Raskaaksi 2024

Dpo6 ja nyt alkoi päivät madella! Tähän saakka aika mennyt kuin siivillä😅
Mitään ihmeellisiä oireita en ole havainnut suuntaan enkä toiseen, mitä nyt eilen pientä nippailua alavatsalla.

Tällä viikolla meillä onkin ensikäynti lapsettomuuspolille, jännittää🥹
Ha! Täällä on menossa dpo5 ja keskiviikkona ensikäynti. Oon innoissani googlannu kaiken ja mahdollisen 🤣
 
Hei tuli mieleen tähän menkkakeskusteluun liittyen kysymys! Te joilla tulee epämääräistä pientä vuotoa päiviä ennenku varsinainen vuoto alkaa, lasketteko vuodon alkupäiväksi (kp 1) ensimmäisen tiputtelupäivän vai ekan isomman vuotopäivän?

Olen itse laskenut ekan kunnon vuotopäivän mutta tuntuu, että laskukaava jotenkin mättää 🤔

Meille lapsettomuushoidoissa sanottiin, että kp1 on eka kunnon vuotopäivä eikä tiputtelua/tuhruilua lasketa. Ja oon lukenut, että klo18 jälkeen alkava vuoto merkitään vasta seuraavalle päivälle. Eli jos kunnon vuoto alkaa esim. maanantaina klo19 niin kp1 on tiistai.
 
Edelleenkään ei menkkoja kuulu. Menkkajomoja edelleen ollut ja rinnat on todella arat. Kaupasta nappasin pari testiä, mutta ehkä ylihuomenna jos ei oo menkat alkaneet niin seuraavaksi testailen 🤔🤔 tässä nyt toki on se että eka kierto ehkäsyn lopetuksen jälkeen ja korona sairastettu eli voipi nämäkin nyt vaan sotkea ja pidentää kiertoa 🤔
 
Hei tuli mieleen tähän menkkakeskusteluun liittyen kysymys! Te joilla tulee epämääräistä pientä vuotoa päiviä ennenku varsinainen vuoto alkaa, lasketteko vuodon alkupäiväksi (kp 1) ensimmäisen tiputtelupäivän vai ekan isomman vuotopäivän?

Olen itse laskenut ekan kunnon vuotopäivän mutta tuntuu, että laskukaava jotenkin mättää 🤔
Jos on tiputellut ihan vähän niin en oo merkannu sitä vielä kp1 vaan vasta, kun on tullut vähän enemmän vuotoa. En sitten tarkalleen tiiä mikä on oikea tapa 😄
 
Meille lapsettomuushoidoissa sanottiin, että kp1 on eka kunnon vuotopäivä eikä tiputtelua/tuhruilua lasketa. Ja oon lukenut, että klo18 jälkeen alkava vuoto merkitään vasta seuraavalle päivälle. Eli jos kunnon vuoto alkaa esim. maanantaina klo19 niin kp1 on tiistai.
Kiva, mä oon aina laittanut heti siitä ekasta tuhrupäivästä. Toisaalta mun menkat yleensä onkin valtaosin sitä tuhrua vaan. 😅 No mut ehkä tärkeintä, että laittaa joka kierrossa samalla periaatteella, niin ovat toisiinsa verrattavissa? 🤔

@suvie96 , meillä samat suunnitelmat! Mäkin kävin tänään ostamassa kaksi pc:n sellaista halpaa perustestiä. Ajattelin, että testaan keskiviikkona, kun menkkojen pitäs alkaa, jos menkat ei ole siihen mennessä alkaneet..maha kyllä kovasti alkanut turvota iltaa kohti, ja pientä menkkajomoakin havaittavissa, että voi olla, että testit jää toiseen kiertoon.
 
Erehdyin nyt näihin ovistesteihin ja heti sain päänvaivaa. Olisiko tää voinut olla ovisplussa? Tää tuli lauantaina, muutama päivää ennen olin aloittanut testaamisen ja tuli ihan haaleita, aavistuksen päivittäin tummuvia viiruja vaan. Odotin, että tän jälkeen olisi voinut sunnuntaina tulla vielä vahvemmat viivat, mutta sen sijaan testit onkin eilen ja tänään ollut selvästi haalenevia taas. Miun silmään testiviiva ei ollut tässäkään vahvempi kuin kontrolliviiva, mutta toisaalta selkeästi tummimmat viivat osui tähän lauantain testiin. Mietin, tulikohan koko ovista edes vai onko nää testit vaan epäselviä... Ja testinä joku raskauskeijun halppis Onestep.
Testit varmasti toimivat kaikilla eri tavalla, mutta mun kohdalla noin vaalea viiva ei olisi ovisplussa! Samoilla testeillä mulla on tullut ihan kirkuvanpunaistakin viivaa, mutta toki oon kuullut, että kaikki eivät noilla onestepeillä saa selkeää tulosta. Jatkaisin sinuna kuitenkin testailua, useampi on tänne kirjoitellut, että viivat ovat vahvistuneet ja sitten haalistuneet ennen lopullista plussaa 😊
 
Erehdyin nyt näihin ovistesteihin ja heti sain päänvaivaa. Olisiko tää voinut olla ovisplussa? Tää tuli lauantaina, muutama päivää ennen olin aloittanut testaamisen ja tuli ihan haaleita, aavistuksen päivittäin tummuvia viiruja vaan. Odotin, että tän jälkeen olisi voinut sunnuntaina tulla vielä vahvemmat viivat, mutta sen sijaan testit onkin eilen ja tänään ollut selvästi haalenevia taas. Miun silmään testiviiva ei ollut tässäkään vahvempi kuin kontrolliviiva, mutta toisaalta selkeästi tummimmat viivat osui tähän lauantain testiin. Mietin, tulikohan koko ovista edes vai onko nää testit vaan epäselviä... Ja testinä joku raskauskeijun halppis Onestep.
Mihin aikaan testasit lauantaina? Oliko klo 10 jälkeen? Mulla kun testi (etenkin toi raskauskeijun halpis) näyttää tuolta, niin testaan sen kaksi kertaa päivässä. Noi testit ei oo kovin herkkiä, ja saattaa olla just tuollainen aamupäivällä ja iltapäivällä ihan tumma. Tummuvat myös usein vain toisesta reunasta. Eli on voinut olla jo plussa.

Oliko sulla oviskipuja tai limoja jotka tukisivat tuota plussaa?
 

En ole tuota aijaa.comia juuri käyttänyt, mutta testataan toimiiko.. Tuli tällainen haalea, mutta selvästi vaaleanpunainen viiva tänään illalla testiin. Viiva tuli testiin tosi nopeasti, varmaan 10 sekunnissa! Voisko olla.. Mutta epäilyttää kovasti, kun kesäkuussa oli kemiallinen, joka ei sitten lähtenyt ollenkaan vahvistumaan testeissä 😕
Oireena edelleen kamala selkäkipu, närästys ja nännit ihan vähän tulleet aroiksi.
Kovasti toivotaan, että tää vahvistuis tästä eikä menkat alkais lähipäivinä. Täytyis varmaan malttaa keskiviikkoon, ennenkö testaan toisen testin, joka on varalla.
 

En ole tuota aijaa.comia juuri käyttänyt, mutta testataan toimiiko.. Tuli tällainen haalea, mutta selvästi vaaleanpunainen viiva tänään illalla testiin. Viiva tuli testiin tosi nopeasti, varmaan 10 sekunnissa! Voisko olla.. Mutta epäilyttää kovasti, kun kesäkuussa oli kemiallinen, joka ei sitten lähtenyt ollenkaan vahvistumaan testeissä 😕
Oireena edelleen kamala selkäkipu, närästys ja nännit ihan vähän tulleet aroiksi.
Kovasti toivotaan, että tää vahvistuis tästä eikä menkat alkais lähipäivinä. Täytyis varmaan malttaa keskiviikkoon, ennenkö testaan toisen testin, joka on varalla.
Toivottavasti lähtee vahvistumaan! Selvä positiivinenhan se on, mutta tosiaan vasta kun vahvistuu, niin näkee, tarttuiko mukaan. Nyt tahmeat tarrasukat sulle sinne! ❤️
 

En ole tuota aijaa.comia juuri käyttänyt, mutta testataan toimiiko.. Tuli tällainen haalea, mutta selvästi vaaleanpunainen viiva tänään illalla testiin. Viiva tuli testiin tosi nopeasti, varmaan 10 sekunnissa! Voisko olla.. Mutta epäilyttää kovasti, kun kesäkuussa oli kemiallinen, joka ei sitten lähtenyt ollenkaan vahvistumaan testeissä 😕
Oireena edelleen kamala selkäkipu, närästys ja nännit ihan vähän tulleet aroiksi.
Kovasti toivotaan, että tää vahvistuis tästä eikä menkat alkais lähipäivinä. Täytyis varmaan malttaa keskiviikkoon, ennenkö testaan toisen testin, joka on varalla.
Kyllähän se positiiviselta näyttää 🌈 Nyt vaan toivotaan, että lähtisi vahvistumaan 🙏🙏💕
 
Mihin aikaan testasit lauantaina? Oliko klo 10 jälkeen? Mulla kun testi (etenkin toi raskauskeijun halpis) näyttää tuolta, niin testaan sen kaksi kertaa päivässä. Noi testit ei oo kovin herkkiä, ja saattaa olla just tuollainen aamupäivällä ja iltapäivällä ihan tumma. Tummuvat myös usein vain toisesta reunasta. Eli on voinut olla jo plussa.

Oliko sulla oviskipuja tai limoja jotka tukisivat tuota plussaa?
Oon muuten miettinyt tuota että tuleeko ne limat kun ovis on vai ennen/jälkeen? Netistä saa ihan kaikkia vastauksia näistä😅
 
Oon muuten miettinyt tuota että tuleeko ne limat kun ovis on vai ennen/jälkeen? Netistä saa ihan kaikkia vastauksia näistä😅
Kaipa sekin riippuu vähän henkilöstä, että milloin ja kuinka runsaana on limat oviksen ympärillä 😅 Mut useimmiten ymmärtääkseni ennen ovista alkaa vuoto muuttumaan runsaammaksi ja vetisemmäksi. Toiset raportoi oviksen aikaan (+/- 1 päivä ) valkuaismaisesta, venyvästä jojolimasta, jota mä en kyllä ole kokenut 🤣 Mulla se on kolmisen päivää ennen ovista sellaista läpinäkyvää ja vetistä, ja sit oviksesta parin päivän jälkeen alkaa ”kuivumaan” ja kiinteytymään voidemaiseksi ja vaaleaksi.
 
Oon muuten miettinyt tuota että tuleeko ne limat kun ovis on vai ennen/jälkeen? Netistä saa ihan kaikkia vastauksia näistä😅

mä oon ymmärtänyt että ne valkuaislimat voi olla ovispäivänä tai siinä +-1-2 pvää ennen. Itse en oo kuin kerran elämäni aikana huomannut sellaista limaa ja jostain lueskelin että osalla se jää johonkin kohdunkaulaan niin ettei niitä välttämättä näekään 🧐 mut ilmeisesti sellainen todella vetinenkin lima lasketaan hedelmälliseksi.
 
Kyllä masentaa. Ei minkäänlaisia oireita. En muista että olisi ollut edellisissäkään raskauksissa "kiinnittymisoireita". Mutta tuossa keskenmenneessä oli ja menkkatuntemuksia oli dpo 5-6. Ei kertaakaan sen jälkeen, eikä ole tärpännytkään. Eikä ole nytkään. Nyt Dpo 6/7.

Viimeksi sain haamun Dpo 10/11. Nyt ajattelin odottaa menkkoja. Joka kierto olen vain vähentänyt testaamista. Viime kierrossa tein yhden kun kaapista yksi löytyi valmiina. Sekin oikeastaan varmuudeksi kun lähdettiin reissuun (ja menkat alkoi sitten ihan ajallaan reissussa).

Tuntuu että koko projekti alkaa käydä mielen päälle aika paljon, kun ei voi suunnitella mitään, tai voi, mutta yrittäjänä on vähän haasteellista rakentaa tulevaa tietämättä tulevaa. 🙄🙈

Nyt oli letrokierto 3/3 ja annostus nostettuna. Pitäisi siirtyä pistoksiin ja jotenkin surettaa. Toive kuitenkin raskaudelle on suuri ja vanhemmat lapset alkaa olla jo sen ikäisiä, että tämä olisi jo "iltatähti", vaikka omaa ikää ei vielä ole kuin 31v.
 
Apua auttakaa 😅 onko tämä nyt se maaginen ovisplussa? Hittolainen kun toi kontrolliviivakin on niin haalea, yleensä ne on vähän tummempia 🧐 kp 18 tänään ja eilen testit oli vielä ihan valkoisia! Jännittävää ja toisaalta en kyllä osaa luottaa tähän 😅
IMG_20240806_080429.jpg
 
Apua auttakaa 😅 onko tämä nyt se maaginen ovisplussa? Hittolainen kun toi kontrolliviivakin on niin haalea, yleensä ne on vähän tummempia 🧐 kp 18 tänään ja eilen testit oli vielä ihan valkoisia! Jännittävää ja toisaalta en kyllä osaa luottaa tähän 😅
View attachment 135906
Jos mahdollista niin kannattaa testata vielä myöhemmin tänään. Useimmat ovistestit suositellaan testattavaksi vasta aamun toisesta pissasta ja mielellään klo 10 jälkeen.
 
Dpo14-->kp1

Jotain positiivista niin pms oireet pysyvät lääkityksellä maltillisempina. Oli lopulta tosi oireeton luteaali.

Kyllähän tuo vuoto silti taas pienenä pettymyksenä alkoi niinkuin varmasti täällä kaikille aina. Nyt alkaa meilläkin kahdeksas kuukausi yritystä. Jotenkin tuntuu hullulta ettei vaan tärppää, kun edellinen tuli tosiaan lähes väkisin.

Ollaan mietitty, että hakeudutaan kyllä tutkimuksiin, jos ei loppuvuodesta ala kuulua, mutta ei lähdettäisi mihinkään keltarauhastukea kummempiin ellei sitten munanjohtimet ole tukossa tms.
 
Pahoittelut negoista 😢

Päädyin nyt kuitenkin tänään jo testaileen viivan vahvistumista, vaikka oli tarkoitus odottaa huomiseen. On nyt ainakin toistaiseksi vahvistunut vähän. Kovasti kuitenkin epäilyttää sen kemiallisen jälkeen.. Nyt ehkä noin dpo 12/kp 28/28-31

Hyvältähän tuo näyttää, niin vähän vasta viikkoja kuitenkin. Tärkein rttä vahvistuu 😄
 
Pahoittelut negoista 😢

Päädyin nyt kuitenkin tänään jo testaileen viivan vahvistumista, vaikka oli tarkoitus odottaa huomiseen. On nyt ainakin toistaiseksi vahvistunut vähän. Kovasti kuitenkin epäilyttää sen kemiallisen jälkeen.. Nyt ehkä noin dpo 12/kp 28/28-31

Minusta toi on selkeästi vahvempi! Varovaiset onnittelut! 🥰 Kiva kuulla kokemuksia positiivista vaikka oireet on vähäiset. Mulla kun ei oikein mitään selkeitä oireita ole ollut. Tai no ehkä pikkuhiljaa alkaa menkkaoireita ilmetä, että toivo kyllä plussasta jo aika hiipunut

Mitä testejä sä käytät? Onko noi niitä herkkiä vai tavallisia? Minä ostin halvimpia mitä löysin, eli sellaisia normaaleja, joissa lukee että tulos "jo" kun menkat on päivän myöhässä. Että periaatteessa varmaan torstaille parempi odotella, kun menkkojen pitäs alkaa huomenna. Harmittaa kun piti pihistella ja en ottanut niitä herkkiä testejä. 😂 No mut eipähän tule turhia testejä käytettyä jos menkat alkaakin huomenna.
 
Takaisin
Top