Raskaaksi 2024

Hyvältähän tuo näyttää, niin vähän vasta viikkoja kuitenkin. Tärkein rttä vahvistuu 😄
Joo niinpä. Kävin nyt ostaan vielä yhden paketin Pregcheck testejä missä se 2 testiä. Sen jälkeen en varmaan enää testaile jos ei menkat ala.

Meillä tuli nyt kesällä vuosi yritystä täyteen. Tosin ei ehkä yrittämällä yritetty ihan joka kuussa. Enemmän tosissaan nyt tässä loppukeväästä/kesällä. Monia raskausuutisia kuullut lähipiiristä tässä vuoden mittaan niin on se kyllä niin raastavaa odottaa sitä omaa vuoroa. Vähän sekavat ajatukset nyt kun yhtäkkiä testissä jotain näkyykin.
 
Minusta toi on selkeästi vahvempi! Varovaiset onnittelut! 🥰 Kiva kuulla kokemuksia positiivista vaikka oireet on vähäiset. Mulla kun ei oikein mitään selkeitä oireita ole ollut. Tai no ehkä pikkuhiljaa alkaa menkkaoireita ilmetä, että toivo kyllä plussasta jo aika hiipunut

Mitä testejä sä käytät? Onko noi niitä herkkiä vai tavallisia? Minä ostin halvimpia mitä löysin, eli sellaisia normaaleja, joissa lukee että tulos "jo" kun menkat on päivän myöhässä. Että periaatteessa varmaan torstaille parempi odotella, kun menkkojen pitäs alkaa huomenna. Harmittaa kun piti pihistella ja en ottanut niitä herkkiä testejä. 😂 No mut eipähän tule turhia testejä käytettyä jos menkat alkaakin huomenna.
Joo näköjään voi testissä jotain näkyä, vaikka ei oikein mitään oireita ole. Tsemppiä sinne, onneks on aina toivoa niin kauan kunnes menkat alkaa 🥰 Toivottavasti eivät alkaisi siellä!
Oon ostanut niitä Pregcheck -merkkisiä liuskatestejä, jossa pakkauksessa 2 testiä. Myös se Pregcheck puikko hyvä, siinä on vaan 1 testi pakkauksessa. Oon ymmärtänyt, että noi pregcheckin testit olis aika herkkiä, vaikka pakkauksessa ei sitä erityisesti mainosteta🤔 Mutta täällä palstalta asiasta kuullut.
 
Joo näköjään voi testissä jotain näkyä, vaikka ei oikein mitään oireita ole. Tsemppiä sinne, onneks on aina toivoa niin kauan kunnes menkat alkaa 🥰 Toivottavasti eivät alkaisi siellä!
Oon ostanut niitä Pregcheck -merkkisiä liuskatestejä, jossa pakkauksessa 2 testiä. Myös se Pregcheck puikko hyvä, siinä on vaan 1 testi pakkauksessa. Oon ymmärtänyt, että noi pregcheckin testit olis aika herkkiä, vaikka pakkauksessa ei sitä erityisesti mainosteta🤔 Mutta täällä palstalta asiasta kuullut.
Mä oon myös semmoista tietoa saanut täällä palstalla että nuo pregcheckit on oikeasti ihan hyviä ja tarkkoja testejä. Sit taas esim. Clearbluen siniviivaisilla testeillä ei kuulemma kannattaisi kovin aikaisin testata kun se sininen väri tekee vääriä poseja helpommin mitä punaväriset. Itsekin oon joskus cb:n sinisellä viivatestillä saanut aika hämmentäviä haamuja ja niitä on sit arvailtu miehen kanssa että onko vai eikö 🫣 omakohtaisesta kokemuksesta myös apteekin oma violettikorkkinen puikkotesti on hyvä 😊
 
Joo näköjään voi testissä jotain näkyä, vaikka ei oikein mitään oireita ole. Tsemppiä sinne, onneks on aina toivoa niin kauan kunnes menkat alkaa 🥰 Toivottavasti eivät alkaisi siellä!
Oon ostanut niitä Pregcheck -merkkisiä liuskatestejä, jossa pakkauksessa 2 testiä. Myös se Pregcheck puikko hyvä, siinä on vaan 1 testi pakkauksessa. Oon ymmärtänyt, että noi pregcheckin testit olis aika herkkiä, vaikka pakkauksessa ei sitä erityisesti mainosteta🤔 Mutta täällä palstalta asiasta kuullut.
Okei, kiitos tiedosta! Mulla on vissiin niitä samoja. Testaan sitten huomenna aamulla. Onpahan nämä piinailut pois päiväjärjestyksestä ja voin miettiä jotain muutakin. 😂
 
Täällä on nyt menossa dpo6 ja kauhee vessahätä kokoajan. Laitoin jo työterveyteen viestiä et saisinko antibiootit kun epäilen et oisko vti. Tää ei kuitenkaan ihan selkee oo, joten oottelen vielä alotusta. Huuh. Odottavan aika on pitkä.

Meillä on huomenna ensikäynti. Mitä siellä on tehty, te jotka ootte jonkulaisissa hoidoissa?
 
Mulla on tänään vihlonut kohdunkaulaa. Kumma tunne. Ei ollut kierukan kanssa tämmöistä. Onko muilla tätä ja onko tää menkkaoire, raskausoire vai syy huolestua enemmän?

Muok. Google antoi syyksi lähestyvän synnytyksen tai sisäsynnytintulehduksen 😵
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on tänään vihlonut kohdunkaulaa. Kumma tunne. Ei ollut kierukan kanssa tämmöistä. Onko muilla tätä ja onko tää menkkaoire, raskausoire vai syy huolestua enemmän?

Muok. Google antoi syyksi lähestyvän synnytyksen tai sisäsynnytintulehduksen 😵
Mulla on tota usein ennen menkkoja. En oo sen tarkemmin tutkinut syytä, huomannut vaan. Tosin on kyllä nytkin ollut samantapaisia tuntemuksia, vaikka testi positiivinen. Usein nää pms oireet ja raskausoireet niin samanlaisia 🙄
 
Mulla on tota usein ennen menkkoja. En oo sen tarkemmin tutkinut syytä, huomannut vaan. Tosin on kyllä nytkin ollut samantapaisia tuntemuksia, vaikka testi positiivinen. Usein nää pms oireet ja raskausoireet niin samanlaisia 🙄
Hyvä kuulla että voinee olla ihan harmitonta. Ei tarvii lääkärille soitella 😅
 
@M3tti Meidän ekalla käynnillä keskusteltiin esitietolomakkeiden pohjalta aluksi. Miehen näyte oli tutkittu etukäteen ja saatiin kuulla sen tulokset ja mut sisäultrattiin. Lopuksi käytiin läpi erihoitomuodot.

Siitä joku puhu joskus, että oli tullut yllätyksenä jyrkkyys tupakointia kohtaan ja mitä siitä oon lukenut niin taitaa olla aika yleisesti julkinen puoli sitä mieltä, ettei tupakoitsijoille (riippumatta kumpi) anneta hoitoja. Jos muistan oikein vielä niin 3kk lopetuksesta vasta pääsi aloittamaan hoidon suunnittelun. Yksityinen lienee lempeämpi tässä.
 
@M3tti Meidän ekalla käynnillä keskusteltiin esitietolomakkeiden pohjalta aluksi. Miehen näyte oli tutkittu etukäteen ja saatiin kuulla sen tulokset ja mut sisäultrattiin. Lopuksi käytiin läpi erihoitomuodot.

Siitä joku puhu joskus, että oli tullut yllätyksenä jyrkkyys tupakointia kohtaan ja mitä siitä oon lukenut niin taitaa olla aika yleisesti julkinen puoli sitä mieltä, ettei tupakoitsijoille (riippumatta kumpi) anneta hoitoja. Jos muistan oikein vielä niin 3kk lopetuksesta vasta pääsi aloittamaan hoidon suunnittelun. Yksityinen lienee lempeämpi tässä.
Okei. Meilläkin miehen näyte on jo tutkittu ja varmaan ainakin siitä keskustellaan. Meistä onneksi kumpikaan ei tupakoi, joten se ei vaikuta meihin.
 
@M3tti meillä taas ensikäynnillä (juuri ennen kesäsulkua) käytiin pelkästään esitietolomakkeet läpi, eli tuollaista jutustelua vaan. Olisin toivonut että olis tapahtunut jo enemmän. Terveyskeskuksen kautta kun saatiin lähete tuonne lapsettomuuspolille, niin sitä ennen tk:sta opastettiin käymään verikokeissa, mutta lapsettomuuspolilla ei käyty edes niitä tuloksia läpi. Vaan jatko olis nyt kesäsulun jälkeen se, että mies käy antamassa siemennestenäytteen ja minä käyn uudestaan verikokeissa ja samasta kierrosta tehdään sitten aukiolotutkimus.
 
Mulla nyt viiden päivän tuhrun jälkeen taitaa kääntyä kp 1:ksi. Vuotoa tosin ei tule vielä kovin paljon siteeseen, mutta vessassa käynnin yhteydessä pyyhkiessä tulee enempi ihan kirkkaanpunaista vuotoa, ja jotenkin osittain sellaista limaista ja venyvää. Vähän kuin ovulaatiossakin, mutta siis ihan verta. Jotenkin outoa vuotoa. Onko muilla ollut tällaista?
 
Mulla nyt viiden päivän tuhrun jälkeen taitaa kääntyä kp 1:ksi. Vuotoa tosin ei tule vielä kovin paljon siteeseen, mutta vessassa käynnin yhteydessä pyyhkiessä tulee enempi ihan kirkkaanpunaista vuotoa, ja jotenkin osittain sellaista limaista ja venyvää. Vähän kuin ovulaatiossakin, mutta siis ihan verta. Jotenkin outoa vuotoa. Onko muilla ollut tällaista?
Tarkoitatko siis sellaisia punaisia, verisiä hyytymiä? Jos näitä, niin ovat ihan normaaleja.
 
@M3tti
Siitä joku puhu joskus, että oli tullut yllätyksenä jyrkkyys tupakointia kohtaan ja mitä siitä oon lukenut niin taitaa olla aika yleisesti julkinen puoli sitä mieltä, ettei tupakoitsijoille (riippumatta kumpi) anneta hoitoja. Jos muistan oikein vielä niin 3kk lopetuksesta vasta pääsi aloittamaan hoidon suunnittelun. Yksityinen lienee lempeämpi tässä.
Jösses, en kyllä haluaisi ruveta kumppania painostamaankaan kun siitä ei tunnu olevan mitään hyötyä eikä uhkailukaan tunnu rakentavalta, mutta kai tosta on pakko mainita 😲 Tähänkö se nyt kaatuu jos ei luomuna onnistu 😢

(Tosin en ees tiedä oonko enää suomalaisen th:n piirissä silloin kun tämä tulee ajankohtaiseksi)
 
Huh huh mikä kesä.
Oli lomaa ja kesäsulkua ja yritin edes hetkeksi unohtaa taas sitä pettymystä mikä oli tuos kun toinen inssi ei onnistunut..

Tänää pääsin (jouduin) kolmanteen inssin..

Yritän täältä vähä kurkkia miten muilla menee
 
Todella omituinen välivuoto nyt dpo 7 ja menkkojen pitäisi alkaa kuuden päivän päästä, ens ma.
Tässä kierrossa ei varsinaisesti vielä mitään yritystä koska todettiin että kerätään voimia.
Mulla ei oo yleensä mitään vuotoja ennen menkkoja, vähän huolestuttaa. Alavatsa toiselta puolelta vähän kipeä.

Sitähän heti miettii että voiko kuitenkin olla raskaana, mutta ei oo ollu kahdessa aiemmassa mitään tämmöstä. Mulla on kerran ennen raskauksia tullut todella iso verihyytymä tähän samaan kohtaan kiertoa suunnilleen ja säikähdin kovasti. Silloin ei löydetty mitään erikoista. Mietin että onko ollut joku myooma tms mikä vuotanut.
Täytyy nyt seurata oloa.
 
Todella omituinen välivuoto nyt dpo 7 ja menkkojen pitäisi alkaa kuuden päivän päästä, ens ma.
Tässä kierrossa ei varsinaisesti vielä mitään yritystä koska todettiin että kerätään voimia.
Mulla ei oo yleensä mitään vuotoja ennen menkkoja, vähän huolestuttaa. Alavatsa toiselta puolelta vähän kipeä.

Sitähän heti miettii että voiko kuitenkin olla raskaana, mutta ei oo ollu kahdessa aiemmassa mitään tämmöstä. Mulla on kerran ennen raskauksia tullut todella iso verihyytymä tähän samaan kohtaan kiertoa suunnilleen ja säikähdin kovasti. Silloin ei löydetty mitään erikoista. Mietin että onko ollut joku myooma tms mikä vuotanut.
Täytyy nyt seurata oloa.
Voishan tuo olla varmaan ihan kiinnittymiseen liityvääkin vielä
 
@Ness varmaan joo tuollaista hyytymää. Ennen yritysaikaa ei ole kyllä tullut tarkkailtua ja analysoitua vuotoja näin tarkasti. 😅
Joo varmaan just sitä et ennen yritystä antaa vaan vuotaa kaiken pois ilman et sitä kummemmin tutkii 😄 ja sit tietysti jos sulla ollut pillerit tmv hormonaalinen ehkäisy aikaisemmin, niin menkat voi olla huomattavasti niukemmat ja ”klöntittömämmät” kuin näin luomuna 😅
 
Takaisin
Top