Raskaaksi 2024

Samantapaista havaintoa täällä hormonikierukan jälkeen - en ole varma onko vuodon kesto lyhentynyt, mutta kolmannesta päivästä alkaen pääsääntöisesti vain hitusen tiputtelua runsaampaa.
Täällä aika sama hormonikierukan jälkeen. Kaks ekaa päivää vuotoa tulee tosi runsaasti ja sitten lähinnä tiputteluvuotoa.
 
Mulla oli aikoinaan nuvaring käytössä ja sen aikana melko niukka tyhjennysvuoto. Sit kun oma kierto käynnistyi niin kylläpä oli runsaat ja kivuliaat menkat 😬 sit taas nyt kahden raskauden jälkeen menkat on muuttuneet siihen verrattuna tosi niukaksi, pari ekaa päivää vain jaksaa vuotaa ns. Kunnolla. Kivutkin on minimoituneet niin ettei tarvi särkylääkettä ottaa.

ON: En tiedä oliko ovis vai ei 🫠 ärsyttää, tikkuun ei tarttunut ovis+ ja eggislimoja ei löytynyt. Nyt siis ehkä dpo1 kalenterin ja oman hyvin lievän oireilun perusteella. Noh talleteltu on ainakin pari kertaa tässä oletetun oviksen tuntumassa että jospa ne siittiöt löytäisi perille vaikka minä en nyt ovulaatiota löydäkään heitä varten 😅 pitää varmaan ostaa lisää testejä kun loppuivat eilen nekin. Sai tuo kuopuskin alkunsa 5pv kalenteria myöhemmästä oviksesta niin ehkä jatketaan testailua?
 
Onpa kiva kuulla, et muillakin on vastaavaa. Aloin jo miettiä, et voiko noin lyhyet menkat tarkoittaa kohdun limakalvon olevan niin ohut, että raskautuminen ois vaikeampaa. Mut kai se vuoto tulee sit vaa tehokkaammin ulos 😅
 
Kiva, kun kaikilla luomuvuoto lyhyempi ja miulla vuotaa kyllä luomuna paaaljon pidempään ja enemmän kuin pillereillä. Yhtään en ole kateellinen. 😅🙈
Mulla ei pillereillä ollut lainkaan vuotoa, että luomuna on pidempää vuotoa joo. Mutta ainakin nyt tässä Ekassa kierrossa oli 2 päivää jotain epämääräistä pyyhkäisytuhrua, ja sitten menkat kesti yhden päivän. Kierukan kanssa menkat kesti 5-7 päivää, vuoto ei tosin ollut kovin kovaa ikinä.

Mä oon täällä ihan sekaisin tän mun piinailun kanssa. Ne menkkakivut jäi siihen toissayöhön. Eilen ei enää mitään. Illalla pissatti ihan kokoajan. Yölläkin piti käydä pissalla. Ja nyt on lievästi etova olo, enkä saa syötyä. Myös mulle tutut menkkaoireet, turvotus ja rintojen arkuus, loistavat poissaolollaan. Kierukan kanssa mun kierto oli noin 27-28 päivää ja nyt kuitenkin jo kp26 menossa. Kyllähän tässä jo vähän himottaisi testikaupoille lähteä.. mutta takaraivossa kolkuttaa, että mä en tiedä millaiset oireet tai millainen kierto mulla on ilman hormoniehkäisyä, että ehkä tämä vain kuuluu asiaan.
 
Mä oon täällä ihan sekaisin tän mun piinailun kanssa. Ne menkkakivut jäi siihen toissayöhön. Eilen ei enää mitään. Illalla pissatti ihan kokoajan. Yölläkin piti käydä pissalla. Ja nyt on lievästi etova olo, enkä saa syötyä. Myös mulle tutut menkkaoireet, turvotus ja rintojen arkuus, loistavat poissaolollaan.
Tsemppiä piinailuihin bandoo! ❤️Mulle tuli yllätyksenä miten paljon oirekuva muuttui ihan normikiertojen eri vaiheissa kierukanpoiston jälkeen (olin ollut käytännössä oireeton ja menkaton valtaosan ajasta jolloin mulla oli hormonikierukka). Muutaman päivän päästähän sä ehkä jo pääsetkin testailemaan, eikä kukaan täällä taida tuomita vaikka ottaisit ns. varaslähdönkin ja uittaisit testiä ensimmäisen kerran jo huomenna🌈

Mulla hormonikierukka tosiaan poisti vuodot melkein kokonaan, ja sen poistamisen jälkeen tuli lyhyt tiputteluvuoto minkä jälkeen seuraavia menkkoja odoteltiinkin melkein 7 viikkoa... mutta koska sulla kävi täti säännöllisesti kierukasta huolimatta, jospa sulla jatkuis samaan tahtiin
 
Täällä suunnilleen dpo 11 (en testannut) ja eilen alkoi kauhea alaselkäkipu 😕 Onko muilla ollut tällaista tyypillisesti oireena ennen menkkoja? Mulla ei yleensä oo, ainakaan näin häiritsevää kipua.
Keskiviikkona pitäis lähteä reissuun sukulaisten luo ja vähän masentaa jo ajatus siitä. Varmaan menkat alkaa just huomenna tai keskiviikkona, niin ei houkuttele ajatus ekoina menkkapäivinä junassa matkustamisesta 😣
 
Muokattu viimeksi:
Dpo6 ja nyt alkoi päivät madella! Tähän saakka aika mennyt kuin siivillä😅
Mitään ihmeellisiä oireita en ole havainnut suuntaan enkä toiseen, mitä nyt eilen pientä nippailua alavatsalla.

Tällä viikolla meillä onkin ensikäynti lapsettomuuspolille, jännittää🥹
Oii, melkein samoissa jännäilyissä mennään! Dpo5 täällä menossa. Aika todellakin matelee ja mitään oireita ei täälläkään ole… 😅

Ihanaa että ensikäynti jo ihan kulman takana 🙏💕 kerrohan sitten miten meni!
 
Täällä suunnilleen dpo 11 (en testannut) ja eilen alkoi kauhea alaselkäkipu 😕 Onko muilla ollut tällaista tyypillisesti oireena ennen menkkoja? Mulla ei yleensä oo, ainakaan näin häiritsevää kipua.
Keskiviikkona pitäis lähteä reissuun sukulaisten luo ja vähän masentaa jo ajatus siitä. Varmaan menkat alkaa just huomenna tai keskiviikkona, niin ei houkuttele ajatus ekoina menkkapäivinä junassa matkustamisesta 😣
Mulla yleensä vasta päivä ennen menkkoja tai mekkapäivänä usein alaselkäkipua. Joskus ollut jopa niin pahaa, että oon lähtenyt autolla ajelemaan penkinlämmitin päällä 😅😅😅
 
Moikka,

Täällä dpo16 ja viivat testeissä vahvistunut tasaisesti ja tänään tuli digiin 2-3vk eli laskurin mukaan ollaan 4+4 tänään. Kuitenkaan mitään yleisiä raskausoireita ei ole, joka vähän huolestuttaa.. Viikonloppuna muutaman kerran oli hieman hankaluuksia saada ruokaa alas tai tökki, muuten ei mitään.
Voiko tämä alku olla tosiaan näin vähäoireista vai onko syytä huolestua? 🙄 Monessa paikassa toki lukee, että raskausoireet alkavat yleensä viikolla 6 ja jokainen on yksilö mutta tuntuu että useimmiten törmää siihen että jo ennen plussaa ihmiset tuntevat yhtä sun toista..
 

Liitteet

  • IMG_8206.jpeg
    IMG_8206.jpeg
    2.1 MB · Katsottu: 116
Moikka,

Täällä dpo16 ja viivat testeissä vahvistunut tasaisesti ja tänään tuli digiin 2-3vk eli laskurin mukaan ollaan 4+4 tänään. Kuitenkaan mitään yleisiä raskausoireita ei ole, joka vähän huolestuttaa.. Viikonloppuna muutaman kerran oli hieman hankaluuksia saada ruokaa alas tai tökki, muuten ei mitään.
Voiko tämä alku olla tosiaan näin vähäoireista vai onko syytä huolestua? 🙄 Monessa paikassa toki lukee, että raskausoireet alkavat yleensä viikolla 6 ja jokainen on yksilö mutta tuntuu että useimmiten törmää siihen että jo ennen plussaa ihmiset tuntevat yhtä sun toista..
En olisi huolissaan, noi testien viivatkin on niin selkeät! Ainakin omassa edellisessä raskaudessa tein ekan raskaustestin vasta noin viikko menkkojen poisjäämisen jälkeen ja yllätyin plussasta, koska ei ollut mitään erityisiä oireita. En kyllä niitä silloin tarkkaan yrittänytkään havainnoida. Kyllä se pahoinvointi ja väsymys ehti tulla myöhemmin. Ja toisillehan ei tule välttämättä juuri mitään koko raskausaikana. :)
 
Moikka,

Täällä dpo16 ja viivat testeissä vahvistunut tasaisesti ja tänään tuli digiin 2-3vk eli laskurin mukaan ollaan 4+4 tänään. Kuitenkaan mitään yleisiä raskausoireita ei ole, joka vähän huolestuttaa.. Viikonloppuna muutaman kerran oli hieman hankaluuksia saada ruokaa alas tai tökki, muuten ei mitään.
Voiko tämä alku olla tosiaan näin vähäoireista vai onko syytä huolestua? 🙄 Monessa paikassa toki lukee, että raskausoireet alkavat yleensä viikolla 6 ja jokainen on yksilö mutta tuntuu että useimmiten törmää siihen että jo ennen plussaa ihmiset tuntevat yhtä sun toista..
Mulla molemmat raskaudet on olleet tosi oireettomia. Toka tosin oli mennyt kesken jo 6+jotain mutta oireita ei ehtinyt siinäkään kauheasti tulla. Esikoisen raskausaikana ainut muistiin jäänyt oire oli väsymys ja iskiaskipu😄
 
Tsemppiä piinailuihin bandoo! ❤️Mulle tuli yllätyksenä miten paljon oirekuva muuttui ihan normikiertojen eri vaiheissa kierukanpoiston jälkeen (olin ollut käytännössä oireeton ja menkaton valtaosan ajasta jolloin mulla oli hormonikierukka). Muutaman päivän päästähän sä ehkä jo pääsetkin testailemaan, eikä kukaan täällä taida tuomita vaikka ottaisit ns. varaslähdönkin ja uittaisit testiä ensimmäisen kerran jo huomenna🌈

Mulla hormonikierukka tosiaan poisti vuodot melkein kokonaan, ja sen poistamisen jälkeen tuli lyhyt tiputteluvuoto minkä jälkeen seuraavia menkkoja odoteltiinkin melkein 7 viikkoa... mutta koska sulla kävi täti säännöllisesti kierukasta huolimatta, jospa sulla jatkuis samaan tahtiin
Kiitos tsempeistä! ❤️ Keskiviikkoaamuna testaan jos ei menkat ole alkanut. Jos tulee nega, niin sitten uskallan ainakin luottaa, että tää kierto on varmasti nega.

Ja tosiaan muiltakin olen kuullut ja täältä lukenut, että hormonikierukan jälkeen on mennyt parikin kiertoa, ennen kuin kierto on asettunut, että siksipä juuri ei osaa liikaa innostua, vaikka menkkoja ei kuulukaan.. varsinkin kun taas mennyt päivä lähes oireettomasti. Pirteä ja energinen olo.

Moikka,

Täällä dpo16 ja viivat testeissä vahvistunut tasaisesti ja tänään tuli digiin 2-3vk eli laskurin mukaan ollaan 4+4 tänään. Kuitenkaan mitään yleisiä raskausoireita ei ole, joka vähän huolestuttaa.. Viikonloppuna muutaman kerran oli hieman hankaluuksia saada ruokaa alas tai tökki, muuten ei mitään.
Voiko tämä alku olla tosiaan näin vähäoireista vai onko syytä huolestua? 🙄 Monessa paikassa toki lukee, että raskausoireet alkavat yleensä viikolla 6 ja jokainen on yksilö mutta tuntuu että useimmiten törmää siihen että jo ennen plussaa ihmiset tuntevat yhtä sun toista..
On kyllä niin hyvin voimistunut viiva, että en olisi huolissani. Kyllä niitä oireita vielä ehtii tulla. Paljon onnea ja tarrasukkia! 😍
 
@Kyfi1250260 mulla oli eka raskaus tosi vähäoireinen, sitä ihmetteli aina et onkohan tää tottakaan kun ei tuntunut oikein missään. Välillä tuli myös sit raskausoireita oikein kerralla monta, kesti pari päivää ja sit taas pari vkoa saattoi olla aivan hiljaista. 😅 Hyvät on viivat ainakin, älä vielä huolestu. 😊
 
Hei tuli mieleen tähän menkkakeskusteluun liittyen kysymys! Te joilla tulee epämääräistä pientä vuotoa päiviä ennenku varsinainen vuoto alkaa, lasketteko vuodon alkupäiväksi (kp 1) ensimmäisen tiputtelupäivän vai ekan isomman vuotopäivän?

Olen itse laskenut ekan kunnon vuotopäivän mutta tuntuu, että laskukaava jotenkin mättää 🤔
 
Erehdyin nyt näihin ovistesteihin ja heti sain päänvaivaa. Olisiko tää voinut olla ovisplussa? Tää tuli lauantaina, muutama päivää ennen olin aloittanut testaamisen ja tuli ihan haaleita, aavistuksen päivittäin tummuvia viiruja vaan. Odotin, että tän jälkeen olisi voinut sunnuntaina tulla vielä vahvemmat viivat, mutta sen sijaan testit onkin eilen ja tänään ollut selvästi haalenevia taas. Miun silmään testiviiva ei ollut tässäkään vahvempi kuin kontrolliviiva, mutta toisaalta selkeästi tummimmat viivat osui tähän lauantain testiin. Mietin, tulikohan koko ovista edes vai onko nää testit vaan epäselviä... Ja testinä joku raskauskeijun halppis Onestep.
 

Liitteet

  • 20240803_133811.jpg
    20240803_133811.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 79
Muokattu viimeksi:
Oii, melkein samoissa jännäilyissä mennään! Dpo5 täällä menossa. Aika todellakin matelee ja mitään oireita ei täälläkään ole… 😅

Ihanaa että ensikäynti jo ihan kulman takana 🙏💕 kerrohan sitten miten meni!
Täällä myös samoissa. 5/6 nyt menossa! Ovisplussa tiistaina, mutta kivut alkoi heti illalla ja oli keskiviikkoaamuna loppunut. 😁
 
Takaisin
Top