Raskaaksi 2024

Hyppään mukaan ketjuun! Jätettiin ehkäisy pois heinäkuussa. Ensimmäinen lapsi haaveissa meillä. Alunperin oli tarkoitus aloittaa yrittäminen vasta syksymmällä, mutta päädyttiinkin nyt sitten kuitenkin jättämään ehkäisy jo nyt pois. Nyt tietysti hiukan kierto hakusessa, koska ensimmäinen kierto ilman ehkäisyä menossa. Aiemmin ilman ehkäisyä kierrot olleet 28-32 päiväisiä, mutta katsotaan mihin nyt asettuu. Lisäksi onnistuin kesken tämän kierron saamaan koronan joten sekin voinut nyt sotkea tätä kiertoa. Nyt menossa kp 30. Erilaisia oireita olen pitkin viikkoa tuntenut. Tissit on kipeät, menkkajomotusta ollut ja valkovuotoa. Eilen vähän hätäpäissäni jo tein testiä, mutta se oli kyllä tyylipuhdas nega. Nyt jos ei viikonlopun aikana vuoto ala niin maanantai aamuna sitten testailen uudestaan. Vähän kyllä epäilen että olisi tästä kierrosta tärpännyt, mutta katsotaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tervetuloa! Meillä onkin sama tilanne, eli viime kierrossa lähti kierukka ja nyt pitäisi saada omasta kierrosta sitten selvää! :D mulla menossa nyt KP24. Seuraatko/mittaatko ovista jollain tavalla?
 
Tervetuloa! Meillä onkin sama tilanne, eli viime kierrossa lähti kierukka ja nyt pitäisi saada omasta kierrosta sitten selvää! :D mulla menossa nyt KP24. Seuraatko/mittaatko ovista jollain tavalla?
Tässä kierrossa en tikutellut tai sen enempää bongannut ovista. Flo sovelluksen mukaan ovis olis ollut juuri kun olin koronassa ja "tallettelut" tehty flon mukaan vasta oviksen jälkeen.. mutta epäilen että ovis oli nyt myöhemmin koska korona.. nyt jos ei tärppää niin ens kierrossa meinasin koittaa ovista testeillä katsoa mihin kohtaan ovis asettuu.
 
Tässä kierrossa en tikutellut tai sen enempää bongannut ovista. Flo sovelluksen mukaan ovis olis ollut juuri kun olin koronassa ja "tallettelut" tehty flon mukaan vasta oviksen jälkeen.. mutta epäilen että ovis oli nyt myöhemmin koska korona.. nyt jos ei tärppää niin ens kierrossa meinasin koittaa ovista testeillä katsoa mihin kohtaan ovis asettuu.
Samalta kuulostaa kuin munkin suunnitelmat! Mä ajattelin koettaa löytää oviksen lämpöjä mittaamalla. Flon ennustama ovis ei tässä kierrossa vaikuttanut oireiden puolesta oikealta, minkä takia en uskalla itse testailla ennen kuin menkat menkat myöhässä.
 
On se ehkä uskottava, että ovulaatio oli silloin kp19, jolloin vatsakivut oli voimakkaat ja ovistestiin piirtyi lähes yhtä tummat viivat (edellispäivänä olisivat ollut tummimmillaan?). Tämä siis huolimatta siitä, että gyne epäili oviksen tapahtuvan ultran perusteella kp10-11. Tänään heti aamulla herätessä rinnoissa siis tuttu menkkasärky, mikä alkaa noin 3pv ennen vuotoa, ja vuodon pitäisi alkaa nimenomaan 3pv päästä jos luteaalivaihe on sama 12pv kuin aiemmin. Harmi vaan, että tämä taitaa olla merkki siis myös siitä, ettei plussaa tule tässä kierrossa.

Nyt pitäisi pikkuhiljaa päättää, aloitanko Terolutit ensi kierrossa vai en. Jos epäilykseni pitävät paikkaansa, tämä kierto on siis 31pv, edellinen 27pv, eli kierros pituus lienee ok. Myöskään tiputtelua ei tässä kierrossa ole ollut tähän mennessä lainkaan, mitä taas viime kierrossa oli runsaasti. Nyt alkamassa vasta yk4, mutta samalla malttamattomana miettii, voisiko Teroluteista olla kuitenkin jotakin apua. Ja toisaalta, ikävää jos ensi kierrossa on taas vaikkapa runsasta tiputtelua tms, mikä olisi teroilla ollut sitten hoidettavissa. Mitä ajatuksia teillä herää asian suhteen?
 
Laitoin tuonne toiseenkin ketjuun, mutta tänään oli ihan nega testi 😭 tuntuu vähän ku näkis pahaa unta mutta ei sitten herääkään😕
No alkais nyt äkkiä menkat ni pääsis uuteen kiertoon
Voi ei. 😔 Itse en juuri tämän takia uskalla testailla, kun jos joku testi antaisikin toivoa (kemiallinen tms) ja sitten tulisikin nega, niin tuntuisi niin pahalta. Voimia sinne ❤️❤️
Mulla alkoi yöllä sen verran tutut menkkakivut, että itsekin taidan siirtyä kp1 odotteluun, ja kaivan lämpömittarin esiin ensi kiertoa varten. Parempaa onnea meille ensi kiertoon!
 
Voi ei. 😔 Itse en juuri tämän takia uskalla testailla, kun jos joku testi antaisikin toivoa (kemiallinen tms) ja sitten tulisikin nega, niin tuntuisi niin pahalta. Voimia sinne ❤️❤️
Mulla alkoi yöllä sen verran tutut menkkakivut, että itsekin taidan siirtyä kp1 odotteluun, ja kaivan lämpömittarin esiin ensi kiertoa varten. Parempaa onnea meille ensi kiertoon!
Joo eikai se auta ku toivoa että seuraava kierto ois se onnistunut sitten😔
 
Edelleen jatkuu menkkamaiset kivut, melkein viikon jo ollut. Joka päivä oon varma että No nyt ne menkat alkaa mut ei näy eikä kuulu. Menossa jo kp42. Toisaalta mulla tuli niitä ovislimoja viimeviikon ti-ke niin en tiiä pitäisköhän testissä edes mitään näkyä vielä🤔 Tai sit km vain sekoittaa kroppaa edelleen...
 
Edelleen jatkuu menkkamaiset kivut, melkein viikon jo ollut. Joka päivä oon varma että No nyt ne menkat alkaa mut ei näy eikä kuulu. Menossa jo kp42. Toisaalta mulla tuli niitä ovislimoja viimeviikon ti-ke niin en tiiä pitäisköhän testissä edes mitään näkyä vielä🤔 Tai sit km vain sekoittaa kroppaa edelleen...
Mulla oli viime kierto samanlainen... Kävin gynellä, en ollut ovuloinut.. vaikka LH huippu näkyi testissä.. menkat alkoi sitten viikon päästä.. kp yli 50...
 
Tänään kp 31 ja työpäivän aikana aivan järkyttäviä menkkajomoja joista olin aivan varma että nyt alkaa menkat, mutta ei ainakaan vielä 🤔 Huomenna aamulla meinasin testailla, jos ei nyt ennen sitä menkat sitten ala. Nää piinapäivät on kyllä pahimmat kun samalla toivoo sitä positiivista testiä, mutta henkisesti yrittää myös valmistautua siihen että ne menkat alkaa ettei sitten tipu kovaa ja korkealta 😬
 
Mäkin liityin tänne nyt jonkin aikaa näitä keskusteluja lueskelleena. Meillä on yksi lapsi ja toiveissa on nyt toinen. Keväällä koettiin alkuraskauden keskenmeno ja sen jälkeen jo ennestäänkin epäsäännöllinen kierto on lähtenyt elämään ihan omaa elämäänsä 😒 en ole tikuttanut oviksia, kun mielestäni ei olla vielä siinä pisteessä vauvahaaveissa, että pitäisi tosi johdonmukaisesti ns ”kellon kanssa” yrittää, vaan haluaisin uskoa, että muutaman päivän välein joskus arvioidun oviksen aikoihin ajaisi asian.

En tiedä koska ovulaatio on ollut (jos sitä ylipäätään on tässä kierrossa ollut 🤷‍♀️) mutta arvelen että noin viikko sitten. Eilen illalla yllättäen tuli ihan pikkasen vuotoa, jonka seurauksena tajusin, että mua on pari päivää närästänyt ja samat pari iltaa nenä ollut myös randomisti tukkoinen ilman mitään järkevää syytä, että voiskohan olla 🤞🏻 en tiiä, ehkä toiveajattelua, mut jää nähtäväksi! Kuitenkin sen km:n jälkeen haluisin olla tosi varovainen toivomaan mitään liikoja ettei taas joudu kokemaan surua ja pettymystä.
 
Hellou,

Ei ole uusi kierto vieläkään alkanut, gynelle aika varattu 1,5 viikon päästä. Hyvin menee siis 😅🫣
Kp jotain lähemmäs 50 kohta.. Mutta olo on sellainen, että saattais alkaa. Tavallaan toivoisin niin paljon, et tää toinen sais alkunsa nopeasti, en jaksaisi tätä rundia toistamiseen 🙄 Ja sit pääsisin asian kanssa lopullisesti päätökseen, koska tiedetään, että toinen lapsi ois meidän vika tässä perheessä ja pääsisin siten elämässä eteenpäin tän asian kanssa. Mutta, koska tiedämme, ettei elämä mene useinkaan suunnitelmien mukaan, niin tässä sitä taas ollaan, samojen ongelmien kanssa kun ekankin kanssa. Tämän päivän r.testi oli nega, jotain viivanpaikkaa vaan.🫥
 

Liitteet

  • 20240804_204151.jpg
    20240804_204151.jpg
    936.1 KB · Katsottu: 56
Siis oon ihan ymmälläni näiden menkkojen kanssa. Toiset luomumenkat nyt hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja menkat on lyhyet! Nyt kp3 ja käytännössä jo ohi, ihan pientä tihutusta vaan. Ekan päivän kyllä vuosin runsaasti. Voiko tää olla ihan normaalia? Pillereiden käytön aikana tyhjennysvuoto kesti aina 4-5 päivää, tuntuu tosi erikoiselta siihen verrattuna.
 
Siis oon ihan ymmälläni näiden menkkojen kanssa. Toiset luomumenkat nyt hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja menkat on lyhyet! Nyt kp3 ja käytännössä jo ohi, ihan pientä tihutusta vaan. Ekan päivän kyllä vuosin runsaasti. Voiko tää olla ihan normaalia? Pillereiden käytön aikana tyhjennysvuoto kesti aina 4-5 päivää, tuntuu tosi erikoiselta siihen verrattuna.

Mulla on kans lyhentynyt vuoto. Laastareiden kanssa sen 4-5 päivää ja nytten pääsääntösesti kestää 3 päivää.
 
Kiva, kun kaikilla luomuvuoto lyhyempi ja miulla vuotaa kyllä luomuna paaaljon pidempään ja enemmän kuin pillereillä. Yhtään en ole kateellinen. 😅🙈
Toivottavasti se sinunkin vuotelusi loppuisi ja pääsisit aloittamaan vaikkapa joko neulomisen 🤣 tai massunyksiön kasvattamisen! 🍀🍀👍
 
Kiva, kun kaikilla luomuvuoto lyhyempi ja miulla vuotaa kyllä luomuna paaaljon pidempään ja enemmän kuin pillereillä. Yhtään en ole kateellinen. 😅🙈

Millasta ehkäisyä nää käyttiit? Onko se minipillerit ne missä vuoto jää yleensä kokonaan pois, näissä keiseissä vois kehon ajatuksena olla "kerta nyt saa/voi vuotaa niin vuodetaan oikein olan takaa" 😆
 
Takaisin
Top