Raskaaksi 2024

Täällä testi täysi nega tänään (dpo 10), eli ei kuin uutta kiertoa kohti.. ärsyttää vähän, kun tällä kertaa ajoitus ja kaikki meni niin putkeen 😅 ja oireitakin on ollut, mutta varmaan proverasta ja pms:sta johtuvia..

Lopetan nyt proveran niin saa nähdä milloin uusi kierto päättää alkaa ☺️ pitää vielä päättää haluanko testata letroja yhä, vai kokeilla taas pistoksia.. vähän jännittää ne pistokset, tuntuu että niissä on tosi suuri mahdollisuus siihen, että tulee taas liikaa folleja.. ja letroilla taas ei ole onnistunut raskaus ollenkaan, niitä syönyt kuitenkin viime syyskuusta asti.. tuntuu, että molemmilla vaihtoehdoilla mahdollisuudet epäonnistumiseen on aika suuret.. ivf vaihtoehtona tuntuu vaan niin kalliilta, niin haluaisi vielä kokeilla näitä helpompia hoitoja, mutta ei niitäkään kannata loputtomiin tehdä, jos eivät näytä toimivan..
Voi harmi tuo nega. :( mutta eikö dpo10 ole vielä aika aikainen ajankohta testata, että ei kai sen takia vielä voi täysin luovuttaa? Milloin sulla pitäs alkaa menkat?
 
Oli nyt pakko kirjoittaa vielä vaikka se niin monia tuntuikin häiritsevän, joten haluaisin antaa toisenkin perspektiivin tähän.
Elämä on toisinaan niin helkkarin epäreilua, ettei tosikaan. Myös monissa muissa kuin näissä lapsi aiheissa. Ja tottakai ymmärrän että keskeytyksen pohtiminen saa monilla pitkään yrittäneillä karvat pystyyn. Sitä mitä ei saa, tulee helposti pakkomielle ja kaikki sen ympärillä satuttaa ja tuntuu epäreilulta, got that! Ja palaan tähän myöhemmin.

Tiedän kuitenkin, että olisin hyvä äiti ja mulla on sisäinen tarve lisääntyä ja 2v sitten ylläriraskaudesta tullut shokki oli yhtä iloinen kuin ahdistavakin yllätys ja hitonmoinen myllerrys. Mies suhtautui jopa vihamielisesti ja käänsi selkänsä, joka oli viimeinen tikki ja lopulta syynä lopulta keskeytykseen. Suren sitä edelleen ja olen laskenut syntymäpäivän, astrologiset tatsit ja mahdollisen sukupuolenkin.
Tuolloin 2v sitten samalla viikolla kun hedelmöitys tapahtui, vein koiraani astutukseen. Ja koko kesän ajatukset oli raskaana olevassa elämäni koirassa ja hänen vointinsa huolenpidossa. Raskauduimme siis samalla viikolla ja kun minun keskeytys tapahtui, 2päivää myöhemmin koirani synnytti 2 upeaa pentua, jotka oli ensimmäiset omat kasvattini. Sain tietää siis oman raskauteni tuolloin samalla viikolla kaikki. Tunnekuohun tulen muistamaan ikuisesti.
Mieli oli siis vahvasti perheenlisäyksessä koko kesän, en vain tajunnut että itsekin olin raskaana ensimmäistä kertaa 38vuotiaana! Sen kun ei pitänyt koskaan olla mahdollista, pcos, endo, pitkä kierto ja usein oli kuukautiset yli 6kk pois jne.
En ole koskaan voinut käyttää hormonaalista ehkäisyä, eikä muutakaan ehkäisyä vuosien varsilla ollut paitsi suhteiden alussa. En siis ikinä edes uskonut tulevani raskaaksi vaikka olisin sitä halunnutkin joissain suhteissa.
Mulla on myös hankalia perinnöllisiä ja kroonisia sairauksia, joihin joudun käyttämään lääkitystä, sekin teki yhtälöstä vaikean raskautta ajatellen. Puhumattakaan lapsesta joka 50% tulisi kärsimään samoista ongelmista kuin minä.
Ja muutenkin, yksin kahden koiran kanssa rahatilanteen ollessa järkyttävä ja uusi koiranpentu vielä talossa joka oli pitkän ajan unelma. Nämä kun otti huomioon niin yhtälö oli mahdoton, pelotti selviytyminen muutenkin, niin että hyvä kun sain nukuttua öisin, usein en kuitenkaan nukkunut lainkaan.

Mulla on ollut myös paljon saman ikäluokan ystäviä, jotka ovat toivoneet raskautta enemmän kuin mitään ja ammattini kautta olen auttanut heitä luottamaan siihen, että kyllä se onnistuu kun lopetat stressaamisen ja keskityt itseesi lempeästi.
Eikä ainakaan ala sättimään itseään, kehoaan ja tunne itseään vialliseksi tai vääräksi. Se pahentaa asiaa hurjasti. Asiat kyllä tapahtuu, kun luottaa asian korkeimman haltuun ja lopettaa pakkomielteisen stressaamisen asiasta. Luovuttaa sen pelon ja ahdistuksen pois ja uskoo että kaikki mitä tapahtuu, tapahtuu oikealla hetkellä ja tavalla juuri niin kuin pitääkin, aina meidän parhaaksi❤️
Tästä on valtavasti kokemusta.. Myös astrologia antaa vahvat viitteet myös näihin asioihin. Tiedän joitain asioita ennakkoon ja niin myös monen ystävän tulevat raskaudet, jotka on tapahtuneet jokainen.

Toivon jokaiselle lasta toivovalle syvää luottamusta, lempeyttä ja rakkautta itseä kohtaan, kehon kuuntelemisen viisautta ja sitä että omassa kehityksessään pääsee eteenpäin, että toivomat asiat ovat mahdollisia💫✨ usein se on vanhojen asioiden, ajatus- ja käytösmallien irtipäästöä.

Ja sen verran vielä, että omat menkat alkoi 2vk myöhässä, mutta alkoi kuitenkin. Sain jotain omituista mielenrauhaa lukiessani teidän juttuja ja ymmärsin minkä stressin olin imaissut 2v takaisesta tilanteesta, jota jo elin uudestaan. Helpotus oli kuitenkin suuri etten joutunu tilanteeseen uudestaan💔

Kiitos myös kaikille jotka on ymmärtäneet minun ristiriitaista tilannetta ja tarvetta purkaa tätä elämän kaoottistakin kuormaa🥹 melkein tuli roskia silmään.
Vaikka siis lapsia haluaisinkin, on elämän tilanteet joskus kestämättömiä ja niin vaikeita, että on parempi valita järjellä ja kuunnella herkällä korvalla itseään niin, ettei kuormita itseään huolista, ahdistuksesta ja pelosta hajalle.
Kun on koko elämänsä vaan selviytynyt, ei sitä halua, että uuden elämän luominen olisi sellaista, vaan hallittu ja harkittu kokonaisuus, jossa jaat kaiken puolison, turvaverkon ja turvallisten rajojen sisällä.
Tsemppiä myös sinulle! 🙏 mutta mietin siis, että jos elämäntilanteesi ei missään nimessä lasta kestäisi niin miksi et sitten käytä ehkäisyä ja todella pidä huolta ettei raskautumisen mahdollisuutta ole? Itse olen vähän vihainen tai siis ehkä enemmän hämmentynyt ihmisten kohdalla, jotka mukamas pillereistä, kondomista ja selibaatista huolimatta raskautuu pelkästä katseesta. Aina tulee mieleen, että onko silti halu raskautua ja vähän niinku on huolimaton ehkäisyn kanssa ja jättää asian "herran haltuun". SItten mietitään keskeytystä sun muuta kun alunperinkään ei ole huolehditty ehkäisystä toden teolla.

Kiitos ja anteeksi.
 
Tsemppiä myös sinulle! 🙏 mutta mietin siis, että jos elämäntilanteesi ei missään nimessä lasta kestäisi niin miksi et sitten käytä ehkäisyä ja todella pidä huolta ettei raskautumisen mahdollisuutta ole? Itse olen vähän vihainen tai siis ehkä enemmän hämmentynyt ihmisten kohdalla, jotka mukamas pillereistä, kondomista ja selibaatista huolimatta raskautuu pelkästä katseesta. Aina tulee mieleen, että onko silti halu raskautua ja vähän niinku on huolimaton ehkäisyn kanssa ja jättää asian "herran haltuun". SItten mietitään keskeytystä sun muuta kun alunperinkään ei ole huolehditty ehkäisystä toden teolla.

Kiitos ja anteeksi.
Ehdottomasti samaa mieltä! Toki mikään ehkäisy ei ole 100%, mutta jos hankala elämäntilanne ja ei lasta siihen todennäköisesti halua, niin silloin ehkäistään yleensä tosissaan. Ja on vähän outoa sanoa, että ihmiset täällä loukkaantui tästä keskustelun aiheesta koska ovat jotenkin pakkomielteisiä vauvan saamisesta? Mulla ainakin ongelma on toi abortti aiheena varsinkin tässä keskustelussa ylipäätään! En edellenkään ymmärrä miksi tätä aihetta pitää tuoda tänne keskusteluun ja yrittää etsiä jotain oikeutuksia sille omasta elämäntilanteesta. Elämä nyt on aina monimutkaista ja varmasti täällä myös porukkaa, jolla on ollut vaikea tilanne, mutta päättänyt silti luottaa elämään ja antaa sille mahdollisuuden. Omien päätösten kanssa eletään, mutta minä en ainakaan kaipaa tästä aiheesta enää keskustelua tänne.
Onneksi sinulla alkuperäinen tämän aiheen aloittaja kuitenkin tilanne selveni ja ei tarvitse enää murehtia tätä asiaa. Tsemppiä.
 
Täällä kans sama, oireet päällä mitä oli keskenmenneen kanssa ennen plussaa, vähän jännittää tekeekö sitä pää tepposet🫣 En tiedä olenko edes ovuloinut, kierron palautumista odotellaan🙏🏻
Sama piinailu täällä, vaikka ensimmäinen plussakiertoni olikin niin oireeton että siihen on paha verrata. En saanut ovulaatiota päivälleen kiinni, joten elättelin vielä eilen hentoa toivetta että alkanut tiputtelu-/vuoto voisi liitttä kiinnittymiseen... mutta kyllä taitaa olla jo sen verran runsasta, että uusi kierto on alkamassa.
 
Voi harmi tuo nega. :sad001 mutta eikö dpo10 ole vielä aika aikainen ajankohta testata, että ei kai sen takia vielä voi täysin luovuttaa? Milloin sulla pitäs alkaa menkat?
Mulla on tullut samoihin testeihin plussa aina jo dpo9, eli uskon että olisi pitänyt näkyä jotain.. toki jos menkat ei ala, niin sitten uudestaan testailen, mutta usko raskauteen on tällä hetkellä 0 😅 menkoista en tiedä, kun kierto ei ole säännöllinen, mutta toivon mukaan alkaisivat 3 päivän sisään ☺️
 
Täällä ihmetellään ensimmäisiä ikinä ovulaatiotestejä jotka on positiivisia. Tää oiski koomista, jos nyt tärppäis ja ens viikolla on se ensikäynti. Noh, ei mennä asioiden edelle.

IMG_4427.jpeg
 
Tsemppiä myös sinulle! 🙏 mutta mietin siis, että jos elämäntilanteesi ei missään nimessä lasta kestäisi niin miksi et sitten käytä ehkäisyä ja todella pidä huolta ettei raskautumisen mahdollisuutta ole? Itse olen vähän vihainen tai siis ehkä enemmän hämmentynyt ihmisten kohdalla, jotka mukamas pillereistä, kondomista ja selibaatista huolimatta raskautuu pelkästä katseesta. Aina tulee mieleen, että onko silti halu raskautua ja vähän niinku on huolimaton ehkäisyn kanssa ja jättää asian "herran haltuun". SItten mietitään keskeytystä sun muuta kun alunperinkään ei ole huolehditty ehkäisystä toden teolla.

Kiitos ja anteeksi.
Tuo oli kyllä varsin tympeästi sanottu. Ei ne pillerit ja kierukat ym. ole 100% varmoja kuitenkaan. Lapseni on siitä erittäin hyvä todiste ja tuttavapiirissä on pari "kierukka kädessä" syntynyttä. Se, että joku on huolimaton on toinen juttu, mutta kategorisesti kaikkien ehkäisystä huolimatta raskautuvien työntäminen samaan huolimattomien soppeen oman katkeruuden takia on minusta vain ilkeää. Oma raskautumiseni oli todella kova paikka, sillä lapsiperhe-elämä ei minua houkuttanut millään tavalla. Olen onnellinen, että päätin pitää lapsen ja hän on paras asia miun elämässä, mutta ei se poista sitä kipuilua silloin. Jos sinua häiritsee tuo tällä hetkellä vähän tasapainoton ihminen niin jätä hänen kirjoituksensa huomiotta mieluummin kuin käyt kaikkien kimppuun, joilla on ehkäisy pettänyt. Pahoittelen, mutta nyt meni vähän tunteisiin.
 
Muokattu viimeksi:
Heippa!

Taitaa olla tarpeen ylläpidon selkeä linjaus nyt tähän enemmän pahan mielen välttämiseksi. Vahinkoraskauksista ja keskeytyksestä saa keskustella, mutta ei kuumeilu ketjuissa. Niistä voi keskustella jo olemissa olevissa aiheeseen liittyvissä ketjuissa tai aloittaa kokonaan uuden ketjun. Jatkossa niihin liittyvät viestit tässä tai muissa selkeissä kuumeiluketjuissa tullaan poistamaan tai siirtämään toisiin ketjuihin. Näin toivottavasti kaikki voivat keskustella turvallisesti ja saada kaipaamaansa vertaistukea.

Terveisin
Vargynja, admin
 
Eka nega tehty. Noissa Sofin herkissä puikoissa taitaa tulla aika helposti kuitenkin viivanpaikkoja? Täällä on ollut harvinaisen oireeton luteaali niin iski yht äkkiä toiveet kuitenkin ylös. 😅 No... vielä on aikaista. Jos oikein muistan niin huomenna vasta on dpo10 tai jotain. Miulla on merkattu seinäkalenteriin päivät niin olen aina sekaisin laskuista, kun ei voi muualla katsoa siitä. 😅
 
Mulla on tullut samoihin testeihin plussa aina jo dpo9, eli uskon että olisi pitänyt näkyä jotain.. toki jos menkat ei ala, niin sitten uudestaan testailen, mutta usko raskauteen on tällä hetkellä 0 😅 menkoista en tiedä, kun kierto ei ole säännöllinen, mutta toivon mukaan alkaisivat 3 päivän sisään ☺️
Okei, harmi. Tunnet varmasti oman kehosi parhaiten. Pidän silti sormet vielä ristissä! 🤞

Tsemppiä @Pilkki24 ! Sullekin tsemppiä jotta viiva vielä ilmestyisi. Viikonlopulle jännättävää.

Mä yritän väkisin tässä löytää jotain oireita, mutta ei niin ei. Edes mahaa ei turvota, vaikka mulla on turvotusta yleensä yli 50% ajasta. Koetin lukea oireita edellisestä raskaudestani, mutta olen alkanut silloin merkata ylös vasta 6. raskausviikolta. Nyt oon lukenut ihmisten raskauteen johtaneiden kiertojen oireita tuolta piinapäiväketjusta ja koetan niitä peilata omaan kiertoon. Ihan karkaa käsistä siis tää homma, mutta tämä on yk1 ja oon vielä lomalla. 😅 Alkuintoa siis..
 
Mulla oli nyt kunnon ovulaatio-oireet, en tikuttanut mutta toisen puolen maha-alue oli todella kipeä ja kalenterin mukaan oikea päivä.
Puolison kanssa pohdittiin, että ei kuitenkaan vielä tässä kierrossa yritetä. Ollaan kummatkin niin uupuneita vielä.

Mutta olen iloinen siitä, että tuntuu että kroppa toimii!
 
@Pilkki24 oot vielä tosi ajoissa testaamassa, aivan hyvin voi vielä muuttua!

@M3tti aika hieno ovisplussa, mä haluan kans tuollaisen! 🤩

Täällä kuumeillaan noiden ovistestien kanssa tällä vkolla. Viivat vahvistui hissukseen mutta tänään taas haaleni 😔 fyysisten oireiden perusteella oikea ovis ei oo kyllä ehkä mennyt ohi... Onko kellään kokemusta että testi pärähtäisi aivan yllättäen plussaksi jos edellisinä päivinä on viivat tosi haaleita? Premom ennustaa lh-huippua huomiselle ja aika lähelle se on ollut oikeassa mitä oon seuraillut eli huomenna tai ylihuomenna pitäisi plussat saada näkyviin jos kaikki olisi optimaalista 🤔
 
@Pilkki24 oot vielä tosi ajoissa testaamassa, aivan hyvin voi vielä muuttua!

@M3tti aika hieno ovisplussa, mä haluan kans tuollaisen! 🤩

Täällä kuumeillaan noiden ovistestien kanssa tällä vkolla. Viivat vahvistui hissukseen mutta tänään taas haaleni 😔 fyysisten oireiden perusteella oikea ovis ei oo kyllä ehkä mennyt ohi... Onko kellään kokemusta että testi pärähtäisi aivan yllättäen plussaksi jos edellisinä päivinä on viivat tosi haaleita? Premom ennustaa lh-huippua huomiselle ja aika lähelle se on ollut oikeassa mitä oon seuraillut eli huomenna tai ylihuomenna pitäisi plussat saada näkyviin jos kaikki olisi optimaalista 🤔

Mulla on saattanut olla tosi haaleita jopa samana aamuna ja sit illalla tullut positiivinen 😅 eli toivoa voi olla ❤️ tsemppiä ja onnea testailuun!
 
@Pilkki24 oot vielä tosi ajoissa testaamassa, aivan hyvin voi vielä muuttua!

@M3tti aika hieno ovisplussa, mä haluan kans tuollaisen! 🤩

Täällä kuumeillaan noiden ovistestien kanssa tällä vkolla. Viivat vahvistui hissukseen mutta tänään taas haaleni 😔 fyysisten oireiden perusteella oikea ovis ei oo kyllä ehkä mennyt ohi... Onko kellään kokemusta että testi pärähtäisi aivan yllättäen plussaksi jos edellisinä päivinä on viivat tosi haaleita? Premom ennustaa lh-huippua huomiselle ja aika lähelle se on ollut oikeassa mitä oon seuraillut eli huomenna tai ylihuomenna pitäisi plussat saada näkyviin jos kaikki olisi optimaalista 🤔
Mulla viime kierrossa oli illalla vielä ihan haalea viiva, aamulla oli selvästi vahvistunut ja iltapäivällä jo ihan huutavan punainen plussa 😊
 
@Pilkki24 oot vielä tosi ajoissa testaamassa, aivan hyvin voi vielä muuttua!

@M3tti aika hieno ovisplussa, mä haluan kans tuollaisen! 🤩

Täällä kuumeillaan noiden ovistestien kanssa tällä vkolla. Viivat vahvistui hissukseen mutta tänään taas haaleni 😔 fyysisten oireiden perusteella oikea ovis ei oo kyllä ehkä mennyt ohi... Onko kellään kokemusta että testi pärähtäisi aivan yllättäen plussaksi jos edellisinä päivinä on viivat tosi haaleita? Premom ennustaa lh-huippua huomiselle ja aika lähelle se on ollut oikeassa mitä oon seuraillut eli huomenna tai ylihuomenna pitäisi plussat saada näkyviin jos kaikki olisi optimaalista 🤔
Joo aikasta on, mut ei varsin luottoa onnistumiseen. Nuo raskaustestit on vaan sama kuin sipsit kaapissa, että menevät kyllä, jos niitä on. 🤭 Nyt alkaa olla jo ensimmäisiä varottelevia menkkajomoja, joten eiköhän ne ala viimeistään alkuviikosta.

Miulla saattaa ainakin nuo liuskaovistestit (en ole muunlaisia koittanutkaan) näyttää vähän mitä sattuu. Toisinaan ei edes tule plussaa niihin, vaikka ultran mukaan ovulaatio on tapahtunut ja muutenkin ollut selkeät ovulaation oireet (miulla siis oikeasti kipeät ovikset ettei jää kyllä huomaamatta😅). Ja siis plussan saan usein yöllä, vaikka aamusin olis negaa. Ja ollut myös noita, että välissä vähän haalistuu ennen plussan pärähtämistä. Luotan ennemmin kropan tuntemuksiin, kun noihin testeihin. 🙈
 
Spekuloikaa kanssani😁 Sain siis ovisplussan 7.7., mutta kun testejä katselee on se selkeästi negatiivinen vasta 9.7. Miten nopeasti teillä yleensä viivat vaalenee? Minulla aiemmissa kierroissa testi vaaleni jo seuraavana päivänä plussasta.

Voiko näistä päätellä ajankohtaa, milloin munasolu on oikeasti irronnut?🤔 Pohdiskelen tässä olenko laskenut dpo:t päin mäntyä.
 

Liitteet

  • IMG_6820.jpeg
    IMG_6820.jpeg
    207.9 KB · Katsottu: 57
@Pilkki24 oot vielä tosi ajoissa testaamassa, aivan hyvin voi vielä muuttua!

@M3tti aika hieno ovisplussa, mä haluan kans tuollaisen! 🤩

Täällä kuumeillaan noiden ovistestien kanssa tällä vkolla. Viivat vahvistui hissukseen mutta tänään taas haaleni 😔 fyysisten oireiden perusteella oikea ovis ei oo kyllä ehkä mennyt ohi... Onko kellään kokemusta että testi pärähtäisi aivan yllättäen plussaksi jos edellisinä päivinä on viivat tosi haaleita? Premom ennustaa lh-huippua huomiselle ja aika lähelle se on ollut oikeassa mitä oon seuraillut eli huomenna tai ylihuomenna pitäisi plussat saada näkyviin jos kaikki olisi optimaalista 🤔
Mulla tuntuu et tosi herrassaan miten noi ovistestit etenee. Mää oon silleen epäsäännöllisen säännöllisesti tikuttanu nyt vuoden ja nyt tuli eka plussa. Osan digeistä oon ottanu kuvaksi tonne sovellukseen. Oon testannu sekä digillä ja pregcheck liuskalla. Aika saman suuntasta tulosta tulee, mutta digiin tuli pysyvä hymy jo eilen.
 

Liitteet

  • IMG_4429.png
    IMG_4429.png
    1.3 MB · Katsottu: 50
  • IMG_4430.png
    IMG_4430.png
    203.7 KB · Katsottu: 51
Spekuloikaa kanssani😁 Sain siis ovisplussan 7.7., mutta kun testejä katselee on se selkeästi negatiivinen vasta 9.7. Miten nopeasti teillä yleensä viivat vaalenee? Minulla aiemmissa kierroissa testi vaaleni jo seuraavana päivänä plussasta.

Voiko näistä päätellä ajankohtaa, milloin munasolu on oikeasti irronnut?🤔 Pohdiskelen tässä olenko laskenut dpo:t päin mäntyä.
Mä oon lopettanut testailun plussaan 🫣 ootko mitannut lämpöjä, jos niiden avulla vois yrittää katsoa milloin ovis ollut?
 
Täällä alkoi menkat tänään.. dpo11 ois ollut tänään.

Klinikka on yhä kiinni, eli en ehdi saada reseptiä pistoksiin, niin aloitan omatoimisesti letrot ja toivon, että saadaan aika ultraan, niin pääsen katsomaan miltä kaikki näyttää.
 
Takaisin
Top