauva ❤️ johon voin nyt keskittyä ja nauttia hänen seurastaan vanhempainvapaalla. Ja toivottavasti ehdin pudottaa raskauskiloja jonkun verran ennen seuraavaa. Nyt niitä tullut 18 kahen lapsen raskaudesta ja oon nyt 2 saanu pois 3,5kk aikana että aikaa tääkin projekti vaatii. Täytyy nyt vaan keskittyä näihin hyviin asioihin ja koittaa unohtaa kolmannen ajattelu vajaaksi vuodeksi.
 
Mun edelliseen viestiin viitaten, tein nyt uuden testin ja en tiedä mitä ajatella 😐 ekana noin dpo 10 tehty testi, tokana 3 pv myöhemmin. Aika minimaalinen vahvistuminen, olisin toivonut nyt jo lähemmäs leffaviivaa olevaa. Onkohan vaan rfsu:n ominaisuus ettei vahvene? No, täytyy vielä vaikka perjantaina tehdä uusi. Vähän vetää kyllä mielen matalaksi tää viiva plus oireettomuus.
 

Liitteet

  • IMG_1624.jpeg
    IMG_1624.jpeg
    419.1 KB · Katsottu: 47
  • IMG_1632.jpeg
    IMG_1632.jpeg
    320.3 KB · Katsottu: 55
Mun edelliseen viestiin viitaten, tein nyt uuden testin ja en tiedä mitä ajatella 😐 ekana noin dpo 10 tehty testi, tokana 3 pv myöhemmin. Aika minimaalinen vahvistuminen, olisin toivonut nyt jo lähemmäs leffaviivaa olevaa. Onkohan vaan rfsu:n ominaisuus ettei vahvene? No, täytyy vielä vaikka perjantaina tehdä uusi. Vähän vetää kyllä mielen matalaksi tää viiva plus oireettomuus.
Miun mielestä tuo on kyllä vahvistunut ihan selvästi😊 sinuna en heittäs vielä kirvestä kaivoon, vaan seurailisin rauhassa tilannetta🥰
 
Mun edelliseen viestiin viitaten, tein nyt uuden testin ja en tiedä mitä ajatella 😐 ekana noin dpo 10 tehty testi, tokana 3 pv myöhemmin. Aika minimaalinen vahvistuminen, olisin toivonut nyt jo lähemmäs leffaviivaa olevaa. Onkohan vaan rfsu:n ominaisuus ettei vahvene? No, täytyy vielä vaikka perjantaina tehdä uusi. Vähän vetää kyllä mielen matalaksi tää viiva plus oireettomuus.
Vahvistunut on. En itse olis huolissaan 🤗🙏
 
Mun edelliseen viestiin viitaten, tein nyt uuden testin ja en tiedä mitä ajatella 😐 ekana noin dpo 10 tehty testi, tokana 3 pv myöhemmin. Aika minimaalinen vahvistuminen, olisin toivonut nyt jo lähemmäs leffaviivaa olevaa. Onkohan vaan rfsu:n ominaisuus ettei vahvene? No, täytyy vielä vaikka perjantaina tehdä uusi. Vähän vetää kyllä mielen matalaksi tää viiva plus oireettomuus.
Musta näyttää dpo13 plussaksi hyvältä ja vahvistuneelta myös! 😊
 
Mun edelliseen viestiin viitaten, tein nyt uuden testin ja en tiedä mitä ajatella 😐 ekana noin dpo 10 tehty testi, tokana 3 pv myöhemmin. Aika minimaalinen vahvistuminen, olisin toivonut nyt jo lähemmäs leffaviivaa olevaa. Onkohan vaan rfsu:n ominaisuus ettei vahvene? No, täytyy vielä vaikka perjantaina tehdä uusi. Vähän vetää kyllä mielen matalaksi tää viiva plus oireettomuus.
Tiiätkö mulla inhan sama! Huolestuttaa ku ei mitää oireita ja jotenki ehkä epärealistiset odotukset testeiltä. Jokohan tuota uskaltas vähä luottaa tähän. :S
IMG_4558.jpeg
 
Täällä ei vuodosta vielä tietoakaan, huomenna olisi 5+0. Testi näytti eilen jostain syystä vahvempaa viivaa kuin sunnuntaina, mutta varmastikin liian haaleaa näille päiville. Teillä joilla on ollut kemiallisia raskauksia, kuinka nopeasti vuoto on plussan jälkeen alkanut? Toivoisin nyt vain kovasti että tää epämääräinen odottelu loppuisi ja päästäisiin seuraavaan kiertoon.

Mulla ei oo ollu kuin yksi, mutta viikon antoi silloin jännätä.
 
Mun edelliseen viestiin viitaten, tein nyt uuden testin ja en tiedä mitä ajatella 😐 ekana noin dpo 10 tehty testi, tokana 3 pv myöhemmin. Aika minimaalinen vahvistuminen, olisin toivonut nyt jo lähemmäs leffaviivaa olevaa. Onkohan vaan rfsu:n ominaisuus ettei vahvene? No, täytyy vielä vaikka perjantaina tehdä uusi. Vähän vetää kyllä mielen matalaksi tää viiva plus oireettomuus.
Munkin silmään näyttää kyllä vahvistuneen, en murehtisi vielä tuota viiva-asiaa :)
 
Kiitos hei jokaiselle mun viivastressiin kommentoineelle! ❤️ Tuli paljon luottavaisempi mieli. Ja samaltahan ne tosiaan näyttää kuin M3ttinkin, että ehkä tässä voi olla kaikki ihan hyvin meillä kummallakin 😄

Ja nyt se etova olokin vähän palasi ja jotenkin tunnen koko ajan myös mun alavatsan, eli ehkä siellä jotain tapahtuu. Esikoinen on ollu kipeänä kotona nyt pari pv enkä ehkä sen takia ole pystynyt myöskään analysoimaan omia tuntemuksia ja olotiloja, kun kaikki energia ja huomio on mennyt muuhun.
 
Kiitos kaikille myötätunnosta :Two-hearts:Täällä tilanne jo paljon parempi. Saatiin puhuttua kunnolla asioista maanantaina jonka päätteeksi jäi hyvä fiilis kummallekin. Tää kierto meni jotenkin erityisen kovaa tunteisiin ja nyt tälleen päiviä myöhemmin kun mietin sitä olotilaa jossa olin.. tuntuu etten ollut ihan oma itseni. En kuitenkaan halua vähätellä tai mitätöidä omia tunteita ja tuntemuksia/ajatuksia, ne oli mulle totta silloin ja täysin inhimillistä ja ymmärrettävää miksi ja miten reagoin. Nyt tuntuu hyvältä jatkaa yrittämistä luonnollisin keinoin vaikka täytyy sillekin joku aikaraja varmaan asettaa..

Itsellä ikää pian 31 ja miehellä 33. Mulla ennestään 1 lapsi ja 2 keskenmenoa taustalla aiemmissa suhteissa. Nykyisen kumppanin kanssa ollaan oltu melkein 2,5 vuotta yhdessä ja hänelle lapsi olisi ensimmäinen. Kovasti toivoo perheenlisäystä ja hänelle tää on todella tärkeä asia. En tiedä tuosta kuppi-ruisku menetelmästä meidän kohdalla, aika näyttää mitä keksitään.

Ovis tais venähtää stressin takia parilla päivällä koska perjantai-iltana oli melkein positiivinen ja sen jälkeen kroppa meni johonkin odotustilaan. Vasta maanantaina kun saatiin puhuttua asiat ja kumpikin tunsi syvää helpotusta niin olo rentoutua ja harrastettiin seksiä. Eilen tiistaina oli oviskivut jotka kesti 6 tuntia jonka aikana tein tikun sekä digin - tikkuun tuli 2 viivaa ja digiin tuli hymynaama. Eli saatiin ehkä kuitenkin tää kierto hyödynnettyä.
 
Nyt taas palasin tänne, kun toivon, että jotain tapahtuu... Tänään kp25. Odotin ovista viime viikolle ja eihän sitä kuulunut (ja ihan turhaan stressasin siitä että ehditäänhän miehen kanssa puuhailemaan 🤣). Olin ihan luopunut toivosta koko ovulaation suhteen, kun olen tehnyt kuun alusta asti joka päivä täydellisen negatiivisia ovistestejä eikä mitään limoja tai muutakaan sinne suuntaan ole näkynyt. Mutta eilen vihdoin(!) huomasin limoista, että jotain ehkä tapahtuu, ja sainkin testiin vahventuneen viivan. Tänään olikin ihan selvän kirkas ovisplussa testissä jippii! Tää antoi taas toivoa, kun olin jo henkisesti valmistautunut (tai lannistunut...) ovuloivattomaan kiertoon. Olin menkkojen jälkeen viikon flunssassa, se varmaan siirsi ovista myöhemmäksi. Nyt on taas positiivinen olo ja olen iloinen, että toiveikasta odotusta saa elää taas ainakin seuraavat pari viikkoa. 😊 Vaikka olishan tämä helpompaa, jos olisi lyhyemmät kierrot, niin ei menisi kaikki aika aina odotteluun. 🫢
 
Muokattu viimeksi:
Laitan tämän myös tähän ketjuun, kun täällä saattaa olla enemmän kokemusasiantuntijaa.

Nyt ei mee kierto yhtään kalenterin mukaan 🙄 Se olettas, että tänään pitäs olla ovulaatio, mut ehei ku mun keho meinaa, että kp1 on koittava. Kierto jää ehkä 22 päivään??? Oikee ovulaation ajankohta jäi vähän epävarmaksi, kun äppi tulkitsi mielestäni väärin, mutta oletan sen olleen siinä kp12 mistä laitoinkin kuvia. No luteaali pysyy uskollisen lyhyenä 10 päivässä 😑 voiko tää jotenki johtuu siitä viime kierron progesteronista, että se sekottaa tätä kiertoa? Nyt en sitä syönyt, kun ei ollu yritystäkään, mut ovulaatiota haeskelin ihan vaan tilaston ylläpitämiseksi.

Mitähän tää vois nyt kertoa ongelman olevan 🤔 onko muilla näin, jos ovulaatio tulee aikaisin niin kiertokin on aina lyhyt? Kuuluuko sen mennäkin niin? Oonko taas vaan liian tietämätön omasta kehosta 🤡
 
Meikäläinen palaa yrittäviin. ✌️ Plussaviivat vahvistu hienosti pari päivää ja tänään olikin yhtäkkiä enää hailura. Tein kakskin testiä. Nyt sit vuotoa odotellaan. Onkohan ollu muilla kovastikin erilaista kemiallisen jälkeen? Kokemuksia?

Ps. Ihan kakkaa. 🤬
Voi ei, oon pahoillani! Täällä myös odotellaan vuotoa. Tosi voimakkaita menkkajomotteluja on ollut jo useamman päivän, ja tänään aamulla paperiin jäi hiukan verta pyyhittäessä. Toivon niin, että kunnon vuoto alkaisi nyt mahdollisimman pian ja tässä pettymyksessä pääsisi konkreettisesti eteenpäin.

Kerroin tilanteesta tänään esihenkilölleni, sillä en uskaltanut näiden kipujen ja tän mielialan kanssa lähteä töihin oppilaiden pariin. Hän puhui juroksi mieheksi niin kauniisti, sensitiivisesti ja ymmärtäväisesti, että itkuhan siinä pääsi. Oma mieli keveni kummasti, kun ei tarvitse nyt miettiä hätävalheita, jos tilanne vaatii esimerkiksi kesken päivän kotiinlähtöä, lääkärikäyntiä tms.
 
Meikäläinen palaa yrittäviin. ✌️ Plussaviivat vahvistu hienosti pari päivää ja tänään olikin yhtäkkiä enää hailura. Tein kakskin testiä. Nyt sit vuotoa odotellaan. Onkohan ollu muilla kovastikin erilaista kemiallisen jälkeen? Kokemuksia?

Ps. Ihan kakkaa. 🤬
Voih, tsemppiä sinne❤💔
Täällä kans vuotoa odotellaan, ei edes tunnu mitää kipuja tms niin saapa nähdä kauanko menee🤪 ajattelin että jos ei ensi viikolla ala niin menen oman mielenrauhan vuoksi gynelle.
 
Laitan tämän myös tähän ketjuun, kun täällä saattaa olla enemmän kokemusasiantuntijaa.

Nyt ei mee kierto yhtään kalenterin mukaan 🙄 Se olettas, että tänään pitäs olla ovulaatio, mut ehei ku mun keho meinaa, että kp1 on koittava. Kierto jää ehkä 22 päivään??? Oikee ovulaation ajankohta jäi vähän epävarmaksi, kun äppi tulkitsi mielestäni väärin, mutta oletan sen olleen siinä kp12 mistä laitoinkin kuvia. No luteaali pysyy uskollisen lyhyenä 10 päivässä 😑 voiko tää jotenki johtuu siitä viime kierron progesteronista, että se sekottaa tätä kiertoa? Nyt en sitä syönyt, kun ei ollu yritystäkään, mut ovulaatiota haeskelin ihan vaan tilaston ylläpitämiseksi.

Mitähän tää vois nyt kertoa ongelman olevan 🤔 onko muilla näin, jos ovulaatio tulee aikaisin niin kiertokin on aina lyhyt? Kuuluuko sen mennäkin niin? Oonko taas vaan liian tietämätön omasta kehosta 🤡
Itellä ainakin ovulaation jälkeen noin 13-14 pv ja alkaa uusi kierto. Eli kun nyt on useamman kierron ovulaatio on ollut siinä kp10-11, niin kierto jääny 24-25pv mittaiseksi, kun ennen ovulaatio oli kp14 j kierto 28pv. Ikää 35v ja nyt tänä vuonna kierto alkanut lyhyen.
 
Takaisin
Top