Raskaaksi 2024

Täällä myös piinapäivät menossa, toivotaan plussa-aaltoa! 🌈
En tikuttanut ovista, mutta oireiden perusteella on tod.näk. joko dpo 8 tai dpo 5 (luulin oviksen jo olleen, mutta oireet tuli muutaman päästä uudelleen). Saas nähdä, oliko myo-inositolista apua! Aikakin oireet kierron joka vaiheessa ovat olleet voimakkaammat, joten selkeästi se on buustannut aiemmin heikompaa hormonitoimintaani, sen ja tallettelujen määrän ja ajoituksen suhteen olen toiveikas! Saas nähdä kauanko jaksan testaamatta..
 
Siis mä en kertakaikkiaan tajua 😅 onko se tää pco minkä takia nämä ovulaatiotestit ei toimi tai toimii ihan miten sattuu? Mulla nyt jatkunut semmosena tiputteluna nää menkat, tuhrua vaan. Toinen r.testi olikin sit mun mielestä suht nega, tuo sininen alempi, mutta ovulaatiotestin viiva on nyt tummempi kuin aiemmin... Jos nämä oli menkat niin kohta perään tulee sit toiset, ja jos eivät olleet niin oliko tää sitten ovulaatio, mutta miksi vuodan 😅🤔 Vai voiko olla jotain kiinnittymistä monta päivää, eikai....🙄🫣 Noh katsellaan mikä meininki 😅
 

Liitteet

  • 20240907_230438.jpg
    20240907_230438.jpg
    796.3 KB · Katsottu: 79
Siis mä en kertakaikkiaan tajua 😅 onko se tää pco minkä takia nämä ovulaatiotestit ei toimi tai toimii ihan miten sattuu? Mulla nyt jatkunut semmosena tiputteluna nää menkat, tuhrua vaan. Toinen r.testi olikin sit mun mielestä suht nega, tuo sininen alempi, mutta ovulaatiotestin viiva on nyt tummempi kuin aiemmin... Jos nämä oli menkat niin kohta perään tulee sit toiset, ja jos eivät olleet niin oliko tää sitten ovulaatio, mutta miksi vuodan 😅🤔 Vai voiko olla jotain kiinnittymistä monta päivää, eikai....🙄🫣 Noh katsellaan mikä meininki 😅
Itse oon ymmärtänyy että kun on pcos se lh on koko ajan vähän koholla mikä aiheuttaa juuri tuollaisia tuloksia ovistestiin. Saatan hyvinkin olla väärässä mutta näin oon tän ymmärtänyt 😄 ainakaan itselläni ovulaatiotesti ei ole ikinä yksiviivainen
 
Itse oon ymmärtänyy että kun on pcos se lh on koko ajan vähän koholla mikä aiheuttaa juuri tuollaisia tuloksia ovistestiin. Saatan hyvinkin olla väärässä mutta näin oon tän ymmärtänyt 😄 ainakaan itselläni ovulaatiotesti ei ole ikinä yksiviivainen
Mulla on ihan sama juttu. Ovulaatiotestit menee vähä sellasina aaltoina ja usein loppukiertoa kohden ne vahvistuu. Meinannu useamman kerran repiä pelihousut ku turhauttaa. Mulla letrot+metformiini+terolut on vasta auttanu tähän. Ennen en saanu koskaan positiivista testiä vaan se oli tota helkkarin aaltoilua.

Dpo11 ja kyllä siellä joku kovasti yrittää jotain.
 

Liitteet

  • IMG_4540.jpeg
    IMG_4540.jpeg
    1.7 MB · Katsottu: 114
Itse oon ymmärtänyy että kun on pcos se lh on koko ajan vähän koholla mikä aiheuttaa juuri tuollaisia tuloksia ovistestiin. Saatan hyvinkin olla väärässä mutta näin oon tän ymmärtänyt 😄 ainakaan itselläni ovulaatiotesti ei ole ikinä yksiviivainen
No näin oon ymmärtänyt, mutta mulla on tosi usein yksiviivainen ovulaatiotesti, näin oli myös ennen ensimmäistä. Pääasiassa en siis saa viivaa tuohon lainkaan, paitsi tässä kierrossa on tullut useampi tuollainen ei posi, mutta vähän vahvistuva. Rinnat tuli kipeäksi eilen, et en tiedä, on tää kyllä aivan turhan tuntuista toiveajattelua, kun mitään ei tapahdu 🫢
 
Mä kallistun siihen vaihtoehtoon, että ehkä ovuloin kohta, maha ihan sekaisin ja todella paha olo 🫣 Moni ruoka oksettaa ihan kunnolla. Tarvii lähteä testikaupoille, kun ovulaatiotestit loppui juuri. Tosin kyllä hämäävästi ovat samanlaisia oireita kuin minulla jokaisessa raskaudessakin, mut tän aamun herkkä minusta nega/viivanpaikka.

Voikohan toi vhh vaikuttaa noin, että kierrot lyhenee reilusti tai se ovulaatio tulee oikeasti aikaisin 🤔
Käsittääkseni pco itsessään voi myös aiheuttaa välivuotoja, paitsi hormonaalisista syistä mut myös kun rakkulat puhkeilee ja vuotaa pois..

Mutta mulla nyt oireita sen verran, että luulen et jotain täällä tapahtuu. Toiv. Et nyt ois se pitkään odotettu ovulaatio, ovuloimattomissa kierroissa mulla ei ole edes mitään oireita, nyt on taas kovaa selkäkipua ja muutakin tuntemusta..🤔
 
Onkohan aukiolotutkimus tai sitten ne buranat jotenkin kuitenkin vaikuttanut ovulaatioon. 🤔 Kp 7 eli tutkimuspäivänä tein haalean testin ja siitä seuraavana päivänä oli kuitenkin vielä haalistunut. Tänään näytti että lähtisi taas tummumaan, niin ovulaatio kyllä tulossa vielä niinkuin ultrassakin näkyi. Yleensä mulla vaan testit tummunut tasaisesti kunnes saan ne kunnon viivat. Useimmiten saan pos tuloksen testiin tuossa kp 9 paikkeilla mikä olis tänään, mutta ollut välillä myös kp 10 tai 11.
 

Liitteet

  • IMG_20240908_081440.jpg
    IMG_20240908_081440.jpg
    147.2 KB · Katsottu: 23
Mulla ovistestit sahailee ennen ovista kyllä edestakasin vähän tummemmaks ja taas vaaleemmaks ja lopulta tulee ovis+ (mikä ei sekään saa aina aikaan ihan tasavahvoja viivoja). Mulla on tehty ultra monesti mutta mikään ei viittaa esim PCOS:ään
 
Innokkaasti uudistin omaa profiiliani tossa taannoin, nimimerkin takaa kirjoittelee siis ent Laila.
Täällä on käyty hyvää keskustelua, on iloja :Relieved Face: ja surujakin :crying-face:

Mietin kirjoittaisinko tänne vai poistaisinko vaan suoraan profiilin.
Mä oon aika syvissä vesissä juuri nyt. Ollaan aktiivisesti yritetty yli 12kk ja epäsäännöllisesti yhteensä 23kk eli 2022 lokakuusta. Tutkimukset tehty, kummassakaan ei mitään. Testejä tehty varmaan sata. Yritetty on, jopa hammasta purren. Mun tekis mieli huutaa ja purkaa tätä kaikkea. Eilen itkin silmät päästä, aamulla silmät aivan turvoksissa ja kipeät. Mieheen menee hermot kun se ei vaikuta tajuavan mistään mitään. Tuntuu niin epäreilulta tää asetelema tässä yrittämisessä. Mä oon niin helvetin loppu.

Perjantai-iltana hoksasin laskea kalenterista että mun ovis oiskin nyt viikonloppuna. Olin sokeana luottanut flow:hun jonka mukaan ovulaatio olis vasta ens viikolla. Kun tajusin tän niin mies oli just alkanut nukkumaan, työviikko takana ja tosi väsy. En tietenkään herättänyt vaikka tajusin, että ovulaatio kolkuttaa ovella. Lähetin miehelle hassunhauskasti viestin whatsappiin, jossa toivoin hartaasti että voitais tavata aamulla kylppärissä ja tähdensin mitä varten (ovulaatiota ja seksiä tietty!). Mies oli lukenut viestin ja aamulla sanoi vaan tylysti että ei onnistu. Kuulemma ei oo tarpeeks rauhallinen ympäristö. Vaikka nimenomaan olin käyttänyt ajatusta ja miettinyt et meillä on oma rauha isossa kylppärissä (suihkun ääni taustalla) ja tarvittaessa oltais voitu mennä saunankin puolelle. Mulla on pian 9v lapsi aiemmasta suhteesta joka takuulla ois viihtynyt ruudun ääressä sillä välin. Alkoi lievästi sanottuna nyppimään miehen suhtautuminen. Tiesin että sinä lauantaipäivänä olis seuraavan kerran mahis harrastaa seksiä vasta tosi myöhään ja sunnuntaina vois olla jo liian myöhäistä.

Mulle tuli niin paha mieli lauantaina ja olin niin pettynyt ja turhautunut että olin koko päivän tosi pahalla päällä. Vasta puolen yön aikaan saatiin puhuttua niin mies veti mykkäkouluksi ja painui nukkumaan. Tänään sunnuntaina sama juttu. Jäätävä ilmapiiri. Sinne meni siis se kierto. Tuntuu NIIN pahalta.

Miehelle tuli aiemmin paineita ovulaation aikaan eikä kyennyt laukeamaan vasta kuin ihan väkinäisen yrittämisen jälkeen jolloin koko touhusta oli autenttisuus kaukana. Lopetin kertomasta hänelle missä mennään kierron suhteen joka oli mulle henk.koht vaikeaa eikä tuntunut hyvältä. Haluaisin olla avoin ja pystyä pitämään toisenkin osapuolen kartalla kierron vaiheista just siks että pystyttäisiin mahdollisimman hyvin hyödyntää otolliset päivät (jotta koko touhussa ois järkeä tässä vaiheesa). Muutenkin koen että toisen ois hyvä tietää missä mennään ymmärtääkseen mua paremmin (mulla hormonit vaikuttaa aika vahvastikin olemukseen, mielialoihin, käytökseenkin).

Käytiin viime viikolla keskustelu jossa kysyin miten voisin helpottaa vielä hänen paineitaan (oli odotukset korkealla nimenomaan tän kierron kanssa, ehkä kun toi vuosi aktiivista yrittämistä oli jo tullut täyteen). Hän kertoi että rauhallinen paikka on tärkein ja asian x jota mä voisin tehdä jota en tässä mainitse. Toi lauantainen tuntui siks ihan märältä rätiltä vasten naamaa. Toki, hormoneilla myös osuutta asiaan, oon ovulaation aikaan tosi herkillä ja mielialat heittelee, siitäkin kertonut hänelle mutta mahtaakohan muistaa sitä nyt. Tuli ihan sellanen olo että mies vaatii asioita ja kun mä pyydän tulemaan vaan paikalle niin ei käy. Sellanen ei saatana!- fiilis :Angry Face:

Tuli olo etten enää kestä henkisesti tätä, että en halua kestää. Tuli sanottua miehelle että hänellä ei oo mitään käsitystä siitä mitä kaikkea käyn läpi kuukaudesta toiseen ja että tää on oikeesti rankkaa. Sehän on vaan fakta. Kaikki se innostus uudesta kierrosta, limojen seurannat, tikuttelut, seksin ajoittamisesta huolenpito ja tasapainoilu kuin sirkuksessa nuoralla, kovat ovulaatiokivut, jännittäminen tärppääkö, pms oireet ja muut fyysiset oireet kuten kehon ärsyttävä lämmön nousu ja kova tissikipu, ajatusten pallottelu onko menkat vai raskaus kun oireet on melkeen ihan samat, testien tekeminen ja aina se pettyminen kun menkat alkaa kerta toisensa jälkeen.
 
Muokattu viimeksi:
@Vadelmaa kuulostaa todella raskaalta, tsemppiä tilanteeseesi ❤️ oletko saanut miehen kanssa puhuttua, miten hän on kokenut tuon pitkän yrittämisen? Voiko olla, että paineet on kasvaneet hänelläkin liian suuriksi. En tiedä ikääsi, mutta jos "aikaa iän puolesta on", voisiko parisuhteen kannalta tehdä hyvää pitää paussia asiasta vaikka pari kk ja keskittyä vain toisiinne? Ymmärrän hyvin turhautumisesi ja lähetän etähalin, toivottavasti tilanne ratkeaa parhain päin.
 
@Vadelmaa Tsemppiä! Nuo molemminpuoliset paineet on tulleet tutuiksi itselläkin jo yhdeksän kuukauden yrityksen aikana, ne kyllä aiheuttaa yritysväsymystä ja pahaa mieltä. Oletteko miettineet, että tekisitte kiireisimpinä päivinä koti-inssin mukin ja lääkeruiskun avulla? Mies voi hoitaa oman osuutensa omassa rauhassa ja se on nopeaa ja helppoa. Työn ja huvin voi myös erottaa. Toivottavasti tilanne kääntyy positiivisempaan suuntaan. ❤️
 
Kp 10. En tiedä onko tämä nyt vielä ihan täysin plussa, mutta talleteltu on ainakin la ja tänään. Elättelen vähän toiveita, että jos nyt sen aukkarin jälkeen raskautuisinkin, kun olen lukenut juttuja että moni on sen jälkeen syystä tai toisesta heti raskautunut. Jos en, niin sitten on ainakin se inseminaatio tiedossa mahd seuraavassa kierrossa.
 

Liitteet

  • IMG_20240909_110202.jpg
    IMG_20240909_110202.jpg
    2.6 MB · Katsottu: 45
Kp 10. En tiedä onko tämä nyt vielä ihan täysin plussa, mutta talleteltu on ainakin la ja tänään. Elättelen vähän toiveita, että jos nyt sen aukkarin jälkeen raskautuisinkin, kun olen lukenut juttuja että moni on sen jälkeen syystä tai toisesta heti raskautunut. Jos en, niin sitten on ainakin se inseminaatio tiedossa mahd seuraavassa kierrossa.
Melko lähel plussaa varmasti☺️ sinuna ehkä vielä testaisin iltapäiväl / illal uudestaan 👌🏻 näkis et voimistuiko vai ei? Onko ovis oireita?
 
Mä tuolla muissa ketjuissa jo kerroinkin, että olin arvioinut tän kierron oviksen ajankohdan ihan väärin ja olin jo henkisesti lyönyt hanskat tiskiin tän kuun osalta, kun ajattelin ettei tallettelut yhtään osuneet oikein. Tein kuitenkin jostain mielen oikusta r-testin pari pv sitten ja siinä näkyy ihan haalean punertava viiva 🤞🏻 menkkojen pitäisi alkaa vasta ke tai to, joten tässä eletään vielä hirmu varhaisia päiviä.

Keväinen keskenmeno tuoreessa muistissa en nyt vielä pysty suhtautumaan tähän muuna kuin mahdollisuutena. Tein tänään kuitenkin uuden testin ja viiva on ihan selvästi vahvistunut. Kesken menneessä raskaudessa se viiva ei jotenkin tuntunut vahvistuvan haaleaa paremmaksi ja km oli sitten joskus viikolla 5 tai 6. Sinänsä luo siis toivoa, että tämä voisi onnistua paremmin 🙏
 
Takaisin
Top